Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALG 2.8 193 KM] Pokrywa zaworów i nastawnik rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

[ALG 2.8 193 KM] Pokrywa zaworów i nastawnik rozrządu

Post autor: maniocek » 05 wrz 2016, 18:15

Dzień dobry,

Mam standardowy wyciek spod pokrywy zaworów.
Przy okazji tej roboty wymienię odmę ,długą i krótką oraz eżektor, oraz przeczyszczę przepustnicę ( jak się da to bez demontażu)
Wymienię przy okazji uszczelki (płaską i półksięzyc) pod nastawnik wałka rozrządu.

Tutaj pojawia się 1 pytanie o śruby przy nastawniku (torx ale jaki) i przy pokrywie.
Pytam o te śruby, bo mam dostęp do klucza dynamometrycznego, ale muszę skolekcjonować odpowiednie nasadki, stąd pytanko jakie na 100% są tam śruby.

Drugie pytanko to jak dostać się do krótkiej odmy przy skrzyni? Raz tam zaglądałem, to łapy tam nie wsadzi...
Jeżeli najlepszą opcją jest demontaż przepustnicy, to czy tam są jakieś uszczelki które przy demontażu lepiej wymienić?

Coś warto zrobić dodatkowego przy tej robocie?


Wiem że sporo pytań, ale pierwszy raz robię, a chcę kompleksowo.

[ Dodano: 2016-09-05, 18:15 ]
Pomalutku, na wszyscy naraz :D

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 05 wrz 2016, 19:23

maniocek pisze:Drugie pytanko to jak dostać się do krótkiej odmy przy skrzyni? Raz tam zaglądałem, to łapy tam nie wsadzi...
Jeżeli najlepszą opcją jest demontaż przepustnicy, to czy tam są jakieś uszczelki które przy demontażu lepiej wymienić?
Do krótkiej odmy ciężko się dostać, da rade bez demontażu przepustnicy ale trzeba mieć długie i zgrabne ręce, w dodatku kupę siły i położyć się na silniku. Mi się udało tak zdjąć ale zeszło z pół godziny i miałem wy obdzierane całe łapy. Teraz zdecydowanie bym demontował przepustnice. Takie rozwiązanie też polecam, od razu dokładnie wyczyścisz wszytko. Potem tylko dobrze jak byś miał vaga żeby ją zaadoptować. żadnych uszczelek nie trzeba wymieniać :) Przepustnica jest zamocowana na zwykłych śrubach imbusowych( dodatkowo tymi śrubami jest przykręcony jakiś przewód i kawałek wyprofilowanej rurki do podgrzewania przepustnicy).

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 07 wrz 2016, 17:10

Frugo1 pisze:jakiś przewód i kawałek wyprofilowanej rurki do podgrzewania przepustnicy).
Hmm, to mówisz że muszę to rozpinać? Później pewnie układ trzepa odpowietrzyć chłodzenia?

[ Dodano: 2016-09-07, 17:10 ]
Coś forum zaszwankowało...
Były tutaj posty, które zniknęły.

Dwa linki:




Z nich wynika że dam radę ładnie przeczyścić przepustnicę nie rozpinając węży od wody (zapowietrzając układ), a i ułatwię sobie dostęp do krótkiej odmy, gdy będę mógł manewrować przepustnicą?


Jeszcze Panowie może powiecie jakich śrub się spodziewać przy nastawniku i przy pokrywie?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 07 wrz 2016, 17:27

Napewno da radę bo tak sam czyściłem. Przy nastawniku jest trochę zabawy ale nie ma tam dziwnych kluczy. Jest gdzieś tu na forum całe fotostory z wymiany.

maniocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 28 lut 2016, 14:06
Lokalizacja: Mrągowo/Olsztyn

Post autor: maniocek » 07 wrz 2016, 17:40

http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszcze ... zelka.html
Na forum się nie doszukałem, ale tutaj znalazłem :)
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 07 wrz 2016, 18:12

Pisałem wczoraj ale się usunęło :) pokrywa jest zamocowana za pomocą nakrętek M6 pod kluczyk 10mm, natomiast nastawnik wg etki to śruby M6 z gniazdem wielozebnym, chyba torx :) najlepiej zaglądnąć pod machę i sprawdzić dokładnie, trzy śruby od nastawnika są na wierzchu :p

A co do tego układu chłodzenia to tak jak bendzji napisał ( tylko też się usunęło) to chyba było dwa rodzaje układów podgrzewania przepustnicy, ja mam ten i jest dla przepustnicy z tradycyjna linką gazu ( chodzi o element 9c) :p

Obrazek

natomiast dla elektronicznej jest chyba taki jak na filmiku <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja