Zmiana rozrządu, problem z czujnikiem faz i nastawnikiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
- Lokalizacja: Sanok
Zmiana rozrządu, problem z czujnikiem faz i nastawnikiem
Witam, problem mam taki ze został zmieniony rozrząd gdyż nadeszła jego poro i podejrzewałem że jest źle ustawiony ponieważ w VAG pokazuje się błąd Czujnika 16730. Zostało zrobione to zgodnie jak powinna czyli blokady, lecz po wymianie błąd dalej świeci. Sprawdziłem bloki pomiarowe 90 i 93. w Bloku 93 po odpaleniu silnika zimnego jest w 3.4 okienku 0,0, a w tym samum momencie w bloku 90 jest tak ze w bloku 4 jest zero i nic się nie dzieje, a w bloku 3 kąt skacze od -4 do 0. I po dodaniu tam gdzie jest 0 to fazy zmieniają się do 25, a tam gdzie kąt falował zmieniają się ale do -37. po rozgrzaniu sie silnika w bloku 93 zmieniają sie wartości, czasem jest -2 , 0 lub -2 , -2. Co jest tego przyczyną???? i dlaczego czujnik dalej pokazuje błąd jak został zmieniony a rozrząd dobrze ustawiony
Ostatnio zmieniony 04 cze 2016, 17:37 przez bury123456, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
- Lokalizacja: Sanok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
- Lokalizacja: Sanok
Posiadam 2 czujniki zapasowe, wszystkie były sprawdzane i zamieniane.
Wczoraj sprawdzałem już wszytko i na tej głowicy gdzie jest bład czujnika BANK 2 fazy rozrządu zmieniają się na -37, co moim zdaniem powinno zmieniać się na plus 25, i zastanawiam się ze może nastawnik nie działa pod ciśnieniem oleju tylko przy zwiększeniu obrotów nie napina wałków i dlatego zmieniają się fazy w drugą stronę tak jakby zawory wypychały wałek pod ciśnieniem. Na drugiej głowicy BANK 1, na pomiarze statycznym kąt wałka faluje maksymalnie do -4 lecz po zwiększeniu sie obrotów zmienia fazy dobrze do 25. Blok pomiarowy 3 i tam jest wyprzedzenie zapłonu, ma ono stać w miejscu a u mnie faluje od 12 do 18.
Wczoraj sprawdzałem już wszytko i na tej głowicy gdzie jest bład czujnika BANK 2 fazy rozrządu zmieniają się na -37, co moim zdaniem powinno zmieniać się na plus 25, i zastanawiam się ze może nastawnik nie działa pod ciśnieniem oleju tylko przy zwiększeniu obrotów nie napina wałków i dlatego zmieniają się fazy w drugą stronę tak jakby zawory wypychały wałek pod ciśnieniem. Na drugiej głowicy BANK 1, na pomiarze statycznym kąt wałka faluje maksymalnie do -4 lecz po zwiększeniu sie obrotów zmienia fazy dobrze do 25. Blok pomiarowy 3 i tam jest wyprzedzenie zapłonu, ma ono stać w miejscu a u mnie faluje od 12 do 18.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
- Lokalizacja: Sanok
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
- Lokalizacja: Sanok
Pokrywy były zdejmowane bo uszczelki były zmieniane, łańcuszki i wałki są w ładnym stanie, a nastawnik na tej stronie ma numer 078 109 087 C. Tak ten problem z błędem od czujnika był przed zmianą ale nie wiem jak było w blokach pomiarowych.
[ Dodano: 2016-06-06, 22:49 ]
A czy ma znaczenie ta czarna cewka co jest na nastawniku??? ją można dać zamiennie??? czy też nie może być zamieniona tak samo jak nastawnik???
[ Dodano: 2016-06-06, 22:49 ]
A czy ma znaczenie ta czarna cewka co jest na nastawniku??? ją można dać zamiennie??? czy też nie może być zamieniona tak samo jak nastawnik???
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
- Lokalizacja: Sanok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
sprawdz ostawienia kół zębatych i ilość ogniw łąńcuszka na lewej i prawej głowicy
ustawienia się różnią dla lewej i prawej głowicy
wielu mechaników na tym poległo
na forum jest obszerny post wielostronicowy o nastawnikach kątach napinaczach tam znajdziesz rys jak ustawić koła /łąńcuszek dla lewej i prawej głowicy
niby to samo ale jak się przyjrzec dokładnie to inaczej jest liczona ilość ogniw
ustawienia się różnią dla lewej i prawej głowicy
wielu mechaników na tym poległo
na forum jest obszerny post wielostronicowy o nastawnikach kątach napinaczach tam znajdziesz rys jak ustawić koła /łąńcuszek dla lewej i prawej głowicy
niby to samo ale jak się przyjrzec dokładnie to inaczej jest liczona ilość ogniw
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
- Lokalizacja: Sanok
ale przecież jak by były złe ustawione koła, albo ogniwa łańcuszka to odrazu w bloku 93 były by różne kąty, i fazy na prawej głowicy nie zmieniałyby się prawidłowo, a wina falowania myślę ze jest słaba sprężyna, gdyż nastawnik wstępnie napięty jest poprzez sprężynę. Tylko na lewej głowicy fazy zmieniają się złe bo na minus i czujnik świeci, i tez myślę że błąd wyrzuca bo może komputer ma tolerancje do zmiany faz od -5 do 25, a jeżeli wartości są przekraczane to wyrzuca błąd