Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Pytanie do posiadaczy 2,4l V6

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Pytanie do posiadaczy 2,4l V6

Post autor: qwerty01 » 27 lis 2015, 14:00

Witam.
Mam pytanie do posiadaczy 2,4 V6. Czy rano gdy odpalacie zimny silnik to biały dym (para wodna) wydobywa się równomiernie z obu rur wydechowych? U mnie mocno dymi prawa, a lewa w ogóle (jak doda się gazu do 3-4 tys obr/min to z lewego wydechu wydostaje się dym).

MarioSuper24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 19 sie 2015, 21:13
Lokalizacja: WarmińskoMazurskie

Post autor: MarioSuper24 » 25 gru 2015, 21:28

U mnie jest na odwrót :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 gru 2015, 11:46
Lokalizacja: Kutno

Post autor: grubby_m » 27 gru 2015, 23:33

chyba tu chodzi o dogrzewanie silnika :)
Audi 80 B4 ABT 2.0 90KM LPG 1994 Sedan
Audi A6 C5 BDV 2.4 170KM 2002 Sedan





Moje Audi B4 ABT LPG

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 gru 2015, 23:35

przytkany kat z jednej strony? <mysli>

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 28 gru 2015, 18:46

Niestety nie. Wyciąłem puste puszki po katalizatorach i wstawiłem tłumiki przelotowe (wstawiane na wiosnę). Gdy jest ciepły silnik to dymi równo z obu rur wydechowych.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Re: Pytanie do posiadaczy 2,4l V6

Post autor: Moreno » 29 gru 2015, 00:36

qwerty01 pisze:Witam.
Czy rano gdy odpalacie zimny silnik to biały dym (para wodna) wydobywa się równomiernie z obu rur wydechowych? (...) (jak doda się gazu do 3-4 tys obr/min to z lewego wydechu wydostaje się dym).
Czy ja dobrze rozumiem? Odpalasz zimny silnik i już po chwili ciśniesz go do 4 tys.obr./min.?
Życzę Ci przebiegu setek tysięcy km
bendzji pisze:przytkany kat z jednej strony? <mysli>
Przecież to nielogiczne.
Obydwie rury za katalizatorami schodzą się w jeden tłumik środkowy, więc za nim ilość spalin będzie sumaryczna z obydwu banków. :]

Jeśli silnik nie słabnie z mocą i równo chodzi na obrotach jałowych zarówno zimny jak i rozgrzany, to nie ma tu nad czym się zastanawiać. :)

PS.
qwerty01, czy mówi Ci coś kod LX6V i dłuuuga antena CB na dachu? :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 gru 2015, 10:39

o kurde rzeczywiście <glupek> Moreno masz rację <okok>

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 29 gru 2015, 18:30

Zimny silnik to dla mnie nie tuż po odpaleniu, ale jak temperatura płynu chłodniczego ma <60*C. Przygazowanie sprawdzałem przy temp. 62-65*C. Zimą odpalam silnik, wyłączam ogrzewanie (silnik szybciej się nagrzewa), w tym czasie spryskuję szyby odmrażaczem. Potem wsiadam do samochodu, przejechać wycieraczkami, włączyć ogrzewanie i pierwsze 1,5-2km nie przekraczam 2,5 tys obrotów. Tak wiem, że silnik łapie dłużej temperaturę niż płyn chłodniczy. Czasami zanim odjadę czekam na pracującym silniku 5 min (aż wszyscy z domu wyjdą), więc silnik nie ma temperatury zewn.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 29 gru 2015, 21:20

qwerty01 pisze:Zimny silnik to dla mnie nie tuż po odpaleniu, ale jak temperatura płynu chłodniczego ma <60*C.
Ahaa... czyli rano tuż po odpaleniu jest dla Ciebie ciepły, a za chwilę już zimny, bo temperatura jest niższa niż 60C? ..tak, wiem o co chodzi, ale zabawnie to napisałeś. <lol>
qwerty01 pisze: Przygazowanie sprawdzałem przy temp. 62-65*C. (...) Tak wiem, że silnik łapie dłużej temperaturę niż płyn chłodniczy.
Czyli jednak robiłeś to na zimnym silniku. ;p
qwerty01 pisze: Zimą odpalam silnik, wyłączam ogrzewanie (silnik szybciej się nagrzewa), w tym czasie spryskuję szyby odmrażaczem. Potem wsiadam do samochodu, przejechać wycieraczkami, włączyć ogrzewanie i pierwsze 1,5-2km nie przekraczam 2,5 tys obrotów.
A nie pomyślałeś o włączeniu klimy? Silnik nagrzewa się szybciej w zależności od obciążenia, a sprężarka jest tutaj dobrym sposobem na niewielkie, aczkolwiek obciążenie. :) ...a poza tym jest jeszcze drugi plus - klima osusza powietrze, co zapobiega dalszemu gromadzeniu się wilgoci w środku auta. :)

PS.
A co z tą dłuuugą anteną CB i lakierem koloru morskiego? :)

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 04 sty 2016, 21:16

Nie myślałem o włączeniu klimatyzacji, bo przy normalnym ustawieniu klimatronik nie włącza się przy +5 (lub -5). Sprężarka włącza się chyba jak włączymy nawiew na przednią szybę. Dla tak dużego silnika to żadne obciążenie.
W nowy rok przejechałem ok 80 km (płyn chłodniczy 92*C, temperatura oleju silnika ok 95*C). Na jałowych obrotach lekko dymiło z lewego wydechu, a z prawego znacznie mocniej. No nic, olewam na chwilę obecną sprawę, bo nie ma żadnych błędów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja