



Ja również widziałem już kilka ASN-ów i we wszystkich wskazówka oleju widniała w połowie zakresu (120 stopni). Był gdzieś zresztą wątek o tym na forumfosfinkel pisze: Temperatura oleju ma zawierać się w granicach 90-100 stopni. U większości użytkowników forum wygląda to tak (ASN też się to tyczy bo miałem i było tak samo)
Tak jest podczas normalnego użytkowania, podczas jazdy. Oczywiście temperatura płynu chłodzącego spada na chwilę do 90 dzięki wentylatorom, ale potem znów wzrasta i tak w kółeczko. Zaczęło się to od wymiany czujnika temperatury płynu, ponieważ w oryginalnym poluzował się jeden z pinów i raz pokazywał temperaturę a raz nie, ale za to jak pokazywał - wskazówka zawsze stała równo na 90.jakubczyk_7 pisze:Czy tak się dzieję na włączonym silniku?czy po jeździe i ponownym uruchomieniu silnika?
Co do oleju, ostatnio słyszałem że ASN -w odróżnieniu od innych (2.4;2.8;2.7BT) - tak właśnie mają, temperatura oleju jest znacznie wyższa i ponoć jest to normalne.?djremix1 pisze:Panowie ja mam AJK tj 2,7Bit i 120 osiąga tylko przy na prawde szybkiej jeździe oscylującej powyżej 200.

amenmatiart pisze:czyli i delphi i febi (nie pamiętam w której kolejności) odpadają, pozostaje zakupić oryginał
Mój ori do 2.7 kosztował pi razy oko:matiart pisze:Ciekawe jaki był i jaki jest jego koszt?
joter82 pisze:amenmatiart pisze:czyli i delphi i febi (nie pamiętam w której kolejności) odpadają, pozostaje zakupić oryginał
w a4 to przerabiałem, kilka zamienników i tylko stracone nerwy. Ori kupiłem i jak ręką odjał
------------------------------------------------------------------------------------
Tylko problem polega na tym że oryginał a nawet 2 które próbowali założyć w bosch serwis podobno nie pasowały w otwór w silniku (były minimalnie za dużedlatego też zdecydowali się założyć zamiennik
, poza tym zauważyłem ,że rura idąca do dołu silnika, wychodząca z obudowy termostatu jest raz zimna raz wrząca co też mnię lekko niepokoi a na zegarach 95 stopni i w zbiorniczku bulgocze płyn chłodzący
![]()
[ Dodano: 2016-10-05, 16:36 ]
Więc tak.
Nowy termostat działa poprawnie, otwiera przy 92' C, założyłem również nowy oryginalny czujnik temp. płynu, który rzeczywiście trzeba było odrobinę zeszlifować (czego bosch już zrobić nie umiał) żeby zmieścił się w lejkowaty otwór rury i uspokoiło sięstrzałka stoi idealnie na 90'C ALE
zauważałem że temperatura z czujnika idąca na zegary różni się od tej idącej do komputera bo np. na postoju przy chodzącym silniku po dobrym rozgrzaniu, podłączyliśmy komputer i na zegarach non stop 90' a na komputerze wzrosła do 100' C . Oriętuje się ktoś może czy to zjawisko jest normalne?
Jeśli chodzi o temperaturę oleju bez zmian, ale 3,0 podobno tak mają

Miałem u siebie przeboje z temperaturą i płynu i oleju.Większość czasu temp. oleju utrzymywała się miedzy 110-120 , nawet postój kilkadziesiąt minut nie powodował ze temperatura oleju spadła . Zaraz po przekręceniu kluczyka znowu ponad 100 stopni. Układ chłodzenia nie dawał rady zbić tej temperatury oleju.matiart pisze:Jeśli chodzi o temperaturę oleju bez zmian, ale 3,0 podobno tak mają