Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Brak 4 cylindra po zmianie łańcuchów rozrzą

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 10 gru 2015, 10:11

bloku pisze:Jak masz 16 to masz o jedno oczko przestawione i stąd może być przekos na tej głowicy.
Nie nie ;) chodziło mi o to że ja policzyłem to jako 16 a nie jako 15.5 bo policzyłem za ząb na którym było oznaczenie ;) jest tak ustawione jak na tych zdjęciach u Ciebie w poście...
Tak sobie myślę i wydaje mi się że problem leży w źle przykręconym kole w B1 bo przypominam sobie że wał nie był idealnie na znaku jak znaki na wałkach się pokrywały... nie zdjąłem pokrywy zaworów po stronie kierowcy tak to bym zobaczył czy na banki 2 pokrywają się znaki jak znak na wale się pokrywa...Przypominam sobie że wał był jak by za znakiem z 3-4mm może mniej... tylko skąd te zmniejszenie się CF w miarę rozgrzania silnika aż do tych -4 :/

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 14 gru 2015, 18:54

EDIT: (14.12.2015)
[/color][/b]
Dziś odwiedziłem hamownie VTech Pomorze. W sumie jestem zadowolony choć też lekko zaniepokojony. Wynik dość satysfakcjonujący ale musze poszukać nieszczelności w podciśnieniach bo prawdopodobnie nie otwierają się poprawnie klapy w kolektorze. Widać to na wykresie.

317KM/380Nm

Według speców z hamowni gdyby dlot zareagował poprawnie wypluł by serie a niutów może nawet więcej niż seria. Ale poszukamy :-)

Obrazek Obrazek Obrazek
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 14 gru 2015, 20:05

Co prawda u nas trochę inaczej te klapy wyglądają ale może Ci się przyda
http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/181.phtml
http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/44689.phtml

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 14 gru 2015, 21:03

A sprawdzałeś przy jakich obrotach przestawiaja Ci się klapy?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 14 gru 2015, 22:05

Klapy przy 5200 więc jednak raczej to będzie coś z nastawnikiem wałków. Opadają przy 4700 więc wychodzi, że któryś zbyt gwałtownie opada.

Ewentualnie odwiedze inną hamownie w celu uwiarygodnienia wyniku - aż mi się nie chce wierzyć aby wypluł aż tyle gdyby coś było nei tak z układem zmiennych faz.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 14 gru 2015, 22:17

Bloku a masz może jakieś swoje logi dynamiczne z 093 090 002??

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 14 gru 2015, 22:20

Logi nic nie pokazują niepokojącego. Fazatory prawidłowe wartości pokazują i przy pełnym obciażeniu trzymają 23-24 stopnie. Rozrząd bez zmian -6 i 0. Przepływka też ma 250-255mg także raczej norma.

Zrobie jeszcze raz i porównam z wykresem z hamownii.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 14 gru 2015, 22:27

to moje z dzisiaj... http://vaglog.pl/log_243220.html


Pewnie miał bym podobny wykres skoro mamy takie same przestawienie w 093 czyli -6 i 0 ;) albo raczej ja gorszy bo Ty masz manuala ;) (zazdroszczę <luzik> )

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 gru 2015, 22:32

Hmmmm <mysli> Mi tu jedna rzecz dziwnie wygląda, a mianowicie S6 ma max moment przy ok. 3400, a u Ciebie przy 4600 <mysli>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 14 gru 2015, 22:40

Gosiu zwróć uwagę, że w momencie gdzie u mnie fabrycznie powinien być już maks moment jest lekki dołek. Może to być spowodowane np:
- filtrem powietrza (mam wkładkę K&N) - polepszony przepływ może nieco przesunąć krzywą momentu wyżej (taki sam efekt jest przy skróceniu dolotu)
- modyfikacja wydechu
- w pełni obrobione głowice + lekko liźnięte głowice doprężając silnik (minimalnie ale zawsze) powodują przesunięcie krzywej
- manual może inaczej przekazywać moc niż automat (ale to moje domysły)

Jakby to tak razem zebrać to może o tyle się u mnie przesunęło. Znowu KM idą wręcz idealnie gdyby nie ten spadek - ale i na to znajdę lekarstwo ;-)
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 20 gru 2015, 11:12

Ją u siebie po zmianie nastawnikow na te z allegro + nowe łańcuchy też mam rozjazd na banku 1
Na jalowym -7/-1 nieraz dochodzi do -9/-2
Przed wymiana grał mi już przy odpalania i wtedy było -13 ale był też źle rozrzad ustawiony...
Więc chyba coś jest na rzeczy że kolejną osoba i podobne wartości zawsze z odjazdem na banku 1

Co do hamowni to v-tech ma chyba inercyjna, ciekawe jak na MAHA by wynik wyszedł np w Zukczynie

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 20 gru 2015, 12:27

Bliżej mam do strefy albo do Zoltara. V-tech mam rzut beretem i w miarę ralne wartości podaje jak ne troszkę zaniżone (weryfikacja innego auta na 3 różnych hamowniach wykazała, że w Kosakowie było 4KM mniej. Auto z mocą 120KM więc spora rozbieżność).
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 20 gru 2015, 20:30

odpalilem dzis vag-coma i zrobilem u siebie logi dynamiczne i wyszlo ze jest kicha
nie dziala mi zmienna faza <uoee>

http://vaglog.pl/log_244136.html

co by sie nie dzialo odczyt jest zawsze -8/-1
jakies pomysly? ehh

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 gru 2015, 20:44

Chyba we wszystkich logach od 4.2 które do tej pory widziałam było tak, że mimo działania nastawników w grupie od rozrządu nic się nie zmienia.

Co do ustawienia na głowicach u mnie jest równo na obu (po -3), u kolegi z forum też w ANK jest na obu równo (po -1), u Ernieballa z tego co pamiętam też jest równo (nie pamiętam po ile ma), więc Wy musicie mieć skopane ustawienie wałków.

kuki_wml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 07 lis 2015, 06:55
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: kuki_wml » 20 gru 2015, 20:49

serio?
u szefa w A8 silnik BFM normalnie pokazuje odczyt z czujnikow jak sie faza zmienia i wtedy mozna porownac czy nastawniki dzialaja prawidlowo...
to tak z kupy temat z ta grupa 93
wgryzam sie dopiero w VAG bo wczesniej w GM siedzialem :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga