A6 3.0 tdi Czy podejdzie zamiana tarcz z 321mm na 347 mm
- 
				
				Mati A6 3.0 TDI
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 2
 - Rejestracja: 06 cze 2016, 01:42
 - Lokalizacja: Warmia
 
A6 3.0 tdi Czy podejdzie zamiana tarcz z 321mm na 347 mm
Witam.  mam pytanie dotyczące moich hamulców w a6 3.0 tdi a6  ASB, nie mam wersji s-line, i hodzi mi o hamulce, bo mam 321 na przow i 302 na tyl, Czy podeszłyby tarcze od s-line czyli 347  mm i 330 tył, czy nie trzeba zmieniać piasty i zwrotnicy, na przód i tył, z tego co sie orientuje to chyba jażma należy wymienić (przod i tył) czy dobrze sie orientuje...?, I czy wogóle jest sens wymieniać te oryginalne tarcze na te od s line?,  które są wytrzymalsze tarcze?, bo w moich denerwuje mnie to ze np. 3x ostre hamowania z 200km/h na 100km/h i auto zaczyna słabo hamować tak sie nagrzewają..., dlatego myśle nad tymi z S-line, 
a jeszcze jedno czy zaciski muszą być wieksze skoro jest większa tarcza czy oryginalne podejdą??
z góry dziękuje za odpowieź.
			
			
									
									
						a jeszcze jedno czy zaciski muszą być wieksze skoro jest większa tarcza czy oryginalne podejdą??
z góry dziękuje za odpowieź.
Kolego z tego co mi wiadomo to napewno musisz zmienić jarzmo i tarcze. Zacisk prawdopodobnie zostaje ten sam , mówię tu o przodzie. Sam tez mam taki problem i jednak po długich namysłał zdecydowałem się na zestaw od S6. Tarcza 385mm zacisk cztero tłoczkowy. Podobno hamuje konkretnie i jezeli zalezy Ci na dobrym i bezpiecznym heblu to polecam wziasc pod uwage taki set. Pozdrosy  
			
			
									
									
						- 
				
				Mati A6 3.0 TDI
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 2
 - Rejestracja: 06 cze 2016, 01:42
 - Lokalizacja: Warmia
 
- 
				
				maciekpkow
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 846
 - Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
 - Imię: Maciek
 - Rocznik: 2004
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 ASN 220KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Pruszków
 
Na heble z tarczami 385mm wejdzie koło 17 cali? czy 347 z s-line tylko?hawajos pisze:Kolego z tego co mi wiadomo to napewno musisz zmienić jarzmo i tarcze. Zacisk prawdopodobnie zostaje ten sam , mówię tu o przodzie. Sam tez mam taki problem i jednak po długich namysłał zdecydowałem się na zestaw od S6. Tarcza 385mm zacisk cztero tłoczkowy. Podobno hamuje konkretnie i jezeli zalezy Ci na dobrym i bezpiecznym heblu to polecam wziasc pod uwage taki set. Pozdrosy
Może ktoś odpowiedzieć na pierwszy post co jest potrzebne do zmiany?
- 
				
				mat1324
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 15143
 - Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
 - Imię: Mateusz
 - Rocznik: 2011
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 CDYA 239KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Nowy Tomyśl
 - Kontakt:
 
Według ETKI przy hamulcach 385 mm minimum to felga 18". Sam mam 347 mm i zimowa 17" wchodzi prawie na styk. 
Po lewej hamulce 321 mm (1LG/1LD), a po prawej 347 mm (1ZL/1LH):
» 4F0 615 123 - lewy zacisk hamulcowy - 8E0 615 123 B,
» 4F0 615 124 - prawy zacisk hamulcowy - 8E0 615 124 B,
» 4F0 615 125 - jarzmo - 1K0 615 125 B,
» 4F0 615 301 E - tarcza hamulcowa - 4F0 615 301 G,
» 8E0 698 151 C → 4F0 698 151 D - klocki hamulcowe - 4F0 698 151 A → 8E0 698 151 G.
[ Dodano: 2017-06-21, 00:25 ]
Tył też jest potrzebny?
			
			
									
									
						Po lewej hamulce 321 mm (1LG/1LD), a po prawej 347 mm (1ZL/1LH):
» 4F0 615 123 - lewy zacisk hamulcowy - 8E0 615 123 B,
» 4F0 615 124 - prawy zacisk hamulcowy - 8E0 615 124 B,
» 4F0 615 125 - jarzmo - 1K0 615 125 B,
» 4F0 615 301 E - tarcza hamulcowa - 4F0 615 301 G,
» 8E0 698 151 C → 4F0 698 151 D - klocki hamulcowe - 4F0 698 151 A → 8E0 698 151 G.
[ Dodano: 2017-06-21, 00:25 ]
Tył też jest potrzebny?
- 
				
				maciekpkow
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 846
 - Rejestracja: 20 lut 2017, 20:07
 - Imię: Maciek
 - Rocznik: 2004
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 ASN 220KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Pruszków
 
Dziękuję za info, tył też poproszę, będzie okazja to się zmieni.
A jeszcze odnośnie felg to mam zimówki 17 ori, numer wpiszę później, tylko czy wejdą...
[ Dodano: 2017-07-02, 13:24 ]
Odświeżam
 
Czy przy zmianie na s-line trzeba zmieniać osłony tarcz?
Mam heble 321 i 302mm.
Jest okazja zmienić heble na większe. Przy s-line nie trzeba zmieniać piast i łożysk. A co z innymi zestawami? Od S6 czy RS6?
			
			
									
									
						A jeszcze odnośnie felg to mam zimówki 17 ori, numer wpiszę później, tylko czy wejdą...
[ Dodano: 2017-07-02, 13:24 ]
Odświeżam
Czy przy zmianie na s-line trzeba zmieniać osłony tarcz?
Mam heble 321 i 302mm.
Jest okazja zmienić heble na większe. Przy s-line nie trzeba zmieniać piast i łożysk. A co z innymi zestawami? Od S6 czy RS6?
- OriSonik
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 23
 - Rejestracja: 08 mar 2022, 15:21
 - Imię: Ori
 - Rocznik: 2008
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 TFSI 300KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: A6 3.0 tdi Czy podejdzie zamiana tarcz z 321mm na 347 mm
hejkum 
też się pomału przymierzam do wymiany z 321 / 302
autko zakupione 5mc temu i już zdążyło sporo "spylić" z aktualnych klocuchów...
pacjent to zawirusowane 3.0 CAJA i choćby z racji tego wypadałoby wzmocnić nieco spowalniacze na coś godnego miana hamulców. Szczególnie na trasę i zajeżdżające lewy pas pipkowózki
opcji /pytań jest w sumie kilka:
. a] lepsze klocki i nawiercane 321mm na przód?
. . . b] lepsze klocki i nawiercane 347mm na przód?
. . . c] lepsze klocki i nawiercane 347mm na przód + tył 330mm S-Line 1KW?
. . . . . d] lepsze klocki i 360mm na przód bez nawiercania?
. . . . . e] lepsze klocki i 360mm na przód bez nawiercania + tył 330mm S-Line 1KW?
. f] do zestawu nowe przewody w oplocie
. . . g] do zestawu dystanse 20mm
na autku siedzą 18" RS z TT-ki i fajnie gdyby zestaw się w nie zmieścił
budżetowo wszystkie komplety tarcz+klocków P+T wychodzą podobnie - tu bez różnicy
chodzi bardziej o jarzma etc., ich dostępność, sensowność montażu przy szczerze mówiąc rzadkim wypadaniu na trasę, ale dość częstym byciu zmuszanym do stawania w miejscu przez wypadające na drogę bOMbelki czy wózkomaDki... wąskie chodniki i pasy co 200m...
 uroki obrzeży miasta...
i najważniejsze - magik z prawdziwego polecenia, który to zamontuje ręką urodzoną do obsługi marki
 najlepiej Warszawa północna 
przyznam się Wam szczerze - mam jakiegoś pecha jak sam kompletuję graty... zawsze coś w ostatniej chwili się sypie... nie pasuje albo okazuje, że dostałem nie to, o co prosiłem...
do prezentacji jeździdełka się jeszcze przygotowuję... może dopiero po zrobieniu hebelków, które ładnie by siadły...
z góry dzięki za pomoc w podjęciu decyzji
o numery części nie pytam...
wszystko jest na forum i już znalezione...
co nie zmienia faktu, że i tak ogarnięcie tego wszystkiego do kupy jest dla mnie wyzwaniem
siedzę w nieco innym ekosystemie, mniej usmarowanym...
 choć czasem coś samemu też popsuję przy autku
teraz mam np. problem z podłączeniem YATOUR'a CBT300-AMI3G o takim wejściu:
gdzie problem? nie mogę ruszyć zmieniarki... za nic nie drgnie 
no nic... wracając do meritum... help..?
szerokości...
			
			
									
									
						też się pomału przymierzam do wymiany z 321 / 302
autko zakupione 5mc temu i już zdążyło sporo "spylić" z aktualnych klocuchów...
pacjent to zawirusowane 3.0 CAJA i choćby z racji tego wypadałoby wzmocnić nieco spowalniacze na coś godnego miana hamulców. Szczególnie na trasę i zajeżdżające lewy pas pipkowózki
opcji /pytań jest w sumie kilka:
. a] lepsze klocki i nawiercane 321mm na przód?
. . . b] lepsze klocki i nawiercane 347mm na przód?
. . . c] lepsze klocki i nawiercane 347mm na przód + tył 330mm S-Line 1KW?
. . . . . d] lepsze klocki i 360mm na przód bez nawiercania?
. . . . . e] lepsze klocki i 360mm na przód bez nawiercania + tył 330mm S-Line 1KW?
. f] do zestawu nowe przewody w oplocie
. . . g] do zestawu dystanse 20mm
na autku siedzą 18" RS z TT-ki i fajnie gdyby zestaw się w nie zmieścił
budżetowo wszystkie komplety tarcz+klocków P+T wychodzą podobnie - tu bez różnicy
chodzi bardziej o jarzma etc., ich dostępność, sensowność montażu przy szczerze mówiąc rzadkim wypadaniu na trasę, ale dość częstym byciu zmuszanym do stawania w miejscu przez wypadające na drogę bOMbelki czy wózkomaDki... wąskie chodniki i pasy co 200m...
i najważniejsze - magik z prawdziwego polecenia, który to zamontuje ręką urodzoną do obsługi marki
przyznam się Wam szczerze - mam jakiegoś pecha jak sam kompletuję graty... zawsze coś w ostatniej chwili się sypie... nie pasuje albo okazuje, że dostałem nie to, o co prosiłem...
do prezentacji jeździdełka się jeszcze przygotowuję... może dopiero po zrobieniu hebelków, które ładnie by siadły...
z góry dzięki za pomoc w podjęciu decyzji
o numery części nie pytam...
► Pokaż Spoiler
co nie zmienia faktu, że i tak ogarnięcie tego wszystkiego do kupy jest dla mnie wyzwaniem
siedzę w nieco innym ekosystemie, mniej usmarowanym...
teraz mam np. problem z podłączeniem YATOUR'a CBT300-AMI3G o takim wejściu:
► Pokaż Spoiler
no nic... wracając do meritum... help..?
szerokości...
- 
				
				Dlugi11
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 454
 - Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
 - Imię: Szymon
 - Rocznik: 2008
 - Moje auto: S6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 5.2 435KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Lublin
 
Re: A6 3.0 tdi Czy podejdzie zamiana tarcz z 321mm na 347 mm
CAJA ma fabrycznie 347 przecież
			
			
									
									
						- OriSonik
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 23
 - Rejestracja: 08 mar 2022, 15:21
 - Imię: Ori
 - Rocznik: 2008
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 TFSI 300KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: A6 3.0 tdi Czy podejdzie zamiana tarcz z 321mm na 347 mm
tak się właśnie przyglądałem dziś, ale nie miałem pewności... :P
wcześniej miałem BMK...
czyli w sumie swap na 360 prawie żadna różnica... lepiej tarcze i klocki na lepsze zmienić + oplot?
tylko na tył 330-tki wrzucić... (pewnie usłyszę, że już ma 330 :P)
			
			
									
									
						wcześniej miałem BMK...
czyli w sumie swap na 360 prawie żadna różnica... lepiej tarcze i klocki na lepsze zmienić + oplot?
tylko na tył 330-tki wrzucić... (pewnie usłyszę, że już ma 330 :P)
- OriSonik
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 23
 - Rejestracja: 08 mar 2022, 15:21
 - Imię: Ori
 - Rocznik: 2008
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 TFSI 300KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: A6 3.0 tdi Czy podejdzie zamiana tarcz z 321mm na 347 mm
Dzięki wielkie 
 i potwierdzone... bo gdzieś napisali też, że 1kw ma 300mm, ale pewnje przez pomyłkę zamiast 330 
 dzięki wielkie za pomoc
			
			
									
									
						- 
				
				130TDI
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 533
 - Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
 - Imię: Kamil
 - Rocznik: 2017
 - Moje auto: A6 C7
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0T CREH 340KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: LUB
 
Re: A6 3.0 tdi Czy podejdzie zamiana tarcz z 321mm na 347 mm
Fabrycznie masz przód 347 mm tył 330 mm. Można dać tarcze np. zimmermany i dobre klocki  np. Galfer, EB, Hawk. Ewentualnie swap na jakieś większe zaciski. 
Gdybyś był zainteresowany montażem to zapraszam na lubelsczyznę
			
			
									
									
						Gdybyś był zainteresowany montażem to zapraszam na lubelsczyznę
- OriSonik
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 23
 - Rejestracja: 08 mar 2022, 15:21
 - Imię: Ori
 - Rocznik: 2008
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 3.0 TFSI 300KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Benzyna
 - Lokalizacja: Warszawa
 
Re: A6 3.0 tdi Czy podejdzie zamiana tarcz z 321mm na 347 mm
Dzięki śliczne za zaproszenie, ale daleko od domu 
 
zamówienie już poszło i będzie regen 347+330 po prostu z mejkapem
tarcze klocki - zamówiłem już Brembulce, mam dobre doświadczenia z Shelby'ego, któremu dawała firma radę...
szkoda, że kiepsko u nas z PowerStopem do Audi, pewnie ze Jueseja by trzeba zamawiać
nowe kable w oplocie też już idą...
dzięki jeszcze raz... ale... jakby co to gdzie się mocujesz z hebelkami? Bo jakbym się w Bieszczady zapuszczał, a wakacje jeszcze przed nami... to kto wie
 swap i tak dopiero na koniec sierpnia... tak obstawiam...
			
			
									
									
						zamówienie już poszło i będzie regen 347+330 po prostu z mejkapem
tarcze klocki - zamówiłem już Brembulce, mam dobre doświadczenia z Shelby'ego, któremu dawała firma radę...
szkoda, że kiepsko u nas z PowerStopem do Audi, pewnie ze Jueseja by trzeba zamawiać
nowe kable w oplocie też już idą...
dzięki jeszcze raz... ale... jakby co to gdzie się mocujesz z hebelkami? Bo jakbym się w Bieszczady zapuszczał, a wakacje jeszcze przed nami... to kto wie
- 
				
				motogold
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 354
 - Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
 - Imię: Sławek
 - Rocznik: 2006
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 TDI 233KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: 3M
 
Re: A6 3.0 tdi Czy podejdzie zamiana tarcz z 321mm na 347 mm
Ja u siebie zmieniałem z 347 na 360 i powiem,że jest duża różnica w hamowaniu.Te 347 mają 1 problem.Tam jest jeden tłoczek i  ptrafi mocno krzywić wenętrzny docisk klocek-tarcza i u mnie było tak,że z zewnątrz ładnie a wenętrzna strona do połowy.Zieniałem na Textra i po czasie nawrót tego samego.Zmieniłem na 2 tłoczkowe z wersji pancernej 
 i jest spokój.Jednak rozłożenie siły nacisku jest inna i jak na azie jest super a i hamowanie lepsze .
			
			
									
									
						
							









