czy odłączając przepływkę samochód powinien jakoś inaczej pracować
Przepływomierz - czy walnięty ??
Przepływomierz - czy walnięty ??
Witam, od jakiegoś czasu borykam się z lekkim falowaniem na jałowym (~50 ob) oraz słabo palił gdy ciepły niby zaskakiwał ale trzeba było z 3 sek kręcić. Postanowiłem odłączyć przepływke i zawór N80. Póki co testuje, lecz moje pytanie brzmi:
czy odłączając przepływkę samochód powinien jakoś inaczej pracować
generalnie ja żadnej różnicy nie zauważyłem czy jest podpięta czy nie auto jedzie tak samo, ma moc io wszystko gra. Jedynie jakby lepiej i stabilniej przełączał sie na gaz gdy jest odpięta przepływka. Czy tak powinno być 
czy odłączając przepływkę samochód powinien jakoś inaczej pracować
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Bez sensu. Kabel za 30 zł i dojdziesz co jest nie tak. Jak przepływka kaput to będą błędy od razu. Do tego można sprawdzić MAF pod obciążeniem i widać, czy dobrze mierzy masę powietrza.
Poczytaj to: inny-uklad-dolotowy-w-v6-24-i-28-vt62567.htm
Masz LPG może tu tkwi problem ? Źle wystrojona instalacja ? Jeszcze kwestia co tam w ogóle masz za zestaw...
Poczytaj to: inny-uklad-dolotowy-w-v6-24-i-28-vt62567.htm
Masz LPG może tu tkwi problem ? Źle wystrojona instalacja ? Jeszcze kwestia co tam w ogóle masz za zestaw...
-
Pioter211
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 459
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Bardzo możliwe że LPG wali błędy, ale najczęściej jest uboga mieszanka - zależy jak gazownię się ustawi. Miałem tak przed wymianą listew zasilających. Po zmianie pali więcej bo ok 16l LPG/100km po mieście, a było 14l. W trasie 10-11l LPG/100km ale wywalało błędy. Wole obroty muszą delikatnie falować, a jak różnica wynosi ~ 50rpm to nie ma co się przejmować. Możesz WAGiem podnieś do 800rpm ale wtedy jak nie masz przekodowanej skrzyni to może przeciągać biegi do 2200-2500 rpm. Przy standardowym kodowaniu skrzyni i fabrycznych wolnych obrotach masz wolne ok 680-720rpm delikatnie falujące i zmianę przełożeń przy ok 2000rpm.
xoslox zrobiłem świeże logi zerknij prosze:xoslox pisze:Bez sensu. Kabel za 30 zł i dojdziesz co jest nie tak. Jak przepływka kaput to będą błędy od razu. Do tego można sprawdzić MAF pod obciążeniem i widać, czy dobrze mierzy masę powietrza.
Poczytaj to: inny-uklad-dolotowy-w-v6-24-i-28-vt62567.htm
Masz LPG może tu tkwi problem ? Źle wystrojona instalacja ? Jeszcze kwestia co tam w ogóle masz za zestaw...
1. bieg jałowy z podłączona przepływką
Log jałowy przepływka podłączona
2.Z gazem do końca:
Logi przepływka max obroty
3. Bez przepływki:bez przepływki
Co do ciekawostek, bez przepływki silnik idealnie przerzuca z benzyny na gaz, z przepływką dławi się do 400 obrotów i dopiero wyrównuje , jest mniejsze falowanie i kultura pracy jakby stabilniejsza. Nie wywala żadnego błędu.
xoslox doradź proszę....
PS. co do samegu gazu nie czuje żadnej różnicy i nie mam z nim kłopotu. stag300 premium wtryski hana ,lovato
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
marcin881, zanim zrobisz logi:
- rozgrzej auto do 90 st.
- zakręć butlę LPG - najlepiej, lub wyłącz całkowicie centralkę
- wejdź w silnik błędy, zobacz co tam jest i zapisz, potem skasuj błędy - nawet jak ich nie ma ! W ten sposób wyzerujesz korekty paliwowe
DOPIERO LOGI i grupa 002 + 032 + 033.
Jeszcze możesz na samym początku sprawdzić jakie masz wartości % w grupie 032.
LOGI RÓB NA SAMEJ PB, ZOBACZYMY CO WYJDZIE
- rozgrzej auto do 90 st.
- zakręć butlę LPG - najlepiej, lub wyłącz całkowicie centralkę
- wejdź w silnik błędy, zobacz co tam jest i zapisz, potem skasuj błędy - nawet jak ich nie ma ! W ten sposób wyzerujesz korekty paliwowe
DOPIERO LOGI i grupa 002 + 032 + 033.
Jeszcze możesz na samym początku sprawdzić jakie masz wartości % w grupie 032.
LOGI RÓB NA SAMEJ PB, ZOBACZYMY CO WYJDZIE
Zrobione według tego co napisałeś auto rozgrzane, błędy skasowane, gaz wyłączony.xoslox pisze:marcin881, zanim zrobisz logi:
- rozgrzej auto do 90 st.
- zakręć butlę LPG - najlepiej, lub wyłącz całkowicie centralkę
- wejdź w silnik błędy, zobacz co tam jest i zapisz, potem skasuj błędy - nawet jak ich nie ma ! W ten sposób wyzerujesz korekty paliwowe
DOPIERO LOGI i grupa 002 + 032 + 033.
Jeszcze możesz na samym początku sprawdzić jakie masz wartości % w grupie 032.
LOGI RÓB NA SAMEJ PB, ZOBACZYMY CO WYJDZIE
Zrobiłem dodatkowo przy okazji inne grupy może coś pomogą:
Blok 02, 32, 33
Blok 02,04,05
Blok 02,10,55
Co zauważyłem na szybko to jeśli obroty mam do czerwonego w granicach 5800-6000 to przepływka pokazuje około 75-90g, dopiero przy maksie na ~ 6600 jest w granicach 110-120g
Zobacz proszę swoim okiem....
PS. sprawdziłem jeszcze napięcia na jałowym daje - 1.41V czyli OK, ale przy zgaszonym silniku taki oto wynik:

Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
VIN: WAUZZZ4BZXN065615
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Przepływka kuleje, kup sobie zmywacz do hamulców TRW i spsikaj przeplywke od środka lub wykrec wkład z przeplywki tam są takie druciki - mają byc ładne metaliczne - a zapewne są czarne. Po spsikaniu i strzepaniu większych kropli weź suszarkę i obsusz ładnie. Ważne żebyś tych drucików nie dotykał, tylko bezdotykowo. Ja tak uzdrowiłem już 2 przepływki 









