[A6 C6] Programowanie sterownika bram garażowych(podsufitka)
[A6 C6] Programowanie sterownika bram garażowych(podsufitka)
Niektóre wersje Audi A6 oraz A1,A3,A4,A5,A7,A8,TT,Q7,R8 posiadają w wyposażeniu odpowiedni sterownik do obsługi bram. Na system składają się 3 przyciski w podsufitce, nieco niżej czerwona dioda oraz dwa czujniki jeden w przednim drugi w tylnym zderzaku. Niestety wielu użytkowników ma problem z ich odpowiednim zaprogramowaniem, dlatego zamieszczam zarówno link z filmem instruktażowym jak i odpowiednią instrukcję w PDF.
Link z filmem:
http://www.johnsoncontrols.co.uk/publis ... erung.html
Instrukcja:
http://www.eurohomelink.com/PDF-Downloa ... eitung.pdf
Niestety wszystko w języku angielskim.
W skrócie wygląda to tak:
1) Uruchamiamy auto
2) Przytrzymujemy jednocześnie przez ok. 20 sek pierwszy i trzeci przycisk na panelu w podsufitce aż dioda zacznie mrugać (ma to na celu zresetować dotychczasowe ustawienia)
3) Następnie przytrzymujemy wciśnięty pierwszy przycisk aż dioda zacznie powoli mrugać - teraz mamy 5min żeby wyjść z auta** i przyłożyć pilota od bramy do zderzaka w aucie*. Na pilocie przytrzymujemy wciśnięty przycisk którym otwieramy bramę. Jeżeli auto prawidłowo „odczyta” pilota od bramy, zamigoczą obie lampy jak w przypadku sygnałów awaryjnych .
* (w przypadku a6 C6 celujemy nieco poniżej lewej przedniej lampy czyli tej od strony pasażera)
**(Wcześniej pamiętamy o ręcznym ! ! ! )
4) Jeżeli wszystko jest ok. to po naciśnięciu pierwszego przycisku z panelu w aucie i przytrzymaniu go dioda będzie się świecić bez przerw (migotania)
5) Teraz cieszymy się sterowaniem bramą z samochodu
Na koniec ciekawostki:
*Nie wiem jak w innych samochodach ale ja siedząc w aucie i mając bramę przed sobą mogłem ją tylko otwierać, dopiero gdy wjechałem do środka i brama była z tyłu pojazdu nacisnąłem ponownie przycisk i brama zamknęła się.
*Niektóre bramy nie będą chciały działać ponieważ wymagają wykrycia takiego kolejnego pilota którym jest w tym przypadku auto. Aby zsynchronizować auto z bramą należy nacisnąć i przytrzymać ok. 5sek środkowy guzik w samochodzie a następnie znaleźć w puszce z bramy guzik odpowiadający za programowanie kolejnego pilota. Wciskamy go raz a następnie wracamy do samochodu i ponownie wciskamy środkowy guzik w podsufitce, jednak tym razem trzy razy i bez przytrzymywania. Na wszystkie te czynności mamy ok. 30 sek.
Jeżeli synchronizacja się powiodła wszystko powinno działać jak u mnie
Pozdrawiam Daniel
Link z filmem:
http://www.johnsoncontrols.co.uk/publis ... erung.html
Instrukcja:
http://www.eurohomelink.com/PDF-Downloa ... eitung.pdf
Niestety wszystko w języku angielskim.
W skrócie wygląda to tak:
1) Uruchamiamy auto
2) Przytrzymujemy jednocześnie przez ok. 20 sek pierwszy i trzeci przycisk na panelu w podsufitce aż dioda zacznie mrugać (ma to na celu zresetować dotychczasowe ustawienia)
3) Następnie przytrzymujemy wciśnięty pierwszy przycisk aż dioda zacznie powoli mrugać - teraz mamy 5min żeby wyjść z auta** i przyłożyć pilota od bramy do zderzaka w aucie*. Na pilocie przytrzymujemy wciśnięty przycisk którym otwieramy bramę. Jeżeli auto prawidłowo „odczyta” pilota od bramy, zamigoczą obie lampy jak w przypadku sygnałów awaryjnych .
* (w przypadku a6 C6 celujemy nieco poniżej lewej przedniej lampy czyli tej od strony pasażera)
**(Wcześniej pamiętamy o ręcznym ! ! ! )
4) Jeżeli wszystko jest ok. to po naciśnięciu pierwszego przycisku z panelu w aucie i przytrzymaniu go dioda będzie się świecić bez przerw (migotania)
5) Teraz cieszymy się sterowaniem bramą z samochodu
Na koniec ciekawostki:
*Nie wiem jak w innych samochodach ale ja siedząc w aucie i mając bramę przed sobą mogłem ją tylko otwierać, dopiero gdy wjechałem do środka i brama była z tyłu pojazdu nacisnąłem ponownie przycisk i brama zamknęła się.
*Niektóre bramy nie będą chciały działać ponieważ wymagają wykrycia takiego kolejnego pilota którym jest w tym przypadku auto. Aby zsynchronizować auto z bramą należy nacisnąć i przytrzymać ok. 5sek środkowy guzik w samochodzie a następnie znaleźć w puszce z bramy guzik odpowiadający za programowanie kolejnego pilota. Wciskamy go raz a następnie wracamy do samochodu i ponownie wciskamy środkowy guzik w podsufitce, jednak tym razem trzy razy i bez przytrzymywania. Na wszystkie te czynności mamy ok. 30 sek.
Jeżeli synchronizacja się powiodła wszystko powinno działać jak u mnie
Pozdrawiam Daniel
fajnie mieć audi
Brama i automat
Mam zamiar założyć automat w bramie przesuwnej i bramie garażowej.
Czy wszystkie automaty współpracują z pilotem w audi a6c6 czy tylko jakieś wybrane??
[ Dodano: 2015-04-24, 22:13 ]
Próbowałem zaprogramować pilota , wszystko zrobiłem jak podano wyżej nawet światła zamrugały ale brama się nie otwiera
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł??
Czy wszystkie automaty współpracują z pilotem w audi a6c6 czy tylko jakieś wybrane??
[ Dodano: 2015-04-24, 22:13 ]
Próbowałem zaprogramować pilota , wszystko zrobiłem jak podano wyżej nawet światła zamrugały ale brama się nie otwiera
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł??
było:
Audi 80 B2
Audi 80 B3
Audi 80 B4
Audi A4 B5
Audi Allroad C5
Audi A6C6
Teraz SQ5
Audi 80 B2
Audi 80 B3
Audi 80 B4
Audi A4 B5
Audi Allroad C5
Audi A6C6
Teraz SQ5
- rigg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2016, 18:09
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kaszuby
Re: [A6 C6] Programowanie sterownika bram garażowych(podsufi
WitamDanielsnm pisze:
W skrócie wygląda to tak:
1) Uruchamiamy auto
2) Przytrzymujemy jednocześnie przez ok. 20 sek pierwszy i trzeci przycisk na panelu w podsufitce aż dioda zacznie mrugać (ma to na celu zresetować dotychczasowe ustawienia)
3) Następnie przytrzymujemy wciśnięty pierwszy przycisk aż dioda zacznie powoli mrugać - teraz mamy 5min żeby wyjść z auta** i przyłożyć pilota od bramy do zderzaka w aucie*. Na pilocie przytrzymujemy wciśnięty przycisk którym otwieramy bramę. Jeżeli auto prawidłowo „odczyta” pilota od bramy, zamigoczą obie lampy jak w przypadku sygnałów awaryjnych .
* (w przypadku a6 C6 celujemy nieco poniżej lewej przedniej lampy czyli tej od strony pasażera)
**(Wcześniej pamiętamy o ręcznym ! ! ! )
4) Jeżeli wszystko jest ok. to po naciśnięciu pierwszego przycisku z panelu w aucie i przytrzymaniu go dioda będzie się świecić bez przerw (migotania)
5) Teraz cieszymy się sterowaniem bramą z samochodu
Na koniec ciekawostki:
*Nie wiem jak w innych samochodach ale ja siedząc w aucie i mając bramę przed sobą mogłem ją tylko otwierać, dopiero gdy wjechałem do środka i brama była z tyłu pojazdu nacisnąłem ponownie przycisk i brama zamknęła się.
*Niektóre bramy nie będą chciały działać ponieważ wymagają wykrycia takiego kolejnego pilota którym jest w tym przypadku auto. Aby zsynchronizować auto z bramą należy nacisnąć i przytrzymać ok. 5sek środkowy guzik w samochodzie a następnie znaleźć w puszce z bramy guzik odpowiadający za programowanie kolejnego pilota. Wciskamy go raz a następnie wracamy do samochodu i ponownie wciskamy środkowy guzik w podsufitce, jednak tym razem trzy razy i bez przytrzymywania. Na wszystkie te czynności mamy ok. 30 sek.
Jeżeli synchronizacja się powiodła wszystko powinno działać jak u mnie
Pozdrawiam Daniel
Pierwszy mój post, jeżeli jest , gdzieś powitanie, to zaraz tam będę Póki co:
Wykonałem ww czyności i dioda nie mruga.... Mam też opcję z MMI, ale po kliknięciu "przypisz pilot" wyskakuje info, że opcja chilowo niedostępna ... Ktoś , coś??
- rigg
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 mar 2016, 18:09
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kaszuby
Mi chodzi o to, że nie mogę nawet "odpalić" tej funkcji w aucie... czasami nawet dochodziło do info "przytrzymaj przycisk pilota od bramy" , ale zaraz po : opcja chilowo niedostępna.boluss pisze:Jest jeden sposób aby wszystko grało ze sobą. Wystarczy dołożyć radioodbiornik uniwersalny np. Proxima do bramy którą chcemy sterować i jest duże prawdopodobieństwo że on wychwyci kod pilota audi. Ponieważ on odbiera piloty stało i zmienno kodowe.
- stefank
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 294
- Rejestracja: 04 gru 2015, 07:26
- Imię: Stefan
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Chciałbym zwrócić tylko uwagę na to, że system w autach sprowadzanych z USA nie będzie działał z naszymi (EU) pilotami ponieważ różnią się odbieranymi częstotliwościami - w stanach do 20 MHz a w europie powyżej 400. Przerabiałem temat u znajomego - sam sterownik HomeLink-a ma ten sam numer różni się tylko wersją US / EU.