pavel44 pisze:Ogólnie mnie też czeka walka z rosnącą temperaturą. Ostatnio podczas dłuższej jazdy z prędkościami 180-200 temp na zegarach sięgnęła ok 95 stopni co wcześniej zdarzało się tylko w korkach. Wisco mam nowe behr i jakoś nie słyszę go za często. Co do dodatkowego wentylatora to niby powinien włączyc się już przy 95 stopniach tylko ze czujnik znajduje się na dole przy chłodnicy i jaka tam jest temperatura i o ile mniejsza od miejsca gdzie jest czujnik na zegary to nie wiadomo. Ogólnie w instrukcji producent dopuszcza wychlenie się minimalne wskazówki ponad pion ale tylko przy dużych obciążeniach.
To u mnie nie ma problemu podczas jazdy nawet przy prędkościach 150-180 , trzyma wtedy na klimatroniku 86-90 st. Myślę że u ciebie jest zapowietrzony układ.
Wskazania temperatury z Engine blok chyba 3 odpowiadają temu co jest na zegarach. Blok 17 Instruments->Coolant temp. równa się dokładnie temu co jest na klimatroniku . Temperatury z bloku Engine i Instruments różnią się o 1-2 stopnie.
Wymieniłem wczoraj opornicę na ładną używkę ,ale nic nie zmieniło się.
Wygląda na to że jest teraz dobrze odpowietrzony , gdy ostatnio zostawiłem go na 2 h

na postoju i pracował totemperatura nie wzrosnie wyżej jak 91. Wisko ładnie działa wtedy i nie pozwala wzrosnąć temperaturze. Ale gdy tylko wjadę w korek i pojeżdże tak z pół godziny ruszajać i hamujac wtedy można go dogrzać nawet do 105 st. Wisko słychać ale zasprzęglone ale nie w pełni. Wentylator na I bieg włączy się gdy jest 101 stopni na 10-20 sek. i to wszystko , potem już nie chodzi nawet gdy na blacie temp. jest juz nawet 106.
Zamowiłem oryginalny czujnik w ASO. Którego jak się okazuje nie ma w PL i trzeba z DE ściągnać . Czujnik EPS który teraz mam mimo ,ze jest to dobry zamiennik to jednak ma nieco inne zakresy załączania.
EPS 97-91 , 102 -97
Oryginał 95-84 , 102-91
Tak sobie myślę , jeśli termostat jest na 87 st ( wsadzony jest Wahler ) to jak silnik ma utrzymać taką temperaturę ( do 90 st) skoro w chłodnicy po pewnym czasie będzie tylko wyższa temperatura . Gdyż przy termowłączniku EPS temperatura tam panująca najniższa będzie 91 st. Więc termostat będzie non stop otwarty.
Przy termowłączniku Oryginalnym jest szansa ze jeśli schłodzi płyn do 84 st. to termostat będzie się przymykał i będzie miał czynnik chłodzący. W pierwszym przypadku temperatura pracy całęgo ukłądu jest wyższa.
dobrze myślę?
[ Dodano: 2016-05-08, 20:30 ]
Apophis pisze:predzej bym to na termostat stawiał jednak bo pomimo obciążeń przy tych predkościach chłodzenie pędem powietrza jest znaczne.
I tu chyba masz rację i termostat będzie winny .Ewentualnie pompa wody.
Kur.. zapodałem rok temu Wahlera. Jednak czujniki i termostaty trzeba tylko w ASO brać.
Wziąłem dziś pirometr laserowy i zmierzyłem temperatury po porządnym zagrzaniu .
Zbiorniczek wyrównawczy 105 st.
Górny wąż chłodnicy 105 st.
Dolny wąż chłodnicy 95-96 st.
Zegary ok. 90 st.
Klimatronik 101-102 st.
No i jak ten wentylator ma sie załączyć jak za termostatem jest niższa temperatura niż w silniku i na górze chłodnicy.
Rozważam jeszcze pompę wody.