Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Nowa pompa zf i dalej brak wspomagania ?!?

Układ kierowniczy
yogi818
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 23 paź 2014, 23:02
Lokalizacja: Poznań

Post autor: yogi818 » 03 mar 2016, 21:18

Trochę dziwne, że nowa pompa wyje.

U mnie zaczeła wyć około rok temu, zawsze myślałem, że się pompa kończy. Ale jak nowa też to może jeat inna przyczyna <mysli>

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 03 mar 2016, 23:37

Może problemy z wyciem pompy powoduje zawór zwrotny na przewodzie zasilajacym <mysli>

Xandr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 cze 2015, 22:27
Lokalizacja: DZIAŁDOWO/WARSZAWA /ŁOWICZ

Post autor: Xandr » 04 mar 2016, 06:36

Coś musi stawiać opór.
Nawet może być uszkodzony stworzeń wahacza. I obroty będą spadać .
Opór będzie stawiał i wspomaganie nie daje rady.
Znalazłem taki wątek na jakimś forum chyba audi A4.

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 04 mar 2016, 08:57

U mnie jak kupiłem auto to były jaja bo pierwszy raz jak w nie wsiadłem wszytko działało tj wspomaganie i nagle po rozgrzaniu silnika chciałem zaparkować ( skręcić ) i nie dało rady bo wspomaganie zanikło, okazało się że pompa do wymiany. To kupiłem używke od angola, wpomaganie wróciło jednak z objawami takimi że po rozgrzaniu silnika delikatnie słabło i własnie obroty spadały. potem padła mi przekładnia, kupiłem zf z servotroniciem w sumie było bez zmian dopiero jak podłączyłem servotronic kreciło sie elegancko ale obroty daej falowały jak kręciłem w miejscu i pompa wyła. Kupiłem więc pompę w auto servo luk po zamontowaniu dalej to samo a nawet bym powiedział że wspomaganie delikatnie słabsze. Dodam że wymieniłem jeszcze ten wąż nad głowicą, weże wraz ze zbiorniczkiem, i wąż miedzy maglem a tym weżem nad głowicą bo mi ciekły te węże. wczesśniej zmieniłem płyn na synetyk z audi i mi sie własnie te węże rozszczelniły ( nie wiem czy od płynu czy zbieg okoliczności). Mimo to było i jest dalej to samo. Jedynie kiedys jak mi alternator padł to miałem wrażenie że wszytko jest ok tzn obroty nie falowały. ale nie sprawdzałem tego później jeszcze raz. Dziwi mnie, że do rozgrzania silnika jest ok dopiero np od 60 stopni się zaczyna i myślę że to może być płyn. Porównywałem wczoraj specyfikacje różnych płynów i chyba kupie liqui moly 3100 mineralny na próbę bo ma wysoką lepkość przy 40 st. ( dwa razy wyższą niż febi). Co wiecej w rodzinie jest jeszcze jedna audi też a6 2.8 i jest identycznie jak w mojej też falują te obroty i delikatnie wyje pompa. Generalnie u siebie wymieniłem cały układ bez jednego gumowego węża i chłodnicy oleju :| w sumie się do tego przyzwyczaiłem i już ponad rok tak jeżdżę, nawet o tym zapomniałem :> Tylko teraz jak na forum wszedłem to poszedłem sprawdzić i pasuje coś z tym zrobić <lol>

specyfikacja febi:
http://www.worldpac.com/tagged/Power_St ... _06162.pdf

specyfikacja liqui moly:
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000385 ... 7.0-en.pdf

zastanawiałem się też nad valvolinem ale ma parametry zbliżone do febi, motula nie sprawdzałem.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 04 mar 2016, 12:53

a ja wlałem czerwony atf i jest spokój

przez te gówna ala febi to koroduje cała maglownica
<okok>

Xandr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 cze 2015, 22:27
Lokalizacja: DZIAŁDOWO/WARSZAWA /ŁOWICZ

Post autor: Xandr » 04 mar 2016, 18:11

Zmień olej bo naprawdę ten FEBI to badziewie, moim zdaniem ważne żeby był mineralny bo wycieki się jeszcze pojawią od syntetycznego. Sporo Cię kosztowało te wspomaganie a całkowicie temat nie jest zamknięty.
Podobno też napinacz klinowy potrafi robić figle ale w tym przypadku odpada.

Jestem jeszcze ciekawy jak by odkręcić końcówki skrętne podnieść przód do góry i poruszac za koła czy lekko się kręci. podkręcić też kierownica na zgaszonym czy kolumna nie stawia oporu.

Daj znać jak zmienisz Olej.

[ Dodano: 2016-03-04, 18:11 ]
Odnośnie alternatora sprawdzałeś rolę z sprzęgłem na nim?

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 04 mar 2016, 20:08

Xandr pisze:
Jestem jeszcze ciekawy jak by odkręcić końcówki skrętne podnieść przód do góry i poruszac za koła czy lekko się kręci. podkręcić też kierownica na zgaszonym czy kolumna nie stawia oporu.

Daj znać jak zmienisz Olej.

[ Dodano: 2016-03-04, 18:11 ]
Odnośnie alternatora sprawdzałeś rolę z sprzęgłem na nim?
Kierownica na podniesionych kołach chodzi bardzo lekko ( na wyłączonym silniku) jak wymieniałem pompę i odpowietrzałem układ to kręciłem i działo ok tzn nie ma jakiś oporów, później płyn wymieniałem i tez leciutko się kręciło powietrzu.
Alternator sprawdzałem, też elegancko się obracał, wszytko było ok.
Dziwi mnie tylko to że na zimnym silniku jest elegancko, po rozgrzaniu już nie i na zimnym obroty nie spadają i pompa wyje ale bardzo cicho a na ciepłym obroty falują i pompa wyje głośno, tak jak by płyn faktycznie tracił swoje właściwości ze wzrostem temp. :/ zamówię ten olej liqui moly i dam znać jaki efekt :) Nagram filmik przed i po :) oby pomogło

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 21 mar 2016, 20:22

tez tak mam że na zimnym jest ok a potem wspomaganie słabnie...nie ma wyjscia trzeba pompe wymieniać :/
AWRacing @ 329/494

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 25 mar 2016, 09:08

Wymieniłem ten płyn na liqui moly ale dalej lipa, może troszkę ciszej ta pompa pracuje ale dalej ja słychać i wspomaganie słabnie.

Xandr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 cze 2015, 22:27
Lokalizacja: DZIAŁDOWO/WARSZAWA /ŁOWICZ

Post autor: Xandr » 29 lip 2016, 22:28

lipa z tym wspomaganiem
ja tez tak mam ze raz obroty spadają raz nie
nie wiadomo o co mu chodzi nie ma różnicy czy na ciepłym czy na zimnym
jest trochę jak w lotto
myślę że regenerowanej pompie brakuje do nowej oryginalnej dużo.

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 29 lip 2016, 22:48

Ponoć tylko ori płyn Aso bo wszystkie inne potrafia uwalić pompe

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga