Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 TDI] Le Mans 2.7 TDI , brak wydechów końcowych.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

[A6 C6 TDI] Le Mans 2.7 TDI , brak wydechów końcowych.

Post autor: Draxan » 13 wrz 2016, 23:58

Witam,

Po ogladnieciu sobie zdjecia jak wyglada w srodku nasz koncowy tłumik, doszedlem do wniosku ze rownie dobrze mogli go całkiem zatkać i nie było by wiekszej różnicy...



Obrazek

Postanowilem ze zrobie mały eksperyment i pozbede sie ich całkowicie i wstawie tam po prostu kawałek rury. W tym celu kupilem sobie około 2 metrow rury ze stali nierdzewnej, udało mi sie ją wyrwać za śmieszne 15 funtow :) .

Obrazek

Zaznaczam od razu ze byl to "projekt" robiony z mysla o jak najmniejszych kosztach, we wlasnym garazu i wlasnymi narzędziami, jedynie do pospawania rur musialem szukac pomocy (nie mam jeszcze spawarki) ,

To tak zeby nie przedluzac, najpierw obciąłem puszki :

Obrazek

Nastepnie pociąłem rury na odpowiednie kawałki, zeby zrobic sobie podwójne koncowki itp.

Obrazek

Obrazek

Po pospawaniu tak prezentuja sie "tłumiki" koncowe :)

Obrazek

Obrazek

a Tu juz na aucie :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Jesli chodzi o głośność, to jakos specjalnie glosniej sie nie zrobilo, zwlaszcza przy spokojnej jezdzie, dzwiek nabiera smaku dopiero przy wyzszych obrotach, brzmi wtedy bardziej jak rasowa V6 .

Tutaj film jak to brzmi na postoju, oczywiscie podczas jazdy pod obciazeniem dzwiek jest troche inny:




Filmik na YouTube
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 23:52 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Re: Le Mans 2.7 TDI , brak wydechów końcowych.

Post autor: Zbichu » 15 wrz 2016, 21:10

Draxan pisze:Witam,

Po ogladnieciu sobie zdjecia jak wyglada w srodku nasz koncowy tłumik, doszedlem do wniosku ze rownie dobrze mogli go całkiem zatkać i nie było by wiekszej różnicy...
Jest taki dział fizyki jak termodynamika. Wróć do lat szkolnych i przypomnij sobie, a wtedy znowu dojdziesz do innych wniosków.

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 15 wrz 2016, 23:41

Nie interesuje mnie termodynamika , wystarczy mi wiedza ze turbiny lubią sie kręcic, a żeby sie kręciły to potrzebują gazów wylotowych, a czym szybciej te gazy wylatuja sobie z silnika tym fajniej sie turbinie kręci. Ot tak w duzym skrócie.

Interesuje mnie też to jak duzo fajniej teraz brzmi moje auto i to mi w zupełności wystarcza.

Tu jak by kogos interesowało jak słychać podczas jazdy, wszystkie szyby opuszczone na maxa.



Audi A6 Filmik YouTube
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 21:08 przez Draxan, łącznie zmieniany 2 razy.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 16 wrz 2016, 08:33

Jak dla mnie jest prawie ok....dźwięk może być, jest lepszy niż w serii, wiem ze to wersja budżetowa ale mimo wszystko zainwestował bym w końcówki wydechu bo to, nie obraź się, wieje wiochą. Ale poza tym <okok> tym bardziej że sam grzebałeś

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 16 wrz 2016, 13:59

Też nie jestem do końca do nich przekonany, jakieś przede wszystkim za małe mi się wydają a do tego chyba z 1cm za dużo wystają. To że wystają za bardzo (tak mi się wydaje) mogę łatwo zmienić , no ale średnicę juz nie tak łatwo bo po prostu większe rury się tam nie zmieszczą :/
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2016, 23:54 przez Draxan, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 16 wrz 2016, 14:03

Tam chyba wejdzie średnica 90...chodzi też o to, że jak staniesz za autem i popatrzysz na wydech to widzisz przelot, łączenie końcówki z rurą powinieneś zrobić pełne, jeżeli wiesz o co mi chodzi

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 16 wrz 2016, 14:17

Aaa o to chodzi :) . One takie są bo nie skończyłem jeszcze, miałem wycinać te "zatyczki" na koniec ale nie miałem czym tego wyciąć :/ .
Końcówki za wszelką cenę chce mieć podwójne , jakoś dużo bardziej mi się podobają .
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 16 wrz 2016, 19:45

Draxan pisze:Nie interesuje mnie termodynamika , wystarczy mi wiedza ze turbiny lubią sie kręcic, a żeby sie kręciły to potrzebują gazów wylotowych, a czym szybciej te gazy wylatuja sobie z silnika tym fajniej sie turbinie kręci. Ot tak w duzym skrócie.
Skąd taka "wiedza"? Rzeczywiście nie masz pojęcia o termodynamice i zasadzie działania turbin, ale nie potrzebnie się wtrącam, bo widzę, że tu chodzi bardziej o dźwięki niż o osiągi oraz prawidłowe działanie sinika. Taki tam folklor.

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 16 wrz 2016, 20:14

Wystarczy mi ze mam swojego Nissana 300zx ktorego sam zbudowałem i mam w nim +500KM i prawie 640Nm, to mi w zupełności wystarcza zebym nie musiał sluchać Twojego mądrkowania i textów zebym wracał do szkoły.
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 wrz 2016, 21:37

Co z tego? Zrobienie na przelot w 99% powoduje zmniejszenie mocy i momentu obrotowego.

Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 16 wrz 2016, 21:46

Aha zmniejszenie, a to ciekawe :

Ale w sumie nie chce mi sie z wami dyskutować bo macie dziwne podejscie do wydechow do aut turbo...
Jeszcze rozumiem jak byscie bronili tak wydechów do aut NA , ale do turbo? Gdzie kazdy mocno wysilony silnik ma przelot.
Tak czy siak ja tu nie goniłem cyferek bo od cyferek mam moją zabawke, tutaj chcialem miec troche lepszy dzwięk i to mi sie udało uzyskać.
No chyba ze mowicie o tym konkretnie silniku to moze i racja, aczkolwiek w to nie wierze ;) .

EDIT: o, taka ciekawostka którą właśnie znalazłem :
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 wrz 2016, 21:53


Awatar użytkownika
Draxan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 01 wrz 2016, 22:29
Lokalizacja: Bridgend

Post autor: Draxan » 16 wrz 2016, 22:08

No tak, efekty falowe w silniku z turbo, tak jak by to mialo wieksze znaczenie.
Jak juz wspomnialem, jest to moze i ważne w silnikach NA , albo jak komuś zależy na charakterystyce pracy silnika w dolnym zakresie obrotów (troche to dziwnie brzmi w odniesieniu do silnikow diesla) kiedy turbina jeszcze nie pompuje .
Tu macie jak kawa na ławie filmiki z hamowni gdzie robia pomiary, a dajecie mi w zamian jakies linki do teori książkowych + jakies uklady wydechowe w motorach...

Tak czy siak moja cud miód dupo-hamownia nie pokazała mi jakiś zmian na minus (na plus zreszta tez nie) po tym zacnym modzie wydechu, ale ludzie na ulicy mnie zatrzymują i mówia mi że widac jak auto sie szybciej porusza wiec musi byc lepiej <rotfl> <rotfl> <rotfl>
Auto projekt bez dna - Nissan 300ZX Twin Turbo
Pincet tysięcy zdjeć znajdziecie tu : https://get.google.com/albumarchive/109 ... wa2fG5J8vt

Awatar użytkownika
Borek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 01 mar 2011, 20:08
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Borek123 » 18 wrz 2016, 11:53

W silniku z turbo liczy się jak największy przepływ i nie ma co tu dyskutować, to nie wolnossak.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 19 wrz 2016, 18:51

Borek123 pisze:W silniku z turbo liczy się jak największy przepływ i nie ma co tu dyskutować, to nie wolnossak.
Naprawdę nie mogę czytać takich bzdur. Mózg się lasuje :( Słyszeliście kiedykolwiek taki termin jak ciśnienie zwrotne? Wywal najlepiej wszystko z dolotu i zobacz jak będzie turbo dmuchało i jakie będziesz miał osiągi przy "największym przepływie" jak to określiłeś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja