
[ASN 3.0 220 KM] temperatura
Oczywiście, że nie są normalne.
Temperatura cieczy ma stać na 90 ani stopnia więcej.
Temperatura oleju ma zawierać się w granicach 90-100 stopni. U większości użytkowników forum wygląda to tak (ASN też się to tyczy bo miałem i było tak samo)
Przy normalnej jeździe:
Temperatury do -5 stopni i poniżej olej osiąga temperaturę mniej więcej 80 stopni i tak się trzyma.
Temperatury -5 do +5 oscyluje w granicach 85 stopni.
Temperatury +5 do +20 oscyluje w granicach 90 stopni.
Temperatury powyżej +20 oscyluje w granicach 95-100 stopni.
Ogólnie w lato jak gonię autostradą albo długo i intensywnie jeżdżę po mieście to temperatura oleju osiąga 100-105 stopni, jeszcze nie zdarzyło mi się abym zobaczył 120 stopni a w zimę to już w ogole.
Temperatura cieczy ma stać na 90 ani stopnia więcej.
Temperatura oleju ma zawierać się w granicach 90-100 stopni. U większości użytkowników forum wygląda to tak (ASN też się to tyczy bo miałem i było tak samo)
Przy normalnej jeździe:
Temperatury do -5 stopni i poniżej olej osiąga temperaturę mniej więcej 80 stopni i tak się trzyma.
Temperatury -5 do +5 oscyluje w granicach 85 stopni.
Temperatury +5 do +20 oscyluje w granicach 90 stopni.
Temperatury powyżej +20 oscyluje w granicach 95-100 stopni.
Ogólnie w lato jak gonię autostradą albo długo i intensywnie jeżdżę po mieście to temperatura oleju osiąga 100-105 stopni, jeszcze nie zdarzyło mi się abym zobaczył 120 stopni a w zimę to już w ogole.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Ja również widziałem już kilka ASN-ów i we wszystkich wskazówka oleju widniała w połowie zakresu (120 stopni). Był gdzieś zresztą wątek o tym na forumfosfinkel pisze: Temperatura oleju ma zawierać się w granicach 90-100 stopni. U większości użytkowników forum wygląda to tak (ASN też się to tyczy bo miałem i było tak samo)

Panowie ja mam AJK tj 2,7Bit i 120 osiąga tylko przy na prawde szybkiej jeździe oscylującej powyżej 200. Temperatura pracy oleju w granicach 120 stopni nie jest normalnym zjawiskiem..przy predkosci o ktorej pisze pierwszy postujący temp powinna zawierać się w okolicy 100 stopni. Przecież to na prawdę nie duży wyczyn 120km.h dla 3litrowej benzyny. Proponowałbym przejrzeć układ chłodzenia oleju,czy coś się nie przytkało.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Tak jest podczas normalnego użytkowania, podczas jazdy. Oczywiście temperatura płynu chłodzącego spada na chwilę do 90 dzięki wentylatorom, ale potem znów wzrasta i tak w kółeczko. Zaczęło się to od wymiany czujnika temperatury płynu, ponieważ w oryginalnym poluzował się jeden z pinów i raz pokazywał temperaturę a raz nie, ale za to jak pokazywał - wskazówka zawsze stała równo na 90.jakubczyk_7 pisze:Czy tak się dzieję na włączonym silniku?czy po jeździe i ponownym uruchomieniu silnika?
Aktualnie to już jest drugi czujnik, bo przy pierwszym działo się tak od razu u mechanika, mianowicie - zbyt późno (przy zbyt wysokiej temperaturze) załączały się wentylatory i co za tym idzie, temperatura trzymała się powyżej 90 - czyli tak jak teraz. czyli i delphi i febi (nie pamiętam w której kolejności) odpadają, pozostaje zakupić oryginał. Ciekawe jaki był i jaki jest jego koszt?
Co do oleju, ostatnio słyszałem że ASN -w odróżnieniu od innych (2.4;2.8;2.7BT) - tak właśnie mają, temperatura oleju jest znacznie wyższa i ponoć jest to normalne.?djremix1 pisze:Panowie ja mam AJK tj 2,7Bit i 120 osiąga tylko przy na prawde szybkiej jeździe oscylującej powyżej 200.

U mnie wartość którą pokazuje wskazówka na zdjęciu to wartość najwyższa do jakiej dochodzi, czasem wskazówka oscyluje trochę ponad trzecią kreską, a czasem dokładnie w połowie między trzecia a 120 - co dziwne czasem właśnie w mieście przy większym obciążeniu waha się ponad trzecią kreską, a na trasie po wyprzedzeniu 2 - 3 aut max do 160km/h podejdzie pod 120'C i ociężale spada.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
amenmatiart pisze:czyli i delphi i febi (nie pamiętam w której kolejności) odpadają, pozostaje zakupić oryginał
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
w a4 to przerabiałem, kilka zamienników i tylko stracone nerwy. Ori kupiłem i jak ręką odjał
Mój ori do 2.7 kosztował pi razy oko:matiart pisze:Ciekawe jaki był i jaki jest jego koszt?
- czujnik temperatury płynu chłodzącego x1 = 112,28pln
- oring pod czujnik temperatury x1 = 4,36pln
tyle że to nie dane z faktury a odręcznej wyceny od mechanika
[ Dodano: 2016-09-09, 15:22 ]
joter82 pisze:amenmatiart pisze:czyli i delphi i febi (nie pamiętam w której kolejności) odpadają, pozostaje zakupić oryginał
w a4 to przerabiałem, kilka zamienników i tylko stracone nerwy. Ori kupiłem i jak ręką odjał
------------------------------------------------------------------------------------
Tylko problem polega na tym że oryginał a nawet 2 które próbowali założyć w bosch serwis podobno nie pasowały w otwór w silniku (były minimalnie za dużedlatego też zdecydowali się założyć zamiennik
, poza tym zauważyłem ,że rura idąca do dołu silnika, wychodząca z obudowy termostatu jest raz zimna raz wrząca co też mnię lekko niepokoi a na zegarach 95 stopni i w zbiorniczku bulgocze płyn chłodzący
![]()
[ Dodano: 2016-10-05, 16:36 ]
Więc tak.
Nowy termostat działa poprawnie, otwiera przy 92' C, założyłem również nowy oryginalny czujnik temp. płynu, który rzeczywiście trzeba było odrobinę zeszlifować (czego bosch już zrobić nie umiał) żeby zmieścił się w lejkowaty otwór rury i uspokoiło sięstrzałka stoi idealnie na 90'C ALE
zauważałem że temperatura z czujnika idąca na zegary różni się od tej idącej do komputera bo np. na postoju przy chodzącym silniku po dobrym rozgrzaniu, podłączyliśmy komputer i na zegarach non stop 90' a na komputerze wzrosła do 100' C . Oriętuje się ktoś może czy to zjawisko jest normalne?
Jeśli chodzi o temperaturę oleju bez zmian, ale 3,0 podobno tak mają
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Miałem u siebie przeboje z temperaturą i płynu i oleju.Większość czasu temp. oleju utrzymywała się miedzy 110-120 , nawet postój kilkadziesiąt minut nie powodował ze temperatura oleju spadła . Zaraz po przekręceniu kluczyka znowu ponad 100 stopni. Układ chłodzenia nie dawał rady zbić tej temperatury oleju.matiart pisze:Jeśli chodzi o temperaturę oleju bez zmian, ale 3,0 podobno tak mają
Z racji ze i silnik się przegrzewał poczyniłem trochę zmian : nowa chłodnica ,nagrzewnica, pompa, termostat ASO . Uszczelnienie węzy do nagrzewnicy ( oringi na magistali).
Od tamtej pory olej tylko przy 160-180 km/h przez 70 km zahaczył 110 stopni. Normalnie temp. oleju waha się miedzy 90-95 stopni.
Ogladając schemat ukłądu chłodzenia doszedłem do wniosku ze bardzo ważny jest płynny przepływ przez nagrzewnicę . Wyjście z nagrzewnicy idzie dalej na chłodnicę oleju. Więc jeśli nagrzewnica wykazuje jakiekolwiek oznaki przymulenia spada wydajność chłodzenia oleju.
NIe sprawdzałem jak jest w 3.0 ale pewnie podobnie wygląda obieg cieczy.