[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Skoro jest miękko to odpowietrz porządnie. Kup sobie 3m węża przezroczystego o wewnętrznej średnicy 6mm, koniec włóż do zbiorniczka, załóż na odpowietrznik i przepompuj trochę płynu. Pamiętaj żeby uzupełnić płyn i nie zapowietrzyć od góry.
Pedał też lekko utwardzi się jak klocki się dotrą.
Jakie miałeś wcześniej zaciski?
Tak na prawdę przy zmianie powierzchni tłoczków powinno się zmienić też pompę hamulcową, bo w przeciwnym wypadku pedał będzie miał długi skok.
Pedał też lekko utwardzi się jak klocki się dotrą.
Jakie miałeś wcześniej zaciski?
Tak na prawdę przy zmianie powierzchni tłoczków powinno się zmienić też pompę hamulcową, bo w przeciwnym wypadku pedał będzie miał długi skok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
muszę sprawdzić po etce jaki nr ma pompa przy dwu i jedno tłoczkowym zacisku tu akurat dobrze mi podpowiedziałeś bo jak czytałem to nikt tego na forum nie podnosił W oryginale miałem tarcze 320 i tłoczki 56 mmmwx pisze:Skoro jest miękko to odpowietrz porządnie. Kup sobie 3m węża przezroczystego o wewnętrznej średnicy 6mm, koniec włóż do zbiorniczka, załóż na odpowietrznik i przepompuj trochę płynu. Pamiętaj żeby uzupełnić płyn i nie zapowietrzyć od góry.
Odpowietrzony jest dobrze przy pierwszym razie robiłem to aż polał się płyn z wszystkich odpowietrzników po kolei i krótka przejażdżka i znowu odpowietrzenie to że pedał się zachowuje trochę inaczej niż przy jedno-tłoczkowym zaciskiem ale w połowie może nawet nie jest już twardy jak hamulce naprawdę trzymają to dowiem się 6.06 bo mam przegląd i bez konieczności sprawdzania na ulice będzie wiadoma jak mocno hamują
Pedał też lekko utwardzi się jak klocki się dotrą.
Jakie miałeś wcześniej zaciski?
Tak na prawdę przy zmianie powierzchni tłoczków powinno się zmienić też pompę hamulcową, bo w przeciwnym wypadku pedał będzie miał długi skok.
[ Dodano: 2016-05-23, 21:42 ]
Sprawdziłem pompy mają takie samo oznaczenie 8e0611021B
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Coś musiałeś pomieszać.Kosmy pisze: W oryginale miałem tarcze 320 i tłoczki 56 mm
Albo miałeś tarcze 312x25, z zaciskami FN-3, tłoczek 57mm (kod na wlepce 1LT albo 1LF)
Albo tarcze 321x30, z zaciskami FNRG60, tłoczek 60mm (kod na wlepce 1LA lub 1LG)
Jeśli te drugie to zrobiłeś średni interes, bo w porównaniu do HP2 zwiększył się tylko stopień komplikacji i lista niepasujących felg a siła hamowania nie.
Dla obu tych opcji średnica tłoczka pompy rzeczywiście jest taka sama jak dla zacisków HP2 i wynosi 25.4. Auta z zaciskami HP2 wychodziły chyba jednak z większymi serwami (8"+9"), więc i tak nieco lepiej hamują.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
Fakt moja wina źle zmierzyłem wiec tak tarcze 320 x 30 a średnica tłoczka to 60 mm a czy zrobiłem dobry czy średnie interes z podmiana to okaże się w eksploatacji powierzchnia cierna dwóch klocków i czterech jest porównywalna ale za to lepsze odprowadzenie ciepła jest przy czterech klockach wie to pewnie też wpłynie na lepsze hamowanie ale ta teoria tęż nie musi być prawdziwa bo nie jestem specem od hamulcowmwx pisze:Coś musiałeś pomieszać.Kosmy pisze: W oryginale miałem tarcze 320 i tłoczki 56 mm
Albo miałeś tarcze 312x25, z zaciskami FN-3, tłoczek 57mm (kod na wlepce 1LT albo 1LF)
Albo tarcze 321x30, z zaciskami FNRG60, tłoczek 60mm (kod na wlepce 1LA lub 1LG)
Jeśli te drugie to zrobiłeś średni interes, bo w porównaniu do HP2 zwiększył się tylko stopień komplikacji i lista niepasujących felg a siła hamowania nie.
Dla obu tych opcji średnica tłoczka pompy rzeczywiście jest taka sama jak dla zacisków HP2 i wynosi 25.4. Auta z zaciskami HP2 wychodziły chyba jednak z większymi serwami (8"+9"), więc i tak nieco lepiej hamują.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Liczy się głownie średnica tarczy i powierzchnia tłoczka, która przekłada się na siłę zaciskania. Tarcza jest taka sama, a różnica w zsumowanej powierzchni tłoczków to ok 2% (na korzyść HP2)
Niestety małe klocuszki z zacisków HP2 łatwiej przegrzać, no i wybór klocków jest mniejszy niż w przypadku FNRG60.
HP2 są bardziej skomplikowane i problematyczne ze względu na spore rozmiary, dlatego np. w allroadach zastąpiły je prostsze konstrukcyjnie zaciski FNRG60.
Opisz swoje wrażenia po tej zmianie jak już wszystko się dotrze bo to dość ciekawe.
Niestety małe klocuszki z zacisków HP2 łatwiej przegrzać, no i wybór klocków jest mniejszy niż w przypadku FNRG60.
HP2 są bardziej skomplikowane i problematyczne ze względu na spore rozmiary, dlatego np. w allroadach zastąpiły je prostsze konstrukcyjnie zaciski FNRG60.
Opisz swoje wrażenia po tej zmianie jak już wszystko się dotrze bo to dość ciekawe.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
Panowie bo tak czytam i nie mogę się doczytać...czy możecie konkretnie podać każdy SWAP począwszy od standardu 288/25 1LB aż co trzeba wymieniać modyfikując hamulce...chodzi mi min. o takie dane w jednym miejscu-poście że np. 288/25>312/25 = wymiana tarcz+jarzmo+zacisk itp. ...generalnie przeglądając ten temat wszystko jest troszkę rozlatane i nie można się zwykłemu zjadaczowi chleba połapać...
pytam bo mam serię 1LB w polifcie 2002 i chcę od a do z wiedzieć co trzeba do każdego modu...osobno na przód a osobno na tył....
pytam bo mam serię 1LB w polifcie 2002 i chcę od a do z wiedzieć co trzeba do każdego modu...osobno na przód a osobno na tył....
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Jak masz aluminiową zwrotnicę i zacisk FN3 z tarczą 288x25, to aby przejść na tarczę 312x25 wystarczy zmienić jarzma i tarcze, zacisk zostaje ten sam.
Możesz też pójść w FNRG60 lub HP2, z tarczą 321x30 (tarcza od 2,7BiT, nie od 4,2!), ale wtedy musisz wymienić zaciski, tarcze, osłony, prawdopodobnie felgi (na HP2 ciężko coś dopasować) no i wypadałoby coś zrobić z tyłem bo robi się duża dysproporcja.
Tyłu P&P do FWD praktycznie nie ma, trzeba kombinować z dystansami itp.
Możesz też pójść w FNRG60 lub HP2, z tarczą 321x30 (tarcza od 2,7BiT, nie od 4,2!), ale wtedy musisz wymienić zaciski, tarcze, osłony, prawdopodobnie felgi (na HP2 ciężko coś dopasować) no i wypadałoby coś zrobić z tyłem bo robi się duża dysproporcja.
Tyłu P&P do FWD praktycznie nie ma, trzeba kombinować z dystansami itp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
rozumiem, że aby to sprawdzić jaka jest zwrotnica to tylko na aucie manualnie i odczytać z zacisku jego symbol?mwx pisze:Jak masz aluminiową zwrotnicę i zacisk FN3
jak bym chciał coś lepszego to rozumiem, że to a to HP2 co to jest?mwx pisze:Możesz też pójść w FNRG60 lub HP2
a czy oprócz jarzma, zacisków tarcz i klocków, wymieniamy zwrotnicę ? bo różnie na forum piszą, że zależy to od jakiegoś rozstawu.....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Oświęcim
to o felgi sie nie martwię, na zimę 16" w ori na lato mam 17" ori z A3 SPEEDLINEbendzji pisze:po przeskoku na 312 mm o 15 calowych felgach zapomnij
Co do zwrotnicy po zdjęciach to mam alu...a jeśli chodzi o mody do mojej poliftowej to szukać wszystko z polifta, nawet te HP2 jakby co?
[ Dodano: 2016-05-30, 13:53 ]
czyli reasymując moje 288/25 można śmiało wymienić na 312/25 lub 320/30 i 321/30 wymieniając jarzma+ewentualnie zaciski+tarcze i klocki...nie ruszając przy tym zwrotnicy...i adekwatnie z tyłem seria 245/10 na 255/10 i 269/22 ale więcej kombinowania z przekładką....jeden rozmiar z przodu i adekwatnie jeden rozmiar na tył....jak dobrze rozumiem...
[ Dodano: 2016-05-30, 13:56 ]
czyli to można ładować? bo chyba w dobrej cenie? http://allegro.pl/zaciski-przod-audi-s6 ... 19024.html
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
To co wrzuciłeś to właśnie zaciski HP2. Na zwrotnicę wejdą, do tego potrzebujesz jeszcze tarcze 321x30 z 2,7BiT (nie z V8!!) i osłony tarcz.
To są te zaciski, na które niektóre felgi nie chcą wejść - nie chodzi tu o średnicę felgi a o jej "głębokość" - zauważ, że te zaciski są bardzo szerokie i tą czerwoną częścią lubią sobie haczyć o ramiona felg.
Przy zmianie na te zaciski już na prawdę warto pomyśleć o tyle.
To są te zaciski, na które niektóre felgi nie chcą wejść - nie chodzi tu o średnicę felgi a o jej "głębokość" - zauważ, że te zaciski są bardzo szerokie i tą czerwoną częścią lubią sobie haczyć o ramiona felg.
Przy zmianie na te zaciski już na prawdę warto pomyśleć o tyle.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: