Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 03 cze 2016, 08:55

Witajcie

Nie było mnie tutaj bardzoooo długo :). Po rozstaniu z Audi znowu myślę o powrocie do niemieckiej myśli technicznej. Kusi mnie silnik 3.0 Tdi. Na oku mam dwa fajne modele z bardzo bogatym wyposażeniem. Problemem jest to, że jeden jest wyprodukowany w czerwcu 2006 a drugi w lutym 2007. Przebieg pierwszego to 231kkm a drugiego 217kkm. W autach ponoć nie było robionego rozrządu a on sam nie wydaje żadnych dźwięków. Auta pochodzą od osób prywatnych, ale zawsze można trafić na kogoś nieodpowiedzialnego. Teraz przechodzę do sedna tematu. Czy początki padania napinaczy poznać można tylko po całonocnym postoju gdzie rano odpalamy auto czy wydawać dźwięki rozrząd tez potrafi na ciepłym motorze?. Na początek oczywiście będę weryfikował historię w ASO, ale interesuje mnie kwestia jak najlepszego poznania czy kończy się rozrząd bez jego demontażu. Druga sprawa czy auta z tych roczników o których piszę mają ciągle problemy z napinaczami/ wtryskami?, bo gdzieś wyczytałem, że pomimo silnika sprzed FL jakaś partia była już poprawiona.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

haribo.pl

Bmk

Post autor: haribo.pl » 03 cze 2016, 10:36

Witam ja mam 3.0 tdi bmk z 2005 310tyskm
Wtryski nie wymieniane
Rozrzad nie robiony
Na zimnym przy odpalamiu cisza ,na rozgrzanym motorze po okolo 20min lekko zarechocze przez 1,2sek

ringel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 09 lis 2013, 11:54
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: München

Post autor: ringel » 03 cze 2016, 14:13

Kolego Levuss, większość aut na forach, z którymi ludziska mają problemy to mają 2x tyle nalatane co na szafie. Owszem można kupić auto wiekowe z małym udokumentowanym przebiegiem, ale cena jest wtedy adekwatna do przebiegu. A w Pl co drugie 10 letnie auto przebieg 230tyś. i później lament jakie te auta są szroty. Poza tym a6 c6 to nie auto dla biedaków, ludzie kupują takowe za 30tyś zł z magicznym przebigiem 220tyś km i się zaczyna płacz na forum.

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 03 cze 2016, 17:45

ringel pisze:Kolego Levuss, większość aut na forach, z którymi ludziska mają problemy to mają 2x tyle nalatane co na szafie. Owszem można kupić auto wiekowe z małym udokumentowanym przebiegiem, ale cena jest wtedy adekwatna do przebiegu. A w Pl co drugie 10 letnie auto przebieg 230tyś. i później lament jakie te auta są szroty. Poza tym a6 c6 to nie auto dla biedaków, ludzie kupują takowe za 30tyś zł z magicznym przebigiem 220tyś km i się zaczyna płacz na forum.
dokładnie :) z założenia auto jest stworzone żebyś w początkowym okresie zostawiał 10tyś rocznie (gdy jeszcze nic się nie psuje) a potem trzymanie takiego auta jest nie opłacalne ekonomicznie i dlatego Niemiec sprzedaje :) pomimo że ma 10 lat to nie kupisz go za 30tyś gdy ma 200tkm nalotu
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 03 cze 2016, 20:54

Ja na pewno nie kupię tego auta bez dokładnego sprawdzenia jego historii serwisowej. Nie chce mi się wierzyć, że te wszystkie osoby, które mają problemy z wtryskami, rozrządem świadomie kupowały auta z kręconymi licznikami bo tak można wywnioskować. Czyli jeśli dobrze rozumiem jak już są luzy na napinaczach to auto może już na ciepłym dawać charakterystyczne symptomy?. Nie zwracam też uwagi na egzemplarze najtańsze a szukam takich co mają wszystko potwierdzone, ale za nim obejrzę auto chcę się o nim jak najwięcej dowiedzieć tzn. o jego bolączkach. Miałem kupować Lexusa IS250, ale w związku z tym, że mam córeczkę te auto jest niestety za małe a bagażnik to już po prostu porażka stąd pomysł o Avancie w dieslu V6.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

zomol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 sty 2016, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomol » 05 cze 2016, 00:27

Levuss pisze: Nie chce mi się wierzyć, że te wszystkie osoby, które mają problemy z wtryskami,rozrządem świadomie kupowały auta z kręconymi licznikami bo tak można wywnioskować.
Jeżeli chodzi o wtryski to jestem na świeżo z tematem i zanim kupiłem nowe to testowałem używki z rozbitego angola z pewnym przebiegiem ok 150 tys ... i były do dupy :p a skoro niektórym wytrzymują 300 tys i więcej to reguły nie ma.
Ja swojego dopieściłem ale drugi raz diesla nie kupię.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 509
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 05 cze 2016, 11:23

Mój ASB też grubo ponad 300 tys. przelotu i rozrząd się trzyma, wtryski też. Większość ma nalukane z pół miliona km i rozrząd klekocze.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 05 cze 2016, 13:36

Nie tylko przebieg, ale długie interwały między wymianami oleju. Poza tym dużo jazdy w mieście przyspiesza zużycie oleju. To że nie kopci, nie oznacza, że wtryski delikatnie nie leją. Kilku na tym forum już było, jechał trasą dość szybko nagle silnik gasł i dupa... wypalony tłok.

zomol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 sty 2016, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomol » 05 cze 2016, 15:00

Testowałem 3 komplety używek - wszystkie lały i żaden nie dawał jakichkolwiek objawów (żadnego kopcenia itp) oprócz zacinania przy rozruchu w jednym komplecie częściej w innym rzadziej.
Jak komuś się zacina przy rozruchu to wymieniać wtryski na nowe a nie patrzeć czy kopci bo potem będzie lament <wnerw>
A jeśli chodzi o rozrząd - najprościej bez większej demolki można sprawdzić stan górnego napinacza bo w 3.0 TDI on umiera pierwszy i z reguły przedwcześnie :> a nie zdiagnozowany w porę potrafi namieszać.

Saper2004
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 lip 2016, 14:41
Lokalizacja: Lidzbark

Post autor: Saper2004 » 16 wrz 2016, 17:34

Witam stałem się posiadaczem 3,0 tdi quattro i zastanawiam się nad wyminą rozrządu. (okolice Brodnicy-Lidzbarka może polecicie kogoś dobrego). Zamieszczam filmik przy odpaleniu zimnego aby ktoś kto miał styczność z tym motorem ocenił czy to dźwięk rozrządu, autko ma 344 tys przelatane.



FILM

jochan41
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 20 lis 2014, 21:28
Imię: Jan
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydultowy

Post autor: jochan41 » 24 wrz 2016, 23:54

Witam koledzy.Wkrece sie w temat bo chcialem zapytac co to jest to ZACINANIE przy rozruchu?Ja jak odpalam auto to po przekreceniu kluczyka jest zwloka a potem auto odpala.Ale normalnie kreci podczas odpalania.Pytalem mechanika i powiedzial ze to normalne ze jest ta zwloka przy odpalaniu.

haribo.pl

Rozrzad

Post autor: haribo.pl » 25 wrz 2016, 12:55

[quote="jochan41"]Witam koledzy.Wkrece sie w temat bo chcialem zapytac co to jest to ZACINANIE przy rozruchu?Ja jak odpalam auto to po przekreceniu kluczyka jest zwloka a potem auto odpala.Ale normalnie kreci podczas odpalania.Pytalem mechanika i powiedzial ze to normalne ze jest ta zwloka przy odpalaniu.[/quote
Miałem to samo,wtrysk leje .

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 25 wrz 2016, 15:13

Zacinanie to jest to, że jak tylko auto zaczyna kręcić czyli normalnie zaczyna się rozruch to po ułamku sekundy następuje przerwa w kręceniu tak jak byś przełączył kluczyk na pozycję "0" i po tym ułamku zawieszenia kręci dalej i uruchamia. Zwłoka to nie zacinanie.

zomol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 sty 2016, 22:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: zomol » 25 wrz 2016, 17:20

kamil666 pisze:po tym ułamku zawieszenia kręci dalej i uruchamia.
Albo i nie <lol> w długiej historii walki z wtryskami zdarzyło się kilka razy, że przerwał kręcenie :>

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 25 wrz 2016, 19:21

O tym, że podczas kręcenia przerwał i koniec nie słyszałem. Wielokrotnie natomiast zdarzało się podczas jazdy nagłe wyłączenie silnika i wypalone tłoki...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga