Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zmiana rozrządu, problem z czujnikiem faz i nastawnikiem

Silniki benzynowe
bury123456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
Lokalizacja: Sanok

Zmiana rozrządu, problem z czujnikiem faz i nastawnikiem

Post autor: bury123456 » 04 cze 2016, 09:42

Witam, problem mam taki ze został zmieniony rozrząd gdyż nadeszła jego poro i podejrzewałem że jest źle ustawiony ponieważ w VAG pokazuje się błąd Czujnika 16730. Zostało zrobione to zgodnie jak powinna czyli blokady, lecz po wymianie błąd dalej świeci. Sprawdziłem bloki pomiarowe 90 i 93. w Bloku 93 po odpaleniu silnika zimnego jest w 3.4 okienku 0,0, a w tym samum momencie w bloku 90 jest tak ze w bloku 4 jest zero i nic się nie dzieje, a w bloku 3 kąt skacze od -4 do 0. I po dodaniu tam gdzie jest 0 to fazy zmieniają się do 25, a tam gdzie kąt falował zmieniają się ale do -37. po rozgrzaniu sie silnika w bloku 93 zmieniają sie wartości, czasem jest -2 , 0 lub -2 , -2. Co jest tego przyczyną???? i dlaczego czujnik dalej pokazuje błąd jak został zmieniony a rozrząd dobrze ustawiony
Ostatnio zmieniony 04 cze 2016, 17:37 przez bury123456, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 cze 2016, 09:52

Sprawdził bym napinacze i łańcuchy bo ewidentnie coś jest nie tak

bury123456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bury123456 » 04 cze 2016, 09:58

właśnie o to chodzi mi czy to są objawy ze nastawnik jest całkowicie uszkodzony i nie zmienia się pod ciśnieniem tylko przy zwiększeniu obrotów wałek wypycha do tyłu i dlatego zmienia kąt na minus a nie na plus jak powinien, a tam gdzie jest błąd czujnika wszystko chodzi dobrze,a błąd jest

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 cze 2016, 21:43

Zawsze można przerzuc czujniki między głowicami dla testu

bury123456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bury123456 » 05 cze 2016, 13:18

Posiadam 2 czujniki zapasowe, wszystkie były sprawdzane i zamieniane.
Wczoraj sprawdzałem już wszytko i na tej głowicy gdzie jest bład czujnika BANK 2 fazy rozrządu zmieniają się na -37, co moim zdaniem powinno zmieniać się na plus 25, i zastanawiam się ze może nastawnik nie działa pod ciśnieniem oleju tylko przy zwiększeniu obrotów nie napina wałków i dlatego zmieniają się fazy w drugą stronę tak jakby zawory wypychały wałek pod ciśnieniem. Na drugiej głowicy BANK 1, na pomiarze statycznym kąt wałka faluje maksymalnie do -4 lecz po zwiększeniu sie obrotów zmienia fazy dobrze do 25. Blok pomiarowy 3 i tam jest wyprzedzenie zapłonu, ma ono stać w miejscu a u mnie faluje od 12 do 18.

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 292
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 05 cze 2016, 16:02

może nastawnik na lewej głowicy siedzi od prawej

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 cze 2016, 18:01

no już tu na forum była taki przypadek

bury123456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bury123456 » 05 cze 2016, 21:15

tez właśnie już podejrzewam ze nastawnik bo co może być innego. Bendzji jak był taki przypadek to jakie było rozwiązanie tego problemu???? Na prawde siedze i czytam wszystko i grzebie co tylko jest możliwe, dlatego prosiłbym o podanie rozwiązania jeżeli ktoś wie...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 cze 2016, 21:48

był taki przypadek że nastawnik był nie od tej głowicy


a zajrzałes pod pokrywy? przed wymianą rozrządu było ok?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 cze 2016, 23:00

Rozwiązaniem tego problemu była wymiana nastawnika na prawidłowy. BANK 2 to głowica od strony kierowcy - tam ładnie widać, sprawdź jaki jest numer na nastawniku. Jak rozumiem z 1 posta to problem był już przed wymianą rozrządu?

bury123456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bury123456 » 06 cze 2016, 22:49

Pokrywy były zdejmowane bo uszczelki były zmieniane, łańcuszki i wałki są w ładnym stanie, a nastawnik na tej stronie ma numer 078 109 087 C. Tak ten problem z błędem od czujnika był przed zmianą ale nie wiem jak było w blokach pomiarowych.

[ Dodano: 2016-06-06, 22:49 ]
A czy ma znaczenie ta czarna cewka co jest na nastawniku??? ją można dać zamiennie??? czy też nie może być zamieniona tak samo jak nastawnik???

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 cze 2016, 22:51

Nastawnik wg numeru prawidłowy. Samą cewkę bez problemu można przełożyć z drugiego nastawnika.

bury123456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bury123456 » 06 cze 2016, 23:02

Więc jak przyczyna??? będzie padnięty nastawnik??? skoro jeden zmienia fazy dobrze a drugi na minus i do tego czujnik wyrzuca błąd....

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 06 cze 2016, 23:13

sprawdz ostawienia kół zębatych i ilość ogniw łąńcuszka na lewej i prawej głowicy
ustawienia się różnią dla lewej i prawej głowicy
wielu mechaników na tym poległo
na forum jest obszerny post wielostronicowy o nastawnikach kątach napinaczach tam znajdziesz rys jak ustawić koła /łąńcuszek dla lewej i prawej głowicy
niby to samo ale jak się przyjrzec dokładnie to inaczej jest liczona ilość ogniw

bury123456
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2016, 08:54
Lokalizacja: Sanok

Post autor: bury123456 » 07 cze 2016, 22:10

ale przecież jak by były złe ustawione koła, albo ogniwa łańcuszka to odrazu w bloku 93 były by różne kąty, i fazy na prawej głowicy nie zmieniałyby się prawidłowo, a wina falowania myślę ze jest słaba sprężyna, gdyż nastawnik wstępnie napięty jest poprzez sprężynę. Tylko na lewej głowicy fazy zmieniają się złe bo na minus i czujnik świeci, i tez myślę że błąd wyrzuca bo może komputer ma tolerancje do zmiany faz od -5 do 25, a jeżeli wartości są przekraczane to wyrzuca błąd

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja