wysoka temperatura płynu chłodzącego 4.2 v8
wysoka temperatura płynu chłodzącego 4.2 v8
Witam, od rana staram się znaleźć coś na temat mojego problemu. Posiadam A6 C5 z 2001 roku z silnikiem 4.2, nie mogę znaleźć konkretnej informacji na temat temperatury silnika. Jedni piszą że wskazówka nie ma prawa ruszyć się z miejsca przy 90 stopniach, inne źródła tłumaczą że te silniki rozgrzewają się nawet do 115 stopni. Stałem ostatnio w dużym korku i temperatura silnika zaczęła rosnąć do 100 - 102 stopni, obawa zagotowania była tak wielka że oczywiście ustawiłem ogrzewanie na max. Z tego co się dowiedziałem wentylator główny jest na wiskozie i przy wysokiej temp powinien przyśpieszyć, czego nie zaobserwowałem. Kolejne pytanie czy wentylator od klimy służy również za wentylator pomocniczy układu chłodzenia? Wentylator ten po włączeniu klimatyzacji nie pracuje w ogóle. Szczerze boję się wyjechać gdzieś do miasta żeby nie narobić kłopotów. Chciałem się dowiedzieć czy te objawy są normalne czy niezbędna jest wizyta u mechanika. Pozdrawiam.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
przekaźnik tak jak pisała Gosia a pod kierownicą duży bezpiecznik ( mi się palił jak kończył się sinik wentylatora, po wymianie wenta na nowy było ok.) najlepiej podłącz go na krótko i sprawdź czy chodzi potem sprawdzaj czy dochodzi zasilanie po włączeniu klimy a dopiero wtedy bezpiecznik i przekaźnik jak zasilania nie będzie
Temperatura na wskazówkach stoi w miejscu, nawet w korkach przy 40 stopniach na zewnątrz. Faktycznie VAG trochę ukrywa prawdziwą temperaturę - jeśli dobrze pamiętam, to w zakresie 84 - 96 stopni, wskazówka stoi na 90. Powyżej tej wartości wskazówka leci w górę, więc jeśli u Ciebie dochodzi do setki to układ chłodzenia nie wyrabia.
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
rafal987, pewnie to samo co u mnie jak kupiłem to też tak było nie działał właśnie ten drugi wentylator ja dałem do gości i mi szczotki wymienili i przetoczyli komutator.. od tamtego czasu wskazówka stoi w miejscu, a pierwsze lato skakała dobrze..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Mam pytanie do posiadaczy 4.2 V8 . Przy jakiej temperaturze załącza się u was 1 i 2 bieg wentylatora ? U mnie 1 bieg załączał się na chwilę przy 98 st. pochodził kilka sekund i później już stoi w miejscu nawet przy temp. 106 st. na klimatroniku kanał 58.
Zdjąłem wtyczkę z czujnika przy chłodnicy i zmostkowałem piny. Działa 1 i 2 bieg.
Za winowajcę uznałem czujnik. Wczoraj wymieniłem na nowy bodaj EPS.
I dalej załącza się za późno pierwszy bieg załącza się przy 102-103 na klimatroniku ( wskazówka na blacie lekko ponad 90 ).
Ktoś wie w czym jest problem ?
Zdjąłem wtyczkę z czujnika przy chłodnicy i zmostkowałem piny. Działa 1 i 2 bieg.
Za winowajcę uznałem czujnik. Wczoraj wymieniłem na nowy bodaj EPS.
I dalej załącza się za późno pierwszy bieg załącza się przy 102-103 na klimatroniku ( wskazówka na blacie lekko ponad 90 ).
Ktoś wie w czym jest problem ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora elektrycznego znajduje się nad dolnym wężem chłodnicy. Długa nasadka 30 i można go odkręcić po zdjęciu tego węża od chłodnicy i spuszczeniu wcześniej wody. Powinien się włączyć 1 bieg przy temp 95 stopni i schłodzić do 84, 2 bieg przy 102 i zejść z temp. do 91 (dane z org. termowłącznika). Łatwo go sprawdzić na krótko odpinając wtyczkę.
do samego końca, mojego lub jej 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
lukirks83 pisze:Czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatora elektrycznego znajduje się nad dolnym wężem chłodnicy. Długa nasadka 30 i można go odkręcić po zdjęciu tego węża od chłodnicy i spuszczeniu wcześniej wody. Powinien się włączyć 1 bieg przy temp 95 stopni i schłodzić do 84, 2 bieg przy 102 i zejść z temp. do 91 (dane z org. termowłącznika). Łatwo go sprawdzić na krótko odpinając wtyczkę.
w 4.2 czujnik jest w wężu dolnym na zapinkę. Wiem bo własnie go wymieniałem. Nie wiem tylko gdzie jest problem bo Termostat Wahler ma rok , wisko BEHR rok niecały , czujnik G62 nowy ORi , Termowłącznik nowy .
Wentylator sprawny jak pisałem zwarłem piny we wtrycznce od czujnika i obydwa biegi działają. Tylko nie wiem czemu przy wyższej temperaturze, ze aż na blacie wskazówka przekracza 90 .