Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASN 3.0 220 KM] temperatura

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
matiart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2016, 22:35
Lokalizacja: Słupsk

[ASN 3.0 220 KM] temperatura

Post autor: matiart » 26 sie 2016, 15:57

Witam. Moje pytanie, czy takie temperatury w asn są normalne? <mysli> Oczywiście silnik nie był mocno obciążony - prędkość koło 90-110 temperatura na zewnątrz koło 23 stopni..

Obrazek

Obrazek

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 26 sie 2016, 17:11

U mnie temp. oleju stoi zawsze równo na 120. Jeżeli chodzi o chłodzenie to u mnie jest zawsze równo 90 ewentualnie w bardzo upalne dni i w korku pokazuje jak u Ciebie, z tym ze to trwa chwile i spada do 90

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Re: temperatura

Post autor: kierowiec » 26 sie 2016, 19:28

U mnie jest podobnie. Ciecz wzrasta chwilowo i spada. Pozdrawiam.
Fan AUDI!!!!

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 26 sie 2016, 22:41

Oczywiście, że nie są normalne.

Temperatura cieczy ma stać na 90 ani stopnia więcej.

Temperatura oleju ma zawierać się w granicach 90-100 stopni. U większości użytkowników forum wygląda to tak (ASN też się to tyczy bo miałem i było tak samo)

Przy normalnej jeździe:
Temperatury do -5 stopni i poniżej olej osiąga temperaturę mniej więcej 80 stopni i tak się trzyma.

Temperatury -5 do +5 oscyluje w granicach 85 stopni.

Temperatury +5 do +20 oscyluje w granicach 90 stopni.

Temperatury powyżej +20 oscyluje w granicach 95-100 stopni.

Ogólnie w lato jak gonię autostradą albo długo i intensywnie jeżdżę po mieście to temperatura oleju osiąga 100-105 stopni, jeszcze nie zdarzyło mi się abym zobaczył 120 stopni a w zimę to już w ogole.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 26 sie 2016, 23:01

Czy tak się dzieję na włączonym silniku?czy po jeździe i ponownym uruchomieniu silnika?

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 27 sie 2016, 06:42

fosfinkel pisze: Temperatura oleju ma zawierać się w granicach 90-100 stopni. U większości użytkowników forum wygląda to tak (ASN też się to tyczy bo miałem i było tak samo)
Ja również widziałem już kilka ASN-ów i we wszystkich wskazówka oleju widniała w połowie zakresu (120 stopni). Był gdzieś zresztą wątek o tym na forum <okok>

djremix1

Post autor: djremix1 » 28 sie 2016, 22:35

Panowie ja mam AJK tj 2,7Bit i 120 osiąga tylko przy na prawde szybkiej jeździe oscylującej powyżej 200. Temperatura pracy oleju w granicach 120 stopni nie jest normalnym zjawiskiem..przy predkosci o ktorej pisze pierwszy postujący temp powinna zawierać się w okolicy 100 stopni. Przecież to na prawdę nie duży wyczyn 120km.h dla 3litrowej benzyny. Proponowałbym przejrzeć układ chłodzenia oleju,czy coś się nie przytkało.
Pozdrawiam

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 29 sie 2016, 09:32

U mnie identyczne objawy były spowodowane przez nie otwierający się do końca termostat. Wymiana na oryginalny załatwiła sprawe.

matiart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2016, 22:35
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: matiart » 29 sie 2016, 22:52

jakubczyk_7 pisze:Czy tak się dzieję na włączonym silniku?czy po jeździe i ponownym uruchomieniu silnika?
Tak jest podczas normalnego użytkowania, podczas jazdy. Oczywiście temperatura płynu chłodzącego spada na chwilę do 90 dzięki wentylatorom, ale potem znów wzrasta i tak w kółeczko. Zaczęło się to od wymiany czujnika temperatury płynu, ponieważ w oryginalnym poluzował się jeden z pinów i raz pokazywał temperaturę a raz nie, ale za to jak pokazywał - wskazówka zawsze stała równo na 90.

Aktualnie to już jest drugi czujnik, bo przy pierwszym działo się tak od razu u mechanika, mianowicie - zbyt późno (przy zbyt wysokiej temperaturze) załączały się wentylatory i co za tym idzie, temperatura trzymała się powyżej 90 - czyli tak jak teraz. czyli i delphi i febi (nie pamiętam w której kolejności) odpadają, pozostaje zakupić oryginał. Ciekawe jaki był i jaki jest jego koszt?
djremix1 pisze:Panowie ja mam AJK tj 2,7Bit i 120 osiąga tylko przy na prawde szybkiej jeździe oscylującej powyżej 200.
Co do oleju, ostatnio słyszałem że ASN -w odróżnieniu od innych (2.4;2.8;2.7BT) - tak właśnie mają, temperatura oleju jest znacznie wyższa i ponoć jest to normalne.? <mysli>

U mnie wartość którą pokazuje wskazówka na zdjęciu to wartość najwyższa do jakiej dochodzi, czasem wskazówka oscyluje trochę ponad trzecią kreską, a czasem dokładnie w połowie między trzecia a 120 - co dziwne czasem właśnie w mieście przy większym obciążeniu waha się ponad trzecią kreską, a na trasie po wyprzedzeniu 2 - 3 aut max do 160km/h podejdzie pod 120'C i ociężale spada.

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 30 sie 2016, 16:42

matiart pisze:czyli i delphi i febi (nie pamiętam w której kolejności) odpadają, pozostaje zakupić oryginał
amen ;]

w a4 to przerabiałem, kilka zamienników i tylko stracone nerwy. Ori kupiłem i jak ręką odjał
matiart pisze:Ciekawe jaki był i jaki jest jego koszt?
Mój ori do 2.7 kosztował pi razy oko:
- czujnik temperatury płynu chłodzącego x1 = 112,28pln
- oring pod czujnik temperatury x1 = 4,36pln

tyle że to nie dane z faktury a odręcznej wyceny od mechanika

matiart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 maja 2016, 22:35
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: matiart » 05 paź 2016, 16:36

[ Dodano: 2016-09-09, 15:22 ]
joter82 pisze:
matiart pisze:czyli i delphi i febi (nie pamiętam w której kolejności) odpadają, pozostaje zakupić oryginał
amen ;]

w a4 to przerabiałem, kilka zamienników i tylko stracone nerwy. Ori kupiłem i jak ręką odjał

------------------------------------------------------------------------------------


Tylko problem polega na tym że oryginał a nawet 2 które próbowali założyć w bosch serwis podobno nie pasowały w otwór w silniku (były minimalnie za duże <uoee> dlatego też zdecydowali się założyć zamiennik <uoee> , poza tym zauważyłem ,że rura idąca do dołu silnika, wychodząca z obudowy termostatu jest raz zimna raz wrząca co też mnię lekko niepokoi a na zegarach 95 stopni i w zbiorniczku bulgocze płyn chłodzący <stres>

[ Dodano: 2016-10-05, 16:36 ]
Więc tak.
Nowy termostat działa poprawnie, otwiera przy 92' C, założyłem również nowy oryginalny czujnik temp. płynu, który rzeczywiście trzeba było odrobinę zeszlifować (czego bosch już zrobić nie umiał) żeby zmieścił się w lejkowaty otwór rury i uspokoiło się :) strzałka stoi idealnie na 90'C ALE
zauważałem że temperatura z czujnika idąca na zegary różni się od tej idącej do komputera bo np. na postoju przy chodzącym silniku po dobrym rozgrzaniu, podłączyliśmy komputer i na zegarach non stop 90' a na komputerze wzrosła do 100' C . Oriętuje się ktoś może czy to zjawisko jest normalne?


Jeśli chodzi o temperaturę oleju bez zmian, ale 3,0 podobno tak mają :)

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 06 paź 2016, 12:39

matiart pisze:Jeśli chodzi o temperaturę oleju bez zmian, ale 3,0 podobno tak mają
Miałem u siebie przeboje z temperaturą i płynu i oleju.Większość czasu temp. oleju utrzymywała się miedzy 110-120 , nawet postój kilkadziesiąt minut nie powodował ze temperatura oleju spadła . Zaraz po przekręceniu kluczyka znowu ponad 100 stopni. Układ chłodzenia nie dawał rady zbić tej temperatury oleju.

Z racji ze i silnik się przegrzewał poczyniłem trochę zmian : nowa chłodnica ,nagrzewnica, pompa, termostat ASO . Uszczelnienie węzy do nagrzewnicy ( oringi na magistali).

Od tamtej pory olej tylko przy 160-180 km/h przez 70 km zahaczył 110 stopni. Normalnie temp. oleju waha się miedzy 90-95 stopni.

Ogladając schemat ukłądu chłodzenia doszedłem do wniosku ze bardzo ważny jest płynny przepływ przez nagrzewnicę . Wyjście z nagrzewnicy idzie dalej na chłodnicę oleju. Więc jeśli nagrzewnica wykazuje jakiekolwiek oznaki przymulenia spada wydajność chłodzenia oleju.
NIe sprawdzałem jak jest w 3.0 ale pewnie podobnie wygląda obieg cieczy.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 06 paź 2016, 17:12

Z tym, że inna temp na zegarach a inna na vagu to norma. Licznik pokazuje 90 stopni w zakresie ok 80 - 110 stopni temperatury rzeczywistej. Bawół1 u mnie problem z tem płynu i oleju rozwiązała wymiana chłodniczki oleju. Olej teraz ok 80 stopni przy spokojnej jeżdzie a wcześniej było ponad 100.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga