Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ALF 2.4 165 KM] Problem z odpalaniem na zimnym LPG BRC

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Jump3r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 mar 2016, 13:55
Lokalizacja: Polska

[ALF 2.4 165 KM] Problem z odpalaniem na zimnym LPG BRC

Post autor: Jump3r » 27 cze 2016, 23:12

Czesc,

Problem z odpalaniem na zimnym pojawił się gdy wyjechałem z garażu i postawiłem auto na bok, po dwóch godzinach postoju wsiadłem i chciałem odpalić, Audi zaczęło dopiero odpalać po długim kręceniu rozrusznikiem. Czasem za 2 razem. Na ciepłym taki problem nie występuje. Po diagnozie, komp nie wykazał żadnych błędów i mechanicy stwierdzili, ze to wina akumulatora. Nie dawało mi to spokoju i sam postanowiłem sprawdzić czy na wyjeżdżonym do końca gazie po nocnym postoju, samochód odpali. Okazuje się, że pali na dotyk tak jak kiedyś, a gdy zatankuje gaz zaczyna się dziać to co wcześniej opisałem :/ Jakie rady? Reduktor do wymiany czy regulacji ? czy to jakiś zawór. Silnik 2.4 V6 gaz BRC sekwencja. Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 28 cze 2016, 06:58

Zatankuj LPG i na zgaszonym silniku wąż podciśnienia, który idzie do reduktora odepnij od kolektora i sprawdź czy nie puszcza gazu (może być słoik z wodą na przykład, waż wkładasz do słoika i patrzysz czy nie bąbelkuje). Jak puszcza to reduktor do regeneracji lub wymiany.

Jump3r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 mar 2016, 13:55
Lokalizacja: Polska

Post autor: Jump3r » 28 cze 2016, 15:08

Sprawdze, ale jak to wyjasnic? skoro odpala na benzynie(przelacznik) pod warunkiem ze nie ma gazu.

Grzesiek_cichy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 19 cze 2016, 23:51
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: Grzesiek_cichy » 28 cze 2016, 15:34

Jump3r, jeśli posiadasz reduktor BRC Genius MAX tzw "cegła" to wystarczy zwalić mały wężyk podciśnienia i sprawdzić czy nie puszcza gazu. Druga sprawa czujnik temperatury i ciśnienia na listwie, najgorszy przypadek wymiana reduktora. Sam to przechodziłem ostatnio. Koszt nowego 920zł. Od tamtej chwili spokój choć u mnie problem był w tym że reduktor na złączeniu obudowy z uszczelką po prostu syczało gazem który uciekał...

Jump3r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 mar 2016, 13:55
Lokalizacja: Polska

Post autor: Jump3r » 28 cze 2016, 23:34

Grzesiek_cichy, dokładnie taki mam. Rozumiem, ze na zimnym i zgaszonym silniku ? U mnie nie czuć nic gazem, czujnik niby jest ok, nie ma bledu na kompie. Co do czujnika cisnienia, jak go sprawdzic ?

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 29 cze 2016, 04:42

Jump3r pisze:Sprawdze, ale jak to wyjasnic? skoro odpala na benzynie(przelacznik) pod warunkiem ze nie ma gazu.
Jak reduktor puszcza gaz wężykiem podciśnienia to jak auto postoi przed rozruchem masz kolektor pełny LPG zamiast powietrza więc mocno za bogatą mieszankę żeby silnik zapalił więc musisz kręcić żeby najpierw przepompować ten gaz przez silnik. Gazu czuć nie będzie jeśli masz szczelny dolot chyba, że reduktor jest już na tyle zużyty, że zacznie puszczać też bokiem. Zanim zamówisz zestaw naprawczy to sprawdź stan reduktora w środku MAX-y mają to do siebie, że potrafią w środku mocno skorodować wtedy z regeneracji nici. Jak masz kupować nowy to zamiast Geniusa możesz sobie wziąć jakiś reduktor KME np. Gold-a, tylko czujnik temp reduktora trzeba wtedy wkleić bo gwint nie pasuje.

Jump3r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 mar 2016, 13:55
Lokalizacja: Polska

Post autor: Jump3r » 01 lip 2016, 23:37

Dzieki za odpowiedz. Który dokłanie przewód mam odpiąć patrząć na zdjecie ?
Obrazek

Gość.

Post autor: Gość. » 02 lip 2016, 12:12

Najcieńszy-podcisnienie. Odepnij od kolektora nie parownika i sprawdź np wkladajac w szklanke z woda czy bąbli cos z niego.

Jump3r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 01 mar 2016, 13:55
Lokalizacja: Polska

Post autor: Jump3r » 08 lip 2016, 23:38

Temat rozwiazny, przyczyna był reduktor. Przepuszczal wezykiem podcisnienienia, na manometrze wykazalo 3 Bary.... w pewnym momencie aż wystrzelił. Wstawiony został zamiennik KME Gold. Poprzedni Max mial 8 lat. Dzieki wszystkim za trafne odpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl