Szukam wiadomości o zasadzie działania przepustnicy w V6 na potencio-metrze
nie na lince.
Generalnie jest tam 6 pinów. Przepustnica jest na sprężynie jednak silnik trzyma ją w położeniu takim jak chcemy - czyli stosunkowo do wciśnięcia gazu.
Chciał bym rozgryżć jej elektryczne działanie i równolegle do przepustnicy w KOMPRESORZE złączyć dwie razem.
Przepustnica w V6 jest zamknięta a w kompresorze otwarta (kompresor ma 5 pinów )
Gdy wciskamy gaz - przepustnica otwiera się i w tym momencie w kompresorze powinna zamknąć się i pozostać zamknięta.
Gdy odpuścimy gaz, pedał gazu, przepustnica w kompresorze powinna otworzyć się by prawidłowo silnik działał na biegu jałowym.
Chciał bym zrobić to elektrycznie gdyż widzę możliwości a ominąć podłączenie przepustnicy kompresora na podciśnienie z gruszką od kolektora ssącego.
Podłączenie elektryczne będzie miało dużo lepsze działanie i dużo mniejszą zwłokę na wciśnięcie gazu - to główna zaleta.
Tak więc może zna ktoś zasadę działania i opis elektryczny wspomnianej przepustnicy
V6 30V 193PS.
A tak powinno być to sprzężone z przepustnicą.
Zwróćcie uwagę na przepustnicę silnika i na przepustnicę kompresora.
Jarek-LT
