Dzień dobry,
Mam standardowy wyciek spod pokrywy zaworów.
Przy okazji tej roboty wymienię odmę ,długą i krótką oraz eżektor, oraz przeczyszczę przepustnicę ( jak się da to bez demontażu)
Wymienię przy okazji uszczelki (płaską i półksięzyc) pod nastawnik wałka rozrządu.
Tutaj pojawia się 1 pytanie o śruby przy nastawniku (torx ale jaki) i przy pokrywie.
Pytam o te śruby, bo mam dostęp do klucza dynamometrycznego, ale muszę skolekcjonować odpowiednie nasadki, stąd pytanko jakie na 100% są tam śruby.
Drugie pytanko to jak dostać się do krótkiej odmy przy skrzyni? Raz tam zaglądałem, to łapy tam nie wsadzi...
Jeżeli najlepszą opcją jest demontaż przepustnicy, to czy tam są jakieś uszczelki które przy demontażu lepiej wymienić?
Coś warto zrobić dodatkowego przy tej robocie?
Wiem że sporo pytań, ale pierwszy raz robię, a chcę kompleksowo.
[ Dodano: 2016-09-05, 18:15 ]
Pomalutku, na wszyscy naraz :D
[ALG 2.8 193 KM] Pokrywa zaworów i nastawnik rozrządu
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Do krótkiej odmy ciężko się dostać, da rade bez demontażu przepustnicy ale trzeba mieć długie i zgrabne ręce, w dodatku kupę siły i położyć się na silniku. Mi się udało tak zdjąć ale zeszło z pół godziny i miałem wy obdzierane całe łapy. Teraz zdecydowanie bym demontował przepustnice. Takie rozwiązanie też polecam, od razu dokładnie wyczyścisz wszytko. Potem tylko dobrze jak byś miał vaga żeby ją zaadoptować. żadnych uszczelek nie trzeba wymieniaćmaniocek pisze:Drugie pytanko to jak dostać się do krótkiej odmy przy skrzyni? Raz tam zaglądałem, to łapy tam nie wsadzi...
Jeżeli najlepszą opcją jest demontaż przepustnicy, to czy tam są jakieś uszczelki które przy demontażu lepiej wymienić?

Hmm, to mówisz że muszę to rozpinać? Później pewnie układ trzepa odpowietrzyć chłodzenia?Frugo1 pisze:jakiś przewód i kawałek wyprofilowanej rurki do podgrzewania przepustnicy).
[ Dodano: 2016-09-07, 17:10 ]
Coś forum zaszwankowało...
Były tutaj posty, które zniknęły.
Dwa linki:
Z nich wynika że dam radę ładnie przeczyścić przepustnicę nie rozpinając węży od wody (zapowietrzając układ), a i ułatwię sobie dostęp do krótkiej odmy, gdy będę mógł manewrować przepustnicą?
Jeszcze Panowie może powiecie jakich śrub się spodziewać przy nastawniku i przy pokrywie?
Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszcze ... zelka.html
Na forum się nie doszukałem, ale tutaj znalazłem
Na forum się nie doszukałem, ale tutaj znalazłem

Pomogłem?
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
Kliknij POMÓGŁ, niby nic, a reputację buduje.
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Pisałem wczoraj ale się usunęło
pokrywa jest zamocowana za pomocą nakrętek M6 pod kluczyk 10mm, natomiast nastawnik wg etki to śruby M6 z gniazdem wielozebnym, chyba torx
najlepiej zaglądnąć pod machę i sprawdzić dokładnie, trzy śruby od nastawnika są na wierzchu 
A co do tego układu chłodzenia to tak jak bendzji napisał ( tylko też się usunęło) to chyba było dwa rodzaje układów podgrzewania przepustnicy, ja mam ten i jest dla przepustnicy z tradycyjna linką gazu ( chodzi o element 9c)
![Obrazek]()
natomiast dla elektronicznej jest chyba taki jak na filmiku



A co do tego układu chłodzenia to tak jak bendzji napisał ( tylko też się usunęło) to chyba było dwa rodzaje układów podgrzewania przepustnicy, ja mam ten i jest dla przepustnicy z tradycyjna linką gazu ( chodzi o element 9c)

natomiast dla elektronicznej jest chyba taki jak na filmiku
