olej lejesz do kielicha na taką wysokość żeby bez problemu zakręcić plastikową nakrętkę, uszczelka miedziana jak najbardziej bez silikonublazko pisze:Panowie - piszecie, aby zalać filtr olejem. Lejecie tyle ile idzie i potem zamykacie/zakręcacie pokrywę? i teraz gdzie lać - w tą rurkę na którą nakładamy filtr czy do kielicha w którym filtr się znajduje? czy może i tu i tu?
I jeszcze jedno pytanie - uszczelka (niestety troszeczkę mi ciekła poprzednia), kupiłem nową miedzianą (taka jak wg nr N013815 7; wymiary 14/20/2 mm). Czy jest sens skręcać to na silikon dodatkowo?
Dzięki i pozdrawiam.
[A6 C6] Wymiana oleju i filtra
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Dzięki, tak zrobiłemarczi0044 pisze:olej lejesz do kielicha na taką wysokość żeby bez problemu zakręcić plastikową nakrętkę, uszczelka miedziana jak najbardziej bez silikonublazko pisze:Panowie - piszecie, aby zalać filtr olejem. Lejecie tyle ile idzie i potem zamykacie/zakręcacie pokrywę? i teraz gdzie lać - w tą rurkę na którą nakładamy filtr czy do kielicha w którym filtr się znajduje? czy może i tu i tu?
I jeszcze jedno pytanie - uszczelka (niestety troszeczkę mi ciekła poprzednia), kupiłem nową miedzianą (taka jak wg nr N013815 7; wymiary 14/20/2 mm). Czy jest sens skręcać to na silikon dodatkowo?
Dzięki i pozdrawiam.

Dołączam się do pytania kolegi,kobus pisze:Witajcie
do filtra oleju są dostępne dwa rodzaje:
czy zawsze one występują?
HU 831 x
Do nr podwozia 4F_8_112 223 + 4F_8Y000 168
HU 8001 x
Od nr podwozia 4F_8_112 224 + 4F_8Y000 169
Do nr. podwozia 4F_8_112 223/4F_8Y000 168 OX 196/1D ECO
Od nr. podwozia 4F_8_112 224/4F_8Y000 169 OX 196/3D
zamówiłem wczoraj HU 831 x, a mam nr o koncówce ...169
Czy może on nie pasować ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 123
- Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja z powodu takiego, że robię rocznie ok. 15 tyś. km, wymieniam komplet filtrów włącznie z filtrem paliwa. Nie wierze w paliwa na polskich stacjach, w firmowych autach zapycha się smog w zbiorniku paliwa co 30-40 tysięcy czyli co ok. 6 miesięcy i auto traci moc i gaśnie. Szkoda wtrysków, pompy itd.
Na smogu jest dosłownie szlam jakby ktoś wysmarował go jakąś pastą.
Na smogu jest dosłownie szlam jakby ktoś wysmarował go jakąś pastą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Planuje niedługo wymienić olej, aktualnie zalany mam Liqui Moly 5w40.
Chce zamienić na jakiś 5w30 (czy jednak pozostać przy 5w40?) i mam kilka propozycji:
FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30
MOTUL 8100 X-clean FE 5W30
LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W-30
Który z w/w polecacie lub jakiś inny którego nie wymieniłem (ze specyfikacją 505 01).
EDIT: Zasięgnąłem informacji na innym forum i do silników z PD tylko i wyłącznie olej 5w40.
Spojrzałem na charakterystki dwóch najczęściej polecanych olei:
MOTUL Specific 505 01 502 00 5W40:
lepkość kinematyczna (at 40°C, cSt): 85,2 mm2/s
lepkość kinematyczna (at 100°C, cSt): 13,9 mm2/s
LIQUI MOLY Top Tec 4100 5W-40:
lepkość kinematyczna (at 40°C, cSt): 85 mm2/s
lepkość kinematyczna (at 100°C, cSt): 14 mm2/s
Niby Motul wypada lepiej (w 100 st.).
Lał ktoś może olej firmy Tedex 5w-40? W charakterystyce, lepkość przy 100 st. wynosi 14mm2/s
http://www.tedexoil.pl/produkty/szczego ... 5w-40.html
Chce zamienić na jakiś 5w30 (czy jednak pozostać przy 5w40?) i mam kilka propozycji:
FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30
MOTUL 8100 X-clean FE 5W30
LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W-30
Który z w/w polecacie lub jakiś inny którego nie wymieniłem (ze specyfikacją 505 01).
EDIT: Zasięgnąłem informacji na innym forum i do silników z PD tylko i wyłącznie olej 5w40.
Spojrzałem na charakterystki dwóch najczęściej polecanych olei:
MOTUL Specific 505 01 502 00 5W40:
lepkość kinematyczna (at 40°C, cSt): 85,2 mm2/s
lepkość kinematyczna (at 100°C, cSt): 13,9 mm2/s
LIQUI MOLY Top Tec 4100 5W-40:
lepkość kinematyczna (at 40°C, cSt): 85 mm2/s
lepkość kinematyczna (at 100°C, cSt): 14 mm2/s
Niby Motul wypada lepiej (w 100 st.).
Lał ktoś może olej firmy Tedex 5w-40? W charakterystyce, lepkość przy 100 st. wynosi 14mm2/s
http://www.tedexoil.pl/produkty/szczego ... 5w-40.html
Forum Audi A6