[C5 4.2 V8] Jaka instalacja LPG?
Co do zakladania gazu w tym silniku to nie polecam. Nie wiem jaki to rocznik ale moj mechanik mial wlasnie problem z takim silnikiem na gazie. Wprawdzie on mial A8 ale silnik ten sam. Z tego co mi mowil to na sam pocztek to mila kilka sond lambda z czego jedna byla za katalizatorem i sprawdzala jego wydajnosc. Na gazie zalatwisz szybko kata i potem sa problemy a z tego co wiem wlasnie ze wzgledu na ten czujnik musisz wsadzic orginal. Nie neguje tego ze silniki od 2.4 do 2.8 dobrze chodza na gazie i faktycznie przebiegi na poziomie 300-400 tys nie sa czyms nadzwyczjnym. Silnik 4.2 jest pod tym wzgledem zupelnie inna jednostka. Dobra instalacja powinna kosztowac do tego auta okolo 5000-6000. Co kolwiek innego co bedzie tansze nie bedzie jezdzic. Oczywiscie moze gdzies w Polsce zaloza za 4800. Tu niestety nie mozna oszczedzac jesli chcesz pojezdzic ale tak jak mowilem nie zakladal bym. Auto w miescie bedzie palic od 18-28LPG skad taka rozbierznosc wszystko zalezy od tego jak jezdzisz.
Ja tez sie zastanawialem na instalka do mojego 2.8Q ale jak sie okazalo ze pali mi w miescie 11 - 12 litrow benzyny (tak nie sciemniam, jezdze przecietnie) jak go nie dusze to gaz sobie daruje. Zaden z moich znajomkw nie spala na LPG ponizej 15 w miescie.
Jeszcze jedna sprawa tak na marginesie. Zaden sensownie myslacy mechanik nie powie ci ze gaz to cos dobrego dla sinika. I to jest fakt bezdyskusyjny to ze auto przejechalo iles tys km nie znaczy ze w srodku jest ok, gladzie zawory itp. Dlatego wazne aby instalak byla zalozona na najwyszym poziomie.
Ja tez sie zastanawialem na instalka do mojego 2.8Q ale jak sie okazalo ze pali mi w miescie 11 - 12 litrow benzyny (tak nie sciemniam, jezdze przecietnie) jak go nie dusze to gaz sobie daruje. Zaden z moich znajomkw nie spala na LPG ponizej 15 w miescie.
Jeszcze jedna sprawa tak na marginesie. Zaden sensownie myslacy mechanik nie powie ci ze gaz to cos dobrego dla sinika. I to jest fakt bezdyskusyjny to ze auto przejechalo iles tys km nie znaczy ze w srodku jest ok, gladzie zawory itp. Dlatego wazne aby instalak byla zalozona na najwyszym poziomie.
a mozesz mi kolego powiedziec skad czerpiesz twoja wiedze na temat tego ze zaden mechanik nie powie ze gaz jest dobry? Chyba tylko z tego ze zawsze to wiecej zachodu dla mechanika jak musi cos zrobic i od razu wine zwala na gaz.
Mnie sie wydaje ze silnik ktory przepracowal 500 tys km z czego 400 tys na gazie jasno i wyraznie swiadczy o tym ze gaz nie wplywa ujemnie na jego trwalosc. Szczegolnie ze auto trzyma parametry, oleju nie bierze, predkosci powyzej 200 km/h tez nie stanowia dla niego problemu, roznicy miedzy gazem a benzyna w jezdzie nie czuc.
Poza tym wole spalac 15 LPG po 2.15 niz 12 PB po 4.75:D (57 - 32 = 25 PLN taniej na kazde 100 km). Wniosek jest taki ze po 15 tys km masz splacona dobra instalacje gazowa
Mnie sie wydaje ze silnik ktory przepracowal 500 tys km z czego 400 tys na gazie jasno i wyraznie swiadczy o tym ze gaz nie wplywa ujemnie na jego trwalosc. Szczegolnie ze auto trzyma parametry, oleju nie bierze, predkosci powyzej 200 km/h tez nie stanowia dla niego problemu, roznicy miedzy gazem a benzyna w jezdzie nie czuc.
Poza tym wole spalac 15 LPG po 2.15 niz 12 PB po 4.75:D (57 - 32 = 25 PLN taniej na kazde 100 km). Wniosek jest taki ze po 15 tys km masz splacona dobra instalacje gazowa

Co do tych mechanikow to mialem nieszczescie miec Toyote Camry (cociaz niektorzy uwazaja ze to super auto) zjezdzilem mechanikow z Gdanska do Warszawy w zasadzie wiekszosc z nich posiadalo auta o pojemnisciach powyzej 2.5 PB zaden nie mial gazu i twierdzil ze poki go stac na PB to gazu nie zlozy bo za duzo aut robil z uszkodzenimi po LPG. Ja powiem tak sam mialem Audi 90 2.3 LPG (jeden z najgorszych silnikow do LPG bo nie mozna zalozyc sekwencji) jak sprzedawalem miala 410kkm jezdzi j pory na LPG.
Ale wracajac do temau instalacja musi byc pierwsza klasa do tego silnika.
Jeszcze jedno z twoich obliczen wynika ze do silnika V6 zalozysz dobra instalke za 3700 ja osobiscie uwazam ze to niemozliwe w GDansku.
Ale wracajac do temau instalacja musi byc pierwsza klasa do tego silnika.
Jeszcze jedno z twoich obliczen wynika ze do silnika V6 zalozysz dobra instalke za 3700 ja osobiscie uwazam ze to niemozliwe w GDansku.
Ja mam instalke za 6800zł ale byla zakladana 2 lata temu, autko smiga i jakis problemow strasznych nie ma. Spalanie 16-22LPG miasto. Roznica miedzy paliwem i gazem jest i niech mi nikt nie mowi ze nie czuje, najwyrazniej czucia nie ma. Przy normalnej jezdzie miejskiej moze i nie ma, ale na pełnym bucie napewno troche czuc, ale bez przesady. Jak mam kaprys przejechania kilometra na pełnym bucie to przelaczam na benzyne, strzelam ze sprzegła i szeroko uśmiecham sie do tych co ich jakies stare kombi objedzie... Tez myslalem nad 2.8, ale ceny aut podobne wiec wole kilka zl dorzucic na kazdy km i jezdzic grubo. 
Pozdrawiam

Pozdrawiam
quattro
Ja tez wole jeździc audi a6 4.2 zagazowanym niz audi 1.6 w benzynie
Własnie jestem na etapie szukania,a to ze komus sie nie podoba ze audi 4.2 jest zagazowane to jego sprawa.Pozdro
Pisanie całości posta boldem jest niezgodne z regulaminem !
Własnie jestem na etapie szukania,a to ze komus sie nie podoba ze audi 4.2 jest zagazowane to jego sprawa.Pozdro
Pisanie całości posta boldem jest niezgodne z regulaminem !
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, 12:04 przez Damianfym, łącznie zmieniany 1 raz.
Chcesz wiedziec kiedy następnym spot AUDI w łodzi wejdz na strone;-)
www.spotyaudi.vgh.pl
www.spotyaudi.vgh.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 gru 2007, 19:49
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1999
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Miłoszyce
W PEÂŁNI POPIERAM TWOJÂĄ WYPOWIEDZ "Damianfym"
AUDI 1,6 B TO DLA MOJEGO DZIADKA i BABCI :-P
dla mnie 4,2l B+G :mrgreen:
Pisanie wielkimi literami oznacza krzyk i jest niezgodne z regulaminem. Staraj sie tego nie robić.
AUDI 1,6 B TO DLA MOJEGO DZIADKA i BABCI :-P
dla mnie 4,2l B+G :mrgreen:
Pisanie wielkimi literami oznacza krzyk i jest niezgodne z regulaminem. Staraj sie tego nie robić.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, 12:03 przez pero22, łącznie zmieniany 1 raz.
- mateuszwywial
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2008, 08:58
- Lokalizacja: KR,KWI,KBC
Nie chce mi sie odpisywać na banialuki typu : moj mechanik mowił że gaz w tym silniku jest beeee .....
Oto link : http://lpg.info.pl/viewtopic.php?t=168
Oto link : http://lpg.info.pl/viewtopic.php?t=168
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum
Mam LPG w 4.2 (340KM) i rewelacja. 20kkm przejechałem i zero problemów. Na początku miałem drobne przejścia, ale był wadliwy reduktor i po wymianie i regulacjach jest bajka. Spalanie po Warszawie 22-27, po trasie 13-17, quattro, tiptronic i raczej ciężka noga.
No i jeszcze jedno. Mimo najbardziej wydajnego parownika, jaki był dostepny powyżej 6k RPM spalanie jest na tyle wysokie, że było zbyt niskie ciśnienie gazu w układzie. Dlatego zdecydowałem się, że przy 6k RPM przełącza mi na PB. Wraca na LPG, jak na dłuży czas obroty spadną. Przełączanie zupełnie niewyczuwalne dla kierowcy, tylko diodka kolory zmienia i osiągi nie spadły przy starcie ze świateł.
Istalacja LPG firmy BRC.
No i jeszcze jedno. Mimo najbardziej wydajnego parownika, jaki był dostepny powyżej 6k RPM spalanie jest na tyle wysokie, że było zbyt niskie ciśnienie gazu w układzie. Dlatego zdecydowałem się, że przy 6k RPM przełącza mi na PB. Wraca na LPG, jak na dłuży czas obroty spadną. Przełączanie zupełnie niewyczuwalne dla kierowcy, tylko diodka kolory zmienia i osiągi nie spadły przy starcie ze świateł.
Istalacja LPG firmy BRC.
- mateuszwywial
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2008, 08:58
- Lokalizacja: KR,KWI,KBC
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W porównaniu do polskich zarobków ceny aut i benzyny są chore a potrzeby takie same jak w innych krajach. Kupujemy auta używane kilkuletnie a nie nowe jak w Niemczech czy w Angli. Też chcemy jeździć wygodnie i czasami szybko więc wybieramy większe silniki. LPG jest kupę tańsze a jak fachowo zamontowane to niczym nie odbiega od PB. Jakby polskie społeczeństwo było stać na benzynę to by LPG nie zakładało, a kupowanie auta i trzymanie w garażu bo benzyna droga jest głupotą. Często używam samochodu i robię wiele kilometrów a mając większy silnik zakładam LPG i nie zastanawiam się ile to mi benzyny w baku zostało i czy mogę sobie pozwolić na ostrzejszą jazdę. A sprawa awaryjności samochodów z LPG: jak ktoś ciągle jeździ na ubogo lub na bogato,albo check engine się świeci a gazownik stwierdza że to tak już jest w tych autach no to po czasie i problemy z silnikiem się pojawiają.
Dobrze założone LPG jest dobre a źle założone LPG jest złe.
więc do 4.2 spokojnie zakładać ale dobre LPG a będzie dobrze.
Taka moja opinia.
Dobrze założone LPG jest dobre a źle założone LPG jest złe.
więc do 4.2 spokojnie zakładać ale dobre LPG a będzie dobrze.
Taka moja opinia.

- mateuszwywial
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 100
- Rejestracja: 27 gru 2008, 08:58
- Lokalizacja: KR,KWI,KBC
Witam.
Wiem, że temat już stary, ale lepiej dopisać się do już istniejącego (żeby wszystko na temat LPG w 4,2 było w jednym miejscu) niż tworzyć nowe
Moje pytanie jest następujące - jaka powinna być instalacja do S6 C4 4,2 ?
Czytałem, że niby dwa reduktory się powinno wsadzać.
A jaki jest koszt takiej instalacji - nigdy nie miałem gazu i nie orientuję się za bardzo w tym temacie czym się różnią poszczególne generacje instalacji - ludzie mi mówią, że sekwencja od 4000zł do 8000zł (bo twierdzą, że "to przecież v8, więc jest droga instalacja").
A jaka jest realna kwota na jaką się należy przygotować? 4k? 5k? 6k?
Pozdrawiam
ps. i jakie dokładnie polecilibyście elementy instalacji (firmy) :mrgreen:
Wiem, że temat już stary, ale lepiej dopisać się do już istniejącego (żeby wszystko na temat LPG w 4,2 było w jednym miejscu) niż tworzyć nowe

Moje pytanie jest następujące - jaka powinna być instalacja do S6 C4 4,2 ?
Czytałem, że niby dwa reduktory się powinno wsadzać.
A jaki jest koszt takiej instalacji - nigdy nie miałem gazu i nie orientuję się za bardzo w tym temacie czym się różnią poszczególne generacje instalacji - ludzie mi mówią, że sekwencja od 4000zł do 8000zł (bo twierdzą, że "to przecież v8, więc jest droga instalacja").
A jaka jest realna kwota na jaką się należy przygotować? 4k? 5k? 6k?
Pozdrawiam

ps. i jakie dokładnie polecilibyście elementy instalacji (firmy) :mrgreen: