[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
odgrzewam kotleta

przeczytałem 100% wszystkich postów
nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy wymieniać czy nie
kilku osobom rozrząd przeskoczył przy 100 - 150kkm(4 osoby, które zarejestrowałem, w tym jednej się zerwał ) innym się nic nie dzieje przy 230 - 270kkm
jedni zdejmowali rozrząd i łańcuchy jak i całą resztę, która była zużyta i powyciągana
drudzy zauważyli minimalne ślady zużycia
Ci którzy wymieniali tylko górę(dwa napinacze, nie trzeba ściągać silnika koszt dużo mniejszy) dźwięk powracał miedzy 10-50kkm mimo ze już są napinacze poprawione
mowa o rocznikach z przed 2007 bo niby wadliwe ale dużo kolegów pisało tez o problemie nowszych modelach niby poprawionych
wymiana tylko góry, zbędny wydatek którego jednogłośnie nikt nie poleca (nabijanie kasy mechanikom)
tutaj daje filmik jednego z kolegów któremu ten rozrząd dzwoni
i warto króciec pompy olejowej wymienić i pasek pompy

oczywiście jeszcze płyny dochodzą, olej silnik skrzynia, płyn chłodniczy, klima
można też zaminników febi szukać
jedni uważają to za zaletę drudzy w życiu by takiego auta nie kupili
reasumując nikt nikogo nie przekona do swoich racji każdy robi jak uważa
patrząc na ogłoszeniach sprzedaży gdzie sprzedający oferują auta w Polsce z przebiegiem do 200kkm
a w rzeczywistości maja po 500 lub nawet 700kkm bo tak właśnie szukałem auta i większość przekręcona własnie z tak ogromnego przebiegu a śladów w kokpicie zbytnio nie ma z racji dobrych materiałów
zajęło mi to 3 miesiące szukanie auta i mam oryginalny przebieg 270kkm i osobiście ja rozrządu nie robię
chyba te 50 stron podsumowałem i daje do osobistych przemyśleń co do rozrządu i kto co uważa tak zrobi
strasznie dużo ludzi dubluje temat i pyta się o to samo bo im się nie chce czytać całości i przez to tyle stron



przeczytałem 100% wszystkich postów
nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy wymieniać czy nie
kilku osobom rozrząd przeskoczył przy 100 - 150kkm(4 osoby, które zarejestrowałem, w tym jednej się zerwał ) innym się nic nie dzieje przy 230 - 270kkm
jedni zdejmowali rozrząd i łańcuchy jak i całą resztę, która była zużyta i powyciągana
drudzy zauważyli minimalne ślady zużycia
Ci którzy wymieniali tylko górę(dwa napinacze, nie trzeba ściągać silnika koszt dużo mniejszy) dźwięk powracał miedzy 10-50kkm mimo ze już są napinacze poprawione
mowa o rocznikach z przed 2007 bo niby wadliwe ale dużo kolegów pisało tez o problemie nowszych modelach niby poprawionych

wymiana tylko góry, zbędny wydatek którego jednogłośnie nikt nie poleca (nabijanie kasy mechanikom)
tutaj daje filmik jednego z kolegów któremu ten rozrząd dzwoni
a tutaj innegoigorw pisze:Hałas mojego gracika: hałas napinaczy rozrządu 3.0 tdi 2005
tutaj jeszcze koniec rozrząduLuki012 pisze:Witam!
W mojej 2,7 tdi po uruchomieniu zimnego silnika przez chwilę jest słyszalny terkot taki jak na tym filmiku.

szkoły są dwie jedni wymieniają cały rozrząd tutaj wykaz części i ceny na rok 2013nugat pisze: uszkodzony rozrząd
praca uszkodzonego rozrzadu
polecam mysle ze kazdy moze porownac sobie ze swoimi autkami kiesy czas na wymiane rozrzadu. Pozdrawiam
tutaj wykaz z 2014farmer91 pisze:byłem ostatnio w Auto Premium Poznań i przy okazji poprosiłem o wydruk z ETKI z nr i cenami rozrządu, wygląda to następująco:
059 109 229 J- łańcuch nastawnika rozrządu- środek górny szt 1- 226,74zł
059 109 229 K- łańcuch nastawnika rozrządu- strona prawa szt 1- 226,74zł
059 109 229 L- łańcuch nastawnika rozrządu- strona lewa szt 1- 226,74zł
079 109 229 D- łańcuch nastawnika rozrządu- środek dolny szt 1- 226,74zł
079 109 510 M- prowadnica- środek górny szt 1- 110,98zł
059 109 469 F- prowadnica- szt 1- 54,83zł
059 109 469 E- prowadnica- szt 1- 54,83zł
057 109 218 K- napinacz łańcucha- strona prawa szt 1- 606,60
057 109 217 C- napinacz łańcucha- strona lewa szt 1- 606,60
079 109 507 G- napinacz łańcucha- szt 1- 206,70zł
079 109 467 AE- napinacz łańcucha- szt 1- 155,32zł
059 109 077 E- kolo łańcuchowe- Z=19 szt 2- 773,40zł
057 109 116 J- koło łańcuchowe- Z=25 szt 3- 186,93zł
079 109 570 AP- koło łańcuchowe- Z=25 szt 1- 189,03zł
razem wychodzi 3852,18zł za to wszystko co w/w. brakuje pewnie jakiś śrubek, nakrętek, uszczelek, ale wszystkie główne części wymienione. przy okazji takiej operacji przydałoby by się jeszcze wymienić pewnie uszczelniacz wału od strony skrzyni i z przodu silnika na kole pasowym, no i sam pasek i rolki i napinacz jak już wszystko na wierzchu, ewentualnie pasek i napinacz od pompy CR i pompe wody. drogo ale co zrobić... do szczęścia jeszcze tylko nowe wtryski :P
i tak koła zębate tez się wymienia mimo że gołym okiem nie widać, to tak jak w rowerzebosniak_sg pisze:079109229D 291ZL
059109229L 291ZL
059109229K 291ZL
059109229J 291ZL
059109469F 80ZL
059109469E 80ZL
079109507M 455ZL
079109507G 265ZL
057109218K 779ZL
059109217C 779ZL
079109467AE 199ZL
to są ceny ASO dla Kowalskiego bez rabatu
i warto króciec pompy olejowej wymienić i pasek pompy
wyprzedzając pytaniadajmler4 pisze:jesli ktos by chcial mam wykaz wszystkich potrzebnych czesci tak aby miec swiety spokoj z rozrzadem przy okazji nalezy tez wymienic jakis krociec od pompy olejowej rowniez posiadam jej numer mi udalo sie zalatwic wszystkie potrzebne do tego czesaci za niecale 2200zł wszystko oczywiscie orginalne

Kilt pisze:Nie jestem tego pewien, ale czy przypadkiem ten króciec od pompy olejowej nie był problemem we wczesnych silnikach 2.0 TDI, a nie 3.0 TDI? Może ktoś mnie uświadomi?
przy ściągniętym silniku chyba warto zainwestować, więcej na temat tego króćca nie byłodajmler4 pisze:w 3.0 tdi tez byl wadliwy na 100% znajomy tez wymienial taki clay komplet i juz bylo na nim widac ze jeszcze troche i by sie przeprecil jesli ktos chce zdieci atych czesci i wykaz prosze wysylac mi wiadomosc z emailem
oczywiście jeszcze płyny dochodzą, olej silnik skrzynia, płyn chłodniczy, klima
można też zaminników febi szukać
a drudzy wola wymienić silnik na nowszySeba3.0TDI pisze:Witajcie
W kwestii części zamiennych o których mowa (FEBI), którymi zajmuję się od przeszło 10 lat, powiem tak:
FEBI wykonuje podzespoły dla różnych fabryk na pierwszy montaż-w tym grupy audi, oraz na rynek części zamiennych
różnica w częściach FEBI polega na tym że do fabryki dana część jedzie z oryginalnym znaczkiem audi , a na rynek zamienny do dystrybutorów z oryginalnym numer FEBI
bardzo często zdarzało się, że część FEBI z rynku części zamiennych miała "szlifierką" zamazane widoczne ślady znaczka AUDI
to tylko taka mała podpowiedź z mojej strony, wydawanie pieniędzy i interpretacja należy osobiście do każdego z Was, ja jednak nie lubię wydawać swoich pieniędzy "na marne" (KULCZYK)
jedni uważają to za zaletę drudzy w życiu by takiego auta nie kupili
reasumując nikt nikogo nie przekona do swoich racji każdy robi jak uważa
patrząc na ogłoszeniach sprzedaży gdzie sprzedający oferują auta w Polsce z przebiegiem do 200kkm
a w rzeczywistości maja po 500 lub nawet 700kkm bo tak właśnie szukałem auta i większość przekręcona własnie z tak ogromnego przebiegu a śladów w kokpicie zbytnio nie ma z racji dobrych materiałów
zajęło mi to 3 miesiące szukanie auta i mam oryginalny przebieg 270kkm i osobiście ja rozrządu nie robię
chyba te 50 stron podsumowałem i daje do osobistych przemyśleń co do rozrządu i kto co uważa tak zrobi

strasznie dużo ludzi dubluje temat i pyta się o to samo bo im się nie chce czytać całości i przez to tyle stron


Audi Back On Track 

Rozrzad
Chodzi ci juz jak na filmiku nr3?rclmati pisze:Ja w przyszłym tygodniu wymieniam rozrząd, w serwisie gdzie robią tylko audi stwierdzili, że kół nie ma sensu wymianiać gdyż one się praktycznie nie zużywają.
Za rozrząd czyli : 4 łańnuchy, 4 napinacze, prowadnice, uszczelki i simmering na wał zapłaciłem 1900 zł. Czesci firmy Febi
Czytając opinie i oglądając filmy z udziałem inny 3.0 tdi u mnie nie jest zle. Wrzucę filmik któregoś dnia dla porównania. Duzo osob jezdzi z takimi objawami jakie ja mam i nic sie nie dzieje, mało komu rozrząd przeskoczył, niektórzy w ogole sie tym nie przejmują. Ja wymieniam dla świetego spokoju , nie lubie wyjeżdżać gdzieś dalej wiedząc ze cos jest nie tak z autem. Koszt mały nie jest no ale
Cos za cos, robi sie to tylko raz bo watpie żebym zrobił wiecej niz 100 tys tym autem :P Rozrząd wraz z wymiana wyniesie mnie 3700 zł.
Cos za cos, robi sie to tylko raz bo watpie żebym zrobił wiecej niz 100 tys tym autem :P Rozrząd wraz z wymiana wyniesie mnie 3700 zł.
Dziś odebrałem auto z warsztatu po wymianie rozrządu. Łańcuchy były powyciągane dosyć mocno, dalsza jazda na starym rozrządzie mogła by się skończyć bardzo źle. Kupiłem części firmy Febi, jak widać na zdjęciach zeszlifowany jest znaczek audi także domniemam, że są to oryginalne części. Do tego dokupiłem dwie uszczelki oraz simmering na wał.
Kół nie ma sensu wymieniać bo są w dobrym stanie, nie są wytarte, mechanik mówił że koła praktycznie się nie zużywają. Jak niektórzy piszą ślizgów nie trzeba kupować bo są już w zestawie z napinaczami.
Odczucia po wymianie? Silnik pracuje ciszej, przy odpalaniu nie słychać klekotu, cichutko jak w benyznie
![Obrazek]()
Kół nie ma sensu wymieniać bo są w dobrym stanie, nie są wytarte, mechanik mówił że koła praktycznie się nie zużywają. Jak niektórzy piszą ślizgów nie trzeba kupować bo są już w zestawie z napinaczami.
Odczucia po wymianie? Silnik pracuje ciszej, przy odpalaniu nie słychać klekotu, cichutko jak w benyznie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pytanie czy na 100% kompletny czy tylko jeden czy dwa górne napinacze. ASO ma procedure najpierw wymiany lewego chyba, później prawego górnego i ew. później całości. Poza tym bywały już auta na tym forum z rzekomo wymienionym kompletnym rozrządem z historią w ASO, niestety rzeczywistość była inna. Najważniejsze to nasłuchiwać czy nie grzechocze i jest cichy.
U mnie delikatnie hałasował przy rozruchu na zimno wiec stwierdziłem że wymienię cały komplet Febi, po rozebraniu silnika okazało się że lewy był już kiedyś wymieniany a nie trzymał prawy i środkowy więc strzał był w 10-tke.kamil666 pisze:Pytanie czy na 100% kompletny czy tylko jeden czy dwa górne napinacze. ASO ma procedure najpierw wymiany lewego chyba, później prawego górnego i ew. później całości. Poza tym bywały już auta na tym forum z rzekomo wymienionym kompletnym rozrządem z historią w ASO, niestety rzeczywistość była inna. Najważniejsze to nasłuchiwać czy nie grzechocze i jest cichy.
a oto silnik na stole
