[A6 allroad 2,7BT] ÂŁańcuszki rozrządu
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
emilzizi, tam z tyłu to masz tylko uszczelkę spod pokrywy, zimering jednego wałka (taki czarny dekielek) a na drugim wałku czujnik halla, i to w sumie chyba wszystko.
Odma to takie plastikowe węże które łączą się z pokrywami zaworów,
odma ma za zadanie odpowietrzyć silnik.
Sciągnij sobie to dload.php?action=file&id=29
Tam na stronie 25 znajdziesz schemat odmy, jak i całego podciśnienia :-D
Odma to takie plastikowe węże które łączą się z pokrywami zaworów,
odma ma za zadanie odpowietrzyć silnik.
Sciągnij sobie to dload.php?action=file&id=29
Tam na stronie 25 znajdziesz schemat odmy, jak i całego podciśnienia :-D
- pawel1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 691
- Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PODKARPACIE
sebastian855, a ja juz miałem przejście z odmami i zmieniłem na gumowe może źle ale 450zł za jakiej g..no plastikowe nie dam ezektor też zmieniłem bo był zapchany ale muszę jeszcze sprawdzić trójnik jak rozbierałeś to wiesz o co chodzi ale powiedz mi są tak uszczelki pod klawiaturę pół księżyc metalowa i gdzieś widzialem z jakiś temacie że jest jeszcze okrągła ale tego jeszcze nie widziałem jest coś takiego czy ktoś głupoty pisze dzięki pozdro
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
emilzizi,nie ma sprawy
pawel1, pod napinacz jest tylko jedna płaska uszczelka i pół księżyc,
jeśli chodzi o okrągłą to jest zimer na zakończeniu wałków (taki okrągły dekielek)
Ale jeśli chodzi o uszczelkę pod klawiaturę to jest w dwóch częściach,
zewnętrzna na krawędziach i taka złożona z 3 okręgów wewnętrzna,
uszczelniająca miejsca na świece.
Co do odmy i ezektora to też mam już wymianę za sobą
Pozdro :-D

pawel1, pod napinacz jest tylko jedna płaska uszczelka i pół księżyc,
jeśli chodzi o okrągłą to jest zimer na zakończeniu wałków (taki okrągły dekielek)
Ale jeśli chodzi o uszczelkę pod klawiaturę to jest w dwóch częściach,
zewnętrzna na krawędziach i taka złożona z 3 okręgów wewnętrzna,
uszczelniająca miejsca na świece.
Co do odmy i ezektora to też mam już wymianę za sobą

Pozdro :-D
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
pawel1, żeby ten dekielek wymienić to musisz odkręcić wałek na którym jest zamontowyny.
A zobaczyć go możesz jak odkręcisz zbiorniczek wyrównawczy,
mowa oczywiście od strony kierowcy.
A uszczelniacze zaworowe żeby wydostać to chyba trzeba głowice zdjąć,
ale tu nie jestem pewien, i nie chciałbym Cie w błąd wprowadzić.
Chyba że chodzi Ci o popychacze,to wystarczy wałki wyjąć. :-D
A zobaczyć go możesz jak odkręcisz zbiorniczek wyrównawczy,
mowa oczywiście od strony kierowcy.
A uszczelniacze zaworowe żeby wydostać to chyba trzeba głowice zdjąć,
ale tu nie jestem pewien, i nie chciałbym Cie w błąd wprowadzić.
Chyba że chodzi Ci o popychacze,to wystarczy wałki wyjąć. :-D
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
panowie ja dzis obadałem czy nie ma zadnych wyciekow i mnic,to ze v-ki sie poca to efekt zuzycia jakiwsc czesci uszcelniajacej,mechanicznej ,zatkanej odmy itp .jak jest dobrze wszystko załozone to musi zasuwac.nie innej polityki nie ma.u mnie vka sie nie poci.hheheh



"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
Witam,Toranaga pisze:Chyba mówimy tutaj o dwóch różnych parametrach. Przed chwilą dyskutowaliśmy o kącie wałków rozrządu czyli grupa 90 pozycja 3 i 4. Tobie chyba chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu - grupa 3 pozycja 4... albo już zgłupiałem do reszty???yogibear1 pisze:sebus jak sobie skoczy od czasu do czasu to nie ma problemu,u mnie na vagu i kumpla,to jak podpielismy to te parametry szalały na wolnych obrotach ,blok 3 albo 4 ostatnia pozycja..
stary to dość temat. Mam pewne problemy z wyciekami silnika BES. W skrócie rozszczelniła mi się chodnica i jak już był przód rozebrany to podjąłem decyzję o rozrządze (pierwotnie miało być wyjęcie silnika (turbiny + uszczelnienia+rozrząd), ale plany swoje i życie swoje. Zrobiłęm więc rozrząd 15 tys przed czasem. Mechanik pomimo tego, że uzgodniliśmy zakres robót połowy rzeczy nie zrobił. Ja w tzw międzyczasie umyłem silnik (był bardzo uwalony olejem). Po umyciu stwierdzono wycieki w prawej turbiny (wężyk z banjo) i tak obedrałem auto. Po krótkim czsei okazało się że śmiedzi palonym olejem. Poczytałem i wróciłem z zapytaniem i uwagą czy wymieniał uszczelniacze napinaczy łąńcuchów. Nie wymieniał, więc jeden wymienił, ponownie założył dekiel (uszczelni i zaślepki plastikowe wymienione, simmeringi wałkó nie wymienione).
Co prawda wydaje mie się, że olej się wypalił i już nie śmierdzi więc może to był jednak ten uszczelniacz.
Cofnięto mnie dzisiaj z przeglądu z powodu wycieków ( a właściwie to auto po 3 tys od naprawy wygląda pod spodem źle, zalane całe olejem. Na umytym silniku to dodatkowo źle wygląda) oleju i stąd moje pytanie, co ciec może:
- uszczelki dekli (na pewno, sa nowe) - podobno to stąd najczęściej wprost na kolektor
- zaślepki wałków
- simmeringi (ale z tyłu silnika chyba nie ma)
- uszczelniacze napinaczy łąńcuchów
- napinacze łańcuchów (czy ten brak odczytów o którym piszę poniżej może świadczyć, że u mnie fazatory wogóle nie działąją - nie trzymają ciśnienia i ciekną?)
- co jeszcze... turbina (ale te wycieki są niewielkie i tylko z tego cienkiego przewodu)
Poza tym podpiąłem dzisiaj VAG, żeby sprawdzić grupę 90 i tak w polu 1 - obroty w polu 2 - OFF w polu 3 i 4 odczyty w obu głowic. Chciałbym zapytać co oznacza ten OFF (mam taki OFF także w innych grupach) ogólnie u mnie odczyty w obu polach tj 3 i 4 są martwe - to znaczy na postoju jedno ciągle pokazuje 0 a drugie -0,5 lub 0. Podczas testu drogowego (jak w VAG napisane przyspieszanie na IIgim biegu nic się nie zmienia). Czy nie taki VAG, kabel (mam Viaken USB) czy w samochodzie jest coś zablokowane aby oczyt nie był możliwy? Również inne testy dynamiczne nie dają się wykonać.
Proszę o wszelkie konstruktywne sugestie. Dodam, że auto odpala poprawnie, nie muli (albo już nie wiem czy muli bo ma ogólnie "wystarczająco mocy" i może się przyzwyczaiłem, w każdym razie tydzień jeździłęm służbową Octavią 1,4 TSI 140 KM i moje ciągle lepiej idzie. Silnik pod maską stoi jak skała, pracuje OK na PB jak i na LPG. Lekko drży mi na fotelu (ale to chyba zawieszenie silnika, mam nadzieję). Ojelu ubyło 0,75 l na 3 tys km, z rur wogóle nie pachnie olejem i plam na parkingu nie robi, ale cały dół silnika jak sardynka w oleju.
A te zaślepki, to jakie założyłeś, zamiennik, czy ori? Pytam ponieważ ja u siebie też załozyłem zamienniki i po kilku set kilometrach znowu się lało i to konkretnie. Już mi brakowało pomysłów z kąd może lecieć, bo uszczelki dekli, napinaczy nowe. Aż pewnego dnia Gosia z tego forum mnie uświadomiła, że zaślepki w zamienniku mają mniejszą średnicę od ori 1 mm. Po wymianie na ori problem ustąpił całkowicie.Yellow pisze:- zaślepki wałków