Nowa pompa zf i dalej brak wspomagania ?!?
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
U mnie jak kupiłem auto to były jaja bo pierwszy raz jak w nie wsiadłem wszytko działało tj wspomaganie i nagle po rozgrzaniu silnika chciałem zaparkować ( skręcić ) i nie dało rady bo wspomaganie zanikło, okazało się że pompa do wymiany. To kupiłem używke od angola, wpomaganie wróciło jednak z objawami takimi że po rozgrzaniu silnika delikatnie słabło i własnie obroty spadały. potem padła mi przekładnia, kupiłem zf z servotroniciem w sumie było bez zmian dopiero jak podłączyłem servotronic kreciło sie elegancko ale obroty daej falowały jak kręciłem w miejscu i pompa wyła. Kupiłem więc pompę w auto servo luk po zamontowaniu dalej to samo a nawet bym powiedział że wspomaganie delikatnie słabsze. Dodam że wymieniłem jeszcze ten wąż nad głowicą, weże wraz ze zbiorniczkiem, i wąż miedzy maglem a tym weżem nad głowicą bo mi ciekły te węże. wczesśniej zmieniłem płyn na synetyk z audi i mi sie własnie te węże rozszczelniły ( nie wiem czy od płynu czy zbieg okoliczności). Mimo to było i jest dalej to samo. Jedynie kiedys jak mi alternator padł to miałem wrażenie że wszytko jest ok tzn obroty nie falowały. ale nie sprawdzałem tego później jeszcze raz. Dziwi mnie, że do rozgrzania silnika jest ok dopiero np od 60 stopni się zaczyna i myślę że to może być płyn. Porównywałem wczoraj specyfikacje różnych płynów i chyba kupie liqui moly 3100 mineralny na próbę bo ma wysoką lepkość przy 40 st. ( dwa razy wyższą niż febi). Co wiecej w rodzinie jest jeszcze jedna audi też a6 2.8 i jest identycznie jak w mojej też falują te obroty i delikatnie wyje pompa. Generalnie u siebie wymieniłem cały układ bez jednego gumowego węża i chłodnicy oleju w sumie się do tego przyzwyczaiłem i już ponad rok tak jeżdżę, nawet o tym zapomniałem Tylko teraz jak na forum wszedłem to poszedłem sprawdzić i pasuje coś z tym zrobić
specyfikacja febi:
http://www.worldpac.com/tagged/Power_St ... _06162.pdf
specyfikacja liqui moly:
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000385 ... 7.0-en.pdf
zastanawiałem się też nad valvolinem ale ma parametry zbliżone do febi, motula nie sprawdzałem.
specyfikacja febi:
http://www.worldpac.com/tagged/Power_St ... _06162.pdf
specyfikacja liqui moly:
https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000385 ... 7.0-en.pdf
zastanawiałem się też nad valvolinem ale ma parametry zbliżone do febi, motula nie sprawdzałem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 cze 2015, 22:27
- Lokalizacja: DZIAŁDOWO/WARSZAWA /ŁOWICZ
Zmień olej bo naprawdę ten FEBI to badziewie, moim zdaniem ważne żeby był mineralny bo wycieki się jeszcze pojawią od syntetycznego. Sporo Cię kosztowało te wspomaganie a całkowicie temat nie jest zamknięty.
Podobno też napinacz klinowy potrafi robić figle ale w tym przypadku odpada.
Jestem jeszcze ciekawy jak by odkręcić końcówki skrętne podnieść przód do góry i poruszac za koła czy lekko się kręci. podkręcić też kierownica na zgaszonym czy kolumna nie stawia oporu.
Daj znać jak zmienisz Olej.
[ Dodano: 2016-03-04, 18:11 ]
Odnośnie alternatora sprawdzałeś rolę z sprzęgłem na nim?
Podobno też napinacz klinowy potrafi robić figle ale w tym przypadku odpada.
Jestem jeszcze ciekawy jak by odkręcić końcówki skrętne podnieść przód do góry i poruszac za koła czy lekko się kręci. podkręcić też kierownica na zgaszonym czy kolumna nie stawia oporu.
Daj znać jak zmienisz Olej.
[ Dodano: 2016-03-04, 18:11 ]
Odnośnie alternatora sprawdzałeś rolę z sprzęgłem na nim?
- Frugo1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn
Kierownica na podniesionych kołach chodzi bardzo lekko ( na wyłączonym silniku) jak wymieniałem pompę i odpowietrzałem układ to kręciłem i działo ok tzn nie ma jakiś oporów, później płyn wymieniałem i tez leciutko się kręciło powietrzu.Xandr pisze:
Jestem jeszcze ciekawy jak by odkręcić końcówki skrętne podnieść przód do góry i poruszac za koła czy lekko się kręci. podkręcić też kierownica na zgaszonym czy kolumna nie stawia oporu.
Daj znać jak zmienisz Olej.
[ Dodano: 2016-03-04, 18:11 ]
Odnośnie alternatora sprawdzałeś rolę z sprzęgłem na nim?
Alternator sprawdzałem, też elegancko się obracał, wszytko było ok.
Dziwi mnie tylko to że na zimnym silniku jest elegancko, po rozgrzaniu już nie i na zimnym obroty nie spadają i pompa wyje ale bardzo cicho a na ciepłym obroty falują i pompa wyje głośno, tak jak by płyn faktycznie tracił swoje właściwości ze wzrostem temp. zamówię ten olej liqui moly i dam znać jaki efekt Nagram filmik przed i po oby pomogło
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga