Witam,
pomóżcie w namierzeniu rozwiązania. Miałem wymieniany wentylator dmuchawy (dawno temu) bo działał opornie, potem przestał działać całkowicie. Przed wymianą klimatyzacja działała perfekcyjnie. Niestety po wymianie klimatyzacja niby pracuje - śnieżynka świeci, silnik odczuwa działający kompresor, nabita również. Bywa niestety, że bez względu na zadaną temp i mimo włączonej śnieżynki, bucha gorącym powietrzem. Coś jakby klima chłodziła, ale potem powietrze było ogrzewane (nie ma pewności bo nie wiem jeszcze jak to sprawdzić). Z materiałami z bliźniaczego forum doszedłem, że prawdopodobnie miałem źle podłączone wężyki podciśnieniowe (od czasu wymiany dmuchawy).
Podłączyłem wężyki na podszybiu zgodnie ze schematem z załącznika.
Niestety tego oznaczonego jako numer 1 nie miałem. Dokupiłem wąż, teraz pytanie jak go podłączyć? Nie widzę nigdzie wolnego miejsca, gdzie ten przewód mógł kiedykolwiek być podłączony.
Opcja 1 - nigdy nie było u mnie przewodu nr 1. Nawet kiedy klima działała. Możliwe czy nie? Tylko jak bez podciśnienia mógł działać zawór odcinający płyn chłodniczy do nagrzewnicy - nr 5 z rysunku. Chyba trochę to nierealne, ale nie miałem z tym doświadczenia, dlatego pytam.
Opcja 2 - mechanik zmodyfikował podłączenia przewodów przy silniku i klimie, że nie widać już gdzie był podłączony brakujący przewód. Jednak aby klima działała jak dawniej, podłączyć go trzeba. Pytanie tylko gdzie? Czy w miejsce drugiego wolnego króćca na kolektorze dolotowym? Niby zaciśnięta blaszka na nim wygląda na "niepolską" Fotka: https://goo.gl/photos/bGV4KrZ9mEmSJ1du6
Wspomniany mechanik niestety jest już nieosiągalny, ale i tak sporo czasu minęło, więc pewnie i tak by nie pamiętał co tam u mnie było.
Są też błędy na klimatroniku, ale coś czuję, że na tym etapie jeszcze zbyt wcześnie się tym zajmować?
Poradzicie coś?
100 C4 2.3E automat - Reanimacja klimatyzacji (climatronic)
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7157
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Nie widziałem nigdy tego na oczy ale bez przewodu nr1 to nie ma prawa działać bo niby skąd ma wziąć podciśnienie?
Masz lpg widzę ,skąd jest wzięte podciśnienie do reduktora? Wepnij się tam na próbę i sprawdzisz czy ok.
Tak na szybko przejżałem w etce ryciny i w 5 cyl benzynie masz chyba pompę vacuum tam.powinno być to wpięte
Masz lpg widzę ,skąd jest wzięte podciśnienie do reduktora? Wepnij się tam na próbę i sprawdzisz czy ok.
Tak na szybko przejżałem w etce ryciny i w 5 cyl benzynie masz chyba pompę vacuum tam.powinno być to wpięte
Tak, mam pompę vacuum. Do niej jest podłączony trójnik a do niego:
- czarny przewód w kierunku układu hamulcowego
- zawór jednokierunkowy i dalej czarnym przewodem do kolektora dolotowego.
Połączenia 'vacuum - trójnik' oraz 'rurka - kolektor dolotowy' nie wyglądają na fabryczne. Może w tych miejscach coś było kombinowane i zaginął dodatkowy trójnik?
Widać to wszystko na zamieszczonym zdjęciu.
W dolnej części na środku (na lewo od bagnetu) to vacuum. Link jeszcze raz: https://goo.gl/photos/bGV4KrZ9mEmSJ1du6
Czy na próbę mogę odłączyć rurkę od kolektora i podłączyć do klimy? Czy jest jakiś lepszy sposób na test?
- czarny przewód w kierunku układu hamulcowego
- zawór jednokierunkowy i dalej czarnym przewodem do kolektora dolotowego.
Połączenia 'vacuum - trójnik' oraz 'rurka - kolektor dolotowy' nie wyglądają na fabryczne. Może w tych miejscach coś było kombinowane i zaginął dodatkowy trójnik?
Widać to wszystko na zamieszczonym zdjęciu.
W dolnej części na środku (na lewo od bagnetu) to vacuum. Link jeszcze raz: https://goo.gl/photos/bGV4KrZ9mEmSJ1du6
Czy na próbę mogę odłączyć rurkę od kolektora i podłączyć do klimy? Czy jest jakiś lepszy sposób na test?
bendzji brawo! Dziękuję za pokierowanie.
Zrobiłem dokładnie tak, jak napisałeś w ostatnim poście.
Trochę denerwuje mnie, że ten przewód "trójnik" leżący na obudowie dmuchawy jest jakby za krótki. Przez co napięty, ale inaczej się nie da. Póki co zostanie dopóki nie znajdę jakiegoś przedłużenia.
Cóż, wygląda na to, że oba zaworki podciśnieniowe działają, zawór odcinający płyn oraz klapa zamykająca świeże powietrze także. Sprawdziłem na pozycji LO na wyświetlaczu - domyka się wspomniana klapa i zawór zamyka dopływ gorącego płynu. Fajnie, jestem ucieszony, bo jestem o krok bliżej.
Niestety to nie koniec. Został szereg błędów. Zauważyłem też, że klapa i zawór działają tylko w pozycji LO, już na 18stopni nie ma reakcji. Nie mogę także włączyć wewnętrznego obiegu, bez znaczenia czy ze śnieżynką czy bez - wyłącza się od razu.
Dziś na koniec sczytałem błędy:
Pamiętam, że na czujnikach temp, kiedy sprawdzałem wszystkie kody było na niektórych 25,5 na innych -4,8. Jakieś sugestie jak się za to zabrać?
Pozdrawiam.
Zrobiłem dokładnie tak, jak napisałeś w ostatnim poście.
Trochę denerwuje mnie, że ten przewód "trójnik" leżący na obudowie dmuchawy jest jakby za krótki. Przez co napięty, ale inaczej się nie da. Póki co zostanie dopóki nie znajdę jakiegoś przedłużenia.
Cóż, wygląda na to, że oba zaworki podciśnieniowe działają, zawór odcinający płyn oraz klapa zamykająca świeże powietrze także. Sprawdziłem na pozycji LO na wyświetlaczu - domyka się wspomniana klapa i zawór zamyka dopływ gorącego płynu. Fajnie, jestem ucieszony, bo jestem o krok bliżej.
Niestety to nie koniec. Został szereg błędów. Zauważyłem też, że klapa i zawór działają tylko w pozycji LO, już na 18stopni nie ma reakcji. Nie mogę także włączyć wewnętrznego obiegu, bez znaczenia czy ze śnieżynką czy bez - wyłącza się od razu.
Dziś na koniec sczytałem błędy:
- 03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz poniżej)
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
- *02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany
Pamiętam, że na czujnikach temp, kiedy sprawdzałem wszystkie kody było na niektórych 25,5 na innych -4,8. Jakieś sugestie jak się za to zabrać?
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga