[A6 C6] Klocki hamulcowe - wymiana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
4 miesiące temu wymieniałem klocki na przedniej osi, powód - zużyty klocek od wewnątrz, zapieczona prowadnica ( diagnoza mechanika ), kupione klocki Bosch. Nie dawno zaświeciła sie kontrolka od klocków, myślę sobie pewnie tył bo przód nie dawno przecież robiłem. Zakupiłem klocki trw (110 zeta nawet nie wiem czy to tanio czy drogo, znajomy ma dostęp do jakiejś hurtowni ), w skrócie: klocki z tyłu może i do wymiany były ale to jednak znowu awaria przednich, ta sama historia co poprzednio , i znowu kupno klocków ( też trw, 210 zł ), wszystko przeczyszczone przesmarowane i zmontowane, ciekawe na jak długo....a tak przy okazji, warto przy wymiane klocków upuść trochę płynu hamulcowego ze wszystkich czterech kół, chodzi o odkrecenie odpowietrzników naciśnięciu parę razy pedału hamulca i dolanie świeżego płynu, ty, sposobem ten stary przepracowany i przegrzany płyn zostanie zastąpiony świeżym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja miałem boscha i zrobiłem na nich 17 tysięcy, później wróciłem ATE bo to dobre i zrobiłem na nich 14 tysięcy. Teraz wrzuciłem REMSA (zamontowane na początku marca) - całkiem dobre opinie i dobry producent za ok 130 zł. i zobaczymy. Klocki z tyłu nie mają czujnika. 90% jazdy to miasto.
U mnie ta sama sytuacja, zewnętrzne klocki prawie połowa, a wewnętrzne praktycznie na zero.
U mnie ta sama sytuacja, zewnętrzne klocki prawie połowa, a wewnętrzne praktycznie na zero.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
- Lewian
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
Widać, że nie poszło Ci najlepiej z tą wymianą - jedź do kogoś kto się na tym zna i poproś o odpowietrzenie hamulców.Songoaudis pisze:wczoraj wymieniałem klocki z przodu założyłem firmy bosh wszystko elegancko pasuje złożyłem ale gdy wciskałem tłoczek z prawej strony bardzo dużo płynu mi się wylało potem do przetestowania klocków i mam coś takiego że auto słabiej hamuje ale to pewnie klocki się muszą dotrzeć ale i jak stanę to pedał hamulca mogę wciskać do końca i teraz co się dzieje bo na poprzednich klockach czegoś takiego nie było może ktoś pomoc
Klocki nie mają takiego parametru jak twardość, oczywiście jeśli mówimy o tzw OEM-owychNorbertp83 pisze:Tak. Nowy klocek musi "ułożyć" się do tarczy. Niemniej jednak klocki hamulcowe mają tzw. różną twardość i powinny być dobierane wg tarcz. Może się tak zdarzyć, że będziesz miał "miękkie" klocki i:
krzysiek-lex pisze:4 miesiące temu wymieniałem klocki na przedniej osi, powód - zużyty klocek od wewnątrz, zapieczona prowadnica ( diagnoza mechanika ), kupione klocki Bosch. Nie dawno zaświeciła sie kontrolka od klocków, myślę sobie pewnie tył bo przód nie dawno przecież robiłem. Zakupiłem klocki trw (110 zeta nawet nie wiem czy to tanio czy drogo, znajomy ma dostęp do jakiejś hurtowni ), w skrócie: klocki z tyłu może i do wymiany były ale to jednak znowu awaria przednich, ta sama historia co poprzednio , i znowu kupno klocków ( też trw, 210 zł ), wszystko przeczyszczone przesmarowane i zmontowane, ciekawe na jak długo....a tak przy okazji, warto przy wymiane klocków upuść trochę płynu hamulcowego ze wszystkich czterech kół, chodzi o odkrecenie odpowietrzników naciśnięciu parę razy pedału hamulca i dolanie świeżego płynu, ty, sposobem ten stary przepracowany i przegrzany płyn zostanie zastąpiony świeżym.
Panowie - w pierwszej kolejności polecam zmianę mechanika, jak czytam o takich przypadkach to aż nóż w kieszeni się otwiera, jak można powierzyć auto do naprawy komuś kto nie ma o tym zielonego pojęcia tym bardziej w kwestii hamulców gdzie od tego zależy bezpieczeństwo wasze, waszych bliskich i innych uczestników ruchu...kamil666 pisze:Ja miałem boscha i zrobiłem na nich 17 tysięcy, później wróciłem ATE bo to dobre i zrobiłem na nich 14 tysięcy. Teraz wrzuciłem REMSA (zamontowane na początku marca) - całkiem dobre opinie i dobry producent za ok 130 zł. i zobaczymy. Klocki z tyłu nie mają czujnika. 90% jazdy to miasto.
U mnie ta sama sytuacja, zewnętrzne klocki prawie połowa, a wewnętrzne praktycznie na zero.
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
auto serwisuje w bardzo dobrym serwisie, a przypadków gdzie klocki w a6 c6 starczały na ok. 15 tysięcy na forum widziałem wielokrotnie. Zaciski zawsze mam czyszczone, a tłoczki i prowadnice smarowane należycie. Co mam wymieniać całe zaciski ?Panowie - w pierwszej kolejności polecam zmianę mechanika, jak czytam o takich przypadkach to aż nóż w kieszeni się otwiera, jak można powierzyć auto do naprawy komuś kto nie ma o tym zielonego pojęcia tym bardziej w kwestii hamulców gdzie od tego zależy bezpieczeństwo wasze, waszych bliskich i innych uczestników ruchu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Ja widziałem co robił mój mechanik, cały zacisk rozebrany i czyszczony, fakt że zapieklo się znowu to samo ale zaraz zmieniać mechanika? Jak niby miałbym udowodnić że to jego wina? Owszem, zły jestem na niego bo może mógł zrobić coś tam lepiej.... te klocki też jakieś do du...y były bo z drugiej strony kawałek klocka jakby się ułamał i ciekawe od czego jak tam wsio gra?
- Lewian
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
W układach hamulcowych specjalizujemy się ponad 20 lat, przerobiliśmy mnóstwo przeróżnych przypadków i na podstawie zdobytej wiedzy wyraziłem opinie
Nie zdarzyło mi się jeszcze by klocki starczył na 15k, oczywiście montujemy tylko dobrej jakości klocki ale domyślam się, że i w waszych przypadkach właśnie takie były stosowane.
Nie zdarzyło mi się jeszcze by klocki starczył na 15k, oczywiście montujemy tylko dobrej jakości klocki ale domyślam się, że i w waszych przypadkach właśnie takie były stosowane.
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dlatego, że masz ogrom wiedzy, jestem ciekawy co może być przyczyną Wcześniej miałem inne auto i tam wymieniłem raz i przejeździłem 26 tysięcy, a jak sprzedawałem to klocki były (przynajmniej od zewnątrz )
Sam się zastanawiałem czy np. tłoczek nie odbija, albo jarzmo dosyć sztywno siedzi na prowadnicach. Tarcza bez hamowania nie jest gorąca więc odrzuciłem taką opcje, że to coś tam nie odbija. Hamować hamuje żyleta, nieraz jak depnę to przeciążenie jak w samolocie podczas hamowania Kiedyś noga była ciężka, poza tym głównie miasto. Teraz już się tak nie szaleje i raczej dość spokojnie jeździ. Też mnie dziwi, że wewnętrzna strona jest bardziej zjechana. Tak jak pisałem wcześniej ktoś już wspominał, że robił podobne przebiegi na przednich klockach. Inna osoba pisała o wymianie w ASO i nie byli podobno mocno zdziwieni, że w A6 C6 dużo mocniej zużyte są wewnętrzne klocki.
Sam się zastanawiałem czy np. tłoczek nie odbija, albo jarzmo dosyć sztywno siedzi na prowadnicach. Tarcza bez hamowania nie jest gorąca więc odrzuciłem taką opcje, że to coś tam nie odbija. Hamować hamuje żyleta, nieraz jak depnę to przeciążenie jak w samolocie podczas hamowania Kiedyś noga była ciężka, poza tym głównie miasto. Teraz już się tak nie szaleje i raczej dość spokojnie jeździ. Też mnie dziwi, że wewnętrzna strona jest bardziej zjechana. Tak jak pisałem wcześniej ktoś już wspominał, że robił podobne przebiegi na przednich klockach. Inna osoba pisała o wymianie w ASO i nie byli podobno mocno zdziwieni, że w A6 C6 dużo mocniej zużyte są wewnętrzne klocki.
- Lewian
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
Nie mając możliwości samodzielnego przejrzenia auta nie da się konkretnie określić co jest powodem ale na pewno nie jest to normalną rzeczą. Przerabialiśmy całe mnóstwo A6 C6 i nigdy nie było takiego problemu. A możliwości jest wiele, począwszy od sprawności zacisku i jego spasowania, poprzez sworznie na których zacisk pracuje, kończąc na jarzmie i miejscu osadzenia klocków, po drodze są inne kwestie, które trzeba doprowadzić do porządku podczas wymiany klocków.
Co do ASO to wierz mi, że dość się nasłucham na ich temat i niestety ale najczęściej problemy występują właśnie po usługach wykonanych w ASO. Ostatnio mieliśmy reklamacje, tarcze ATE + klocki Jurid White na wszystkich 4 kołach w Scenicu - po 3 tysiącach kilometrów skończył się wewnętrzne klocki na wszystkich kołach, zewnętrzne nieruszone. Na litość... różne rzeczy mogą się zdarzyć ale nosz kur*** żeby akurat 4 klocki trafić i założyć je od wewnątrz, któe są felerne ? Klient się upierał, że tak właśnie jest tłumacząc, że wymiany dokonał mechanik, który na co dzień serwisuje auta rajdowe (Panie miej w opiece tych rajdowców) no i oczywiście w zwiazku z tym nie ma żadnej możliwości by popełnił błąd... Taki wszechwiedzący i doświadczony ale nie wiedział, że po wymianie choćby klocków na jednej osi pedał hamulca należy podpompować małymi ruchami by uzupełnić ubytek płynu w zacisku a przy tym nie zapowietrzyć go...
Co do ASO to wierz mi, że dość się nasłucham na ich temat i niestety ale najczęściej problemy występują właśnie po usługach wykonanych w ASO. Ostatnio mieliśmy reklamacje, tarcze ATE + klocki Jurid White na wszystkich 4 kołach w Scenicu - po 3 tysiącach kilometrów skończył się wewnętrzne klocki na wszystkich kołach, zewnętrzne nieruszone. Na litość... różne rzeczy mogą się zdarzyć ale nosz kur*** żeby akurat 4 klocki trafić i założyć je od wewnątrz, któe są felerne ? Klient się upierał, że tak właśnie jest tłumacząc, że wymiany dokonał mechanik, który na co dzień serwisuje auta rajdowe (Panie miej w opiece tych rajdowców) no i oczywiście w zwiazku z tym nie ma żadnej możliwości by popełnił błąd... Taki wszechwiedzący i doświadczony ale nie wiedział, że po wymianie choćby klocków na jednej osi pedał hamulca należy podpompować małymi ruchami by uzupełnić ubytek płynu w zacisku a przy tym nie zapowietrzyć go...
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1158
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
- Lewian
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
Podstawy - średnica tłoka w zacisku przyjmijmy ~40mm, średnica pompy ~21mm i teraz powiedz mi w jaki sposób jednym jej ruchem chcesz uzupełnić ubytek chociażby w dwóch zaciskach ?
Dlatego właśnie należy robić to delikatnymi ruchami a nie wciskać hamulec w podłogę.
Dlatego właśnie należy robić to delikatnymi ruchami a nie wciskać hamulec w podłogę.
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1158
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
jeżeli w zbiorniczku jest płyn, to czy będziesz pompował delikatnie, czy gwałtownie nie ma możliwości zapowietrzyć układu - bo skąd to powietrze pociągnieLewian pisze:Podstawy - średnica tłoka w zacisku przyjmijmy ~40mm, średnica pompy ~21mm i teraz powiedz mi w jaki sposób jednym jej ruchem chcesz uzupełnić ubytek chociażby w dwóch zaciskach ?
Dlatego właśnie należy robić to delikatnymi ruchami a nie wciskać hamulec w podłogę.
a jeżeli w zbiorniczku jest mało płynu to nawet robiąc 1 delikatny ruch na tydzień i tak go zapowietrzysz
- Lewian
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 11 kwie 2012, 22:20
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Kleczew
- Kontakt:
Nie masz racji, zrób test to wtedy zrozumiesz o co chodzi
LEWIAN - HAMULCE
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
Wszystko związane z hamulcami, zapraszamy !
Gwarancja najniższej ceny - znalazłeś taniej ? pisz !
http://hamulcesklep.pl
507-857-074
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1158
- Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
- Imię: Ryszard
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowa Ruda
powiedz mi w jaki sposób zaciągnie to powietrze - ja nie widzę takiej możliwości.Nie masz racji, zrób test to wtedy zrozumiesz o co chodzi
Klocków hamulcowych w swoim życiu już trochę wymieniłem, zawsze kilka razy trzeba nacisnąć pedał hamulca by dopchać klocki do tarcz - nigdy mi się układ nie zapowietrzył - nie wiem coś Ty wymyślił.
Moim zdaniem od paru postów wstecz chcesz udowodnić że od 20 lat zajmujesz się hamulcami i wszystko wiesz, ja tego nie neguje - ale w takie teorie spiskowe to nie wierze i tyle w tym temacie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
podajesz średnicę tłoczka zacisku i tłoczka pompy ale zapomniałeś o skoku tłoczka zacisku i pompyLewian pisze:Nie masz racji, zrób test to wtedy zrozumiesz o co chodzi
jeśli coś wiesz to podziel się wiedzą albo przemilcz temat
co do trwałości zest hamulcowych
mi w b-3 trafiły się lukasy które po ostrym upalaniu stanęły w ogniu i zniknęły
resztki blach wydłubałem i zareklamowałem
sprzedawca -znajomy spuscił głowę dał 2 kpl lukasa i te wytrzymały 30.000 km i za diabła nie chciały spłonąć a miały ciężkie życie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga