Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 13 lip 2016, 11:32

PANOWIE krótka piłka lub..........długa.

Przyśniło mi się w nocy takie rozwiązanie.

Przełożyć cała wiązkę z 3.0 TFSI wiązkę silnika wraz oczywiście ze sterownikiem.
Wiadomo, że niektóre rzeczy będe musiał jeszcze dorobić, pozmieniać pozakładać ORY.
lecz w skrócie - wiązka silnika ze sterownikiem - w uproszczeniu.

Co o tym sądzicie - czekam na konstruktywne PODPOWIEDZI.

Jarosław-LT <luzik>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 13 lip 2016, 12:07

TFSI to bezpośredni wtrysk, ty masz MPI, pewnie inna bajka. Moim zdaniem poroniony pomysł ze względu na to że komp to nie tylko parę kabelków do silnika. Inne sterowniki też mają z nim komunikację. Nie wspominając już o zegarach. Według mnie brakuje Ci strojenia, cokolwiek byś nie wrzucił to i tak trzeba pod to nową mapę. Mało będzie osób co będą chciały podjąć się tego-prosta sprawa: bardzo nietypowy pionierski projekt, duży nakład czasu i pracy bo wątpię że za pierwszym czy drugim razem będzie finish, lepiej zrobić 2xtdi+1.8t i wsiąść lekką kase.

Gość.

Post autor: Gość. » 13 lip 2016, 12:14

No sny to marzenia a za te nie karają. ECu z TFSI to oprocz tego co napisal olega zupełnie inny system więc to nie ta IDEA.

Jak chcesz kompletną wiązke ecu to kup do kompletu tez silnik.
Pozostaje ci znabyc ecumastera lub zrobic hybryde ze swojego motronica

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 lip 2016, 12:22

Jarek-LT pisze:
PLAN- zrobie nową większą średnicę rury przepływki zakładając ten sam czujnik ze środka. Zmieni to wartości liczone przez czujnik - mniejsza prędkość przepływu a generalnie poda więcej powietrza co nie powinno załączać trybu awaryjnego..... lub
zrobię dodatkowy obieg powietrza pobieranego z filtra regulowanego zaworem -powiedzmy fi32mm.

<zalamka> tyle mechanicznej roboty z pasowaniem kompresora żeby na końcu zniszczyć to taką rzeźbą?

Kombinacje ze składem mieszanki na ślepo skończą się dziurami w tłokach.

Potrzebujesz uniwersalnego ECU i ogarniętego tunera, żeby spiąć ten wynalazek w całość.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 13 lip 2016, 17:20

Też mi się wydaje, że ecumaster (albo podobne) powinny ogarnąć.

highzim
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: highzim » 15 lip 2016, 11:35

Jarek, śledzę temat od początku, na prawdę szacun za tak dużą ilość pracy. Sam przymierzam się do takiego czegoś tylko w A6 C4 ACK. Co do problemu z przepływką, ostatnio grzebiąc w mapach kompa od 2.7biturbo zauważyłem że jest mapa przepływki, dokładniej to volty na daną ilość powietrza, wstawić większą przepływkę ( np od 2.7 ) i żeby ktoś to zmapował, tak samo zresztą jak mapę paliwową itd i nie powinno być problemu.
Obrazek
Inna opcja bez ruszania sterownika to oszukanie go że ilość powietrza się zgadza ( większa przepływka + jakiś sterownik np na atmedze który zrobi konwersje z większej przepływki na sygnał mniejszej i dodatkowo musi podać więcej paliwa więc większe ciśnienie paliwa lub większe wtryski, bo sterownik jest ustawiony do danej przepływki i wtrysków więc zwiększając ilość powietrza trzeba zwiększyć ilość paliwa ). Najlepiej jednak będzie żebyś znalazł kogoś kto zajmie się strojeniem i nie będzie trzeba żadnego ecumastera bo seryjny powinien to ogarnąć.

Jak już chcesz rzeźbić z innym ecu to z 2.7 biturbo powinno spokojnie ogarnać temat, tylko więcej czujników trzeba dołożyć i parę innych pierdół, ale tego kompa każdy tuner ci zestroi, od razu masz kontrole doładowania, obsługę zaworu upustowego, map sensor, EGT itd, cała reszta silnika to praktycznie to samo co 2.8 30v, zarówno czujniki wałków, wału, vvt, itd wszystko powinno podejść. Przy strojeniu też łatwiejsza sprawa bo kompresor jest bardziej przewidywalny.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 15 lip 2016, 18:43

HEJ

Chyba lepsze to rozwiązanie niż sterownik z tfsi.

Muszę to teraz lekko przestudiować, proszę o podpowiedzi jakie czujniki są przy obsłudze silnika 2.7bt a nie ma ich w 2.8. CZEMU WCZEŚNIEJ O TYM NIE POMYŚLAŁEM <nerwus>
i nikt o takim rozwiązaniu nie wspomniał..... <stres>

W moim projekcie nie ma zaworu upustowego bo nie był potrzebny był za niego bypass który regulował doładowanie , moment otwarcia czy zamknięcia przez podłaczenie do podciśnienia. .....

Teraz bypassa mam zamknietego. Po uruchomieniu sie silnika i największym podciśnieniu jest otwarty a w miarę otwierania się przepustnicy i malejącego podciśnienia bypass zamyka sie aż do całowitego zamknięcia. TO JEST NAJLEPSZE . W tym momencie jest strzał, ze w ciska w folel ale nie ma tej powtarzalności. Czym silnik zimniejszy to zdaje mi sie , że tym lepiej.... ..

Aby można było w całości zarżnąć doładowanie wraz z obsłużeniem przez sterownik z 2.7 chyba musiał bym wsadzić zawór DV ten recyrkulacyjny który ma 2.7.
Jakie są jeszcze czujniki i inne pierdoły których nie ma w 2.8 przy obsłudze doładowania a są w 2.7bt ???

Jarosław-LT <okok>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 15 lip 2016, 19:30

MAP sensor na pewno, czujnik ciśnienia atmosferycznego też 2.7 posiada, czujnik temperatury powietrza w dolocie, dv jest po to żeby nie hamowało wirnika turbiny a w konsekwencji nie urwało go. Jest jeszcze n75 do sterowania turbiny ale Ty w sumie masz ten bypass który zastępuje i n75 i dv ale czy działa tak szybko i tak jak powinien? Co do spadku mocy to kompresor jest chłodzony cieczą, widocznie słabo ciepło jest odprowadzane z chłodnicy IC, jak to masz zrobione?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 15 lip 2016, 20:45

NIE nie zle mnie zrozumiałeś - nie ma powtarzalności za każdym razem, przy gorącym silniku jeśli już działa to też wciska w fotel. Problemem jest niepowtarzalność zamykania sie bypassa za każdym razem na podciśnieniu. Niby po dodaniu gazu zamyka się bypass lecz zamykał się nagle co skutkowało zadławieniem się powietrzem. Zrobiłem zawór/zaworek opózniający który nawet przy gwałtownym naciśnięciu gazu czyli zmiejszeniu podcisnienia nie pozwala przepustnicy bypass zamknąć się nagle od tamtej pory auto przyspiesza dużo lepiej bez zadławiania się. Muszę doprowadzić zaworek do super dokładności i powtarzalniości pracy przy opóżnianiu zamykania. Muszę wymyśleć poprostu inny z regulacją. Teraz jest na podciśnieniu przed gruszką bypassa uwaga ...wentyl samochodowy od dętki...... W jedna strone pobiera /puszcza powietrze nagle w drugą upuszcza powoli i ta regulacja do końca nie zdaje egzaminu... <hura>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 15 lip 2016, 23:28

W silniku z turbina za sterowanie doładowaniem odpowiada zaworek n75. Sterowany jest przez sygnał PWM ze sterownika silnika. Odpowiada on za to ile powietrza pójdzie z kolektora na gruszkę WG obniżając przy tym doładowanie(1.8T np). Dawniej sterowało się bezpośrednio ciśnieniem z kolektora na gruszkę np mam tak w 1.6TD. Wg mnie w Twoim przypadku bypass powinien być sterowany przez komputer który mając dane z przepływomierza, czujnika doładowania, czujnika temperatury w dolocie, sond lambda odpowiednio ustawi dawkę paliwa do danego obciążenia silnika. Jak było oryginalnie w 3.0TFSI?

highzim
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: highzim » 16 lip 2016, 02:39

Jarek, ja bym bypassem sterował z kompa 2.7 poprzez n75, przecież on idealnie do tego się nadaje, ewentualnie dorzucić jeszcze DV i będzie miód malina. W 2.7 jest map sensor na który miejsce jest w kompresorze z boku jak dobrze widziałem, wszystko w sumie co potrzebne to jest, możliwe że przepustnica będzie potrzebna z 2.7t no ale to już żaden problem, tylko w 2.7 działa ona pod ciśnieniem ale to chyba nie problem. 2.7t każdy dobry tuner ogarnie, to według mnie najmniejsza rzeźba i najlepszy komputer, lepszy niż ecumaster czy inne piggybacki, chociaż ten od 2.8 po porządnym strojeniu też by był ok, gorzej ze sterowaniem bypassu, chociaż podłączyć go do przepustnicy elektronicznie z dodatkowym układem opóźniającym i by było.

Dodam jeszcze że w 2.7 masz czujniki EGT, też pomocne.
Jak chcesz coś podyskutować na ten temat to pisz na pw, mam w domu jedno auto z 2.7t i ewentualnie coś można podpatrzeć bo nie ukrywam że temat jest dla mnie MEGA interesujący i sam w miarę możliwości finansowych chcę dołączyć do walki z tematem kompresora w 2.8, tylko u mnie w starej poczciwej c4 z 4 biegowym automatem <rotfl>

Pozdrawiam <okok>

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 16 lip 2016, 08:04

Będę o tym wszystkim myślał i zbierał graty na dokładkę z 2.7t a na razie będę próbował swój zaworek zmodyfikować. Na początek zamówiłem kilka zaworków zwrotnych, kilka wielkości i rozbieralnych, plastykowych i metalowych może coś z nich zmontuję.

Jeśli chodzi o tz. N75 w naszym 2.8 sa dwa które odpowiadają chyba od EGR.
Posprawdzałem je i myślałem, ze podłącze do niego elektrycznego org. bypassa ale niestety był tam ciągle prąd około 10,5v czy ciepły czy zimny, czy przyśpieszam czy zamykam przepustnice.

Innym rozwiązaniem jest zmierzenie prądów w przepustnicy - czego jeszcze nie robiłem.
Ruch prądu mógłby byc pobrany z wtyczki przepustnicy do sterowania bypassem w przeciwnym kierunku..........................Przepustnica sie otwiera bypass sie zamyka ale jeszcze tego nie robiłem..

Muszę trochę ochłonącć od tego problemu bo zabiera mi wszystki drogocenny czas.
Problemem jest, że w promieniu 100kaemów ode mnie nie ma z kim poważnym w tym temacie pokombinować - tuner z Jasła - spalony, - najbliższy Szczecin :[

Dlatego też w tygodniu nagram jakieś filmik i pokażę jak to chodzi i jak sie zbiera.
chyba najwyższy czas sie pokazać i pochwalić na razie tym co jest... <milczek>

highzim
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: highzim » 16 lip 2016, 11:03

W Twoim 2.8 rozumiem że masz elektroniczną przepustnice i pedał gazu jest też elektroniczny? Bo ja u siebie mam jeszcze na linke ;d
We wtyczce przepustnicy są kable sterujące jej wychyleniem + sygnały od potencjometru otwarcia przepustnicy, podaj numer części to będę mógł obczaić co i jak, podaj jeszcze numer przepustnicy z kompresora ( bypassa ) bo mam pomysł na elektroniczne sterowanie tego bez podciśnień z pełną kontrolą z Twojej strony, według mnie walka z podciśnieniem jest trochę bez sensu, ewentualnie spróbuj wziąć podciśnienie zaraz z za przepustnicy, po depnięciu tam się robi duże podciśnienie i zamknie bypass a po odpuszczeniu spada.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 16 lip 2016, 11:47

highzim - z podciśnieniem tak mam dokładnie zrobione były oryg. otwory pod serwo i inne do wykorzystania i podłączenia się z podciśnieniem. Gruszka oryg. od skracania dolotu z 2.8.

Jeśli chodzi o przepustnicę 078133062B
bypass - O57128063D

Odnośnie ostatniej częsci twojego zdania jest odwrotnie.
Największe podciśnienie jest przy zamkniętej przepustnicy, czym bardziej otwierasz przepustnicę tym bardziej się wyrównuje podciśnienie czyli spada.

highzim
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 maja 2016, 23:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: highzim » 16 lip 2016, 12:21

Chodziło mi o to że za przepustnicą ( strona dolotu, nie kompresora ) podciśnienie przy zamkniętej głównej przepustnicy będzie niskie, po depnięciu zrobi się większe więc domknie bypass a po odpuszczeniu się wyrównuje, zależy z której strony patrzymy na "za przepustnica" :|
Odpalam etke itd i szukam schematów przepustnicy/bypassa, jeśli masz jakieś materiały z tym związane to proszę podeślij mi na pw <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja