Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 TDI] Le Mans 2.7 TDI , brak wydechów końcowych.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

[A6 C6 TDI] Le Mans 2.7 TDI , brak wydechów końcowych.

Post autor: Draxan » 13 wrz 2016, 23:58

Witam,

Po ogladnieciu sobie zdjecia jak wyglada w srodku nasz koncowy tłumik, doszedlem do wniosku ze rownie dobrze mogli go całkiem zatkać i nie było by wiekszej różnicy...



Obrazek

Postanowilem ze zrobie mały eksperyment i pozbede sie ich całkowicie i wstawie tam po prostu kawałek rury. W tym celu kupilem sobie około 2 metrow rury ze stali nierdzewnej, udało mi sie ją wyrwać za śmieszne 15 funtow :) .

Obrazek

Zaznaczam od razu ze byl to "projekt" robiony z mysla o jak najmniejszych kosztach, we wlasnym garazu i wlasnymi narzędziami, jedynie do pospawania rur musialem szukac pomocy (nie mam jeszcze spawarki) ,

To tak zeby nie przedluzac, najpierw obciąłem puszki :

Obrazek

Nastepnie pociąłem rury na odpowiednie kawałki, zeby zrobic sobie podwójne koncowki itp.

Obrazek

Obrazek

Po pospawaniu tak prezentuja sie "tłumiki" koncowe :)

Obrazek

Obrazek

a Tu juz na aucie :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jesli chodzi o głośność, to jakos specjalnie glosniej sie nie zrobilo, zwlaszcza przy spokojnej jezdzie, dzwiek nabiera smaku dopiero przy wyzszych obrotach, brzmi wtedy bardziej jak rasowa V6 .

Tutaj film jak to brzmi na postoju, oczywiscie podczas jazdy pod obciazeniem dzwiek jest troche inny:




Filmik na YouTube
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 23:52 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Re: Le Mans 2.7 TDI , brak wydechów końcowych.

Post autor: Zbichu » 15 wrz 2016, 21:10

Draxan pisze:Witam,

Po ogladnieciu sobie zdjecia jak wyglada w srodku nasz koncowy tłumik, doszedlem do wniosku ze rownie dobrze mogli go całkiem zatkać i nie było by wiekszej różnicy...
Jest taki dział fizyki jak termodynamika. Wróć do lat szkolnych i przypomnij sobie, a wtedy znowu dojdziesz do innych wniosków.

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 15 wrz 2016, 23:41

Nie interesuje mnie termodynamika , wystarczy mi wiedza ze turbiny lubią sie kręcic, a żeby sie kręciły to potrzebują gazów wylotowych, a czym szybciej te gazy wylatuja sobie z silnika tym fajniej sie turbinie kręci. Ot tak w duzym skrócie.

Interesuje mnie też to jak duzo fajniej teraz brzmi moje auto i to mi w zupełności wystarcza.

Tu jak by kogos interesowało jak słychać podczas jazdy, wszystkie szyby opuszczone na maxa.



Audi A6 Filmik YouTube
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 21:08 przez Draxan, łącznie zmieniany 2 razy.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 16 wrz 2016, 08:33

Jak dla mnie jest prawie ok....dźwięk może być, jest lepszy niż w serii, wiem ze to wersja budżetowa ale mimo wszystko zainwestował bym w końcówki wydechu bo to, nie obraź się, wieje wiochą. Ale poza tym <okok> tym bardziej że sam grzebałeś

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 16 wrz 2016, 13:59

Też nie jestem do końca do nich przekonany, jakieś przede wszystkim za małe mi się wydają a do tego chyba z 1cm za dużo wystają. To że wystają za bardzo (tak mi się wydaje) mogę łatwo zmienić , no ale średnicę juz nie tak łatwo bo po prostu większe rury się tam nie zmieszczą :/
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 23:54 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 16 wrz 2016, 14:03

Tam chyba wejdzie średnica 90...chodzi też o to, że jak staniesz za autem i popatrzysz na wydech to widzisz przelot, łączenie końcówki z rurą powinieneś zrobić pełne, jeżeli wiesz o co mi chodzi

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 16 wrz 2016, 14:17

Aaa o to chodzi :) . One takie są bo nie skończyłem jeszcze, miałem wycinać te "zatyczki" na koniec ale nie miałem czym tego wyciąć :/ .
Końcówki za wszelką cenę chce mieć podwójne , jakoś dużo bardziej mi się podobają .
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 16 wrz 2016, 19:45

Draxan pisze:Nie interesuje mnie termodynamika , wystarczy mi wiedza ze turbiny lubią sie kręcic, a żeby sie kręciły to potrzebują gazów wylotowych, a czym szybciej te gazy wylatuja sobie z silnika tym fajniej sie turbinie kręci. Ot tak w duzym skrócie.
Skąd taka "wiedza"? Rzeczywiście nie masz pojęcia o termodynamice i zasadzie działania turbin, ale nie potrzebnie się wtrącam, bo widzę, że tu chodzi bardziej o dźwięki niż o osiągi oraz prawidłowe działanie sinika. Taki tam folklor.

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 16 wrz 2016, 20:14

Wystarczy mi ze mam swojego Nissana 300zx ktorego sam zbudowałem i mam w nim +500KM i prawie 640Nm, to mi w zupełności wystarcza zebym nie musiał sluchać Twojego mądrkowania i textów zebym wracał do szkoły.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 533
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 wrz 2016, 21:37

Co z tego? Zrobienie na przelot w 99% powoduje zmniejszenie mocy i momentu obrotowego.

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 16 wrz 2016, 21:46

Aha zmniejszenie, a to ciekawe :

Ale w sumie nie chce mi sie z wami dyskutować bo macie dziwne podejscie do wydechow do aut turbo...
Jeszcze rozumiem jak byscie bronili tak wydechów do aut NA , ale do turbo? Gdzie kazdy mocno wysilony silnik ma przelot.
Tak czy siak ja tu nie goniłem cyferek bo od cyferek mam moją zabawke, tutaj chcialem miec troche lepszy dzwięk i to mi sie udało uzyskać.
No chyba ze mowicie o tym konkretnie silniku to moze i racja, aczkolwiek w to nie wierze ;) .

EDIT: o, taka ciekawostka którą właśnie znalazłem :
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 533
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 wrz 2016, 21:53


Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 16 wrz 2016, 22:08

No tak, efekty falowe w silniku z turbo, tak jak by to mialo wieksze znaczenie.
Jak juz wspomnialem, jest to moze i ważne w silnikach NA , albo jak komuś zależy na charakterystyce pracy silnika w dolnym zakresie obrotów (troche to dziwnie brzmi w odniesieniu do silnikow diesla) kiedy turbina jeszcze nie pompuje .
Tu macie jak kawa na ławie filmiki z hamowni gdzie robia pomiary, a dajecie mi w zamian jakies linki do teori książkowych + jakies uklady wydechowe w motorach...

Tak czy siak moja cud miód dupo-hamownia nie pokazała mi jakiś zmian na minus (na plus zreszta tez nie) po tym zacnym modzie wydechu, ale ludzie na ulicy mnie zatrzymują i mówia mi że widac jak auto sie szybciej porusza wiec musi byc lepiej <rotfl> <rotfl> <rotfl>
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

Awatar użytkownika
Borek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 01 mar 2011, 20:08
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Borek123 » 18 wrz 2016, 11:53

W silniku z turbo liczy się jak największy przepływ i nie ma co tu dyskutować, to nie wolnossak.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 19 wrz 2016, 18:51

Borek123 pisze:W silniku z turbo liczy się jak największy przepływ i nie ma co tu dyskutować, to nie wolnossak.
Naprawdę nie mogę czytać takich bzdur. Mózg się lasuje :( Słyszeliście kiedykolwiek taki termin jak ciśnienie zwrotne? Wywal najlepiej wszystko z dolotu i zobacz jak będzie turbo dmuchało i jakie będziesz miał osiągi przy "największym przepływie" jak to określiłeś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja