Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ CDYA 3.0 239 KM ] wibracje/drgania na postoju

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 09 maja 2016, 23:04

Trochę się wymiana przesunęła, ale z przyczyn niezależnych ode mnie :(. Sam czekam na efekty <mysli>. Później zamieszczę instrukcję wymiany tulei wraz ze zdjęciami tych uszkodzonych. Napiszę również jak wygląda ustawianie geometrii w ASO (będą wyniki przed i po). Sam jestem ciekawy jak demontaż sanek wpłynie na geometrię. Oprócz geometrii, która trwa dobre 2 godziny, będę robił inne rzeczy: dezynfekcja klimatyzacji, sprawdzenie auta po zimie wraz z kosmetyką na zewnątrz i wewnątrz, ustawienie wszystkich drzwi (od kierowcy trochę się dziwnie zamykają), usztywnienie konsoli środkowej (zdarza się, że podczas gwałtownego hamowania i przyspieszania potrafi wydać odgłos, a nie lubię tego). Zrezygnuję tylko z kosmetyki, ponieważ auto było na profesjonalnym czyszczeniu. Wszystko trwać ma około 5 godzin. Geometria, klima i sprawdzenie auta będzie kosztować 200 zł za sprawą kuponów <hura>, reszta normalnie.

[ Dodano: 2016-05-03, 00:33 ]
Widzę, że mam kibiców, którzy czekają na efekty, aby sami mogli rozwiązać problem drgań :p.

[ Dodano: 2016-05-09, 23:04 ]
Tuleje zostały wymienione. Zajęło nam to niecałe 3 godziny spokojnej pracy. Dwie tylne rozleciały się podczas wyciskania na prasie. Ich kołnierze były popękane (patrz zdjęcia w linku). Aby wyciągnąć sanki trzeba wymontować wszystko co jest do nich przykręcone: dwa wahacze po każdej stronie, wsporniki, stabilizator itd. W razie czego mogę umieścić instrukcję z ELSY. Na razie auto prowadzi się tragicznie, ponieważ geometria się trochę rozjechała. Auto ma skręconą minimalnie kierownicę w prawą stronę oraz w tę samą stronę trochę ściąga w czasie jazdy. Jutro jadę do ASO ustawić pełną geometrię. Wibracje są mniej wyczuwalne, ale nadal są <zalamka>.

Zdjęcia tylnych tulei: https://www.dropbox.com/sh/a0reuz35gstt ... y_9FQ6ng-a

Zauważyłem, że przy wydechu z lewej strony, tuż za plecionką (okolice nóg kierowcy), wszystko jest okopcone. Przydymienie skierowane jest w tył auta. Możliwe, że plecionka powoduje te wibracje, drgania, buczenie, dudnienie przy określonych obrotach? Czytałem, że mogą być takie objawy.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 10 maja 2016, 13:51

Z tymi wibracjami to już szok. Może zbierzmy sie grupą i pojedziemy do inżynierów z Ingolstadt np. na 10 furek. Taka demonstracja <klotnia>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2016, 17:15

Jestem po ustawieniu geometrii w ASO. Okazało się, że tylko lewe przednie koło wymagało regulacji pochylenia oraz tylne koła (kąt zbieżności). Reszta była ok. Udało się nawet dobrze trafiić sankami :). Auto prowadzi się lepiej, ale nadal występują drgania. Co może jeszcze przenosić wibracje na kierownicę na postoju przy określonych obrotach? Jakieś pomysły?

Przypomnę co zostało wymienione:
- poduszki olejowe silnika,
- poduszka skrzyni biegów,
- przednia poduszka silnika (pomarańczowa pianka),
- cztery tuleje sanek,
- przeguby wewnętrzne.

Gdy na postoju nacisnę gaz na obroty rzędu 950-1000 to kierownica ma wibracje, ale drążki i koła nie drgają. Wydaje mi się, że coś przenosi drgania na kolumnę. Gdzieś coś dotyka między nadwoziem, silnikiem a kolumną. Tylko co? Kolejna podejrzana część to plecionka. Tłumik na końcu ma pewne drgania, ale tak chyba ma być.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 10 maja 2016, 22:12

Popatrzę jutro u mnie czy końcówki wydechu drgają. Ja już nie mam pomysłu. Myślę, że plecionka nic nie zmieni. A dwumas może generować drgania?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2016, 22:55

U mnie nie ma dwumasu. Wydech dotykałem poprzez kawałek drewienka, aby się nie poparzyć :). Plecionki nie będę wymieniał, bo przecież nie jest uszkodzona. Może objawy się nasilą i okaże się co to jest.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 10 maja 2016, 23:22

mat1324 pisze:U mnie nie ma dwumasu.
:shock: Jak to?

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 10 maja 2016, 23:37

A czy u Ciebie są walki wyrownowazajace w misce olejowej? U mnie jest identycznie jak u Ciebie! Na wolnych obrotach bez dodawania gazu czuć lekkie mrowienie na galce zmiany biegów i pedałem sprzęgła a jak podniose obroty do 1000 to te drgania są bardzo wyczuwalne ! A co z ustawieniem rozrządu? Czy u Ciebie tez tak można zrobić jak w naszych dwulitrowkach?

[ Dodano: 2016-05-10, 22:37 ]
Pacific tdi pisze:
mat1324 pisze:U mnie nie ma dwumasu.
:shock: Jak to?
Jeśli się nie mylę to dwumas występuje tylko z manualna skrzynia biegów.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 maja 2016, 23:37

Pacific tdi, przecież mam automat :). U mnie rozrząd jest na łańcuchu. Dopóki nie odzywa się, to się go nie rusza. Według zdjęć, które widziałem, to maglownica i wydech z plecionką są koło siebie. Może naprawdę wydech ma gdzieś luz i stuka o przegrodę i stąd te drgania?

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 10 maja 2016, 23:41

A lewarek nie drga? Tylko kierka?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 11 maja 2016, 22:15

Wibracje czuć na kierownicy, na drążku mniej. Dodam, że jak dzisiaj przycisnąłem trochę na A2 z Poznania do Świecka, a potem odpuściłem, to auto całe drgało i dziwnie wybierało nierówności. Było czuć wszystko, po kilku km spokojnej jazdy było tak jak zawsze, czyli średnio. Kolejny objaw, to jak podjeżdżam na trzecim biegu (głównie na tym) pod górkę (chodzi o minimalnie pochyloną drogę) i utrzymuję obroty ok. 1000 to całe auto drży i słychać buczenie. Coś ewidentnie przenosi drgania. Tylko co?

[ Dodano: 2016-05-11, 22:15 ]
Byłem dzisiaj na jeszcze innej stacji diagnostycznej i trafiłem na fajnego diagnostę, który pracował w ASO Skody. Przynajmniej znał się na mechanice i widać było, że to lubi, bo zainteresował się moim przypadkiem. Po prostu chciał pomóc :). Plecionka odpada, ponieważ jest w idealnym stanie. Powiedział mi, że to nie okopcenie. Okazało się, że grupa VAG zabezpiecza taką czarną substancją całe podwozie (antykorozja). Wiele osób myli to z okopceniem z wydechu <glupek>. Nie widać reszty, ponieważ całe auto od spodu jest przykryte plastikowymi osłonami. Sprawdził mi przy okazji amortyzatory (przód: 69% i 70%, tył: 62% i 65%) oraz całe zawieszenie i mówił, że jest wszystko ok. Na zgaszonym silniku sprawdzaliśmy też luz na drążkach. Jedynie maglownica trochę stukała, ale tak ma/może być. Po odpaleniu pompa kasuje luz.

Drugi problem to taki, że auto teraz minimalnie ściąga w prawo, tzn. po puszczeniu kierownicy auto powoli ucieka (kierownica również skręca). Dzwoniłem do ASO i pan twierdził, że oni zrobili wszystko dobrze (wynik z geometrii poniżej). No niby wszystko jest na zielonym, ale kąt WSZ jest różny po obu stronach. Według niego tego kąta się nie reguluje w C6, bo nie ma jak (dlatego jest na szaro). Zawsze umawiam się z taką Panią <radocha>, która jest bardzo miła i nie stwarza żadnych problemów, ale akurat nie miała wolnego terminu. Mówiłem mu, że demontowałem sanki i chce, żeby ustawili mi porządnie geometrię. Chyba mu to umknęło <wnerw>. Powiedział, że nic na to nie poradzi. Już się wkurzyłem i poprosiłem, aby poszedł do mechaników i zapytał się czy przesuwając sanki można regulować ten kąt. Po chwili odzwonił i przeprosił, bo jednak sankami można ten kąt regulować. Ale w ramach geometrii mi tego nie zrobią, bo instrukcje tego nie przewidują. Zaproponowałem taki kompromis: mają mi ustawić sanki i ponownie zrobić pełną geometrię, ale idealnie.Zapłacę tylko za robociznę za ustawienie sanek i cztery śruby mocujące, bo są jednorazowe.

Pzwmichal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 25 cze 2012, 19:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pzwmichal » 13 maja 2016, 21:30

Ja pierniczze toż to już pół auta wymieniłeś. Mam nadzieję, że w końcu się ztym uporasz. Ja mam tylko wibracje na postoju przy 1000-1100 obr ale dałem sobie z tym spokój bo auto chodzi dobrze podczas jazdy. Obstawiam że u mnie jest na 100 % konwerter bo stuknęło mi już 260 tys km więc ma prawo. Byłem ostatnio w ASO w Niemczech i Helmut potwierdził, że wibracje na postoju głownie powoduje niesprawne sprzęgło. Ostatnio to przerabiali w C7. Gościu przejechał 390 tys km i miał te same objawy :)
Wymienili mu konwerter i spokój.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 14 maja 2016, 19:21

Według speca z TEO MOTORS skrzynia jest w bardzo dobrym stanie. Tylko, że wibracje występują również podczas jazdy na danym biegu. Nie tylko w czasie zmiany. Z ciekawości pytałem się ile kosztuje remont skrzyni i chyba poczekam aż będzie gorzej.

W następnym tygodniu jadę jeszcze raz ustawić geometrię i poproszę ich żeby sprawdzili co przenosi drgania na postoju na kierownicę. Najgorsze, że będąc w ASO trzeba rozmawiać z doradcą, który wie mniej ode mnie. Lepiej jakby się rozmawiało z mechanikiem. Teraz nawet zawieszenie jest sztywne i twarde, tzn. inne niż zwykle. Wydaje mi się, że jest to złudzenie, ponieważ coś przenosi drgania na kierownicę i budę. Zawieszenie jest w idealnym stanie. Kolejny podejrzany to kolumna i maglownica. Czuć wibracje na kierownicy nawet przy niskiej prędkości. Często czuć drgania w nogach :[.

Mam takie pytanie. Czy jadąc po gładkim asfalcie (np. 70 km/h) i puszczając gaz (spalanie 0.0, czyli turlanie się) też czujecie nierówności na drodze? Mimo, że jest niby prosta. Opony to 245/40/18. Jest wrażenie, że auto samo szuka sobie nierówności.

Mi stuknęło 291 kkm :). U mnie roczny przebieg to ok. 60-70 kkm. Dlatego zawsze jest coś do robienia.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 15 maja 2016, 09:30

Niestety nie wyjmujac skrzyni biegow nie bedziesz wiedzial, czy jest z nia wszystko wporzadku, czy nie. A co z wtryskami? Moze ktorys z nich jest wadliwy? Wczoraj rozmawialem z mechanikiem i powiedzial, ze mial juz przypadki, gdzie odsylal samochody czteroletnie do warsztatu zajmujacego sie wtryskami i niestety niektore piezoelektryczne wtryski byly wadliwe. Ja mam przejechane tylko 100kkm ale w zimne poranki silnik pracuje nierowno i czasami zapuka cos od czasu do czasu a wystarczy przejechac tylko 50m i objawy te znikaja poza ciezsza praca silnika. Jak jest okolo 20 stopni prawie tego nie ma! Tak ze jak bede w PL latem sprawdze wtryski, ustawienie rozrzadu, miske olejawa i dwumase.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 maja 2016, 10:00

Zobaczę co powiedzą w ASO. Wtryski są OK.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 15 maja 2016, 13:15

mat1324 pisze:Zobaczę co powiedzą w ASO. Wtryski są OK.
Byly badane na stole probierczym?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl