Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

wysoka temperatura płynu chłodzącego 4.2 v8

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 02 maja 2016, 13:36

Apophis pisze:A ty patrzysz na blat czy tez w vagu sprawdzałeś? Bo to co pokazuje blat nie zawsze ma się do rzeczy. Niedokladne wskazania.

Patrzyłem na blat i klmatronik. Sprawdzę jaka jest róznica VAG , zegary i klimatronik. Kiedy sprawdzając to pokrywało się to .
Zastanawiam się nad opornicą , czy ona nie jest winna i to co ja oceniam na 1 bieg w efekcie jest już 2-gim tylko przez zbyt dużą oporność na Opornicy nie generuje pełnej mocy.

Mierzyłem ją i na pinach bylo ok 1 ohm.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 03 maja 2016, 16:41

A przy jakiej temp. słychać u Ciebie visco? Ogólnie tak jak jest teraz (ok 20 stopni) to stojąc w korku słychać u Ciebie wiskozę?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 03 maja 2016, 17:30

WIsko słychać ale właśnie ostatnio cos słabo. Jakby układ stopniowo sie zapowietrzał. Jak wymieniałem czujnik na wężu przy chłodnicy to widziałem bialy nalot po plynie.
Gdy odpowietrze Wisko słyszę przy 93-94 ST. Później jakby coraz wyżej.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2016, 15:37 przez Bawół1, łącznie zmieniany 1 raz.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 04 maja 2016, 16:29

Ogólnie mnie też czeka walka z rosnącą temperaturą. Ostatnio podczas dłuższej jazdy z prędkościami 180-200 temp na zegarach sięgnęła ok 95 stopni co wcześniej zdarzało się tylko w korkach. Wisco mam nowe behr i jakoś nie słyszę go za często. Co do dodatkowego wentylatora to niby powinien włączyc się już przy 95 stopniach tylko ze czujnik znajduje się na dole przy chłodnicy i jaka tam jest temperatura i o ile mniejsza od miejsca gdzie jest czujnik na zegary to nie wiadomo. Ogólnie w instrukcji producent dopuszcza wychlenie się minimalne wskazówki ponad pion ale tylko przy dużych obciążeniach.

Gość.

Post autor: Gość. » 04 maja 2016, 18:47

predzej bym to na termostat stawiał jednak bo pomimo obciążeń przy tych predkościach chłodzenie pędem powietrza jest znaczne.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 08 maja 2016, 20:30

pavel44 pisze:Ogólnie mnie też czeka walka z rosnącą temperaturą. Ostatnio podczas dłuższej jazdy z prędkościami 180-200 temp na zegarach sięgnęła ok 95 stopni co wcześniej zdarzało się tylko w korkach. Wisco mam nowe behr i jakoś nie słyszę go za często. Co do dodatkowego wentylatora to niby powinien włączyc się już przy 95 stopniach tylko ze czujnik znajduje się na dole przy chłodnicy i jaka tam jest temperatura i o ile mniejsza od miejsca gdzie jest czujnik na zegary to nie wiadomo. Ogólnie w instrukcji producent dopuszcza wychlenie się minimalne wskazówki ponad pion ale tylko przy dużych obciążeniach.

To u mnie nie ma problemu podczas jazdy nawet przy prędkościach 150-180 , trzyma wtedy na klimatroniku 86-90 st. Myślę że u ciebie jest zapowietrzony układ.



Wskazania temperatury z Engine blok chyba 3 odpowiadają temu co jest na zegarach. Blok 17 Instruments->Coolant temp. równa się dokładnie temu co jest na klimatroniku . Temperatury z bloku Engine i Instruments różnią się o 1-2 stopnie.


Wymieniłem wczoraj opornicę na ładną używkę ,ale nic nie zmieniło się.
Wygląda na to że jest teraz dobrze odpowietrzony , gdy ostatnio zostawiłem go na 2 h :) na postoju i pracował totemperatura nie wzrosnie wyżej jak 91. Wisko ładnie działa wtedy i nie pozwala wzrosnąć temperaturze. Ale gdy tylko wjadę w korek i pojeżdże tak z pół godziny ruszajać i hamujac wtedy można go dogrzać nawet do 105 st. Wisko słychać ale zasprzęglone ale nie w pełni. Wentylator na I bieg włączy się gdy jest 101 stopni na 10-20 sek. i to wszystko , potem już nie chodzi nawet gdy na blacie temp. jest juz nawet 106.

Zamowiłem oryginalny czujnik w ASO. Którego jak się okazuje nie ma w PL i trzeba z DE ściągnać . Czujnik EPS który teraz mam mimo ,ze jest to dobry zamiennik to jednak ma nieco inne zakresy załączania.

EPS 97-91 , 102 -97
Oryginał 95-84 , 102-91

Tak sobie myślę , jeśli termostat jest na 87 st ( wsadzony jest Wahler ) to jak silnik ma utrzymać taką temperaturę ( do 90 st) skoro w chłodnicy po pewnym czasie będzie tylko wyższa temperatura . Gdyż przy termowłączniku EPS temperatura tam panująca najniższa będzie 91 st. Więc termostat będzie non stop otwarty.
Przy termowłączniku Oryginalnym jest szansa ze jeśli schłodzi płyn do 84 st. to termostat będzie się przymykał i będzie miał czynnik chłodzący. W pierwszym przypadku temperatura pracy całęgo ukłądu jest wyższa.

dobrze myślę?

[ Dodano: 2016-05-08, 20:30 ]
Apophis pisze:predzej bym to na termostat stawiał jednak bo pomimo obciążeń przy tych predkościach chłodzenie pędem powietrza jest znaczne.
I tu chyba masz rację i termostat będzie winny .Ewentualnie pompa wody.
Kur.. zapodałem rok temu Wahlera. Jednak czujniki i termostaty trzeba tylko w ASO brać.
Wziąłem dziś pirometr laserowy i zmierzyłem temperatury po porządnym zagrzaniu .

Zbiorniczek wyrównawczy 105 st.
Górny wąż chłodnicy 105 st.
Dolny wąż chłodnicy 95-96 st.
Zegary ok. 90 st.
Klimatronik 101-102 st.


No i jak ten wentylator ma sie załączyć jak za termostatem jest niższa temperatura niż w silniku i na górze chłodnicy.
Rozważam jeszcze pompę wody.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 08 maja 2016, 20:40

Bawół1 pisze:Kur.. zapodałem rok temu Wahlera. Jednak czujniki i termostaty trzeba tylko w ASO brać.
Mówiłam Ci, to nie słuchałeś.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 09 maja 2016, 22:31

Własnie wiem Gosia, ale myślałem że Wahler będzie ok.
Dziś odebrałem z ASO czujnik wentylatora i termostat . Jak pisałem ORI czujnik ma niżej progi załączenia , a i termostat mnie zadziwił gdyż jest na 82 st. a zamiennik Wahler na 87 st. Dwa razy w ASO sprawdzał czy dobry. Te 5 stopni może już robić sporą różnicę.
Myślę jeszcze aby od razu pompę wody wymienić. Myślałem o HEPU ,ale znajomy który prowadzi sklep mowi ze ma najwięcej reklamacji na pompy tego producenta. Dziwne , myślałem ze to najlepsza pompa. Więc co wy byście polecili ?

Macie namiary na tanią i dobrą blokadę do wałków i wału ?
Może ktoś ma link do opisu dot. wymiany rozrządu w 4.2? Wyemieniałem kilka razy w V6 2.8 więc wiem jak to się robi. Jednak w 4.2 inaczej się naciąga te rolki na napinaczu i tą drugą.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 10 maja 2016, 06:19

Bawół1 pisze:Myślałem o HEPU ,ale znajomy który prowadzi sklep mowi ze ma najwięcej reklamacji na pompy tego producenta. Dziwne , myślałem ze to najlepsza pompa. Więc co wy byście polecili ?
Ja mam u siebie HEPU od września 2013 i ponad 60tkm przelatane. Nic się z nią nie dzieje. W ASO ok. 600zł. Następną też taką kupię.
Bawół1 pisze:Może ktoś ma link do opisu dot. wymiany rozrządu w 4.2?
W załączniku ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja