
półbiegi w tipie, dziwne zachowanie przy ręcznej zmianie bie
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
półbiegi w tipie, dziwne zachowanie przy ręcznej zmianie bie
Mam taki mały dylemat. Mianowicie jechałem dzisiaj a6 2.8 quattro tiptronic (jeżdżę od czasu do czasu bo jest w rodzinie). Postanowiłem sprawdzić tą ręczną zmianę biegów jak się to zbiera bez redukcji bo mam 2.4 i chciałem porównać elastyczność silnika np. na drugim czy trzecim biegu. Po wrzuceniu na tipa 2-ki ( obroty ok 2000-2500 predkość 30-40km/h) pedał w podłogę i auto przyspiesza do 3 tys obr po czym obroty spadają na 2500 i ciągnie do końca ( tak jak by wrzucił kolejny bieg ale nadal był drugi bieg). Czy jest to coś niepokojącego? dodam że w trasie przy spokojnej jeździe na piątym biegu ( ok 100km/h) po odpuszczeniu gazu obroty opadną o 200 rpm po czym wracają do swojej "pozycji". przebieg auta to 255 tys. To z falowaniem obrotów jest już od paru tys km, natomiast ten półbieg zauważyłem dzisiaj bo na samym D nic takiego nie występuje, skrzynia pięknie zmienia biegi, nic nie szarpie, redukuje szybko. powiedzcie proszę czy wyżej opisane zachowania są normalne czy powoli szykować $ ? 

To juz sa objawy i dobrze ci radze zacznij zbierac na wymiane konwertera bo syf z niego zmasakruje ci mechatronike. Nie dawno kolega to w A8 przerabiał skończyło się małym remontem skrzyni.
Oczywiście możesz jeszcze zrobic jakas diagnostyke ale nie wiem czy masz w swoim rocnziku czujniki predkosci obrotowej po obu stronach żeby sprawdzić prace konwertera.
Oczywiście możesz jeszcze zrobic jakas diagnostyke ale nie wiem czy masz w swoim rocnziku czujniki predkosci obrotowej po obu stronach żeby sprawdzić prace konwertera.