[ ASB 3.0 232 KM] Białe i śmierdzące spaliny (nowe wtryski)
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Zacznij od wtrysków.próba przelewowa wykaże lanie w przelew a nie lanie końcówek.ja też tak szukałem wszystkiego dookoła.Wrzuć korekty bloków 72-77 z VCDS-a na ciepłym silniku. Ja bym nie zwlekał z wtryskami,jeżeli masz sprawny DPF to go dobijesz.Falowanie może być spowodowane kolektorami lub przepustnicą..ja bym jednak zaczął od wtrysków.
Błąd sondy też wskazuje na za bogatą mieszankę,czyli? Za duży stosunek paliwa do powietrza..
Błąd sondy też wskazuje na za bogatą mieszankę,czyli? Za duży stosunek paliwa do powietrza..
Korekty ponoć są w normie ale jeszcze dla spokoju zrobię jak mówisz.Robert74 pisze:Zacznij od wtrysków.próba przelewowa wykaże lanie w przelew a nie lanie końcówek.ja też tak szukałem wszystkiego dookoła.Wrzuć korekty bloków 72-77 z VCDS-a na ciepłym silniku. Ja bym nie zwlekał z wtryskami,jeżeli masz sprawny DPF to go dobijesz.Falowanie może być spowodowane kolektorami lub przepustnicą..ja bym jednak zaczął od wtrysków.
Błąd sondy też wskazuje na za bogatą mieszankę,czyli? Za duży stosunek paliwa do powietrza..
Co do kolektora to mam uszkodzony silniczek od klap jak się okazało - czasem się zawiesza więc kolejna sprawa doszła.
Błąd sondy prędzej był obstawiał że przy EGR wyrzuci niż przy lejących wtryskach.
Wyniki:
Address 01:
17:50:32 Group 072
-54.0 ms Time Corr.
-28.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.
17:50:32 Group 073
-84.0 ms Time Corr.
-34.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.
17:50:32 Group 074
-70.0 ms Time Corr.
-40.0 ms Time Corr.
-24.0 ms Time Corr.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
17:51:14 Group 075
-34.0 ms Time Corr.
-28.0 ms Time Corr.
-24.0 ms Time Corr.
17:51:14 Group 076
-42.0 ms Time Corr.
-34.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.
17:51:14 Group 077
-30.0 ms Time Corr.
-20.0 ms Time Corr.
-20.0 ms Time Corr.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
I teraz tak, jeśli ktoś będzie interpretował wyniki to może podać mi np. zakresy ?
Z wiedzy jaką ja posiadam to pomiar w zakresach kolejno 300 bar / 600 bar / 1000 dopuszcza korekty graniczne - 45 na 300 bar i - 15 na 600 bar tak ?
Cóż, moim zdaniem to wtryski są do wymiany i trzeba pod gwiazdkę zrobić sobie prezent teraz tylko nie rozumiem, dlaczego w serwisie powiedzieli, że parametry wtrysków są w normie ? Czyżby tylko przelewami się sugerowali ?
Address 01:
17:50:32 Group 072
-54.0 ms Time Corr.
-28.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.
17:50:32 Group 073
-84.0 ms Time Corr.
-34.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.
17:50:32 Group 074
-70.0 ms Time Corr.
-40.0 ms Time Corr.
-24.0 ms Time Corr.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
17:51:14 Group 075
-34.0 ms Time Corr.
-28.0 ms Time Corr.
-24.0 ms Time Corr.
17:51:14 Group 076
-42.0 ms Time Corr.
-34.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.
17:51:14 Group 077
-30.0 ms Time Corr.
-20.0 ms Time Corr.
-20.0 ms Time Corr.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
I teraz tak, jeśli ktoś będzie interpretował wyniki to może podać mi np. zakresy ?
Z wiedzy jaką ja posiadam to pomiar w zakresach kolejno 300 bar / 600 bar / 1000 dopuszcza korekty graniczne - 45 na 300 bar i - 15 na 600 bar tak ?
Cóż, moim zdaniem to wtryski są do wymiany i trzeba pod gwiazdkę zrobić sobie prezent teraz tylko nie rozumiem, dlaczego w serwisie powiedzieli, że parametry wtrysków są w normie ? Czyżby tylko przelewami się sugerowali ?
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
idymy pisze:Wyniki:
Address 01:
17:50:32 Group 072
-54.0 ms Time Corr.
-28.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.
17:50:32 Group 073
-84.0 ms Time Corr.
-34.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.
17:50:32 Group 074
-70.0 ms Time Corr.
-40.0 ms Time Corr.
-24.0 ms Time Corr.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
17:51:14 Group 075
-34.0 ms Time Corr.
-28.0 ms Time Corr.
-24.0 ms Time Corr.
17:51:14 Group 076
-42.0 ms Time Corr.
-34.0 ms Time Corr.
-22.0 ms Time Corr.
17:51:14 Group 077
-30.0 ms Time Corr.
-20.0 ms Time Corr.
-20.0 ms Time Corr.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
I teraz tak, jeśli ktoś będzie interpretował wyniki to może podać mi np. zakresy ?
Z wiedzy jaką ja posiadam to pomiar w zakresach kolejno 300 bar / 600 bar / 1000 dopuszcza korekty graniczne - 45 na 300 bar i - 15 na 600 bar tak ?
Cóż, moim zdaniem to wtryski są do wymiany i trzeba pod gwiazdkę zrobić sobie prezent teraz tylko nie rozumiem, dlaczego w serwisie powiedzieli, że parametry wtrysków są w normie ? Czyżby tylko przelewami się sugerowali ?
No to wg mojej wiedzy to wtryski do wymiany bez dwóch zdań,tak jak pisałem wczwśniej,próba przelewowa nie jest miarodajna w naszych wtryskiwaczach...
Mogę się założyć e jak wtryski wymienisz ustąpią Ci te wszystkie objawy..włącznie z EGR i sądą lambda..
Witam ja jestem po wymianie na nowe a korekty po 2,000km nie są jakieś rewelacyjne , wachaja się od +2 do -8. ( jeden ma 0 , drugi jakiś + , trzeci i czwarty lekkie minusy) czy to jakieś felerne wtryski? objawy znikneły jak ręką odjoł ale znów zaczół cięzej palić z rana dlaczego?
może źle zakodowane , czy ktoś wie jaka jest numeracja wtrysków od 72-do 77 ? w sensie jak kodować zapewne 72-1 cylinder tylko który to wtrysk 1 stojąc przodem do maski?
może źle zakodowane , czy ktoś wie jaka jest numeracja wtrysków od 72-do 77 ? w sensie jak kodować zapewne 72-1 cylinder tylko który to wtrysk 1 stojąc przodem do maski?
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
3-6DariuszJob pisze:Witam ja jestem po wymianie na nowe a korekty po 2,000km nie są jakieś rewelacyjne , wachaja się od +2 do -8. ( jeden ma 0 , drugi jakiś + , trzeci i czwarty lekkie minusy) czy to jakieś felerne wtryski? objawy znikneły jak ręką odjoł ale znów zaczół cięzej palić z rana dlaczego?
może źle zakodowane , czy ktoś wie jaka jest numeracja wtrysków od 72-do 77 ? w sensie jak kodować zapewne 72-1 cylinder tylko który to wtrysk 1 stojąc przodem do maski?
2-5
1-4
Masz dobre korekty,rzadko kiedy są zerowe...72-77 to w blokach pomiarowych sprawdzasz korekty a kodujesz w kodowaniach 71-76 o ile dobrze pamiętam.
Poniedziałek,16,Listopad,2015,11:43:07:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202
Robert
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Adres 01: Silnik (4F0 910 402 N)
11:42:51 Grupa 072
-12.0 ms Korekcja czasu
4.0 ms Korekcja czasu
0.0 ms Korekcja czasu
11:42:51 Grupa 073
-8.0 ms Korekcja czasu
6.0 ms Korekcja czasu
2.0 ms Korekcja czasu
11:42:51 Grupa 074
-10.0 ms Korekcja czasu
2.0 ms Korekcja czasu
4.0 ms Korekcja czasu
Poniedziałek,16,Listopad,2015,11:43:45:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202
Robert
Adres 01: Silnik (4F0 910 402 N)
11:43:33 Grupa 077
0.0 ms Korekcja czasu
12.0 ms Korekcja czasu
10.0 ms Korekcja czasu
Poniedziałek,16,Listopad,2015,11:44:07:24180
Wersja VCDS: AKP 11.11.5
Wersja danych: 20130202
Robert
Adres 01: Silnik (4F0 910 402 N)
11:43:56 Grupa 075
-12.0 ms Korekcja czasu
0.0 ms Korekcja czasu
0.0 ms Korekcja czasu
11:43:56 Grupa 076
-8.0 ms Korekcja czasu
2.0 ms Korekcja czasu
0.0 ms Korekcja czasu
11:43:56 Grupa 077
0.0 ms Korekcja czasu
12.0 ms Korekcja czasu
10.0 ms Korekcja czasu
Ja mam takie korekty po 3 tysiącach i wtryski były nie nowe a regenerowane..
A i to na zimnym silniku
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Wg procedury silnik powinien mieć temperaturę roboczą..beny2303 pisze:Temperatura silnika do odczytywania korekt bloków 72 - 77 nie ma nic do znaczenia, a korekty masz mimo regenerowanych wtryskiwaczy nawet dobre. Jak mówisz, nigdy nie będą idealne po wymianie. Wszystko zależy od dbałości silnika!
Ciekawi mnie na ile wytrzymuje ta regeneracja ha ha..
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Ja nie kupowałem u jakieś Stasia.Ciekawe jakie masz korekty,ciekawe czy lepsze od moich..DariuszJob pisze:Tylko widzisz ja kupiłem te regenerowane przez samego boscha w programie wymiany nie u w jakiegoś stasia :P
[ Dodano: 2015-11-28, 13:57 ]
Ja kupowałem swoje wtryski w Niemczech...miałem z Nimi trochę przebojów ale temat zakończony w sumie pomyślnie..Mnie kosztowały 890 Eur..I to są wtryski z końcówka AA..Wymienione były końcówki wtryskiwaczy i słupy piezo i zakodowane nowe kody IMA..beny2303 pisze:Tzn. co było regenerowane w twoich wtryskiwaczach Bosch?
Możesz podać numer i jakie masz oznaczenie wtryskiwaczy ( literki ) i ile kosztowały:)
A tak ile wytrzymują regenerowane to nikt nie wie
[ Dodano: 2015-11-28, 14:24 ]
A wrzuć swoje logi tak z ciekawości i do porównania..Ale może w temacie o wtryskach ba zaczynamy tutaj śmiecić..DariuszJob pisze:Tylko widzisz ja kupiłem te regenerowane przez samego boscha w programie wymiany nie u w jakiegoś stasia :P
Kolego a o jakiej niemieckiej firmie mówisz ?Robert74 pisze:Ja nie kupowałem u jakieś Stasia.Ciekawe jakie masz korekty,ciekawe czy lepsze od moich..DariuszJob pisze:Tylko widzisz ja kupiłem te regenerowane przez samego boscha w programie wymiany nie u w jakiegoś stasia :P
[ Dodano: 2015-11-28, 13:57 ]Ja kupowałem swoje wtryski w Niemczech...miałem z Nimi trochę przebojów ale temat zakończony w sumie pomyślnie..Mnie kosztowały 890 Eur..I to są wtryski z końcówka AA..Wymienione były końcówki wtryskiwaczy i słupy piezo i zakodowane nowe kody IMA..beny2303 pisze:Tzn. co było regenerowane w twoich wtryskiwaczach Bosch?
Możesz podać numer i jakie masz oznaczenie wtryskiwaczy ( literki ) i ile kosztowały:)
A tak ile wytrzymują regenerowane to nikt nie wie
[ Dodano: 2015-11-28, 14:24 ]A wrzuć swoje logi tak z ciekawości i do porównania..Ale może w temacie o wtryskach ba zaczynamy tutaj śmiecić..DariuszJob pisze:Tylko widzisz ja kupiłem te regenerowane przez samego boscha w programie wymiany nie u w jakiegoś stasia :P
Ja szukam aktualnie wtrysków i zainteresowałem się ofertą (499pln szt wtrysk - cena przy zdaniu swoich ) Polskiej firmy, która twierdzi, że współpracuje właśnie z niemiecką firmą i razem mają jakaś technikę "uszczeleniania" wtrysków.
Słyszałem też, że regeneracje poza boschem to jest po prostu składanie z kilku używek jednego sprawnego wtrysku gdyż bosch technologii nadal nie udostępnił.
Dają dodatkowo gwarancje na nie 12 mcy bez limitu km...
Zastanawiam sie czy mi ten zakup bokiem nie wyjdzie, mógłby się ktoś wypowiedzieć jakie ma doświadczenia z regenerowanymi ?
Z góry dzięki, pozdrawiam.
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
ESP Germany...tak się firma nazywa...Ja miałem z Nimi przeboje trochę bo pierwszy komplet przysłali mi z kodami IMA które nie wchodziły w sterownik.Auto chodziło jak traktor a kopciło niemiłosiernie...Reklamowałem te wtryski i przysłali mi 2 komplet który zakodował się bez problemu i wszystkie objawy zniknęły....Oczywiście koszty przesyłki pokryli Oni...Póki co to korekty widziałeś jakie są..Na razie jest Ok i jestem z tych wtrysków zadowolony...Ale gdybym miał kupować do drugiej to chyba bym się już nie paprał..
Na swoje też mam 12 miesięcy gwarancji bez limitu km...Z tego co gościu mi gadał to stare są tylko korpusy wtryskiwaczy,reszta nowa...
Na swoje też mam 12 miesięcy gwarancji bez limitu km...Z tego co gościu mi gadał to stare są tylko korpusy wtryskiwaczy,reszta nowa...
Więc tak, obecnie wtryski w EPS 799 Euro / kpl. Zdecydowałem się na: http://allegro.pl/wtryski-wtryskiwacze- ... 02387.html w środę wyjmuje stare i zamawiam kpl z linka. 3000,00 zł brutto kpl ze zdaniem swoich (- 100 zł za każdy zdany stary wtrysk)Robert74 pisze:ESP Germany...tak się firma nazywa...Ja miałem z Nimi przeboje trochę bo pierwszy komplet przysłali mi z kodami IMA które nie wchodziły w sterownik.Auto chodziło jak traktor a kopciło niemiłosiernie...Reklamowałem te wtryski i przysłali mi 2 komplet który zakodował się bez problemu i wszystkie objawy zniknęły....Oczywiście koszty przesyłki pokryli Oni...Póki co to korekty widziałeś jakie są..Na razie jest Ok i jestem z tych wtrysków zadowolony...Ale gdybym miał kupować do drugiej to chyba bym się już nie paprał..
Na swoje też mam 12 miesięcy gwarancji bez limitu km...Z tego co gościu mi gadał to stare są tylko korpusy wtryskiwaczy,reszta nowa...
Prawdopodobnie źródło tych wtrysków jest to samo, pytałem o proces regeneracji i z tego co usłyszałem "mają dostęp do części zamiennych" oraz kupiony patent na "technologię regeneracji" od niemieckiej firmy.
Komplet nowych wtrysków to wydatek ok 6,5k zł, regeneracje w Boschu niewiele taniej uważam, że warto kupić nowe jak się ma dłuższą perspektywę użytkowania samochodu, ja mam nadzieję, że finanse pozwolą w niedalekiej przyszłości przesiąść się na C7 a co za tym idzie, zakupu nowych nie brałem pod uwagę.
Zdam relację oraz wrzucę pomiary po wymienianie.