Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

półbiegi w tipie, dziwne zachowanie przy ręcznej zmianie bie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

półbiegi w tipie, dziwne zachowanie przy ręcznej zmianie bie

Post autor: Frugo1 » 19 sie 2016, 18:09

Mam taki mały dylemat. Mianowicie jechałem dzisiaj a6 2.8 quattro tiptronic (jeżdżę od czasu do czasu bo jest w rodzinie). Postanowiłem sprawdzić tą ręczną zmianę biegów jak się to zbiera bez redukcji bo mam 2.4 i chciałem porównać elastyczność silnika np. na drugim czy trzecim biegu. Po wrzuceniu na tipa 2-ki ( obroty ok 2000-2500 predkość 30-40km/h) pedał w podłogę i auto przyspiesza do 3 tys obr po czym obroty spadają na 2500 i ciągnie do końca ( tak jak by wrzucił kolejny bieg ale nadal był drugi bieg). Czy jest to coś niepokojącego? dodam że w trasie przy spokojnej jeździe na piątym biegu ( ok 100km/h) po odpuszczeniu gazu obroty opadną o 200 rpm po czym wracają do swojej "pozycji". przebieg auta to 255 tys. To z falowaniem obrotów jest już od paru tys km, natomiast ten półbieg zauważyłem dzisiaj bo na samym D nic takiego nie występuje, skrzynia pięknie zmienia biegi, nic nie szarpie, redukuje szybko. powiedzcie proszę czy wyżej opisane zachowania są normalne czy powoli szykować $ ? :(

Gość.

Post autor: Gość. » 19 sie 2016, 18:46

Zapina Lock-Up-normalna sprawa. Ale falowanie obrotów o ktorym piszesz świadczy że ten lock-up jest juz w rozsypce i trza wymieniac konwerter zanim zasyfi całkiem skrzynie.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 20 sie 2016, 19:03

Dzięki za odpowiedź, falowanie występuje tylko na 5 biegu :/ i tak właśnie czułem że to jakieś znaki, no nic zobaczymy ile to jeszcze pochodzi, jak się pojawia inne objawy to się za to wezmę :)

Gość.

Post autor: Gość. » 20 sie 2016, 22:56

To juz sa objawy i dobrze ci radze zacznij zbierac na wymiane konwertera bo syf z niego zmasakruje ci mechatronike. Nie dawno kolega to w A8 przerabiał skończyło się małym remontem skrzyni.

Oczywiście możesz jeszcze zrobic jakas diagnostyke ale nie wiem czy masz w swoim rocnziku czujniki predkosci obrotowej po obu stronach żeby sprawdzić prace konwertera.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 22 sie 2016, 11:36

Tak zrobię, sprawdzę jeszcze vagiem jakie tam są grupy, może akurat są te czujniki. Dzięki za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja