Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 allroad 2,7BT] ÂŁańcuszki rozrządu

Silniki benzynowe
Yellow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 kwie 2015, 00:13
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Yellow » 26 lis 2015, 13:55

elwarka1 pisze:
Yellow pisze:- zaślepki wałków
A te zaślepki, to jakie założyłeś, zamiennik, czy ori? Pytam ponieważ ja u siebie też załozyłem zamienniki i po kilku set kilometrach znowu się lało i to konkretnie. Już mi brakowało pomysłów z kąd może lecieć, bo uszczelki dekli, napinaczy nowe. Aż pewnego dnia Gosia z tego forum mnie uświadomiła, że zaślepki w zamienniku mają mniejszą średnicę od ori 1 mm. Po wymianie na ori problem ustąpił całkowicie.
Cześć, mechanikowi zleciłem zakup, więc nie wim co założył. Dzięki (w piątek auto wraca do nich), kupię w Audi zaślepki, zlecę wymianę. Wiem z innych opisów na forum, że mają bardzo ciężko wchodzić (to pewnie ten 1 mm).

[ Dodano: 2015-11-25, 22:13 ]
bendzji pisze:te OFF znaczy że napinacz nie przestawia wałka wlotowego , przy wdepnięciu na 3 od niskich obrotów powinien się przełączyć na ON i odczyty skoczyć na +20/22
Dzięki za odpowiedź. Mam dodatkowe pytania (ponieważ trochę doczytałem w tzw międzyczasie). Czy muszę rozpocząć logowanie dynamiczne aby ten test ruszył - bo to o czym piosałem wykonałem "on line" - odczyty na ekranie bez uruchamiana logowania dynamicznego.
Druga sprawa, to mam (od zawsze) problem z czujnikiem Halla

17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus - Intermittent

i z systemem powietrza wtórnego (ale ten świadomie ignoruję), odma sprawdzona i uszczelniona (może na wiosnę się tym zajmę), ale to nie rzutuje na nic ;)

wymieniłem w maju czujnik i przeciściłem tylko styki we wtyczce (jest o tym w moim innym poście) ale bez zmian. Czytałem, że dopoki drugi nie wywala błedu, to emuluje również ten pierwszy i jak nie ma błędu desynchronizacji z czujnikiem wału to nie ma co roztrząsać, ale może to ma jednak wpływ na poprawność pracy całości i może też na brak odczytów?

Auto jak pisałem, nie objawia niedomagań.

[ Dodano: 2015-11-26, 13:55 ]
bendzji pisze:te OFF znaczy że napinacz nie przestawia wałka wlotowego , przy wdepnięciu na 3 od niskich obrotów powinien się przełączyć na ON i odczyty skoczyć na +20/22
Dzięki raz jeszcze. Zrobiłem dziś próbę rejestracji logów dynamicznych. Niestety pozostaje na OFF. Odczyt dla tego silnika powinien być 24. Mam jeszcze takie pytanie. Od razu rozbierać i wymieniać oba fazatory i łańczuszki :| . Czy można zdiagnozować, który. A może powinienen zacząć od próby odczytu na innym oprogramowaniu. To które mam, na kablu który mam w bardzo wielu miejscach pokazuje OFF i w wiele ustawień nie wchodzi.
Testy robiłem na czystych odczytach bo błąd z G40 akurat w tym czasie się nie objawił (bo jest intermittent).

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 26 lis 2015, 17:45

Yellow pisze:Czy można zdiagnozować, który.
przecież na kanale 90 masz dwa bloki , w obydwu nic się nie dzieje ? Myślę że fazatory jak by nie były zepsute to by przestawiały pozycje jedynie nie osiągałyby poprawnych wartości wyprzedzenia zapłonu.
Problem w tym ,że zmienna faza nie jest załączana czego powodem moze być błąd halla i niemożność ocenienia pozycji wałka.
NIe pamiętam który to bank G40 , ale moze zamień go z drugim i zobacz czy błąd przejdzie. Sprawdź blachę na wałku pod czujnikiem.
Wtyczki do ECU warto przeczyścić preparatem do styków.

musi działać !

Yellow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 kwie 2015, 00:13
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Yellow » 28 lis 2015, 23:43

Bawół1 pisze:
Yellow pisze:Czy można zdiagnozować, który.
przecież na kanale 90 masz dwa bloki , w obydwu nic się nie dzieje ? Myślę że fazatory jak by nie były zepsute to by przestawiały pozycje jedynie nie osiągałyby poprawnych wartości wyprzedzenia zapłonu.
Problem w tym ,że zmienna faza nie jest załączana czego powodem moze być błąd halla i niemożność ocenienia pozycji wałka.
NIe pamiętam który to bank G40 , ale moze zamień go z drugim i zobacz czy błąd przejdzie. Sprawdź blachę na wałku pod czujnikiem.
Wtyczki do ECU warto przeczyścić preparatem do styków.

musi działać !
Hej Bawół1,
przetestowałem to raz jeszcze (miałem mało czasu i możliwości aby "rozwinąć się z prędkością w czasie...", było ciemno i byłem sam, ale jest światełko w tunelu, znalazłem fragment logu:
<hura>
,966.08,2520,OFF,-2.0,0.0
,966.52,2640,ON,19.5,21.0
,967.11,2680,ON,19.5,20.5
,967.86,2640,ON,20.0,21.0
,968.58,2680,ON,19.5,20.5
,969.28,2800,ON,21.5,20.0
,970.08,2960,ON,20.0,20.0

Więc po pierwsze:
- dzięki za przyciśnięcie mnie
- wydaje mi się, że w mojej konfiguracji logowanie startuje od 2,6 tys, a nie 1,5 tys jak mówi instrukcja i potrzebuje czasu

Wygłada na to, że oba napinacze pracują, może nie idealnie zbieżnie, i kabel dobry i program również.
W weekend jak uda się uszczelnić i umyć silnik i przejść pregląd to sie przejadę i sprawdzę. Niestety aby ciągnąć do 4200 obr/min trzeba trochę luzu na drodze. Powinny dojść do 24 stopni (jak czytałem bez turbo do 22).

G40 tył od strony grodzi (strona kierowcy). Błąd po wykasowaniu się jak na razie nie pojawił (czasami nie mam go przez tydzień, a póżniej trudno się go pozbyć - to musi być elektryka.

W każdym razie dzięki za pomoc. Będę kontynuował...

[ Dodano: 2015-11-28, 23:43 ]
Witam raz jeszcze,
proszę o zweryfikowanie wykonanych logów, pod kątem pracy fazatorów i ustawienia rozrządu. Dodałem przepływomierz i turbo. Porównywałem z forum z innymi odczytami, chyba jednak u mnie nie wygląda to najlepiej:
090+093 - http://vaglog.pl/log_241436.html
002+033 - http://vaglog.pl/log_241433.html
115+002 - http://vaglog.pl/log_241434.html
118+003 - http://vaglog.pl/log_241435.html
090 - http://vaglog.pl/log_241437.html

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 lis 2015, 00:11

z logu 093 wynika że rozrząd do poprawy

ernieball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: ernieball » 29 lis 2015, 07:04

W logach widać, że masz problem z rozrządem a resztę ciężko ocenić gdyż logi zrobione "w cały świat".
Nie wiadomo jak ty żeś jeździł, powinno być 1500-6000obr/min z butem w podłodze a popatrz jak u Ciebie to wygląda, nie wiadomo jak w danym momencie pedałem przyspieszenia operowałeś?

Yellow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 kwie 2015, 00:13
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Yellow » 29 lis 2015, 21:31

ernieball pisze:W logach widać, że masz problem z rozrządem a resztę ciężko ocenić gdyż logi zrobione "w cały świat".
Nie wiadomo jak ty żeś jeździł, powinno być 1500-6000obr/min z butem w podłodze a popatrz jak u Ciebie to wygląda, nie wiadomo jak w danym momencie pedałem przyspieszenia operowałeś?
OK, ok...poprawię logi. Tylko, że ciężko. Na IIce mam 160 km/h jeszcze przed 6500 obr, na III byłoby do 200....przyspieszałem, logowałem i ciągle coś na drodze, to była wschodnia obwodnica Wrocławia, a tam jest 50/70. Poprawię i wkleję. Aktualnie nie mam "Operatora" w godzinach nocnych, a w dzień to wogóle trudno zrobić.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 lis 2015, 23:45

Yellow pisze:Na IIce mam 160 km/h jeszcze przed 6500 obr
To coś biegów nie umiesz liczyć. Takie prędkości to już masz na 3-jce.

Yellow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 kwie 2015, 00:13
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Yellow » 30 lis 2015, 23:55

Cześć Mazdomania,

masz rację, na II jest ~130 km/h (na przędkościomierzu ~140 km/h) przy ~6500 obr. VAG zapisuje za rzadko. Wklejam kawałek loga:

http://vaglog.pl/log_241637.html

i mam takie pytanie. Do kogo we Wrocławiu udać się na korektę ustawienia rozrządu i uszczelnienia . Chyba jestem bardziej skłonny zapłacić za pracę ponownie niż udowadniać problem warsztatowi...
a to warsztat z własnymi naklejkami (częściowo polecony) i dużo tam "większych" silników się przewija. Jednak uszczelnienie już po dwóch próbach nie jest ok, widać też rozjazd rozrządu. Napinacze łańcuszków jakby wogóle nie pracują.Czekam na drugą zaślepkę wałka (zgodnie z Twoją sugestią), bo w Audi była tylko jedna szt. w zeszłym tygodniu. Ten mechanik jednak za każde kolejne podejście kasuje, a efektów brak.
Nie wspominam, że na początku t.j. przed wymianą dałem listę na której były uszczelniacze fazatorów i simmeringi wałków (4 szt) a ani jedno, ani drugie nie zostało wymienione.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2015, 20:52 przez Yellow, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 gru 2015, 00:46

a ty nie masz jakiegoś programu wgranego i ktoś grzebał w mapach nastawników?

ernieball
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: ernieball » 01 gru 2015, 07:25

Nastawniki nie pracują, rozrząd do poprawy.
Jedź do kogoś kumatego kto ci to ustawi porządnie.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 gru 2015, 08:22

Yellow, ale zrób porządnego loga, bo na tym co wkleiłeś to nie dziwne, że nastawniki są w pozycji OFF.

Jak nie masz takiej możliwości to jedź na 3 biegu, miej ze 3k rpm i zrób krótkiego loga.

Yellow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 kwie 2015, 00:13
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Yellow » 01 gru 2015, 21:06

bendzji pisze:a ty nie masz jakiegoś programu wgranego i ktoś grzebał w mapach nastawników?
Tego właśnie nie wiem. Jeżeli zapisy z przepływomierza mnożone * 1,25 powinny dawać w przypliżeniu moc to w moich dotychczasowych logach jest 206-208 g/s przed 5800 obr/min (obroty dla mocy maks dla tego silnika) co daje ~250 KM (nawet ponad), co przy nie działających fazatorach i rozjechanym rozrządzie (na LPG) nie powinno raczej się wydarzyć. Teoretycznie.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 gru 2015, 21:20

A co pokazuje po zalogowaniu się do 01-Engine?

Yellow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 08 kwie 2015, 00:13
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: Yellow » 15 gru 2015, 00:11

bendzji pisze:A co pokazuje po zalogowaniu się do 01-Engine?
Nie zanotowałem, ale jest nazwane oznaczenie fabrycznego programu.

Odpowiem tu, choć nie wszystko do tego wątku pasuje:
- wymieniłem zaślepki wałków na ori - nie cieknie, zrobiłem 1 tys km od wymiany i umycia silnika i jest ok. Mam jednak jedną uwagę, orginały są małej średnicy, łatwo wchodzą i nie ciekną. Zamienniki (to były "dobre" zamienniki) wchodzą bardzo ciasno i ciekną - gdzieś na forum o tym było - być może się przy wkładaniu na siłę deformują
- poprawiono ułożenie fazatora na BANK 1 - bez wymiany oleju ucichł łańcuch
- logi poprawię jak usunę usterkę wiązki czujnika G40 - dobry eletryk/elektronik poszukiwany
- rozrząd poprawię jak usunę jak zrobię poprawne odczyty po usunięciu błędu z G40
na razie nie ma kiedy...jeżdżę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga