Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL Audi] Ciśnienie w oponach, zima itp itd

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

[ALL Audi] Ciśnienie w oponach, zima itp itd

Post autor: mastacrx » 28 sty 2010, 15:58

Witam,

Gdzieś wyczytałem, że w okresie zimowym powinno się zwiększyć ciśnienie w oponach o 0,2 bara czy to prawda czy mit? Czy przy napędzie quattro stosować różnicę w ciśnieniu między przednią, a tylną osią, na koniec jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla opon 205/55/16?

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 28 sty 2010, 17:35

ja zauważyłem że po dopompowaniu opon do 2,4 w porownaniu z 2,2atm wczesniej wyraźnie odczuwa sie dziury
Do jakiej wartości wy pompujecie kapcie , stosujecie jakies róznice :przod/tył ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 28 sty 2010, 19:39

Ja zawsze pompuję zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.

Za małe albo za duże ciśnienie wpływa źle na opony. Za duże ciśnienie powoduje, że środek będzie się szybciej wycierał. Za małe ciśnienie spowoduje powstanie bąbli z boków (jak tak wykończyłem kiedyś opony w Oplu). Stopień zużycia i podatność na odstępstwa od zalecanego ciśnienia zależy też od klasy opon.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 sty 2010, 08:20

mastacrx pisze:jakie powinno być prawidłowe ciśnienie dla opon 205/55/16?
2.2, 2.3, 2.4 są odpowiednie
80% aut używa 2.2, moim zdaniem ze względu na wagę A6 można troszkę zwiększyć
autodata podaje w moim przypadku 2.5 co uważam za zbyt dużym ciśnieniem, co zresztą czuć na drodze

Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 29 sty 2010, 11:59

arekjask, ja tak załatwiłem opony w audi :-| ale widzę, że kolega wcześniej też opelkiem śmigał :-P
A tak z ciekawości gdzie pompujecie czy dopompowujecie (trudne słowo ;-)) powietrze do Waszych kółek? Bo z tego co ja wiem z tymi wskaźnikami ciśniena na stacjach to jest różnie żeby nie powiedzieć źle... Ja tam jednak dodaję te 0,2bara "na zapas" bo swojego ciśnieniomierza nie mam a te na stacjach to nie traktuję jako pewny wyznacznik.

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 29 sty 2010, 13:18

2,2 i na oko czy oponka lekko sie ugina od ciężaru autka bo jak zauważyliście nie ma co ufać miernikom na stacjach :-P

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 29 sty 2010, 21:22

niby błahy temat a ile odpowiedzi, dzieki za pomoc <ok>
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .

Awatar użytkownika
casper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 254
Rejestracja: 05 paź 2008, 21:51
Imię: Kacper
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Lokalizacja: Poznań

Post autor: casper » 03 lut 2010, 23:34

ja u siebie ponizej 2.2 nie schodze, nie bawei sie w roznice przod tyl :-P tak jak syper, oponka lekko sie ugina to jest git ;-)
Te cztery pierścienie sprawiają, że jesteśmy wyjątkowi
---------------------
Bylo:
audi 80 B3 1.6td
audi A6 C4 2.5tdi AEL
mercedes w202 2.5td
Jest:
audi A6 C6 2.7tdi BPP
Chevrolet Camaro 5.7 Z28 1994r.

Ash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 paź 2008, 13:48
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Ash » 04 lut 2010, 11:30

Sprawdzam ciśnienie raz w miesiącu i pompuje też równo przód i tył max 2,2.
Raz napompowałem wg.zaleceń z klapki i było stanowczo za twardo. 8-)

Awatar użytkownika
mastacrx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 498
Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
Imię: Maciek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia

Post autor: mastacrx » 07 lut 2010, 10:03

ja popuszczę do 2.2 bo wg klapki jest strasznie twardoooo, te zalecenia tycza się pewnie niemieckich dróg <ok>

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 07 lut 2010, 11:51

ZelvaBOi pisze:Wez jeszcze pod uwage, ze jak masz wieksze (zalecane) cisnienie to jak wpadasz w dziure to amortyzator reaguje zgodnie ze swoja charakterystyka. Jak masz za male to konczy sie pogieciem felgi i czesto uwaleniem czegos w zawieszeniu.
z tym się nie zgodzę zbyt duże ciśnienie w oponie niskoprofilowej ok 3atm to szybciej zegniesz felgę niż byś miał 2,4 kilka lat już na nisko profilowych jeżdżę

Awatar użytkownika
Wawryn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków

Post autor: Wawryn » 24 wrz 2010, 15:58

ja mam 235/45/17 i jak wymieniłem amorki przód+ tył to mi mechanik podpompował do 3 bar.wydało mi się wtedy że KYB są strasznie twarde.i tak ze 2 tyg jeździłem aż wpadłem na genialny pomysł spuszczenia powietrza z opon bo się jeździć nie dało tak waliło.
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 14 mar 2016, 07:35

Odswieze troche temat. U mnie na klapce jest 2.3 dla opony 205/55/16 ale auto jest jakies czule na nierownosci w trasie a jak jest 2.2 to jest o wiele lepiej. Jak jest u was?

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 14 mar 2016, 10:46

palec85 pisze:Odswieze troche temat. U mnie na klapce jest 2.3 dla opony 205/55/16 ale auto jest jakies czule na nierownosci w trasie a jak jest 2.2 to jest o wiele lepiej. Jak jest u was?
Wątpię, żeby udało Ci się wyczuć różnicę w prowadzeniu/jeździe przy zmianie ciśnienia o 0,1 atm. Nie będzie to też miało większego wpływu na zużycie opon... zbyt mała rozbieżność.
Pozdrawiam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga