Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Nie grzeje na wolnych obrotach. Nagrzewnica??

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Fontesen

Post autor: Fontesen » 06 lut 2012, 21:04

Mietek286 pisze:--RaDeK--, Skoro auto nagrzewa się do temp roboczej silnika czyli 90 stopni i utrzymuję tę temperaturę tzn, że termostat jest ok.A jeśli chodzi o to, że długo się nagrzewa to przy tych mrozach to raczej normalne,moja audi też ciężko teraz łapie temperaturę.No i jeszcze zostaje kwestia przewodów do nagrzewnicy, jeśli nagrzewnica była by padnięta to jeden przewód(zasilanie) byłby gorący a drugi wąż (powrót) letni albo zimny.Jeśli obydwa są nie takie gorące jak powinny przy temp silnika 90 stopni to nie wiem może pompa nie domaga ? No ale niech się jeszcze inni wypowiedzą.
Jutro sprawdzę to dokładnie i dam znać.

ysiul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 24 sie 2010, 21:06
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 28 wrz 2014, 07:48

Koledzy u mnie jest problem tego typu, że na postoju nie grzeje ciepłym (wtedy dolny przewód od nagrzewnicy jest dobrze ciepły a górny ledwo letni), a podczas jazdy już wszystko jest <ok> . O tyle mnie to dziwi żę podczas jazdy to ciepłe powietrze z nawiewów leci jak mam na obrotku jakieś 1200-1300 . Czy nagrzewnica może być zapowietrzona czy może to raczej wina pompy wody :?:

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 26 gru 2014, 22:01

Witam panowie odgrzeję, dzisiaj zauważyłem problem, na wolnych obrotach nie grzeje, górny wąż nagrzewnicy zimny dolny ciepły, z kratek lód. Dodam gazu na 2 tyś i gorące z kratek? Ktoś temat rozwiązał ? pompa lub nagrzewnica ?

Langi_84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 04 mar 2010, 08:30
Lokalizacja: 3-Miasto Kaszubskie

Post autor: Langi_84 » 17 lut 2015, 07:59

Ja mam coś nowego.
U mnie nie grzeje wcale. Temp. ustawiona na HI, a powietrze z nawiewów leci nie zimne, ale do ciepłego to mu brakuje jeszcze bardzo dużo.
Co ciekawe górny wąż (dopływ?) od nagrzewnicy jest ciepły, a dolny (powrót?) gorący - nie powinno być na odwrót? Co silnik mi pracuje w złą stronę? ;-)
Jak wymieniałem w zeszłym roku termostat to w dolnym wężu od chłodnicy było sporo płatków (chyba) kamienia.
Czy radzicie płukanie nagrzewnicy? Nie bardzo mi się chce wyjeżdżać z konsolą.
Można czymś sprawdzić czy klapki nawiewów działają? Może u mnie się nie otwierają prawidłowo? Tylko, czy wszystkie naraz źle by się otwierały?
O co chodzi z tymi obrotami silnika i ciepłym powietrzem? Powyżej 2000 obr/min powinno lecieć ciepłe powietrze? Ale zaraz po podniesieniu obrotów czy po jakimś czasie?

maniutekc5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2015, 07:01
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: maniutekc5 » 09 lis 2015, 17:00

Witam i czy ktoś rozwiązał problem z ogrzewaniem bo też taki mam, leci letnie na wolnych na 3 tys leci gorące. Ktoś coś?

[ Dodano: 2015-11-09, 16:59 ]
Witam kolego jak rozwiązałes problem z ogrzewaniem?

[ Dodano: 2015-11-09, 17:00 ]
Witam kolego jak rozwiązałes problem z ogrzewaniem?
kompas9,

przemopk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:46
Lokalizacja: Norwegia/ Tonsberg

Post autor: przemopk » 01 sty 2016, 21:11

Witam.
Ja mam ten sam problem z zimnym powietrzem przy ustawieniach na HI i temperaturze 90 stopni. Dmucha zimnym nawet po 2-3 godzinach jazdy.
Po przeskanowaniu VCDS'em wyskoczyl mi blad:

Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 4B0-820-043-MY2.lbl
Oznaczenie elementu: 4B0 820 043 AD
Komponent: A6-Klimavollautomat 0105
Kodowanie: 00000
Kod serwisu: WSC 02325
VCID: 5CB76DE0CCF232C1527-2574

Znaleziono 1 blad:
01592 - Czujnik jakosci powietrza (G238)
37-00 - uszkodzony

Jednak nie sadze zeby to bylo przyczyna. <mysli>
Czy rozwiazal juz ktos ten problem???
Byl bym wdzieczny za jakas konkretniejsza podpowiedz :)

Awatar użytkownika
marcin881
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 05 paź 2015, 13:59
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: marcin881 » 14 sty 2016, 10:52

U mnie podobna sytuacja:

Nagrzewa sie normalnie na 90* i taka temparature trzyma , jednak ogrzane powietrze nie jest gorące, dopiero po dodaniu gazu >2 tys leci gorące takie jak powinno , gdy na jałowym to chwile potem znów leci ciepłe ale nie tak gorące. W czerwcu wymieniany był cały rozrząd wraz z pompą i termostatem firmy INA. Dodam że ubywa mi również płynu chłodniczego oraz jego poziom po rozgrzanym silniku wzrasta około 1cm prosze o rady i pomoc ...
Przebieg: 265 000
VIN: WAUZZZ4BZXN065615

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 14 sty 2016, 18:57

nieszczelny układ czyli brak nadciśnienia w układzie dlatego ogrzewanie słabnie na wolnych

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 14 sty 2016, 20:00

maniutekc5 pisze:Witam i czy ktoś rozwiązał problem z ogrzewaniem bo też taki mam, leci letnie na wolnych na 3 tys leci gorące. Ktoś coś?

[ Dodano: 2015-11-09, 16:59 ]
Witam kolego jak rozwiązałes problem z ogrzewaniem?

[ Dodano: 2015-11-09, 17:00 ]
Witam kolego jak rozwiązałes problem z ogrzewaniem?
kompas9,
Temat ogrzewania odpuściłem sobie zimą, w sierpniu robiłem rozrząd, przy okazji rozrządu wymieniłem pompę wody i termostat i jest git. Nagrzewnicy nie ruszałem

diablor6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 lut 2015, 04:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: diablor6 » 20 paź 2016, 02:58

Panowie miałem ten sam problem w A6 C6 3.0 TDI (ASB). Na niskich obrotach do 2500 brak ciepłego powietrza, od 2500 w górę leciało ciepłe. Dziś odebrałem samochód od fachowca, który umiejętnie postawił diagnozę i problem został rozwiązany. Bywało też, iż temperatura cieczy chłodzącej spadała nawet do 70 stopni na dłuższym postoju (3 minuty) z pracującym silnikiem w trasie. Jednak termostat miałem sprawny. Dziś auto testowałem. Wszystko pracuje elegancko.

Rozwiązanie problemu: Wymiana zestawu zaworów układu klimatyzacji (cena części: 1200zł).

yankes_69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 10:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: yankes_69 » 02 lis 2017, 15:14

Pozwolę sobie odkopać temat bo i u mnie zaczęły się problemy z grzaniem objawy podobne.
Auto nagrzewa się w normalnym tempie jak zawsze i wskaźnik temperatury wody wskazuje pionowo 90 stopni natomiast grzanie mizerne. Dopiero powyżej 1,5 tys obr/min zaczyna grzać, powyżej 3tys ciężko dłonie utrzymać takie gorące. W pierwszej kolejności uzupełniłem płyn bo był delikatnie poniżej minimum, następnie próba odpowietrzenia.
Rozpinam opaskę na górnym króćcu wodnym wchodzącym do nagrzewnicy, zsuwam wężyk tak aby powietrze/płyn mogły wydostać się dziurką. Na wolnych obrotach nic się nie dzieje, dopiero po przygazowaniu powyżej 2tys obr zaczyna przelewać się płyn i bąbelki powietrza (powyżej 3tys obr sika na 20-30cm do góry), gdy obroty spadną to po kilku chwilach znowu jakby płyn nie przechodził przez nagrzewnicę.
Hipotezy stawiam dwie zawalona nagrzewnica syfem/kamieniem i dopiero po zwiększeniu ciśnienia płyn się przelewa albo pompka nie pompuje. Skłoniłem się ku pierwszej wersji bo całe lato nie było problemów z temperaturą i nie przekraczała 90 stopni. Miałem w poprzedniej A4 uwaloną pompkę to błyskawicznie przegrzewał się na postoju w lecie - na czas oczekiwania na naprawę wywaliłem wtedy termostat i na pełnym obiegu przejeździłem kilka dni.
Wlałem za wyczytanymi radami 1,5L octu do układu i zrobiłem ok 50km ale nie za bardzo widzę różnicę. Dzisiaj użyję jeszcze płyn do czyszczenia prestone, może uda mi się również pod ciśnieniem coś podłączyć do nagrzewnicy.
Może niesłusznie nie podejrzewam pompki cieczy?

Awatar użytkownika
kiler22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 14 wrz 2016, 19:16
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: kiler22 » 02 lis 2017, 20:29

temat CHYBA najbardziej pasujący do mojego pytania
Czy ważne jest który wąż do nagrzewnicy jest wejściem który wyjściem ??
Na zdrowy rozum nie powinno to mieć znaczenia ale jakoś tak latem te węże rozłączałem i nie wiem czy podłączyłem odpowiednio bo z nastaniem chłodniejszych dni też dopadł mnie problem kiepskiego grzania na wolnych . jedyne co mi przychodzi do głowy że węże podłączyłem odwrotnie i to jest problemem . latem nie sprawdzałem ogrzewania a to jedyne co tam zmieniałem (w zeszłym roku zimą było dobrze )

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 02 lis 2017, 21:23

Podłącz odwrotnie i sprawdź <lol> .

yankes_69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 10:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: yankes_69 » 18 gru 2017, 11:34

Węże raczej ciężko pomylić bo zasilający (dolny) trzeba mocno naciągać aby założyć na górny króciec.
Co do mojej historii to nie wiem dlaczego ale po wlaniu octu zrobiła mi się po dwóch dniach jazdy galareta w układzie chłodzenia (zalany dynagelem). Płukałem układ ciśnieniowo kilkukrotnie oraz przy użyciu płynu prestone do chłodnic, udało się pozbyć syfu. Następnie dolny króciec nagrzewnicy zakorkowałem, do górnego podpiąłem węża i przez lejek wlałem proszek do odkamieniania zmywarek i wlałem blisko litr wrzątku. Przepływ przez nagrzewnicę cieczy jest całkowicie swobodny.
Teraz wydaje mi się, że to jednak pompka. Odpiąłem oba węże z nagrzewnicy, odpaliłem auto i na wolnych obrotach z węża zasilającego nie leci woda, ledwie dochodzi do poziomu nagrzewnicy. Wydaje mi się, że przy prawidłowej pracy pompki powinna tamtędy woda lecieć dosyć żwawo. Ktoś się orientuje?

[ Dodano: 2017-12-18, 11:34 ]
Temat ogrzewania rozwiązany, u mnie okazało się że były dwa problemy.
Ponieważ obstawiłem pompkę z racji słabego ciśnienia na wolnych obrotach to zacząłem od wymiany rozrządu. Okazało się to dobrym posunięciem bo na założonym starym pasku mogłem swobodnie kręcić jednym palcem pompą wody - tak słabo był napięty pasek. Po złożeniu okazało się że grzanie się poprawiło ale wciąż na wolnych obrotach było słabo więc zostaje tylko nagrzewnica. Wymiana okazała się prosta choć trzeba było trochę się ponaginać. Opisałem tutaj: a6-c5-24-nagrzewnica-czyszczenie-czy-wy ... htm#878978

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga