Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

SKV GERMANY TEST mrporpoise [2.4 ALF FWD]

Zawieszenie
mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

SKV GERMANY TEST mrporpoise [2.4 ALF FWD]

Post autor: mrporpoise » 23 maja 2016, 20:43

Hej wszystkim.

W tym temacie będą zamieszczane wnioski dotyczące wzmiankowanego kompletu wahaczy do auta przedliftowego. Mój samochód należy do modelu rocznikowego 99 czyli X. Ważna rzecz, że w przedliftach zwrotnica nie jest aluminiowa, więc wymiana jest nieco łatwiejsza.

Temat będzie na bieżąco uzupełniany. Poniżej link ze zdjęciami z montażu. Odnośnie samej procedury nie będę się rozpisywał, bo było to wielokrotnie wałkowane. Jednak tylko uściślę, że zawieszenie było wstępnie skręcone na kobyłkach, na 'bardzo luźno'. Następnie kilka razy tam i z powrotem autko przejechało na kołach i zawieszenie zostało skręcone na kołach - dolne wahacze i po skręceniu tarcz i postawieniu auta na klockach - górne. Zatem nie ma opcji, by cokolwiek było skręcone 'w złej pozycji' i tuleje oraz sworznie były poddane nadmiernemu obciążeniu związanemu ze złym montażem.

LINK:

Folder będzie uzupełniany

Wnioski początkowe i wrażenia:

- Zestaw zawiera komplet wahaczy, drążków kierowniczych i łączników stabilizatora
- W zestawie są widoczne na zdjęciu śruby - wszystkie nowe o odpowiedniej twardości
- Zawieszenie jest sztywne, nic nie lata, nie ma luzów itd.
- Jazda po ustawieniu geometrii jak na razie bez zarzutów - samochód prowadzi się jak po szynach
- W tej chwili od montażu samochód przejechał ok 600 km. Montaż tydzień temu w sobotę, 14 maja.
- Samochód jeździ sporo po Wrocławiu, więc zainteresowani mogą być pewni że zostanie 'przetestowane'.


Dalsze plany:

- Po długim weekendzie pierwszy przegląd po ok 1200 km
- Kolejny przegląd po 5000 i dalej co ok 5 tysięcy.

Inne:
- Tak, mam rozwaloną na tych zdjęciach osłonę przegubu :)
- Tak, muszę zrobić uszczelnienie skrzyni ;)

Gość.

Post autor: Gość. » 23 maja 2016, 20:48

jak sie przybrudzi zawiecha podjedź na skp niech ci sprawdzi-ciekawe co powiedzą :)

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 23 maja 2016, 21:34

Podjadę podjadę. Mam znajomego w odpowiedniej SKP, to przetrzepie porządnie ;)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 23 maja 2016, 22:36

Kluczem dynamometrycznym to dokręcałeś czy na tzw. wyczucie?
Ale nie będę ukrywał - jak zobaczyłem te wahacze w foliach to aż "ślinka" mi pociekła. <lol2>

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 23 maja 2016, 22:59

Nie, dokręcaliśmy na 'wyczucie'. Do górnych nie wsadzisz klucza dynamometrycznego przy skręcaniu na 'kołach'. Tak szczerze to ewentualny wpływ dokręcania z odpowiednim NM widziałbym ewentualnie przy łącznikach stabilizatorów. Wszędzie indziej masz tuleje metalowe które zapobiegają 'zmiażdżeniu' tulei gumowych a same wahacze nie powinny pracować na luzie na śrubie, więc tak czy tak dociągnąć musisz.

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 23 maja 2016, 23:22

Czyli ogólnie poskręcane delikatnie, założone koła, parę metrów w przód i w tył, zdjęcie kół i poskręcanie na maxa tak? Mi mechanik będzie pewnie zmieniał w sobotę i chcę sięupewnić że wszystko będzie dobrze zrobione.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 23 maja 2016, 23:32

Tak. Ja wsiadłem, odpaliłem, wyjechałem z garażu (jest lekkie pochylenie) i wjechałem z powrotem 3 razy. Jak wszystko siadło to skręciliśmy ładnie na kołach, na koniec żeby dobrze dokręcić górę (bo dostęp jest bardzo kiepski) zostały zdjęte koła, skręcone tarcze i auto postawione na tarczach na klockach drewnianych. Wtedy jeszcze raz sprawdziliśmy wszystko i dopiero po tym - na geometrię.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 24 maja 2016, 10:54

yyy... a po co jeździć po wzniesieniach? Na luźnych śrubach to jeszcze sie co przemieści albo pokiereszuje niepotrzebnie.
Literatura serwisowa mówi o dokręcaniu śrub w tulejach gdy auto stoi na kołach. Nie ma mowa o jakimś jeżdżeniu w przód i w tył. <figielek>

A tak w ogóle, masz osłonę przegubu do wymiany, a za "chwilę" będziesz miał cały przegub. ;)

ESEN, SKV koniec reklamy

Re: SKV GERMANY TEST mrporpoise [2.4 ALF FWD]

Post autor: ESEN, SKV koniec reklamy » 24 maja 2016, 12:10

mrporpoise pisze: LINK:

Wnioski początkowe i wrażenia:
- Zestaw zawiera komplet wahaczy, drążków kierowniczych i łączników stabilizatora
- W zestawie są widoczne na zdjęciu śruby - wszystkie nowe o odpowiedniej twardości
- Zawieszenie jest sztywne, nic nie lata, nie ma luzów itd.
- Jazda po ustawieniu geometrii jak na razie bez zarzutów - samochód prowadzi się jak po szynach
- W tej chwili od montażu samochód przejechał ok 600 km. Montaż tydzień temu w sobotę, 14 maja.
- Samochód jeździ sporo po Wrocławiu, więc zainteresowani mogą być pewni że zostanie 'przetestowane'.


Dalsze plany:
- Po długim weekendzie pierwszy przegląd po ok 1200 km
- Kolejny przegląd po 5000 i dalej co ok 5 tysięcy.
Cieszymy się, że jest Pan zadowolony z tego jak sprawuje się nasz zestaw już po zamontowaniu. To dla nas bardzo ważne. Dziękujemy również za wyczerpującą relację - z pewnością zdjęcia te przydadzą się innym użytkownikom.
Z niecierpliwością oczekujemy na dalszy rozwój wydarzeń ;)

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 24 maja 2016, 14:11

Oj... wyczuwam tu jakiś dobry rabat w zamian za recenzję. ;p Jakby co, to ja też jestem chętny. ;d

ESEN, SKV koniec reklamy

Post autor: ESEN, SKV koniec reklamy » 24 maja 2016, 14:21

Tak, przeprowadziliśmy całą akcję promocyjną dotyczącą testów naszych wahaczy
Link do wątku ---> zawieszenie-skv-germany-wahacze-i-konco ... t82324.htm

Kwestię ewentualnych rabatów rozpatrujemy na PM.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 24 maja 2016, 17:43

A jak z wachaczami mi do s6 c5? Posiadacie bo ogólnie od innych wersji silnikowych nie pasują nawet od a6 4.2 :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 maja 2016, 18:12

Jak nie pasują?

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 24 maja 2016, 18:22

Wymieniałem rok temu wachacze i jakieś są tylko i wyłącznie do s6. Ale które elementy to już nie pamiętam.

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 24 maja 2016, 21:48

A to dziwne bo też mam od SKV wahacze i jakoś wszystko pasuje także może chodzić raczej o średnice sworznia na dolnym wahaczu przed i po lift

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja