Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

wysoka temperatura płynu chłodzącego 4.2 v8

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
rafal987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 wrz 2015, 21:33
Lokalizacja: Leźnica Wielka

wysoka temperatura płynu chłodzącego 4.2 v8

Post autor: rafal987 » 18 wrz 2015, 17:29

Witam, od rana staram się znaleźć coś na temat mojego problemu. Posiadam A6 C5 z 2001 roku z silnikiem 4.2, nie mogę znaleźć konkretnej informacji na temat temperatury silnika. Jedni piszą że wskazówka nie ma prawa ruszyć się z miejsca przy 90 stopniach, inne źródła tłumaczą że te silniki rozgrzewają się nawet do 115 stopni. Stałem ostatnio w dużym korku i temperatura silnika zaczęła rosnąć do 100 - 102 stopni, obawa zagotowania była tak wielka że oczywiście ustawiłem ogrzewanie na max. Z tego co się dowiedziałem wentylator główny jest na wiskozie i przy wysokiej temp powinien przyśpieszyć, czego nie zaobserwowałem. Kolejne pytanie czy wentylator od klimy służy również za wentylator pomocniczy układu chłodzenia? Wentylator ten po włączeniu klimatyzacji nie pracuje w ogóle. Szczerze boję się wyjechać gdzieś do miasta żeby nie narobić kłopotów. Chciałem się dowiedzieć czy te objawy są normalne czy niezbędna jest wizyta u mechanika. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 wrz 2015, 17:52

Temperatura pod VAG-iem się podniesie, ale na zegarach (bynajmniej u mnie) stoi jak wryta nawet mimo korków.

Co do wentylatora od klimy to u mnie było podobnie - stał całkowicie mimo włączenia klimatyzacji. Przyczyną był spalony przekaźnik znajdujący się na lewej podłużnicy.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 18 wrz 2015, 18:07

miałem podobny problem kiedy spalił się bezpiecznik od wentylatora klimy pod kierownicą, wentylator nie załączał się kiedy był potrzebny i temperatura jak u Ciebie rosła

rafal987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 wrz 2015, 21:33
Lokalizacja: Leźnica Wielka

Post autor: rafal987 » 18 wrz 2015, 18:40

Czyli rozumiem że wentylator od klimy jest tym wentylatorem wspomagającym? I drugie pytanie jeden przekaźnik jest pod kierownicą a drugi pod silnikiem koło podłużnicy? Nie ukrywam że chciałbym zrobić to sam i uniknąć wizyty u mechanika o ile jest to możliwe :)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 19 wrz 2015, 18:31

przekaźnik tak jak pisała Gosia a pod kierownicą duży bezpiecznik ( mi się palił jak kończył się sinik wentylatora, po wymianie wenta na nowy było ok.) najlepiej podłącz go na krótko i sprawdź czy chodzi potem sprawdzaj czy dochodzi zasilanie po włączeniu klimy a dopiero wtedy bezpiecznik i przekaźnik jak zasilania nie będzie

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 21 wrz 2015, 09:14

Temperatura na wskazówkach stoi w miejscu, nawet w korkach przy 40 stopniach na zewnątrz. Faktycznie VAG trochę ukrywa prawdziwą temperaturę - jeśli dobrze pamiętam, to w zakresie 84 - 96 stopni, wskazówka stoi na 90. Powyżej tej wartości wskazówka leci w górę, więc jeśli u Ciebie dochodzi do setki to układ chłodzenia nie wyrabia.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 28 paź 2015, 23:43

rafal987, pewnie to samo co u mnie jak kupiłem to też tak było nie działał właśnie ten drugi wentylator ja dałem do gości i mi szczotki wymienili i przetoczyli komutator.. od tamtego czasu wskazówka stoi w miejscu, a pierwsze lato skakała dobrze..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

etrone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 29 gru 2015, 16:24
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: etrone » 19 kwie 2016, 21:44

Jesli wskaznik temp na liczniku pokazuje 90 st a vag 105 st czy powinienem sie przyjzec czujnikom G62 / 2 badz termostatowi ?
Po odpaleniu vag'a wyswietlilo temp 102 st po czym w krotkim czasie wzrosla do 105...

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 01 maja 2016, 09:54

Mam pytanie do posiadaczy 4.2 V8 . Przy jakiej temperaturze załącza się u was 1 i 2 bieg wentylatora ? U mnie 1 bieg załączał się na chwilę przy 98 st. pochodził kilka sekund i później już stoi w miejscu nawet przy temp. 106 st. na klimatroniku kanał 58.


Zdjąłem wtyczkę z czujnika przy chłodnicy i zmostkowałem piny. Działa 1 i 2 bieg.
Za winowajcę uznałem czujnik. Wczoraj wymieniłem na nowy bodaj EPS.
I dalej załącza się za późno pierwszy bieg załącza się przy 102-103 na klimatroniku ( wskazówka na blacie lekko ponad 90 ).
Ktoś wie w czym jest problem ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 maja 2016, 10:39

W mojej jeszcze nigdy wskazówka nie wychyliła się ponad 90 stopni, więc na pewno wcześniej załącza się 2 bieg, ale nie wiem przy jakiej temperaturze dokładnie <uoee>

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 01 maja 2016, 11:41

Mnie też nigdy wskazówka nie wyszła powyżej 90 stopni. Może wiskoza nie daje rady, a ten wentylator elektryczny załącza się wtedy kiedy powinien, jako taki awaryjny?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 01 maja 2016, 13:03

Wisko ma rok niecały Behr.

lukirks83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 13 sty 2016, 19:40
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukirks83 » 01 maja 2016, 15:41

Czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora elektrycznego znajduje się nad dolnym wężem chłodnicy. Długa nasadka 30 i można go odkręcić po zdjęciu tego węża od chłodnicy i spuszczeniu wcześniej wody. Powinien się włączyć 1 bieg przy temp 95 stopni i schłodzić do 84, 2 bieg przy 102 i zejść z temp. do 91 (dane z org. termowłącznika). Łatwo go sprawdzić na krótko odpinając wtyczkę.
do samego końca, mojego lub jej :)

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 01 maja 2016, 19:26

lukirks83 pisze:Czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora elektrycznego znajduje się nad dolnym wężem chłodnicy. Długa nasadka 30 i można go odkręcić po zdjęciu tego węża od chłodnicy i spuszczeniu wcześniej wody. Powinien się włączyć 1 bieg przy temp 95 stopni i schłodzić do 84, 2 bieg przy 102 i zejść z temp. do 91 (dane z org. termowłącznika). Łatwo go sprawdzić na krótko odpinając wtyczkę.


w 4.2 czujnik jest w wężu dolnym na zapinkę. Wiem bo własnie go wymieniałem. Nie wiem tylko gdzie jest problem bo Termostat Wahler ma rok , wisko BEHR rok niecały , czujnik G62 nowy ORi , Termowłącznik nowy .
Wentylator sprawny jak pisałem zwarłem piny we wtrycznce od czujnika i obydwa biegi działają. Tylko nie wiem czemu przy wyższej temperaturze, ze aż na blacie wskazówka przekracza 90 .

Gość.

Post autor: Gość. » 02 maja 2016, 00:40

A ty patrzysz na blat czy tez w vagu sprawdzałeś? Bo to co pokazuje blat nie zawsze ma się do rzeczy. Niedokladne wskazania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl