Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

A6 C5 AQD 193PS - zasada działania przepustnicy

Silniki benzynowe
Jarek-LT

A6 C5 AQD 193PS - zasada działania przepustnicy

Post autor: Jarek-LT » 25 sty 2016, 10:29

Witam

Szukam wiadomości o zasadzie działania przepustnicy w V6 na potencio-metrze
nie na lince.
Generalnie jest tam 6 pinów. Przepustnica jest na sprężynie jednak silnik trzyma ją w położeniu takim jak chcemy - czyli stosunkowo do wciśnięcia gazu.

Chciał bym rozgryżć jej elektryczne działanie i równolegle do przepustnicy w KOMPRESORZE złączyć dwie razem.

Przepustnica w V6 jest zamknięta a w kompresorze otwarta (kompresor ma 5 pinów )
Gdy wciskamy gaz - przepustnica otwiera się i w tym momencie w kompresorze powinna zamknąć się i pozostać zamknięta.
Gdy odpuścimy gaz, pedał gazu, przepustnica w kompresorze powinna otworzyć się by prawidłowo silnik działał na biegu jałowym.

Chciał bym zrobić to elektrycznie gdyż widzę możliwości a ominąć podłączenie przepustnicy kompresora na podciśnienie z gruszką od kolektora ssącego.
Podłączenie elektryczne będzie miało dużo lepsze działanie i dużo mniejszą zwłokę na wciśnięcie gazu - to główna zaleta.

Tak więc może zna ktoś zasadę działania i opis elektryczny wspomnianej przepustnicy
V6 30V 193PS.

A tak powinno być to sprzężone z przepustnicą.



Zwróćcie uwagę na przepustnicę silnika i na przepustnicę kompresora.

Jarek-LT <radocha>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 sty 2016, 17:37

słabo szukasz :) jest na wierzchu w dziale silnk c5 specjalnie przeklejone
inny-uklad-dolotowy-w-v6-24-i-28-vt62567.htm

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 25 sty 2016, 17:46

No nie wiem czy słabo - jest opisana tradycyjna - na linkę
a pinów 8 <milczek>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 sty 2016, 18:28

to chyba zostają zeszyty serwisowe ssp

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 25 sty 2016, 21:57

albo poszukaj w sieci info o sterowniku Bosch Motronic M3.8.2 przy gazie na linke , powinno być co nieco opisane
Ostatnio zmieniony 26 sty 2016, 11:57 przez bendzji, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 26 sty 2016, 07:45

Ach bendzji - wierzyłem w ciebie na 90% myślałem, że lepiej się przygotujesz a
tu zonk <zalamka> :shock: <uoee>

No cóż sam muszę przecierać nowe szlaki - zresztą prawie jak zwykle. <figielek>

Z elektroniki jestem - noga, z mechaniki 6+ więc przepustnica będzie na podciśnieniu.

Jarek-LT

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 sty 2016, 12:13

aj no widzisz na komórce czytałem i nie doczytałem że chodzi i o przepustnice na potencjometr <glupek> - i w tej sytuacji Motronic 7.1 <okok>


dobra co konkretnie chcesz wiedzieć - pinout? jaki pin za co odpowiada?

[ Dodano: 2016-01-26, 12:13 ]
pin 1 - czerw/fiol - silniczek przepustnicy +
pin 5 - braz/fiol - silniczek przepustnicy -

Żeby ECU wiedział jak wychylona jest klapka przepustnicy to są dwa potencjometry:

pin 6 i pin 1 - potencjometr G187
pin 4 i pin 2 - potencjometr G188

Potencjometry działają odwrotnie - przy zamkniętej przepustnicy jeden ma małą oporność , drugi dużą , przy otwartej przepustnicy jeden ma dużą a drugi małą oporność

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 26 sty 2016, 14:39

A widzisz kolego - nie zawiodłem się. <radocha>
Czyli mamy piny rozkminione. Przepustnica również jest na sprężynie.
Więc silnik pod wpływam impulsu otwiera ją a po odpuszczeniu jego - sprężyna cofa klapkę w tryb zamknięty - jałowy , - czy tak - czy nie.

Bo chyba biegunowość się nie zmienia.
Zawsze już coś więcej wiem, może poczekam na jeszcze jakieś wypowiedzi.
W kompresorze tez znalazłem + i - w środku są również jakieś oporniki i chyba magnesy ale żadnej bieżni zmieniającej opór.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 sty 2016, 17:16

Poszukam jeszcze co nieco w wolnej chwili. Mam pytanie - montaż kompresora wymaga położenia jakiegoś komputera czy idzie to wystroić na Motronicu 7.1?

Jeśli dobrze pamiętam ( przy czyszczeniu ) to tak jak piszesz sama wraca do pozycji zamkniętej więc jest sprężyna , ale silniczek musi być krokowy - trzeba by miernik podpiąć i zmierzyć jak zmienia się napięcie przy wychyleniach ( chyba w blokach pomiarowych jest ta wartość ale nie pamiętam )

[ Dodano: 2016-01-26, 17:16 ]
Masz jakieś specyfikację tej przepustnicy od kompresora?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 26 sty 2016, 17:40

Nic nie mam - bo robię to z marszu...

Przyszła właśnie chłodnica i pompka wody - więc idę na warsztat to pospisuję jakieś numery z przepustnicy kompresora. Ona była oczywiście w komplecie, kupiłem kompletną. Wygląda prawie identycznie z wierzch jak ta silnika, z różnicą pięciu pinów i mniejszą - bardzo szczelną klapką bypass. ;)

Przepustnica kompresora to - siemens vdo
nr. 057 128 063 D

Jeśli chodzi o sterownik silnika - brak wiadomych i potwierdzonych przeróbek
szczególnie z kompresorem oryginał audi. Tuner jest bardzo kumaty i w skrócie skwitował - sterowniki BOSCH'A nie mają przed nim tajemnic.
Dopowiedział, że nie nie zna takiego przypadku i być może bedzie to pierwszy w europie.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 sty 2016, 11:29

kompresor z 3.0TFSI?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 27 sty 2016, 13:18

TAK - kompresor z 3.0 TFSI o nr. 06E145601G ;)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 sty 2016, 19:24

Nie mam w Elsie schematów tak nowych aut ale coś pokombinuje.

[ Dodano: 2016-01-27, 19:24 ]
Masz ten ssp: http://www.s4-mtm.com/images/925803_3.0V6TFSIengine.pdf na stronie 22 i 23 jest opisana ta przepustnica kompresora i jest pinout

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 28 sty 2016, 08:49

bendzji - wielkie dzięki.

Jest tam dużo info które przetrawię i o tyle będę mądrzejszy. Myśle, że tuner elektronik
sprzężyłby te dwie przepustnice, mi jednak chyba pozostanie vacum, przynajmniej na początku latania na kompresorze. Bardzo ważne info, że silniki fsi były doprężone do 12,5 -może nie wszystkie, przy wsadzaniu kompresora trzeba będzie je odprężyć. Mój zwykły ma 10,5 więc wszystko w porządku. Tak na marginesie - po objazdach będę chciał zrobić z tego-USŁUGĘ. <rotfl>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 sty 2016, 08:57

z tego co zrozumiałem to dołożyli drugą przepustnicę żeby nie kombinować ze sprzęgiełkami na rolce napędzającej , i ta klapka ma przekierowywać powietrze omijając komorę z śrubami - dobrze kombinuje...?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl