[ALL Audi] Ciśnienie w oponach, zima itp itd
- mastacrx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 498
- Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia
[ALL Audi] Ciśnienie w oponach, zima itp itd
Witam,
Gdzieś wyczytałem, że w okresie zimowym powinno się zwiększyć ciśnienie w oponach o 0,2 bara czy to prawda czy mit? Czy przy napędzie quattro stosować różnicę w ciśnieniu między przednią, a tylną osią, na koniec jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla opon 205/55/16?
Gdzieś wyczytałem, że w okresie zimowym powinno się zwiększyć ciśnienie w oponach o 0,2 bara czy to prawda czy mit? Czy przy napędzie quattro stosować różnicę w ciśnieniu między przednią, a tylną osią, na koniec jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla opon 205/55/16?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Ja zawsze pompuję zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.
Za małe albo za duże ciśnienie wpływa źle na opony. Za duże ciśnienie powoduje, że środek będzie się szybciej wycierał. Za małe ciśnienie spowoduje powstanie bąbli z boków (jak tak wykończyłem kiedyś opony w Oplu). Stopień zużycia i podatność na odstępstwa od zalecanego ciśnienia zależy też od klasy opon.
Za małe albo za duże ciśnienie wpływa źle na opony. Za duże ciśnienie powoduje, że środek będzie się szybciej wycierał. Za małe ciśnienie spowoduje powstanie bąbli z boków (jak tak wykończyłem kiedyś opony w Oplu). Stopień zużycia i podatność na odstępstwa od zalecanego ciśnienia zależy też od klasy opon.
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
arekjask, ja tak załatwiłem opony w audi ale widzę, że kolega wcześniej też opelkiem śmigał :-P
A tak z ciekawości gdzie pompujecie czy dopompowujecie (trudne słowo powietrze do Waszych kółek? Bo z tego co ja wiem z tymi wskaźnikami ciśniena na stacjach to jest różnie żeby nie powiedzieć źle... Ja tam jednak dodaję te 0,2bara "na zapas" bo swojego ciśnieniomierza nie mam a te na stacjach to nie traktuję jako pewny wyznacznik.
A tak z ciekawości gdzie pompujecie czy dopompowujecie (trudne słowo powietrze do Waszych kółek? Bo z tego co ja wiem z tymi wskaźnikami ciśniena na stacjach to jest różnie żeby nie powiedzieć źle... Ja tam jednak dodaję te 0,2bara "na zapas" bo swojego ciśnieniomierza nie mam a te na stacjach to nie traktuję jako pewny wyznacznik.
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- mastacrx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 498
- Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia
niby błahy temat a ile odpowiedzi, dzieki za pomoc
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .
Zapraszam na forum Audi A7 .
- casper
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 254
- Rejestracja: 05 paź 2008, 21:51
- Imię: Kacper
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Lokalizacja: Poznań
ja u siebie ponizej 2.2 nie schodze, nie bawei sie w roznice przod tyl :-P tak jak syper, oponka lekko sie ugina to jest git
Te cztery pierścienie sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi
---------------------
Bylo:
audi 80 B3 1.6td
audi A6 C4 2.5tdi AEL
mercedes w202 2.5td
Jest:
audi A6 C6 2.7tdi BPP
Chevrolet Camaro 5.7 Z28 1994r.
---------------------
Bylo:
audi 80 B3 1.6td
audi A6 C4 2.5tdi AEL
mercedes w202 2.5td
Jest:
audi A6 C6 2.7tdi BPP
Chevrolet Camaro 5.7 Z28 1994r.
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
z tym się nie zgodzę zbyt duże ciśnienie w oponie niskoprofilowej ok 3atm to szybciej zegniesz felgę niż byś miał 2,4 kilka lat już na nisko profilowych jeżdżęZelvaBOi pisze:Wez jeszcze pod uwage, ze jak masz wieksze (zalecane) cisnienie to jak wpadasz w dziure to amortyzator reaguje zgodnie ze swoja charakterystyka. Jak masz za male to konczy sie pogieciem felgi i czesto uwaleniem czegos w zawieszeniu.
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Wątpię, żeby udało Ci się wyczuć różnicę w prowadzeniu/jeździe przy zmianie ciśnienia o 0,1 atm. Nie będzie to też miało większego wpływu na zużycie opon... zbyt mała rozbieżność.palec85 pisze:Odswieze troche temat. U mnie na klapce jest 2.3 dla opony 205/55/16 ale auto jest jakies czule na nierownosci w trasie a jak jest 2.2 to jest o wiele lepiej. Jak jest u was?
Pozdrawiam...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga