Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 4.2 V8] Jaka instalacja LPG?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 17 lip 2008, 10:48

Co do zakladania gazu w tym silniku to nie polecam. Nie wiem jaki to rocznik ale moj mechanik mial wlasnie problem z takim silnikiem na gazie. Wprawdzie on mial A8 ale silnik ten sam. Z tego co mi mowil to na sam pocztek to mila kilka sond lambda z czego jedna byla za katalizatorem i sprawdzala jego wydajnosc. Na gazie zalatwisz szybko kata i potem sa problemy a z tego co wiem wlasnie ze wzgledu na ten czujnik musisz wsadzic orginal. Nie neguje tego ze silniki od 2.4 do 2.8 dobrze chodza na gazie i faktycznie przebiegi na poziomie 300-400 tys nie sa czyms nadzwyczjnym. Silnik 4.2 jest pod tym wzgledem zupelnie inna jednostka. Dobra instalacja powinna kosztowac do tego auta okolo 5000-6000. Co kolwiek innego co bedzie tansze nie bedzie jezdzic. Oczywiscie moze gdzies w Polsce zaloza za 4800. Tu niestety nie mozna oszczedzac jesli chcesz pojezdzic ale tak jak mowilem nie zakladal bym. Auto w miescie bedzie palic od 18-28LPG skad taka rozbierznosc wszystko zalezy od tego jak jezdzisz.
Ja tez sie zastanawialem na instalka do mojego 2.8Q ale jak sie okazalo ze pali mi w miescie 11 - 12 litrow benzyny (tak nie sciemniam, jezdze przecietnie) jak go nie dusze to gaz sobie daruje. Zaden z moich znajomkw nie spala na LPG ponizej 15 w miescie.
Jeszcze jedna sprawa tak na marginesie. Zaden sensownie myslacy mechanik nie powie ci ze gaz to cos dobrego dla sinika. I to jest fakt bezdyskusyjny to ze auto przejechalo iles tys km nie znaczy ze w srodku jest ok, gladzie zawory itp. Dlatego wazne aby instalak byla zalozona na najwyszym poziomie.

niski7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 lip 2008, 08:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: niski7 » 17 lip 2008, 11:19

a mozesz mi kolego powiedziec skad czerpiesz twoja wiedze na temat tego ze zaden mechanik nie powie ze gaz jest dobry? Chyba tylko z tego ze zawsze to wiecej zachodu dla mechanika jak musi cos zrobic i od razu wine zwala na gaz.

Mnie sie wydaje ze silnik ktory przepracowal 500 tys km z czego 400 tys na gazie jasno i wyraznie swiadczy o tym ze gaz nie wplywa ujemnie na jego trwalosc. Szczegolnie ze auto trzyma parametry, oleju nie bierze, predkosci powyzej 200 km/h tez nie stanowia dla niego problemu, roznicy miedzy gazem a benzyna w jezdzie nie czuc.

Poza tym wole spalac 15 LPG po 2.15 niz 12 PB po 4.75:D (57 - 32 = 25 PLN taniej na kazde 100 km). Wniosek jest taki ze po 15 tys km masz splacona dobra instalacje gazowa :)

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 18 lip 2008, 08:20

Co do tych mechanikow to mialem nieszczescie miec Toyote Camry (cociaz niektorzy uwazaja ze to super auto) zjezdzilem mechanikow z Gdanska do Warszawy w zasadzie wiekszosc z nich posiadalo auta o pojemnisciach powyzej 2.5 PB zaden nie mial gazu i twierdzil ze poki go stac na PB to gazu nie zlozy bo za duzo aut robil z uszkodzenimi po LPG. Ja powiem tak sam mialem Audi 90 2.3 LPG (jeden z najgorszych silnikow do LPG bo nie mozna zalozyc sekwencji) jak sprzedawalem miala 410kkm jezdzi j pory na LPG.
Ale wracajac do temau instalacja musi byc pierwsza klasa do tego silnika.

Jeszcze jedno z twoich obliczen wynika ze do silnika V6 zalozysz dobra instalke za 3700 ja osobiscie uwazam ze to niemozliwe w GDansku.

sajnek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 06 lip 2008, 21:43
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: sajnek » 18 lip 2008, 09:11

Ja mam instalke za 6800zł ale byla zakladana 2 lata temu, autko smiga i jakis problemow strasznych nie ma. Spalanie 16-22LPG miasto. Roznica miedzy paliwem i gazem jest i niech mi nikt nie mowi ze nie czuje, najwyrazniej czucia nie ma. Przy normalnej jezdzie miejskiej moze i nie ma, ale na pełnym bucie napewno troche czuc, ale bez przesady. Jak mam kaprys przejechania kilometra na pełnym bucie to przelaczam na benzyne, strzelam ze sprzegła i szeroko uśmiecham sie do tych co ich jakies stare kombi objedzie... Tez myslalem nad 2.8, ale ceny aut podobne wiec wole kilka zl dorzucic na kazdy km i jezdzic grubo. ;)

Pozdrawiam
quattro

niski7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 lip 2008, 08:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: niski7 » 18 lip 2008, 10:38

to zalezy ile cie za montaz skasuja. Ja za montaz nic nie place wiec mnie interesuje tylko cena czesci. A w sprawie dobrej instalki lpg polecam forum:
lpg.info.pl
Jest tam kilka osob z bardzo duza wiedza na temat lpg i zawsze cos doradza

Damianfym
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 05 mar 2008, 14:41
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Damianfym » 18 paź 2008, 18:18

Ja tez wole jeździc audi a6 4.2 zagazowanym niz audi 1.6 w benzynie
Własnie jestem na etapie szukania,a to ze komus sie nie podoba ze audi 4.2 jest zagazowane to jego sprawa.Pozdro


Pisanie całości posta boldem jest niezgodne z regulaminem !
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, 12:04 przez Damianfym, łącznie zmieniany 1 raz.
Chcesz wiedziec kiedy następnym spot AUDI w łodzi wejdz na strone;-)
www.spotyaudi.vgh.pl

pero22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 11 gru 2007, 19:49
Imię: Piotr
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Miłoszyce

Post autor: pero22 » 21 paź 2008, 08:53

W PEÂŁNI POPIERAM TWOJÂĄ WYPOWIEDZ "Damianfym"

AUDI 1,6 B TO DLA MOJEGO DZIADKA i BABCI :-P

dla mnie 4,2l B+G :mrgreen:

Pisanie wielkimi literami oznacza krzyk i jest niezgodne z regulaminem. Staraj sie tego nie robić.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2008, 12:03 przez pero22, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mateuszwywial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2008, 08:58
Lokalizacja: KR,KWI,KBC

Post autor: mateuszwywial » 16 mar 2009, 17:03

A ja tam jestem zadowolony z mojej instalacji gazowej, kosztowała mnie 4 tyś. i autko jeździ i mam nadzie że jeszcze długo pojężdzi, jeśli mam ochote poszaleć to przełanczam na benzyne i but w podłodze ;-)

TrimiX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 16 sty 2009, 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: TrimiX » 16 mar 2009, 17:06

Nie chce mi sie odpisywać na banialuki typu : moj mechanik mowił że gaz w tym silniku jest beeee .....

Oto link : http://lpg.info.pl/viewtopic.php?t=168
Usunięto - Pkt. 29. Regulaminu Forum

WaceX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 19 lis 2008, 09:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: WaceX » 20 mar 2009, 15:06

Mam LPG w 4.2 (340KM) i rewelacja. 20kkm przejechałem i zero problemów. Na początku miałem drobne przejścia, ale był wadliwy reduktor i po wymianie i regulacjach jest bajka. Spalanie po Warszawie 22-27, po trasie 13-17, quattro, tiptronic i raczej ciężka noga.
No i jeszcze jedno. Mimo najbardziej wydajnego parownika, jaki był dostepny powyżej 6k RPM spalanie jest na tyle wysokie, że było zbyt niskie ciśnienie gazu w układzie. Dlatego zdecydowałem się, że przy 6k RPM przełącza mi na PB. Wraca na LPG, jak na dłuży czas obroty spadną. Przełączanie zupełnie niewyczuwalne dla kierowcy, tylko diodka kolory zmienia i osiągi nie spadły przy starcie ze świateł.
Istalacja LPG firmy BRC.

Awatar użytkownika
mateuszwywial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2008, 08:58
Lokalizacja: KR,KWI,KBC

Post autor: mateuszwywial » 20 mar 2009, 15:16

Dla mnie to zrozumiale kolego - popieram twoja wypowiedz :-) Tez na instalacje LPG w 4.2 i jest git !!

Awatar użytkownika
AIRWOLF
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 21 kwie 2008, 15:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: AIRWOLF » 17 kwie 2009, 20:49

ja jak już kupie moje S6 4.2 :) to tez założę gaz, jak mam możliwość tańszej jazdy to dlaczego miałbym z tego nie skorzystać

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 kwie 2009, 21:56

W porównaniu do polskich zarobków ceny aut i benzyny są chore a potrzeby takie same jak w innych krajach. Kupujemy auta używane kilkuletnie a nie nowe jak w Niemczech czy w Angli. Też chcemy jeździć wygodnie i czasami szybko więc wybieramy większe silniki. LPG jest kupę tańsze a jak fachowo zamontowane to niczym nie odbiega od PB. Jakby polskie społeczeństwo było stać na benzynę to by LPG nie zakładało, a kupowanie auta i trzymanie w garażu bo benzyna droga jest głupotą. Często używam samochodu i robię wiele kilometrów a mając większy silnik zakładam LPG i nie zastanawiam się ile to mi benzyny w baku zostało i czy mogę sobie pozwolić na ostrzejszą jazdę. A sprawa awaryjności samochodów z LPG: jak ktoś ciągle jeździ na ubogo lub na bogato,albo check engine się świeci a gazownik stwierdza że to tak już jest w tych autach no to po czasie i problemy z silnikiem się pojawiają.
Dobrze założone LPG jest dobre a źle założone LPG jest złe.
więc do 4.2 spokojnie zakładać ale dobre LPG a będzie dobrze.
Taka moja opinia. <ok>

Awatar użytkownika
mateuszwywial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 27 gru 2008, 08:58
Lokalizacja: KR,KWI,KBC

Post autor: mateuszwywial » 17 kwie 2009, 22:09

racja, racjafassi1, trzeba sie cieszyć z jazdy a lpg w moim silniku w niczym nie koliguje, robie troszke kilometrów i nawet nie chce mówić jaka jest różnica ceny jazdy a osiągi praktycznie nie odbiegają od benzynki (minimalne gorsze na gazie)
Awaryjność ?? - a co to ? <ok>

Awatar użytkownika
Kri$
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 05 cze 2010, 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kri$ » 12 wrz 2010, 21:34

Witam.
Wiem, że temat już stary, ale lepiej dopisać się do już istniejącego (żeby wszystko na temat LPG w 4,2 było w jednym miejscu) niż tworzyć nowe :)

Moje pytanie jest następujące - jaka powinna być instalacja do S6 C4 4,2 ?
Czytałem, że niby dwa reduktory się powinno wsadzać.
A jaki jest koszt takiej instalacji - nigdy nie miałem gazu i nie orientuję się za bardzo w tym temacie czym się różnią poszczególne generacje instalacji - ludzie mi mówią, że sekwencja od 4000zł do 8000zł (bo twierdzą, że "to przecież v8, więc jest droga instalacja").
A jaka jest realna kwota na jaką się należy przygotować? 4k? 5k? 6k?

Pozdrawiam :)

ps. i jakie dokładnie polecilibyście elementy instalacji (firmy) :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga