Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 31 maja 2016, 11:12

schiller pisze:krs2919,

Proszę nie wstawiać samych "linków" z serwisów aukcyjnych do: Forum techniczne oraz Tuning i stylizacja.Tylko zdjęcia z opisem,oraz ewentualnie "link" jako uzupełnienie. Temat zapełnimy krótkotrwałymi "linkami" - te wygasną i choćby był super cenny, zostanie przeniesiony przez to do śmietnika.Foto oprócz linku zwiększa szansę na szybsza pomoc w problemie. Proszę o PW po dokonaniu zmiany :)


Poza tym to że masz polifa nie koniecznie musi oznaczać że masz Alu zwrotnica. Sprawdź to lepiej przed
sprawdzę , ale po zdjęciach które kolega podesłał na 99% alu

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 31 maja 2016, 16:19

krs2919, co się dzieje z Twoimi hamulcami, że chcesz je zmieniać? Puchną? Nie hamują?

O ile przeróbka 288->312 jest dość bezproblemowa, o tyle zmiana przodów na 321 rozwali Ci cały balans siły hamowania. Bez zmiany tyłu na coś mocniejszego nie ma to sensu - sam wpakowałem 321 w miejsce 312 i nie odczuwam poprawy siły hamowania. Fabryczny tył w takim układzie praktycznie wcale nie hamuje, wszystko idzie na przód. Może jak w końcu ogarnę jakoś mocniejszy tył to wreszcie to zacznie jakoś działać, ale póki co nie mam jeszcze jak podłączyć linki ręcznego do tylnych zacisków z S6 <uoee>

Nie ma niestety łatwego rozwiązania na poprawienie tyłu w FWD, więc jeśli nie chcesz zagrzebać się w rzeźbieniu to zainwestuj w porządne klocki+tarcze i ewentualnie zmianę przodu na 312.

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 31 maja 2016, 18:27

mwx pisze:Puchną? Nie hamują?
nie wszystko jest ok, ale jak to mówią większe to lepsze hamowanie...a w 312 nie ma większych tłoczków w zaciskach?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7166
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 maja 2016, 19:13

Mwx już pisał - zacisk ten sam co 288 , śr.tloczka 57mm

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 01 cze 2016, 11:00

312 vs 288 to ok 10% lepsze hamowanie wyłącznie ze względu na większe ramię (średnicę tarczy) no i większą pojemność cieplną.

Zacisk może zostać ten sam - stąd brak nawet konieczności zapowietrzania układu.

Michal_ST
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 01 cze 2016, 15:05

312mm a dało by się usprawnić hamowanie przez wymianę zacisków na inne?? I czy zmiana na 255 też polepszy hamowanie i czy to jest p&p??
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier :)
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 01 cze 2016, 16:58

Michal_ST, robisz sobie jaja, czy jesteś tak bardzo leniwy, że nie chciało Ci się nawet poczytać 10 postów w tył?

Michal_ST
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 01 cze 2016, 19:16

mwx, Wybacz przeczytałem cały temat i już w końcu nie wiem czy lepiej jest nieco usprawnić układ czy robić kompletny swap. Jak najbardziej nie chodziło mi by sobie zażartować.
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier :)
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 02 cze 2016, 09:24

Najlepiej doprowadzić wszystko do idealnego stanu, zainwestować w porządne tarcze i klocki i będzie OK. Chyba że masz tarcze 288, wtedy zmiana na 312 jest tak prosta i bezinwazyjna, że warto to zrobić.
Jak masz stalowe zwrotnice to też jest możliwe i proste, tylko trudniej znaleźć stosowne jarzma o oznaczeniu 451:
Obrazek

W zasadzie jeśli masz stalowe zwrotnice to jedyna opcja bez rzeźbienia dzikich adapterów.
Charakterystyczne dla stalowych zwrotnic wąskie mocowania (94mm) mają jeszcze zaciski 4-tłoczkowe AP Racing z Ibizy Cupry, współpracujące z tarczami 312x25, ale czy to wszystko przypasuje to nie wiadomo.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 03 cze 2016, 05:59

Z leona cupry golfa 4 gti i tt wtedy pasuja

Michal_ST
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 416
Rejestracja: 06 mar 2016, 21:10
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Sosnowica/Lublin

Post autor: Michal_ST » 03 cze 2016, 13:47

schiller, według etki ibiza ma takie same zaciski jak w tt czy w Leonie Cupra :)
Nikomu nie wierz na słowo - na wszystko bierz papier :)
Ps: Społeczność forum https://a6klub.pl :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 04 cze 2016, 01:21

Nie sugeruj się tym z jakiego auta je zdemontowano, bo po 1-sze zaciski bywały różne w zależności od silnikow, a po 2-gie handorze często mają burdel w częściach. Nie ważne czy to z octavii, seata, czy passata - mają mieć wymiary jak na fotce i numerek 451 na korpusie.

Awatar użytkownika
Borek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 01 mar 2011, 20:08
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Borek123 » 01 lip 2016, 16:17

Dobra, przewaliłem kilka tematów i nie uzyskałem jasnej odpowiedzi. Jak chcę wkładać na tył zaciski z S6 C5 pod tarcze 269mm wentylowaną, do A6 C5 2.5 TDI quattro przedlift to muszę zmieniać zwrotnice z tyłu czy nie?

Skuciok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 03 lut 2016, 14:15
Imię: Przemysław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 20 lip 2016, 21:41

Jak ktoś by chciał bawić się w upgrade hamulców w Audi Allroad C5 w którym standardowo z przodu jest tarcza 320mm wentylowana tył 255 niewentylowany
Podaję gotowy przepis, można to zrobić tak:

Zacisk przód z Audi S4 B7 pod tarcze 345mm
Tarcze przód Zimmermann 100.3326.20
Klocki oryginalne Audi VW

Zacisk tył Allroad V8 pod wentylowane tarcze 269mm
Tarcze wentylowane Textar 92176903
Klocki oryginalne audi vw

Zestaw pasuje bez jakichkolwiek przeróbek i mieści się w koło minimalnie 17 cali.
Zakładać odpowietrzać i cieszyć się z odpowiedniego hamulca :-) Zmiana jest kosztowna ale samochód hamuje bardzo dobrze a całość aż tak szybko się nie zużyje :-)

Foto:
https://picasaweb.google.com/1066405973 ... 2283857105

Majowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:54
Lokalizacja: Końskie

Post autor: Majowy » 15 paź 2016, 21:21

Jako,że jestem nowy na forum chciałbym przywitać serdecznie całe grono <luzik> .Od tygodnia jestem posiadaczem a6 c5 sedan.Moje autko pochodzi z 2004r i wyposażone jest w silnik awx.
W związku z koniecznością zmiany tarcz przednich-gorące hamulce,przejazd przez kałużę i problem gotowy-chciałbym wykonać konwersję 288 na 312mm.Pytanie jest jedno.W jakie jarzma i od jakiej wersji silnikowej mam się zaopatrzyć,żeby wszystko siadło p&p?Dodam,że przejrzałem cały wątek i nie ma słowa o jarzmach do konwersji 288-312mm do alu zwrotnicy.Wiem,że na żeliwną zwrotnice idą jarzma 451 a na alu?
Jakie tarcze kupić?Co myślicie o ATE PD+klocki ATE?Miałem taki zestaw w poprzednim aucie i sprawował się znakomicie.
177km/367nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga