Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASB 3.0 232 KM] Białe i śmierdzące spaliny (nowe wtryski)

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 24 lis 2015, 08:17

Zacznij od wtrysków.próba przelewowa wykaże lanie w przelew a nie lanie końcówek.ja też tak szukałem wszystkiego dookoła.Wrzuć korekty bloków 72-77 z VCDS-a na ciepłym silniku. Ja bym nie zwlekał z wtryskami,jeżeli masz sprawny DPF to go dobijesz.Falowanie może być spowodowane kolektorami lub przepustnicą..ja bym jednak zaczął od wtrysków.
Błąd sondy też wskazuje na za bogatą mieszankę,czyli? Za duży stosunek paliwa do powietrza..

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 24 lis 2015, 11:17

Robert74 pisze:Zacznij od wtrysków.próba przelewowa wykaże lanie w przelew a nie lanie końcówek.ja też tak szukałem wszystkiego dookoła.Wrzuć korekty bloków 72-77 z VCDS-a na ciepłym silniku. Ja bym nie zwlekał z wtryskami,jeżeli masz sprawny DPF to go dobijesz.Falowanie może być spowodowane kolektorami lub przepustnicą..ja bym jednak zaczął od wtrysków.
Błąd sondy też wskazuje na za bogatą mieszankę,czyli? Za duży stosunek paliwa do powietrza..
Korekty ponoć są w normie ale jeszcze dla spokoju zrobię jak mówisz.
Co do kolektora to mam uszkodzony silniczek od klap jak się okazało - czasem się zawiesza więc kolejna sprawa doszła.
Błąd sondy prędzej był obstawiał że przy EGR wyrzuci niż przy lejących wtryskach.

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 24 lis 2015, 23:54

Wrzuć te logi to zobaczymy...

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 25 lis 2015, 22:32

Wyniki:
Address 01:

17:50:32 Group 072
-54.0 ms Time Corr.
-28.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.


17:50:32 Group 073
-84.0 ms Time Corr.
-34.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.


17:50:32 Group 074
-70.0 ms Time Corr.
-40.0 ms Time Corr.
-24.0 ms Time Corr.


--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


17:51:14 Group 075
-34.0 ms Time Corr.
-28.0 ms Time Corr.
-24.0 ms Time Corr.


17:51:14 Group 076
-42.0 ms Time Corr.
-34.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.


17:51:14 Group 077
-30.0 ms Time Corr.
-20.0 ms Time Corr.
-20.0 ms Time Corr.

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

I teraz tak, jeśli ktoś będzie interpretował wyniki to może podać mi np. zakresy ?
Z wiedzy jaką ja posiadam to pomiar w zakresach kolejno 300 bar / 600 bar / 1000 dopuszcza korekty graniczne - 45 na 300 bar i - 15 na 600 bar tak ?

Cóż, moim zdaniem to wtryski są do wymiany i trzeba pod gwiazdkę zrobić sobie prezent <uoee> teraz tylko nie rozumiem, dlaczego w serwisie powiedzieli, że parametry wtrysków są w normie ? Czyżby tylko przelewami się sugerowali ? <nerwus>

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 lis 2015, 21:33

idymy pisze:Wyniki:
Address 01:

17:50:32 Group 072
-54.0 ms Time Corr.
-28.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.


17:50:32 Group 073
-84.0 ms Time Corr.
-34.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.


17:50:32 Group 074
-70.0 ms Time Corr.
-40.0 ms Time Corr.
-24.0 ms Time Corr.


--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


17:51:14 Group 075
-34.0 ms Time Corr.
-28.0 ms Time Corr.
-24.0 ms Time Corr.


17:51:14 Group 076
-42.0 ms Time Corr.
-34.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.


17:51:14 Group 077
-30.0 ms Time Corr.
-20.0 ms Time Corr.
-20.0 ms Time Corr.

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

I teraz tak, jeśli ktoś będzie interpretował wyniki to może podać mi np. zakresy ?
Z wiedzy jaką ja posiadam to pomiar w zakresach kolejno 300 bar / 600 bar / 1000 dopuszcza korekty graniczne - 45 na 300 bar i - 15 na 600 bar tak ?

Cóż, moim zdaniem to wtryski są do wymiany i trzeba pod gwiazdkę zrobić sobie prezent <uoee> teraz tylko nie rozumiem, dlaczego w serwisie powiedzieli, że parametry wtrysków są w normie ? Czyżby tylko przelewami się sugerowali ? <nerwus>

No to wg mojej wiedzy to wtryski do wymiany bez dwóch zdań,tak jak pisałem wczwśniej,próba przelewowa nie jest miarodajna w naszych wtryskiwaczach...
Mogę się założyć e jak wtryski wymienisz ustąpią Ci te wszystkie objawy..włącznie z EGR i sądą lambda..

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 26 lis 2015, 22:13

Witam ja jestem po wymianie na nowe a korekty po 2,000km nie są jakieś rewelacyjne , wachaja się od +2 do -8. ( jeden ma 0 , drugi jakiś + , trzeci i czwarty lekkie minusy) czy to jakieś felerne wtryski? objawy znikneły jak ręką odjoł ale znów zaczół cięzej palić z rana dlaczego?

może źle zakodowane , czy ktoś wie jaka jest numeracja wtrysków od 72-do 77 ? w sensie jak kodować zapewne 72-1 cylinder tylko który to wtrysk 1 stojąc przodem do maski?

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 26 lis 2015, 22:22

DariuszJob pisze:Witam ja jestem po wymianie na nowe a korekty po 2,000km nie są jakieś rewelacyjne , wachaja się od +2 do -8. ( jeden ma 0 , drugi jakiś + , trzeci i czwarty lekkie minusy) czy to jakieś felerne wtryski? objawy znikneły jak ręką odjoł ale znów zaczół cięzej palić z rana dlaczego?

może źle zakodowane , czy ktoś wie jaka jest numeracja wtrysków od 72-do 77 ? w sensie jak kodować zapewne 72-1 cylinder tylko który to wtrysk 1 stojąc przodem do maski?
3-6
2-5
1-4

Masz dobre korekty,rzadko kiedy są zerowe...72-77 to w blokach pomiarowych sprawdzasz korekty a kodujesz w kodowaniach 71-76 o ile dobrze pamiętam.

Poniedziałek,16,Listopad,2015,11:43:07:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202
Robert



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Adres 01: Silnik (4F0 910 402 N)

11:42:51 Grupa 072
-12.0 ms Korekcja czasu
4.0 ms Korekcja czasu
0.0 ms Korekcja czasu


11:42:51 Grupa 073
-8.0 ms Korekcja czasu
6.0 ms Korekcja czasu
2.0 ms Korekcja czasu


11:42:51 Grupa 074
-10.0 ms Korekcja czasu
2.0 ms Korekcja czasu
4.0 ms Korekcja czasu

Poniedziałek,16,Listopad,2015,11:43:45:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202
Robert


Adres 01: Silnik (4F0 910 402 N)

11:43:33 Grupa 077
0.0 ms Korekcja czasu
12.0 ms Korekcja czasu
10.0 ms Korekcja czasu

Poniedziałek,16,Listopad,2015,11:44:07:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202
Robert


Adres 01: Silnik (4F0 910 402 N)

11:43:56 Grupa 075
-12.0 ms Korekcja czasu
0.0 ms Korekcja czasu
0.0 ms Korekcja czasu


11:43:56 Grupa 076
-8.0 ms Korekcja czasu
2.0 ms Korekcja czasu
0.0 ms Korekcja czasu


11:43:56 Grupa 077
0.0 ms Korekcja czasu
12.0 ms Korekcja czasu
10.0 ms Korekcja czasu

Ja mam takie korekty po 3 tysiącach i wtryski były nie nowe a regenerowane..
A i to na zimnym silniku :)

beny2303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 paź 2014, 13:13
Lokalizacja: Dolnyśląsk/DE

Post autor: beny2303 » 26 lis 2015, 23:17

Temperatura silnika do odczytywania korekt bloków 72 - 77 nie ma nic do znaczenia, a korekty masz mimo regenerowanych wtryskiwaczy nawet dobre. Jak mówisz, nigdy nie będą idealne po wymianie. Wszystko zależy od dbałości silnika! ;)

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 27 lis 2015, 12:52

beny2303 pisze:Temperatura silnika do odczytywania korekt bloków 72 - 77 nie ma nic do znaczenia, a korekty masz mimo regenerowanych wtryskiwaczy nawet dobre. Jak mówisz, nigdy nie będą idealne po wymianie. Wszystko zależy od dbałości silnika! ;)
Wg procedury silnik powinien mieć temperaturę roboczą..
Ciekawi mnie na ile wytrzymuje ta regeneracja ha ha..

DariuszKR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 10 lis 2015, 09:10
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: DariuszKR » 27 lis 2015, 17:19

Tylko widzisz ja kupiłem te regenerowane przez samego boscha w programie wymiany nie u w jakiegoś stasia :P

beny2303
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 paź 2014, 13:13
Lokalizacja: Dolnyśląsk/DE

Post autor: beny2303 » 28 lis 2015, 09:25

Tzn. co było regenerowane w twoich wtryskiwaczach Bosch? <mysli>
Możesz podać numer i jakie masz oznaczenie wtryskiwaczy ( literki ) i ile kosztowały:)
A tak ile wytrzymują regenerowane to nikt nie wie <stres>

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 28 lis 2015, 14:24

DariuszJob pisze:Tylko widzisz ja kupiłem te regenerowane przez samego boscha w programie wymiany nie u w jakiegoś stasia :P
Ja nie kupowałem u jakieś Stasia.Ciekawe jakie masz korekty,ciekawe czy lepsze od moich..

[ Dodano: 2015-11-28, 13:57 ]
beny2303 pisze:Tzn. co było regenerowane w twoich wtryskiwaczach Bosch? <mysli>
Możesz podać numer i jakie masz oznaczenie wtryskiwaczy ( literki ) i ile kosztowały:)
A tak ile wytrzymują regenerowane to nikt nie wie <stres>
Ja kupowałem swoje wtryski w Niemczech...miałem z Nimi trochę przebojów ale temat zakończony w sumie pomyślnie..Mnie kosztowały 890 Eur..I to są wtryski z końcówka AA..Wymienione były końcówki wtryskiwaczy i słupy piezo i zakodowane nowe kody IMA..

[ Dodano: 2015-11-28, 14:24 ]
DariuszJob pisze:Tylko widzisz ja kupiłem te regenerowane przez samego boscha w programie wymiany nie u w jakiegoś stasia :P
A wrzuć swoje logi tak z ciekawości i do porównania..Ale może w temacie o wtryskach ba zaczynamy tutaj śmiecić..

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 29 lis 2015, 13:10

Robert74 pisze:
DariuszJob pisze:Tylko widzisz ja kupiłem te regenerowane przez samego boscha w programie wymiany nie u w jakiegoś stasia :P
Ja nie kupowałem u jakieś Stasia.Ciekawe jakie masz korekty,ciekawe czy lepsze od moich..

[ Dodano: 2015-11-28, 13:57 ]
beny2303 pisze:Tzn. co było regenerowane w twoich wtryskiwaczach Bosch? <mysli>
Możesz podać numer i jakie masz oznaczenie wtryskiwaczy ( literki ) i ile kosztowały:)
A tak ile wytrzymują regenerowane to nikt nie wie <stres>
Ja kupowałem swoje wtryski w Niemczech...miałem z Nimi trochę przebojów ale temat zakończony w sumie pomyślnie..Mnie kosztowały 890 Eur..I to są wtryski z końcówka AA..Wymienione były końcówki wtryskiwaczy i słupy piezo i zakodowane nowe kody IMA..

[ Dodano: 2015-11-28, 14:24 ]
DariuszJob pisze:Tylko widzisz ja kupiłem te regenerowane przez samego boscha w programie wymiany nie u w jakiegoś stasia :P
A wrzuć swoje logi tak z ciekawości i do porównania..Ale może w temacie o wtryskach ba zaczynamy tutaj śmiecić..
Kolego a o jakiej niemieckiej firmie mówisz ?
Ja szukam aktualnie wtrysków i zainteresowałem się ofertą (499pln szt wtrysk - cena przy zdaniu swoich ) Polskiej firmy, która twierdzi, że współpracuje właśnie z niemiecką firmą i razem mają jakaś technikę "uszczeleniania" wtrysków.

Słyszałem też, że regeneracje poza boschem to jest po prostu składanie z kilku używek jednego sprawnego wtrysku gdyż bosch technologii nadal nie udostępnił.
Dają dodatkowo gwarancje na nie 12 mcy bez limitu km...

Zastanawiam sie czy mi ten zakup bokiem nie wyjdzie, mógłby się ktoś wypowiedzieć jakie ma doświadczenia z regenerowanymi ?

Z góry dzięki, pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 29 lis 2015, 17:18

ESP Germany...tak się firma nazywa...Ja miałem z Nimi przeboje trochę bo pierwszy komplet przysłali mi z kodami IMA które nie wchodziły w sterownik.Auto chodziło jak traktor a kopciło niemiłosiernie...Reklamowałem te wtryski i przysłali mi 2 komplet który zakodował się bez problemu i wszystkie objawy zniknęły....Oczywiście koszty przesyłki pokryli Oni...Póki co to korekty widziałeś jakie są..Na razie jest Ok i jestem z tych wtrysków zadowolony...Ale gdybym miał kupować do drugiej to chyba bym się już nie paprał..
Na swoje też mam 12 miesięcy gwarancji bez limitu km...Z tego co gościu mi gadał to stare są tylko korpusy wtryskiwaczy,reszta nowa...

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 30 lis 2015, 13:31

Robert74 pisze:ESP Germany...tak się firma nazywa...Ja miałem z Nimi przeboje trochę bo pierwszy komplet przysłali mi z kodami IMA które nie wchodziły w sterownik.Auto chodziło jak traktor a kopciło niemiłosiernie...Reklamowałem te wtryski i przysłali mi 2 komplet który zakodował się bez problemu i wszystkie objawy zniknęły....Oczywiście koszty przesyłki pokryli Oni...Póki co to korekty widziałeś jakie są..Na razie jest Ok i jestem z tych wtrysków zadowolony...Ale gdybym miał kupować do drugiej to chyba bym się już nie paprał..
Na swoje też mam 12 miesięcy gwarancji bez limitu km...Z tego co gościu mi gadał to stare są tylko korpusy wtryskiwaczy,reszta nowa...
Więc tak, obecnie wtryski w EPS 799 Euro / kpl. Zdecydowałem się na: http://allegro.pl/wtryski-wtryskiwacze- ... 02387.html w środę wyjmuje stare i zamawiam kpl z linka. 3000,00 zł brutto kpl ze zdaniem swoich (- 100 zł za każdy zdany stary wtrysk)
Prawdopodobnie źródło tych wtrysków jest to samo, pytałem o proces regeneracji i z tego co usłyszałem "mają dostęp do części zamiennych" oraz kupiony patent na "technologię regeneracji" od niemieckiej firmy.
Komplet nowych wtrysków to wydatek ok 6,5k zł, regeneracje w Boschu niewiele taniej uważam, że warto kupić nowe jak się ma dłuższą perspektywę użytkowania samochodu, ja mam nadzieję, że finanse pozwolą w niedalekiej przyszłości przesiąść się na C7 a co za tym idzie, zakupu nowych nie brałem pod uwagę.

Zdam relację oraz wrzucę pomiary po wymienianie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl