[ANK 4.2 340 KM] Brak 4 cylindra po zmianie łańcuchów rozrzą
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ale jak się faza nie zmienia jak się zmienia. Widać, że nastawniki robią zmianę o 24 i 22 stopnie. 5-8 trochę słabsze ale łapią się w widełki normy. Problem jest inny - załączają się w dziwnych wartościach obrotowych.
Kanał 93 nigdy nie pokaże Ci ruchu podczas zwiększania obrotów z racji iż czyta wartości stałe z wałków spiętych na stałe. Kanał 90 pokazuje zmiany na wałku ssącym, który zmienia fazę zapłonu.
Nie wiem na ile jasno to opisałem ale taką mam konkluzje z ostatniej naprawy. Warto porównywać te wartości z korektami jakimi sterownik próbuje nadrobić różnice w zapłonach.
Kanał 93 nigdy nie pokaże Ci ruchu podczas zwiększania obrotów z racji iż czyta wartości stałe z wałków spiętych na stałe. Kanał 90 pokazuje zmiany na wałku ssącym, który zmienia fazę zapłonu.
Nie wiem na ile jasno to opisałem ale taką mam konkluzje z ostatniej naprawy. Warto porównywać te wartości z korektami jakimi sterownik próbuje nadrobić różnice w zapłonach.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Wracając jeszcze do ustawienia rozrządu. Ja dzisiaj dostałam e-mail od jednego z userów forum, który miał ten sam problem co większość czyli złe synchro wałków (-7, -9). Początkowo mechanik przestawił o 1 oczko i było jeszcze gorzej. Suma summarum skończyło się tak:
Hejka, odebrałem dzisiaj samochód, rozrząd 0 i -1, mechanik koła z wydechowych wałków zdjął i ustawił rozrząd bez blokad, walki na znaki, chodzi równo, nie ma wypadania zaplonow, problem ubogiej i bogatej mieszanki zniknął, jestem mega zadowolony
w moim logu zalaczaja sie w dziwnych wartosciach obr? a w jakich powinny?
ja znow wyczytalem gdzies ze kanal 90 to wartosci zadane przez ecu a 93 to odczytane z czujnikow na walkach ssacych
i by sie to zgadzalo bo walki wydechowe nie maja czujnikow wiec jak ecu moze wiedziec w jakm sa polozeniu?
wlasnie dlatego bardzo istotna jest blokada azeby wydechowe byly zgrane idealnie z walem bo one napedzaja ssace na ktorych sa czujniki polozenia.
ja znow wyczytalem gdzies ze kanal 90 to wartosci zadane przez ecu a 93 to odczytane z czujnikow na walkach ssacych
i by sie to zgadzalo bo walki wydechowe nie maja czujnikow wiec jak ecu moze wiedziec w jakm sa polozeniu?
wlasnie dlatego bardzo istotna jest blokada azeby wydechowe byly zgrane idealnie z walem bo one napedzaja ssace na ktorych sa czujniki polozenia.
Jeśli dobrze pamiętam z tego co Drookash wspominał to przy 4600 nastawniki wracają do pozycji "zero". W tym czasie zaczynają działać podciśnienia skracające dolot. Ma to między sobą zależność o czym się przekonałem hamując swoją eSke.
Wyliczenia z halla mogą być na podstawie porównania wartości zadanej stałej a tej która się zmienia po zmianie pozycji nastawnika (ale to moja, może mylna teoria). Jeszcze nie doszedłem do końca co i jak steruje samym nastawnikiem.
Gosiu...szczęśliwy traf. Zastanawiam się tylko jak zblokował wałki aby się nie przestawiły przy skręcaniu kół?
Wyliczenia z halla mogą być na podstawie porównania wartości zadanej stałej a tej która się zmienia po zmianie pozycji nastawnika (ale to moja, może mylna teoria). Jeszcze nie doszedłem do końca co i jak steruje samym nastawnikiem.
Gosiu...szczęśliwy traf. Zastanawiam się tylko jak zblokował wałki aby się nie przestawiły przy skręcaniu kół?
Ostatnio zmieniony 20 gru 2015, 21:29 przez bloku, łącznie zmieniany 2 razy.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Gosia zeby tak ustawic jak zacytowalas trzeba zdjac pokrywy
u mnie co ciekawe po wymienie nastawnikow po pierwszym odpaleniu mialem -2/-1 czyli niemal idealnie ale cos stukalo jak popychacz, podlaczylem kompa i pokazalo blad zwarcie do masy obwodu cewki nastawnika bank 1
przelozylem cewke ze starego napinacza, po odpaleniu cos lekko zgrzytnelo, blad znikl, stukanie ustalo ale z -2 zrobilo sie -8 i tak jest do tej pory
u mnie co ciekawe po wymienie nastawnikow po pierwszym odpaleniu mialem -2/-1 czyli niemal idealnie ale cos stukalo jak popychacz, podlaczylem kompa i pokazalo blad zwarcie do masy obwodu cewki nastawnika bank 1
przelozylem cewke ze starego napinacza, po odpaleniu cos lekko zgrzytnelo, blad znikl, stukanie ustalo ale z -2 zrobilo sie -8 i tak jest do tej pory
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
nie no jesli wymieniasz tylko pasek nie potrzeba pokryw zwalac, oczka na walkach ustalaja ich polozenie i potem blokada
bez blokady trzeba widziec znaki na walkach ktore sa przy kolkach zebatych
ja walki mialem na blokade a wal na znak bez blokowania i gdyby nie ta cewka padnieta to calkiem ladnie sie to ulozylo a potem zdupczylo
bez blokady trzeba widziec znaki na walkach ktore sa przy kolkach zebatych
ja walki mialem na blokade a wal na znak bez blokowania i gdyby nie ta cewka padnieta to calkiem ladnie sie to ulozylo a potem zdupczylo

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Pozwolę sobie zacytować jednego z "Yoda Masterów"bloku pisze:Jeśli dobrze pamiętam z tego co Drookash wspominał to przy 4600 nastawniki wracają do pozycji "zero".

I to by miało sens, bo V8 mają max moment w okolicy końca trybu pracy, który powoduje wzrost momentu.Zagór pisze:Występują trzy tryby pracy, bieg jałowy, między 1 a 3,7k rpm, oraz powyżej 3,7k rpm.
W pierwszym i ostatnim (jałowy i powyżej 3,7k rpm) fazator jest ustawiony w ten sam sposób - przestawiona faza rozrządu w tryb performance czyli dla wysokich rpm wałki ssące przestawione w stronę late - opó?nione.
W środkowym zakresie (1-3,7k rpm) fazator pracuje w odwrotnym kierunku niż w pozycji performance - tzn ciągnie łańcuch na drugą stronę kół zębatych, co powoduje wzrost Nm, wałki są przestawione w stronę early - czyli przyspieszone.
Fazatory z V6 opisane są w SSP 192, a V8 w SSP 217.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Ustawianie wału tylko na znaku bez blokady to strzelanie z ustawieniem. Koło pasowe można przykręcić z luzem prawo/lewo ze znak się przesunie nawet 2-3 mm. Jak koło jest przykręcone przesunięte to nie pasuje blokada w wał.
Kilka razy ustawiałem w V6 ( zawsze miałem 0,0 lub 0,1) , u siebie w V8 gdy robłlem termostat wyszło -2 i 1 .
Jeśli by mi wychodził tak duży rozjazd to pierwsze co bym sprawdził to jak pasują blachy na wałki , czy nie ma tam luzu.
Kilka razy ustawiałem w V6 ( zawsze miałem 0,0 lub 0,1) , u siebie w V8 gdy robłlem termostat wyszło -2 i 1 .
Jeśli by mi wychodził tak duży rozjazd to pierwsze co bym sprawdził to jak pasują blachy na wałki , czy nie ma tam luzu.
Po moim wykresie to raczej tak nie wygląda. A silnik ma seryjny ECU a jedyne co zmienione to wkładka K&N + końcowy wydech.Mazdomania pisze:I to by miało sens, bo V8 mają max moment w okolicy końca trybu pracy, który powoduje wzrost momentu.
Nie mniej jednak mogło to być 3600 a nie 4600 - mam słabą pamięć do takich wartości jeśli sam ich nie sprawdzę. A powyżej 4k mogłoby być skracanie dolotu. Nie mniej jednak zastanawia mnie różnica w wykresach.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
W bloku 093 są wartości wyliczone na podstawie początkowych wskazan z grupy 090.. zauważ że jak wykasujesz błędy przed pierwszym odpaleniem samochodu powiedzmy z rana to w 093 pokazuje 0,0:0,0 a dopiero później pokazują się wartości po rozgrzaniu silnika... pokażę to na podstawie mojego logakuki_wml pisze:w moim logu zalaczaja sie w dziwnych wartosciach obr? a w jakich powinny?
ja znow wyczytalem gdzies ze kanal 90 to wartosci zadane przez ecu a 93 to odczytane z czujnikow na walkach ssacych
i by sie to zgadzalo bo walki wydechowe nie maja czujnikow wiec jak ecu moze wiedziec w jakm sa polozeniu?
wlasnie dlatego bardzo istotna jest blokada azeby wydechowe byly zgrane idealnie z walem bo one napedzaja ssace na ktorych sa czujniki polozenia.
http://vaglog.pl/log_233890.html
Myślę że wskazania w 093 to wyliczenia na podstawie pierwszego odpalenia i obliczenia z czujnika halla przy pierwszym odpaleniu albo wyzerowaniu przez kasowanie błędów... nastawniki są na "0" ilość oczek jest odpowiednia ślizgi całe i komputer ECU oblicza sobie na tej podstawie "aha tu tak tu tak to rozrząd jest przestawiony o tyle i tyle" i wynik bach w blok 093.
Mi się wydaje że te nasze rozbieżności biorą się ze źle napiętego paska rozrządu albo z luzów na tych podkładkach na wałkach wydechowych tych na które zakłada się blokady no ale to mniej prawdopodobne bo mieli byśmy wskazania na + a mamy na - ... być może to przez niedokładne klucze dynamometryczne bo przy napinaniu paska trzeba napiąć pasek na rolce z napinaczem na 40Nm później zablokować ją wkładając klucz sześciokątny 5mm (ampulowy jak kto woli) pomiędzy korpus napinacza a tą łapkę na której jest rolka później napiąć pasek rolką mimośrodową specjalnym kluczem wartością 6Nm i dokręcić ja odpowiednim momentem( tego nie wiem bo nie widziałem w instrukcji) później dokręcić koła rozrządu na wałkach też z odpowiednimi wartościami Nm (jedni mówią 55Nm drudzy 65Nm tego też nie wiem) oczywiście wszystko na blokadach wału i wałków dopiero później zdjęć blokadę z wałków wyjąć klucz 5mm z pomiędzy łapki napinacza a jego korpusu później wyjąc zawleczkę z korpusu napinacza zwalniając tym samym napinacz wukręcić śrubę blokady wału tzw "ustalającą 3242" Obrócić wał korbowy o dwa obroty zgodnie z
kierunkiem obrotów podczas pracy silnika, aż wał korbowy ustawi się ponownie w położeniu
GZP 5. cylindra ,Sprawdzić wymiar pomiędzy dźwignią napinającą a obudową elementu
napinającego ma mieś 5mm +-1mm "Jeżeli wymiar nie zostanie osiągnięty,
powtórzyć ustawianie" jeśli jest ok to wkręcamy śrubę ustalającą i zakładamy blokadę na wałki wydechowe w celu ich sprawdzenia "Jeżeli nie można włożyć blokady wałków
rozrządu, powtórzyć ustawienie." i myślę że u nas wymiar na napinaczu może być za duży i nie trzyma w ryzach wałka na banku 1 albo ktoś nie wsadził klucza pomiędzy korpus napinacza a tą łapkę od napinacza rolki...
Wszystko niestety znam z teorii więc mogę się mylić i proszę mnie poprawić jeśli tak jest

Ostatnio zmieniony 20 gru 2015, 23:07 przez Zbój, łącznie zmieniany 1 raz.
Potwerdzam ze kolo pasowe ma dosc spory luz i mialem mala zagwozdke ale idac tym tropem to jesli wal bylby lekko przesuniety to rozjazd na walkach bylby rownomierny jak u Gosi czyli np -6/-6 czy -3/-3
jesli roznica jest miedzy glowicami a skladane bylo z blokada to tak jak piszesz moze to blacha na walku pod czujnikiem badz sam czujnik badz nastawnik
[ Dodano: 2015-12-20, 23:10 ]
a co do samego ustawienia nie zastosowalem sie do zadnego momentu dokrecania bo dokrecalem "z lapy"
napiecie to samo na czuja i wyszlo fajnie ale potem przez ta cewke sie zwalilo 
jesli roznica jest miedzy glowicami a skladane bylo z blokada to tak jak piszesz moze to blacha na walku pod czujnikiem badz sam czujnik badz nastawnik
[ Dodano: 2015-12-20, 23:10 ]
a co do samego ustawienia nie zastosowalem sie do zadnego momentu dokrecania bo dokrecalem "z lapy"

