Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 23 maja 2016, 16:06

Skoro jest miękko to odpowietrz porządnie. Kup sobie 3m węża przezroczystego o wewnętrznej średnicy 6mm, koniec włóż do zbiorniczka, załóż na odpowietrznik i przepompuj trochę płynu. Pamiętaj żeby uzupełnić płyn i nie zapowietrzyć od góry.

Pedał też lekko utwardzi się jak klocki się dotrą.

Jakie miałeś wcześniej zaciski?
Tak na prawdę przy zmianie powierzchni tłoczków powinno się zmienić też pompę hamulcową, bo w przeciwnym wypadku pedał będzie miał długi skok.

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 23 maja 2016, 21:42

mwx pisze:Skoro jest miękko to odpowietrz porządnie. Kup sobie 3m węża przezroczystego o wewnętrznej średnicy 6mm, koniec włóż do zbiorniczka, załóż na odpowietrznik i przepompuj trochę płynu. Pamiętaj żeby uzupełnić płyn i nie zapowietrzyć od góry.

Odpowietrzony jest dobrze przy pierwszym razie robiłem to aż polał się płyn z wszystkich odpowietrzników po kolei i krótka przejażdżka i znowu odpowietrzenie to że pedał się zachowuje trochę inaczej niż przy jedno-tłoczkowym zaciskiem ale w połowie może nawet nie jest już twardy jak hamulce naprawdę trzymają to dowiem się 6.06 bo mam przegląd i bez konieczności sprawdzania na ulice będzie wiadoma jak mocno hamują

Pedał też lekko utwardzi się jak klocki się dotrą.

Jakie miałeś wcześniej zaciski?
Tak na prawdę przy zmianie powierzchni tłoczków powinno się zmienić też pompę hamulcową, bo w przeciwnym wypadku pedał będzie miał długi skok.
muszę sprawdzić po etce jaki nr ma pompa przy dwu i jedno tłoczkowym zacisku tu akurat dobrze mi podpowiedziałeś bo jak czytałem to nikt tego na forum nie podnosił W oryginale miałem tarcze 320 i tłoczki 56 mm

[ Dodano: 2016-05-23, 21:42 ]
Sprawdziłem pompy mają takie samo oznaczenie 8e0611021B

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 25 maja 2016, 10:08

Kosmy pisze: W oryginale miałem tarcze 320 i tłoczki 56 mm
Coś musiałeś pomieszać.
Albo miałeś tarcze 312x25, z zaciskami FN-3, tłoczek 57mm (kod na wlepce 1LT albo 1LF)
Albo tarcze 321x30, z zaciskami FNRG60, tłoczek 60mm (kod na wlepce 1LA lub 1LG)

Jeśli te drugie to zrobiłeś średni interes, bo w porównaniu do HP2 zwiększył się tylko stopień komplikacji i lista niepasujących felg a siła hamowania nie.

Dla obu tych opcji średnica tłoczka pompy rzeczywiście jest taka sama jak dla zacisków HP2 i wynosi 25.4. Auta z zaciskami HP2 wychodziły chyba jednak z większymi serwami (8"+9"), więc i tak nieco lepiej hamują.

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 25 maja 2016, 20:33

mwx pisze:
Kosmy pisze: W oryginale miałem tarcze 320 i tłoczki 56 mm
Coś musiałeś pomieszać.
Albo miałeś tarcze 312x25, z zaciskami FN-3, tłoczek 57mm (kod na wlepce 1LT albo 1LF)
Albo tarcze 321x30, z zaciskami FNRG60, tłoczek 60mm (kod na wlepce 1LA lub 1LG)

Jeśli te drugie to zrobiłeś średni interes, bo w porównaniu do HP2 zwiększył się tylko stopień komplikacji i lista niepasujących felg a siła hamowania nie.

Dla obu tych opcji średnica tłoczka pompy rzeczywiście jest taka sama jak dla zacisków HP2 i wynosi 25.4. Auta z zaciskami HP2 wychodziły chyba jednak z większymi serwami (8"+9"), więc i tak nieco lepiej hamują.
Fakt moja wina źle zmierzyłem wiec tak tarcze 320 x 30 a średnica tłoczka to 60 mm a czy zrobiłem dobry czy średnie interes z podmiana to okaże się w eksploatacji powierzchnia cierna dwóch klocków i czterech jest porównywalna ale za to lepsze odprowadzenie ciepła jest przy czterech klockach wie to pewnie też wpłynie na lepsze hamowanie ale ta teoria tęż nie musi być prawdziwa bo nie jestem specem od hamulcow

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 maja 2016, 11:39

Liczy się głownie średnica tarczy i powierzchnia tłoczka, która przekłada się na siłę zaciskania. Tarcza jest taka sama, a różnica w zsumowanej powierzchni tłoczków to ok 2% (na korzyść HP2)
Niestety małe klocuszki z zacisków HP2 łatwiej przegrzać, no i wybór klocków jest mniejszy niż w przypadku FNRG60.
HP2 są bardziej skomplikowane i problematyczne ze względu na spore rozmiary, dlatego np. w allroadach zastąpiły je prostsze konstrukcyjnie zaciski FNRG60.

Opisz swoje wrażenia po tej zmianie jak już wszystko się dotrze bo to dość ciekawe.

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 30 maja 2016, 12:37

Panowie bo tak czytam i nie mogę się doczytać...czy możecie konkretnie podać każdy SWAP począwszy od standardu 288/25 1LB aż co trzeba wymieniać modyfikując hamulce...chodzi mi min. o takie dane w jednym miejscu-poście że np. 288/25>312/25 = wymiana tarcz+jarzmo+zacisk itp. ...generalnie przeglądając ten temat wszystko jest troszkę rozlatane i nie można się zwykłemu zjadaczowi chleba połapać...
pytam bo mam serię 1LB w polifcie 2002 i chcę od a do z wiedzieć co trzeba do każdego modu...osobno na przód a osobno na tył.... :]

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 maja 2016, 13:01

Jak masz aluminiową zwrotnicę i zacisk FN3 z tarczą 288x25, to aby przejść na tarczę 312x25 wystarczy zmienić jarzma i tarcze, zacisk zostaje ten sam.

Możesz też pójść w FNRG60 lub HP2, z tarczą 321x30 (tarcza od 2,7BiT, nie od 4,2!), ale wtedy musisz wymienić zaciski, tarcze, osłony, prawdopodobnie felgi (na HP2 ciężko coś dopasować) no i wypadałoby coś zrobić z tyłem bo robi się duża dysproporcja.

Tyłu P&P do FWD praktycznie nie ma, trzeba kombinować z dystansami itp.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 maja 2016, 13:18

na FNRG60 większość fabrycznych felg 16 cali powinna pasować

no i po przeskoku na 312 mm o 15 calowych felgach zapomnij

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 30 maja 2016, 13:22

mwx pisze:Jak masz aluminiową zwrotnicę i zacisk FN3
rozumiem, że aby to sprawdzić jaka jest zwrotnica to tylko na aucie manualnie i odczytać z zacisku jego symbol?
mwx pisze:Możesz też pójść w FNRG60 lub HP2
jak bym chciał coś lepszego to rozumiem, że to a to HP2 co to jest?
a czy oprócz jarzma, zacisków tarcz i klocków, wymieniamy zwrotnicę ? bo różnie na forum piszą, że zależy to od jakiegoś rozstawu..... <mysli>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 maja 2016, 13:29

ty masz w polifice już alu zwrotnice , one maja raczej ten sam rozstaw śrub do jarzm - wystarczy spojrzeć w nadkole , mocowanie wahaczy górnych jest specyficzne

ALU:
Obrazek

Zeliwo:

Obrazek


HP2 to zacisk 2 tłoczkowy z 4 klockami - w standarcie były na pewno w S6 i 4.2 , i przedliftach 2.7 <mysli>

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 30 maja 2016, 13:56

bendzji pisze:po przeskoku na 312 mm o 15 calowych felgach zapomnij
to o felgi sie nie martwię, na zimę 16" w ori na lato mam 17" ori z A3 SPEEDLINE
Co do zwrotnicy po zdjęciach to mam alu...a jeśli chodzi o mody do mojej poliftowej to szukać wszystko z polifta, nawet te HP2 jakby co?

[ Dodano: 2016-05-30, 13:53 ]
czyli reasymując moje 288/25 można śmiało wymienić na 312/25 lub 320/30 i 321/30 wymieniając jarzma+ewentualnie zaciski+tarcze i klocki...nie ruszając przy tym zwrotnicy...i adekwatnie z tyłem seria 245/10 na 255/10 i 269/22 ale więcej kombinowania z przekładką....jeden rozmiar z przodu i adekwatnie jeden rozmiar na tył....jak dobrze rozumiem...

[ Dodano: 2016-05-30, 13:56 ]
czyli to można ładować? bo chyba w dobrej cenie? http://allegro.pl/zaciski-przod-audi-s6 ... 19024.html

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 maja 2016, 14:54

To co wrzuciłeś to właśnie zaciski HP2. Na zwrotnicę wejdą, do tego potrzebujesz jeszcze tarcze 321x30 z 2,7BiT (nie z V8!!) i osłony tarcz.
To są te zaciski, na które niektóre felgi nie chcą wejść - nie chodzi tu o średnicę felgi a o jej "głębokość" - zauważ, że te zaciski są bardzo szerokie i tą czerwoną częścią lubią sobie haczyć o ramiona felg.

Przy zmianie na te zaciski już na prawdę warto pomyśleć o tyle.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7177
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 maja 2016, 15:36

Ja osobiście montowałbym fnrg60 ,kolega mwx chyba by się zgodził że mną?

Szczerze odpuść Allegro i poszukaj po autach na części w okolicy , po szrotach - zaoszczędzisz dużo $$

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 30 maja 2016, 18:07

właśnie nie mam nic ze szrotów w okolicy...najbliżej Mikołów...ale to troszkę km
a do tego FNRG60 co jeszcze zmieniamy? tylko zacisk+tarcza+klocki+osłona, czy coś jeszcze? przewody itd wszystko pasuje?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 31 maja 2016, 06:25

krs2919,

_link


Poza tym to że masz polifa nie koniecznie musi oznaczać że masz Alu zwrotnica. Sprawdź to lepiej przed

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl