Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Wymiana oleju i filtra

Silniki wysokoprężne
arczi0044
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
Imię: Artur
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Witkowo

Post autor: arczi0044 » 28 sty 2015, 20:44

blazko pisze:Panowie - piszecie, aby zalać filtr olejem. Lejecie tyle ile idzie i potem zamykacie/zakręcacie pokrywę? i teraz gdzie lać - w tą rurkę na którą nakładamy filtr czy do kielicha w którym filtr się znajduje? czy może i tu i tu?

I jeszcze jedno pytanie - uszczelka (niestety troszeczkę mi ciekła poprzednia), kupiłem nową miedzianą (taka jak wg nr N013815 7; wymiary 14/20/2 mm). Czy jest sens skręcać to na silikon dodatkowo?

Dzięki i pozdrawiam.
olej lejesz do kielicha na taką wysokość żeby bez problemu zakręcić plastikową nakrętkę, uszczelka miedziana jak najbardziej bez silikonu

blazko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 06 sty 2013, 12:44
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: blazko » 02 lut 2015, 15:34

arczi0044 pisze:
blazko pisze:Panowie - piszecie, aby zalać filtr olejem. Lejecie tyle ile idzie i potem zamykacie/zakręcacie pokrywę? i teraz gdzie lać - w tą rurkę na którą nakładamy filtr czy do kielicha w którym filtr się znajduje? czy może i tu i tu?

I jeszcze jedno pytanie - uszczelka (niestety troszeczkę mi ciekła poprzednia), kupiłem nową miedzianą (taka jak wg nr N013815 7; wymiary 14/20/2 mm). Czy jest sens skręcać to na silikon dodatkowo?

Dzięki i pozdrawiam.
olej lejesz do kielicha na taką wysokość żeby bez problemu zakręcić plastikową nakrętkę, uszczelka miedziana jak najbardziej bez silikonu
Dzięki, tak zrobiłem :) Wymiana zrobiona z sukcesem.

kobus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 06 kwie 2015, 20:42
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Post autor: kobus » 13 kwie 2015, 11:29

Witajcie
do filtra oleju są dostępne dwa rodzaje:
czy zawsze one występują?

HU 831 x
Do nr podwozia 4F_8_112 223 + 4F_8Y000 168
HU 8001 x
Od nr podwozia 4F_8_112 224 + 4F_8Y000 169



Do nr. podwozia 4F_8_112 223/4F_8Y000 168 OX 196/1D ECO
Od nr. podwozia 4F_8_112 224/4F_8Y000 169 OX 196/3D

miden2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2014, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: miden2 » 13 kwie 2015, 17:17

kobus pisze:Witajcie
do filtra oleju są dostępne dwa rodzaje:
czy zawsze one występują?

HU 831 x
Do nr podwozia 4F_8_112 223 + 4F_8Y000 168
HU 8001 x
Od nr podwozia 4F_8_112 224 + 4F_8Y000 169



Do nr. podwozia 4F_8_112 223/4F_8Y000 168 OX 196/1D ECO
Od nr. podwozia 4F_8_112 224/4F_8Y000 169 OX 196/3D
Dołączam się do pytania kolegi,
zamówiłem wczoraj HU 831 x, a mam nr o koncówce ...169
Czy może on nie pasować ?

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 13 kwie 2015, 17:35

Teoretycznie Mann podaje te same wymiary dla obu wkładów, ale musi być jakaś różnica. Przekonasz się chyba dopiero przy wymianie.

miden2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 18 lis 2014, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: miden2 » 13 kwie 2015, 17:45

Właśnie sprawdziłem i wymiary są rzeczywiście takie same, ...może niepotrzebne zamieszanie

kobus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 06 kwie 2015, 20:42
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Post autor: kobus » 19 kwie 2015, 13:01

Panowie,
do mojego pasuje tylko ten:
Do nr. podwozia 4F_8_112 223/4F_8Y000 168 OX 196/1D ECO

sprawdzone po VINie
ponoć różnica jest w jakiś zaokrągleniach a drugi ma bardziej kanciaste kształty i jest czarny

Awatar użytkownika
Weso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 08 gru 2009, 00:23
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Weso » 19 kwie 2015, 14:41

z tego co pamiętam one różnią się uszczelkami, dlatego zmienili numery:)

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 25 maja 2015, 17:22

Ja dzisiaj rozmawiałem w sprawie oleju i filtrów.
Millers XF LL 5W30 8 L + komplet filtrów t.j , paliwa,oleju,kabinowy i powietrza wszystkie MANN.
730 zł.

adiinos_migo

Post autor: adiinos_migo » 21 lis 2015, 23:56

Mam pytanie 15 tyś temu wymieniany był olej z wszystkimi filtrami. Po roku i 15 tyś zamierzam wymienić olej wraz z Filtrami.

Tylko jakie filtry sie wymienia co 15 000 km ?
Słyszałem ze Filtr paliwa co 60 tyś km.

Ktoś może podpowiedzieć jakie filtry powinno sie wymienić po 15 tyś ?

Slawek_S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 lis 2015, 21:18
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Slawek_S » 22 lis 2015, 09:37

Przy wymianie oleju powinno się wymienić filtr oleju i filtr powietrza.

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: elemenateur » 22 lis 2015, 22:39

na wiosne przy serwisie klimy zatroszcz się Robert o kabinówkę i będzie OK. Paliwa nie ruszać :)

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 22 lis 2015, 22:46

Ja z powodu takiego, że robię rocznie ok. 15 tyś. km, wymieniam komplet filtrów włącznie z filtrem paliwa. Nie wierze w paliwa na polskich stacjach, w firmowych autach zapycha się smog w zbiorniku paliwa co 30-40 tysięcy czyli co ok. 6 miesięcy i auto traci moc i gaśnie. Szkoda wtrysków, pompy itd.
Na smogu jest dosłownie szlam jakby ktoś wysmarował go jakąś pastą.

adiinos_migo

Post autor: adiinos_migo » 23 lis 2015, 23:15

Dziękuje za pomoc. <ok>

fosis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
Imię: Kamil
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: fosis » 16 lut 2016, 11:02

Planuje niedługo wymienić olej, aktualnie zalany mam Liqui Moly 5w40.
Chce zamienić na jakiś 5w30 (czy jednak pozostać przy 5w40?) i mam kilka propozycji:
FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30
MOTUL 8100 X-clean FE 5W30
LIQUI MOLY Top Tec 4600 5W-30
Który z w/w polecacie lub jakiś inny którego nie wymieniłem (ze specyfikacją 505 01).

EDIT: Zasięgnąłem informacji na innym forum i do silników z PD tylko i wyłącznie olej 5w40.

Spojrzałem na charakterystki dwóch najczęściej polecanych olei:
MOTUL Specific 505 01 502 00 5W40:
lepkość kinematyczna (at 40°C, cSt): 85,2 mm2/s
lepkość kinematyczna (at 100°C, cSt): 13,9 mm2/s
LIQUI MOLY Top Tec 4100 5W-40:
lepkość kinematyczna (at 40°C, cSt): 85 mm2/s
lepkość kinematyczna (at 100°C, cSt): 14 mm2/s

Niby Motul wypada lepiej (w 100 st.).
Lał ktoś może olej firmy Tedex 5w-40? W charakterystyce, lepkość przy 100 st. wynosi 14mm2/s
http://www.tedexoil.pl/produkty/szczego ... 5w-40.html
Forum Audi A6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja