sprawdzę , ale po zdjęciach które kolega podesłał na 99% aluschiller pisze:krs2919,
Proszę nie wstawiać samych "linków" z serwisów aukcyjnych do: Forum techniczne oraz Tuning i stylizacja.Tylko zdjęcia z opisem,oraz ewentualnie "link" jako uzupełnienie. Temat zapełnimy krótkotrwałymi "linkami" - te wygasną i choćby był super cenny, zostanie przeniesiony przez to do śmietnika.Foto oprócz linku zwiększa szansę na szybsza pomoc w problemie. Proszę o PW po dokonaniu zmiany
Poza tym to że masz polifa nie koniecznie musi oznaczać że masz Alu zwrotnica. Sprawdź to lepiej przed
[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
krs2919, co się dzieje z Twoimi hamulcami, że chcesz je zmieniać? Puchną? Nie hamują?
O ile przeróbka 288->312 jest dość bezproblemowa, o tyle zmiana przodów na 321 rozwali Ci cały balans siły hamowania. Bez zmiany tyłu na coś mocniejszego nie ma to sensu - sam wpakowałem 321 w miejsce 312 i nie odczuwam poprawy siły hamowania. Fabryczny tył w takim układzie praktycznie wcale nie hamuje, wszystko idzie na przód. Może jak w końcu ogarnę jakoś mocniejszy tył to wreszcie to zacznie jakoś działać, ale póki co nie mam jeszcze jak podłączyć linki ręcznego do tylnych zacisków z S6
Nie ma niestety łatwego rozwiązania na poprawienie tyłu w FWD, więc jeśli nie chcesz zagrzebać się w rzeźbieniu to zainwestuj w porządne klocki+tarcze i ewentualnie zmianę przodu na 312.
O ile przeróbka 288->312 jest dość bezproblemowa, o tyle zmiana przodów na 321 rozwali Ci cały balans siły hamowania. Bez zmiany tyłu na coś mocniejszego nie ma to sensu - sam wpakowałem 321 w miejsce 312 i nie odczuwam poprawy siły hamowania. Fabryczny tył w takim układzie praktycznie wcale nie hamuje, wszystko idzie na przód. Może jak w końcu ogarnę jakoś mocniejszy tył to wreszcie to zacznie jakoś działać, ale póki co nie mam jeszcze jak podłączyć linki ręcznego do tylnych zacisków z S6
Nie ma niestety łatwego rozwiązania na poprawienie tyłu w FWD, więc jeśli nie chcesz zagrzebać się w rzeźbieniu to zainwestuj w porządne klocki+tarcze i ewentualnie zmianę przodu na 312.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 416
- Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sosnowica/Lublin
312mm a dało by się usprawnić hamowanie przez wymianę zacisków na inne?? I czy zmiana na 255 też polepszy hamowanie i czy to jest p&p??
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 416
- Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sosnowica/Lublin
mwx, Wybacz przeczytałem cały temat i już w końcu nie wiem czy lepiej jest nieco usprawnić układ czy robić kompletny swap. Jak najbardziej nie chodziło mi by sobie zażartować.
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Najlepiej doprowadzić wszystko do idealnego stanu, zainwestować w porządne tarcze i klocki i będzie OK. Chyba że masz tarcze 288, wtedy zmiana na 312 jest tak prosta i bezinwazyjna, że warto to zrobić.
Jak masz stalowe zwrotnice to też jest możliwe i proste, tylko trudniej znaleźć stosowne jarzma o oznaczeniu 451:
W zasadzie jeśli masz stalowe zwrotnice to jedyna opcja bez rzeźbienia dzikich adapterów.
Charakterystyczne dla stalowych zwrotnic wąskie mocowania (94mm) mają jeszcze zaciski 4-tłoczkowe AP Racing z Ibizy Cupry, współpracujące z tarczami 312x25, ale czy to wszystko przypasuje to nie wiadomo.
Jak masz stalowe zwrotnice to też jest możliwe i proste, tylko trudniej znaleźć stosowne jarzma o oznaczeniu 451:
W zasadzie jeśli masz stalowe zwrotnice to jedyna opcja bez rzeźbienia dzikich adapterów.
Charakterystyczne dla stalowych zwrotnic wąskie mocowania (94mm) mają jeszcze zaciski 4-tłoczkowe AP Racing z Ibizy Cupry, współpracujące z tarczami 312x25, ale czy to wszystko przypasuje to nie wiadomo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 416
- Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Sosnowica/Lublin
schiller, według etki ibiza ma takie same zaciski jak w tt czy w Leonie Cupra
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
- Imię: Przemysław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontakt:
Jak ktoś by chciał bawić się w upgrade hamulców w Audi Allroad C5 w którym standardowo z przodu jest tarcza 320mm wentylowana tył 255 niewentylowany
Podaję gotowy przepis, można to zrobić tak:
Zacisk przód z Audi S4 B7 pod tarcze 345mm
Tarcze przód Zimmermann 100.3326.20
Klocki oryginalne Audi VW
Zacisk tył Allroad V8 pod wentylowane tarcze 269mm
Tarcze wentylowane Textar 92176903
Klocki oryginalne audi vw
Zestaw pasuje bez jakichkolwiek przeróbek i mieści się w koło minimalnie 17 cali.
Zakładać odpowietrzać i cieszyć się z odpowiedniego hamulca Zmiana jest kosztowna ale samochód hamuje bardzo dobrze a całość aż tak szybko się nie zużyje
Foto:
https://picasaweb.google.com/1066405973 ... 2283857105
Podaję gotowy przepis, można to zrobić tak:
Zacisk przód z Audi S4 B7 pod tarcze 345mm
Tarcze przód Zimmermann 100.3326.20
Klocki oryginalne Audi VW
Zacisk tył Allroad V8 pod wentylowane tarcze 269mm
Tarcze wentylowane Textar 92176903
Klocki oryginalne audi vw
Zestaw pasuje bez jakichkolwiek przeróbek i mieści się w koło minimalnie 17 cali.
Zakładać odpowietrzać i cieszyć się z odpowiedniego hamulca Zmiana jest kosztowna ale samochód hamuje bardzo dobrze a całość aż tak szybko się nie zużyje
Foto:
https://picasaweb.google.com/1066405973 ... 2283857105
Jako,że jestem nowy na forum chciałbym przywitać serdecznie całe grono .Od tygodnia jestem posiadaczem a6 c5 sedan.Moje autko pochodzi z 2004r i wyposażone jest w silnik awx.
W związku z koniecznością zmiany tarcz przednich-gorące hamulce,przejazd przez kałużę i problem gotowy-chciałbym wykonać konwersję 288 na 312mm.Pytanie jest jedno.W jakie jarzma i od jakiej wersji silnikowej mam się zaopatrzyć,żeby wszystko siadło p&p?Dodam,że przejrzałem cały wątek i nie ma słowa o jarzmach do konwersji 288-312mm do alu zwrotnicy.Wiem,że na żeliwną zwrotnice idą jarzma 451 a na alu?
Jakie tarcze kupić?Co myślicie o ATE PD+klocki ATE?Miałem taki zestaw w poprzednim aucie i sprawował się znakomicie.
W związku z koniecznością zmiany tarcz przednich-gorące hamulce,przejazd przez kałużę i problem gotowy-chciałbym wykonać konwersję 288 na 312mm.Pytanie jest jedno.W jakie jarzma i od jakiej wersji silnikowej mam się zaopatrzyć,żeby wszystko siadło p&p?Dodam,że przejrzałem cały wątek i nie ma słowa o jarzmach do konwersji 288-312mm do alu zwrotnicy.Wiem,że na żeliwną zwrotnice idą jarzma 451 a na alu?
Jakie tarcze kupić?Co myślicie o ATE PD+klocki ATE?Miałem taki zestaw w poprzednim aucie i sprawował się znakomicie.
177km/367nm
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga