Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALL Audi] Ciśnienie w oponach, zima itp itd

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

[ALL Audi] Ciśnienie w oponach, zima itp itd

Post autor: mastacrx » 28 sty 2010, 15:58

Witam,

Gdzieś wyczytałem, że w okresie zimowym powinno się zwiększyć ciśnienie w oponach o 0,2 bara czy to prawda czy mit? Czy przy napędzie quattro stosować różnicę w ciśnieniu między przednią, a tylną osią, na koniec jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla opon 205/55/16?

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 28 sty 2010, 17:35

ja zauważyłem że po dopompowaniu opon do 2,4 w porownaniu z 2,2atm wczesniej wyraźnie odczuwa sie dziury
Do jakiej wartości wy pompujecie kapcie , stosujecie jakies róznice :przod/tył ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 28 sty 2010, 19:39

Ja zawsze pompuję zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.

Za małe albo za duże ciśnienie wpływa źle na opony. Za duże ciśnienie powoduje, że środek będzie się szybciej wycierał. Za małe ciśnienie spowoduje powstanie bąbli z boków (jak tak wykończyłem kiedyś opony w Oplu). Stopień zużycia i podatność na odstępstwa od zalecanego ciśnienia zależy też od klasy opon.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 sty 2010, 08:20

mastacrx pisze:jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla opon 205/55/16?
2.2, 2.3, 2.4 są odpowiednie
80% aut używa 2.2, moim zdaniem ze względu na wagę A6 można troszkę zwiększyć
autodata podaje w moim przypadku 2.5 co uważam za zbyt dużym ciśnieniem, co zresztą czuć na drodze

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 29 sty 2010, 11:59

arekjask, ja tak załatwiłem opony w audi :-| ale widzę, że kolega wcześniej też opelkiem śmigał :-P
A tak z ciekawości gdzie pompujecie czy dopompowujecie (trudne słowo ;-)) powietrze do Waszych kółek? Bo z tego co ja wiem z tymi wskaźnikami ciśniena na stacjach to jest różnie żeby nie powiedzieć źle... Ja tam jednak dodaję te 0,2bara "na zapas" bo swojego ciśnieniomierza nie mam a te na stacjach to nie traktuję jako pewny wyznacznik.

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 29 sty 2010, 13:18

2,2 i na oko czy oponka lekko sie ugina od ciężaru autka bo jak zauważyliście nie ma co ufać miernikom na stacjach :-P

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 29 sty 2010, 21:22

niby błahy temat a ile odpowiedzi, dzieki za pomoc <ok>
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

Awatar użytkownika
casper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 05 paź 2008, 21:51
Imię: Kacper
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Poznań

Post autor: casper » 03 lut 2010, 23:34

ja u siebie ponizej 2.2 nie schodze, nie bawei sie w roznice przod tyl :-P tak jak syper, oponka lekko sie ugina to jest git ;-)
Te cztery pierścienie sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi
---------------------
Bylo:
audi 80 B3 1.6td
audi A6 C4 2.5tdi AEL
mercedes w202 2.5td
Jest:
audi A6 C6 2.7tdi BPP
Chevrolet Camaro 5.7 Z28 1994r.

Ash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2008, 13:48
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Ash » 04 lut 2010, 11:30

Sprawdzam ciśnienie raz w miesiącu i pompuje też równo przód i tył max 2,2.
Raz napompowałem wg.zaleceń z klapki i było stanowczo za twardo. 8-)

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 07 lut 2010, 10:03

ja popuszczę do 2.2 bo wg klapki jest strasznie twardoooo, te zalecenia tycza się pewnie niemieckich dróg <ok>

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 07 lut 2010, 11:51

ZelvaBOi pisze:Wez jeszcze pod uwage, ze jak masz wieksze (zalecane) cisnienie to jak wpadasz w dziure to amortyzator reaguje zgodnie ze swoja charakterystyka. Jak masz za male to konczy sie pogieciem felgi i czesto uwaleniem czegos w zawieszeniu.
z tym się nie zgodzę zbyt duże ciśnienie w oponie niskoprofilowej ok 3atm to szybciej zegniesz felgę niż byś miał 2,4 kilka lat już na nisko profilowych jeżdżę

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 24 wrz 2010, 15:58

ja mam 235/45/17 i jak wymieniłem amorki przód+ tył to mi mechanik podpompował do 3 bar.wydało mi się wtedy że KYB są strasznie twarde.i tak ze 2 tyg jeździłem aż wpadłem na genialny pomysł spuszczenia powietrza z opon bo się jeździć nie dało tak waliło.
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 14 mar 2016, 07:35

Odswieze troche temat. U mnie na klapce jest 2.3 dla opony 205/55/16 ale auto jest jakies czule na nierownosci w trasie a jak jest 2.2 to jest o wiele lepiej. Jak jest u was?

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 14 mar 2016, 10:46

palec85 pisze:Odswieze troche temat. U mnie na klapce jest 2.3 dla opony 205/55/16 ale auto jest jakies czule na nierownosci w trasie a jak jest 2.2 to jest o wiele lepiej. Jak jest u was?
Wątpię, żeby udało Ci się wyczuć różnicę w prowadzeniu/jeździe przy zmianie ciśnienia o 0,1 atm. Nie będzie to też miało większego wpływu na zużycie opon... zbyt mała rozbieżność.
Pozdrawiam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja