Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 cze 2016, 10:00

CykCyk pisze:Takim kabelkiem powinieneś wszystko ogarnąć:
http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-niebieski.html
dokładnie <okok> <okok>

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 30 cze 2016, 20:02

No ten właśnie zamówiłem <radocha> działa na 10- http://allegro.pl/show_item.php?item=5727449280

[ Dodano: 2016-06-30, 20:02 ]
Błąd sterownika znaleziony i opanowany.
Z VAG-a pokazało zwarcie przepływki, plus na masę i uszkodzenie.
Trochę nie wierzyłem, ze może to być przyczyną włączania się trybu awaryjnego.
Z drugiej strony nic więcej - jak jeszcze przy kołach nie grzebałem, zmieniłem na 18cali.
Po wymianie przepływki na używaną ory. - błąd ustąpił i auto lata.
Zaobserwowałem też równiejsza stabilniejszą prace i max. doładowania tylko do 0,6bara.

No nic - na razie tak zostanie jednak umówiłem się w przyszłym tygodniu w Koszalinie na HAMOWNIE.!!!!!!!!!!!!!!!!! ZBADAM/ZMIERZĘ ile teraz ma auto mocy.

Przed oficjalnym końcowym przesterowaniem mapy chcę udrożnić - poprawić układ wydechowy.
Na razie mam w planie zostawić ory. katalizatory + osobne przelotowe środkowe tłumiki i dwa końcowe na osobnych rurach z delikatnym brzmieniem, może przelotowo-komorowe.

Teraz po nagrzaniu się silnika i niewyskakującym błędzie mogę z ciekawości mojej i waszej zrobić HAMOWNIE. <radocha>

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 01 lip 2016, 09:46

Czekamy z niecierpliwością. Dziwne, że sterownik opanował większą ilość powietrza bez błędu.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 09 lip 2016, 19:44

WALKA O KONIE MECHANICZNE - CIĄG DALSZY. <stres>

Byłem w środku tygodnia na hamowni - niestety - bez powodzenia.
Nie udało się przeprowadzić próby ilosci koników , przy - z wykresu 150PS około - właczał się błąd który występował wcześniej podczas jazdy przed wymiana przepływki.
W tym przypadku silnik przechodził w tryb awaryjny i po próbie. Było to robione i próbowane kilka razy.

Ale są też dobra wieści. Komputer diagnosty pokazał świrowanie przepływki która ponoć włącza tryb awaryjny i przeładowanie przez kompresor - w pliku 1,6bara.
Wobec tego silnik nie może przełknąć takiej dawki powietrza i dławi się powietrzem a przepływka świrując na skali zalącza tryb awaryjny z powodu przekroczonej skali...i odcina paliwo.
Jego ocena to tylko założenie sterownika ECUMASTER.

W mojej ocenie najpierw powalczę ze świrującą przepłyką.

PLAN- zrobie nową większą średnicę rury przepływki zakładając ten sam czujnik ze środka. Zmieni to wartości liczone przez czujnik - mniejsza prędkość przepływu a generalnie poda więcej powietrza co nie powinno załączać trybu awaryjnego..... lub
zrobię dodatkowy obieg powietrza pobieranego z filtra regulowanego zaworem -powiedzmy fi32mm. W dwóch przypadkach zmniejszy sie prędkość przepływu powietrza przez czujnik jednak trzeba zrobić to na granicy podawania sygnału do sterownika aby mieszanki nie było zbyt mało.....

Jeśli chodzi o kompresor -muszę założyć zawór recyrkulacyjny z regulowanym nastawem na upuszczanie w chwili przeładowania. Potwierdza to kilku obecnych przy hamowni, ze bez odprężenia max. doładowanie to granica 0,9bara.

Muszę prowadzić walkę i eksperymenta aby wyjść z przeładowania i pozbyć się włączania trybu awaryjnego.

Nie ma również się co oszukiwać z wydechem - Tuningowiec potwierdził, ze aby miało to ręce i nogi muszę udrożnić wydech , dlatego kupuję pomału org. wydech z 4.0 czy 4.2 tfsi . Na razie wymienię srodek i końcówkę wydech. Nie chce jeszcze dołożyć do problemu świrujących sond. Gdy się z tymi problemami uporam pomyślę nad katalizatorami.
PS. Wiedziałem że lekko nie będzie ale że po mechanice bedzie również kupa problemów - to nie przewidywałem.

Tuner który miał pomóc w projekcie - nie odpisuje ani nie odpowiada na sms-y - na dzisiejszy dzień odciął się od projektu.

Jednak je sie nie poddaję - jak i ze swoją chorobą, toć to tylko nastepny projekt który wypadało by zakończyć - najlepiej z sukcesem <milczek>

Jarosław-LT <okok>

Gość.

Post autor: Gość. » 09 lip 2016, 20:10

Własnie sie nad tym zastanawiałem jak ten przepływomierz ugryziesz :) bez zmiany w sofcie cinko to widze.

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 09 lip 2016, 22:50

A gdyby tak przepływke z większego tudzież uturbionego silnika założyć lub ECU spróbować zaadoptować to by nie poszło?

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 10 lip 2016, 12:20

Zastanawia mnie jedna rzecz. Jeżeli chcesz zrobić większy dolot, albo częściowe obejście przepływki to komputer będzie w błędzie dotyczącej ilości powietrza wpadającego do silnika. Wtedy nie da odpowiedniej ilości benzyny (złe proporcje powietrza do paliwa). Wtedy więcej koni nie uzyskasz.

Gość.

Post autor: Gość. » 10 lip 2016, 13:09

Zgadza się. Dawanie przepływki z innego modelu tez nie bedzie w seryjnym ECU sie sprawdzało. Jedynie co to ustawić mu dawki czyli zestroic na sztywno ale to nie bedzie najlepsze rozwiązanie. Pozostaje to co zwyke-customowe ECU

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 10 lip 2016, 16:22

Z tego co zauważyłem to w moim AMX wtryski są po zewnętrznej stronie głowic czy w przypadku ukompresowienia miało by to znaczenie??? jakie jeszcze różnice są w AMX oczywiście LPG do wywalenia.
A jak by się sprawa miała z multitronikiem???
Pozdrawiam Marcin

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 10 lip 2016, 17:52

Kurcze zapomniałem o wtryskach LPG - będą kolidować z kompresorem. :(

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 10 lip 2016, 21:24

Trochę poprzeglądałem przepływki ale te z większych pojemności są na 5 pinów u mnie na 4. <stres>

To co piszecie powyżej wszystko się zgadza.. <milczek> ale rozwiązanie trzeba jakieś znależć.

Jeśli chodzi o gaz - wtryski trzeba założyć od środka jak benzynowe w kolektorze dolotowym lekko powyżej. Pod kompresorem jest dużo miejsca więc problemów nie powinno być.
Starczy jak w oryginale - przewiercić otworki i powkręcać/ podłączyć dysze <milczek>.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 10 lip 2016, 21:54

A może BYpass za przepływką stosunkowo o mniejszej średnicy doswiadczalnie
Pozdrawiam Marcin

Gość.

Post autor: Gość. » 10 lip 2016, 21:57

To juz było pisane że wieksza czy jakies bypasy bedzie powodowało że ECU bedzie głupiało i wywali tryb awaryjny ale na pewno nie bedzie to poprawnie działało. Tu nie ma metody zastepczej tylko konkretne strojenie czy to na seryjnym czy nie ECU trzeba to zrobić grubo i na temat.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 10 lip 2016, 22:23

Problemem jest brak strojenia, sterownik me7.x powinien to ogarnąć, przecież chyba od 2.7 wiele się ideowo nie różni, problemem będzie pewnie brak map sensora. To 1.6b to ciśnienie absolutne czy z zegara? Bo 2.7 przy 0.6b na zegarze to seria, przy 1b bo ok 300koni..

Gość.

Post autor: Gość. » 11 lip 2016, 02:35

ogarnie sam sterownik ale softa mu trza przemodelowac jak w ecumasterze :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja