Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Przepływomierz - czy walnięty ??

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Przepływomierz - czy walnięty ??

Post autor: marcin881 » 29 sty 2016, 16:45

Witam, od jakiegoś czasu borykam się z lekkim falowaniem na jałowym (~50 ob) oraz słabo palił gdy ciepły niby zaskakiwał ale trzeba było z 3 sek kręcić. Postanowiłem odłączyć przepływke i zawór N80. Póki co testuje, lecz moje pytanie brzmi:

czy odłączając przepływkę samochód powinien jakoś inaczej pracować ?? generalnie ja żadnej różnicy nie zauważyłem czy jest podpięta czy nie auto jedzie tak samo, ma moc io wszystko gra. Jedynie jakby lepiej i stabilniej przełączał sie na gaz gdy jest odpięta przepływka. Czy tak powinno być ??
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 29 sty 2016, 16:50

Na wolnych ma prawo delikatnie falować. Wg producenta wolne obroty to 680-720rpm. Co do ciezkiego uruchamiania na ciepłym to też mam ten sam problem, wymieniałem przepływke i n80 i nic to nie dało.

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 29 sty 2016, 17:02

A odepnij przepływke i sprawdź jak u Ciebie będzie silnik się zachowywał, czy będziesz czuł jakąś różnice ?
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 29 sty 2016, 18:37

Z odpiętą wygwizdał błąd i nie chciał odpalić

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 29 sty 2016, 18:53

U mnie zero błędów z odpietym , nawet lepiej trochę ma odejście. Można jeździć bez ?
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 29 sty 2016, 18:56

Możesz spróbować, monitoruj błędy i zużycie paliwa.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 29 sty 2016, 19:44

Bez sensu. Kabel za 30 zł i dojdziesz co jest nie tak. Jak przepływka kaput to będą błędy od razu. Do tego można sprawdzić MAF pod obciążeniem i widać, czy dobrze mierzy masę powietrza.

Poczytaj to: inny-uklad-dolotowy-w-v6-24-i-28-vt62567.htm

Masz LPG może tu tkwi problem ? Źle wystrojona instalacja ? Jeszcze kwestia co tam w ogóle masz za zestaw...

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 29 sty 2016, 21:03

Bardzo możliwe że LPG wali błędy, ale najczęściej jest uboga mieszanka - zależy jak gazownię się ustawi. Miałem tak przed wymianą listew zasilających. Po zmianie pali więcej bo ok 16l LPG/100km po mieście, a było 14l. W trasie 10-11l LPG/100km ale wywalało błędy. Wole obroty muszą delikatnie falować, a jak różnica wynosi ~ 50rpm to nie ma co się przejmować. Możesz WAGiem podnieś do 800rpm ale wtedy jak nie masz przekodowanej skrzyni to może przeciągać biegi do 2200-2500 rpm. Przy standardowym kodowaniu skrzyni i fabrycznych wolnych obrotach masz wolne ok 680-720rpm delikatnie falujące i zmianę przełożeń przy ok 2000rpm.

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 29 sty 2016, 22:20

xoslox pisze:Bez sensu. Kabel za 30 zł i dojdziesz co jest nie tak. Jak przepływka kaput to będą błędy od razu. Do tego można sprawdzić MAF pod obciążeniem i widać, czy dobrze mierzy masę powietrza.

Poczytaj to: inny-uklad-dolotowy-w-v6-24-i-28-vt62567.htm

Masz LPG może tu tkwi problem ? Źle wystrojona instalacja ? Jeszcze kwestia co tam w ogóle masz za zestaw...
xoslox zrobiłem świeże logi zerknij prosze:

1. bieg jałowy z podłączona przepływką
Log jałowy przepływka podłączona

2.Z gazem do końca:
Logi przepływka max obroty

3. Bez przepływki:bez przepływki


Co do ciekawostek, bez przepływki silnik idealnie przerzuca z benzyny na gaz, z przepływką dławi się do 400 obrotów i dopiero wyrównuje , jest mniejsze falowanie i kultura pracy jakby stabilniejsza. Nie wywala żadnego błędu.

xoslox doradź proszę....


PS. co do samegu gazu nie czuje żadnej różnicy i nie mam z nim kłopotu. stag300 premium wtryski hana ,lovato
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 30 sty 2016, 10:03

marcin881, zanim zrobisz logi:
- rozgrzej auto do 90 st.
- zakręć butlę LPG - najlepiej, lub wyłącz całkowicie centralkę
- wejdź w silnik błędy, zobacz co tam jest i zapisz, potem skasuj błędy - nawet jak ich nie ma ! W ten sposób wyzerujesz korekty paliwowe

DOPIERO LOGI i grupa 002 + 032 + 033.

Jeszcze możesz na samym początku sprawdzić jakie masz wartości % w grupie 032.

LOGI RÓB NA SAMEJ PB, ZOBACZYMY CO WYJDZIE ;)

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 30 sty 2016, 11:07

xoslox pisze:marcin881, zanim zrobisz logi:
- rozgrzej auto do 90 st.
- zakręć butlę LPG - najlepiej, lub wyłącz całkowicie centralkę
- wejdź w silnik błędy, zobacz co tam jest i zapisz, potem skasuj błędy - nawet jak ich nie ma ! W ten sposób wyzerujesz korekty paliwowe

DOPIERO LOGI i grupa 002 + 032 + 033.

Jeszcze możesz na samym początku sprawdzić jakie masz wartości % w grupie 032.

LOGI RÓB NA SAMEJ PB, ZOBACZYMY CO WYJDZIE ;)
Zrobione według tego co napisałeś auto rozgrzane, błędy skasowane, gaz wyłączony.

Zrobiłem dodatkowo przy okazji inne grupy może coś pomogą:


Blok 02, 32, 33
Blok 02,04,05
Blok 02,10,55

Co zauważyłem na szybko to jeśli obroty mam do czerwonego w granicach 5800-6000 to przepływka pokazuje około 75-90g, dopiero przy maksie na ~ 6600 jest w granicach 110-120g

Zobacz proszę swoim okiem....

PS. sprawdziłem jeszcze napięcia na jałowym daje - 1.41V czyli OK, ale przy zgaszonym silniku taki oto wynik:

Obrazek
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 30 sty 2016, 16:39

Przepływka kuleje, kup sobie zmywacz do hamulców TRW i spsikaj przeplywke od środka lub wykrec wkład z przeplywki tam są takie druciki - mają byc ładne metaliczne - a zapewne są czarne. Po spsikaniu i strzepaniu większych kropli weź suszarkę i obsusz ładnie. Ważne żebyś tych drucików nie dotykał, tylko bezdotykowo. Ja tak uzdrowiłem już 2 przepływki ;)

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 30 sty 2016, 16:57

Zamówiłem nową firmy Denso , jest ok? Hello kosztuje prawie tysia, inne parametry są ok? Trochę położenie wału jest poza zakres ...


Problem z opalaniem gdy ciepły minął po odlaczeniu N80 póki co testuje ale wydaje mi się że to jest problemem. ..
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 30 sty 2016, 18:28

marcin881 pisze:Zamówiłem nową firmy Denso , jest ok?
To nie był dobry pomysł, zazwyczaj zamienniki nie spełniają swojej roli. Mogłeś spróbować wyczyścić starą.

Mr.Mazi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2015, 14:21
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Mr.Mazi » 31 sty 2016, 09:13

Przepływka tylko oryginalna Boscha po numerach nie wiem czy do każdego silnika były montowane Boscha ale ja się też bawiłem w zamiennik i po dwóch miesiącach zamiennik chodził gorzej niż popsuty oryginał. Potem wymiana na oryginał i spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga