I jak rozpoznać uszkodzenie lub zużycie?
[A6 allroad 2,7BT] ÂŁańcuszki rozrządu
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
tak tak ... czytalem juz zanim napisalem nowy temat ... ale dziekuje!yogibear1 pisze:v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm
proponuje to poczytac od poczatku :!: :!:
W watku stoi (cyt. Raf4rb):
"Co do sprawdzenia przestawiania wałków, wchodzisz na Vagu w wartości mierzone, grupa 90, w pozycji 3 i 4 masz prawą i lewą głowicę, na wolnych obrotach wartości powinne być w granicach od -3 do 6, wyjeżdżasz na drogę i przy przyspieszaniu fazy powinne się przestawić, wtedy wartości mają się zawierać w przedziale 16-25 stopni. U mnie na wolnych jest 1, jak się przestawią wskakuje na 21."
Ja juz tam patrzylem, i u mnie jest 0 i 24 stabilnie, ale jak dla mnie to jest sygnal regulacji, czyli wysterowanie napinaczy przez ECU, a nie sygnal zwrotny rzeczywistego ustawienia napinaczy ... chyba ,ze sie myle? Jesli mam racje to ten parametr bedzie sie tak samo zachowywal bez wzgledu na rzeczywisty stan napinaczy.
Juz bardziej przekonuje mnie pomiar kata wyprzedzenia zaplonu (grupa 3, poz 4), ale na niego ma wplyw bardzo wiele sygnalow, wiec nie wiem, czy moze stanowic podstawe do oceny dzialania napinaczy.
Pozdrawiam
-
yogibear1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
u mnie na wolnych obrotach falowało strasznie,była kaszana,lipa.wartosc bdtc zamiast trzymac dosłownie stała,latało jak żyd po pustym sklepie. 
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Teraz to już zupełnie zgłupiałem. Wskazania w grupie 90 mam stabilne, dwustanowe (0 na jałowym i 24 przy jeździe) zarówno na zimnym jak gorącym silniku. Co więc zaczyna klepać na gorącym? Skoro napinacz nastawia jak należy to znaczy, że i ciśnienie trzyma. Wykluczone, aby obydwa ślizgi połamały się w jednakowym czasie (bo dźwięk dochodzi z obydwu lokacji)... dziwne.Raf4rb pisze:To co masz na pozycji 3 i 4 w grupie 90 to fizyczne ustawienie wałków, będzie dokładnie tyle ile wałek zostanie przesunięty względem czujnika halla, jeżeli masz 24 to napinacz jest ok. Napinacz jest sterowany dwustanowo, czyli albo dostaje napięcie na zawór albo nie, nie ma pozycji pośredniej.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Zauważyłem po tematach na różnych forach które śledzę że wartość 21 napinaczy mają wszyscy z silnikami wolnossącymi a 24 z turbo . Nawet na zagranicznych forach no i z własnego doświadczenia no i z tego co sprawdzałem innym napinacze. Oczywiscie warkotać może troche jak sie przysłucha człowiek bo ja u siebie rozebrałem i zobaczyłem że łąńcuszek ma po czym biegać i nie ma żadnych ubytków a jak ucho przyłożę to slyszę jak działa. Bo on po prostu działa i trochę jak łańcuch po tym ślizgu chodzi to go słychać . Dodatkowo zauważmy że jednemu to będzie chrobotało co innemu szumi
i tak mi się wydaje że warto poczekać aż zacznie konkretnie chrobotać tak jak to na youtubie można spotkać. Wtedy już wiadomo że napinacz do wymiany. A to że rano zachrobocze to moim zdaniem za malo zeby go wymienic. Pozatym wartość 24 oznacza że napina pięknie. Nigdy bym nie wymienił takiego napinacza
ale to moje zdanie
lepiej pojeździć i wiedzieć na 100% Wybor należy jednak do właścicieli aut. 
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
yogibear1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
sebus jak sobie skoczy od czasu do czasu to nie ma problemu,u mnie na vagu i kumpla,to jak podpielismy to te parametry szalały na wolnych obrotach ,blok 3 albo 4 ostatnia pozycja.. 
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Chyba mówimy tutaj o dwóch różnych parametrach. Przed chwilą dyskutowaliśmy o kącie wałków rozrządu czyli grupa 90 pozycja 3 i 4. Tobie chyba chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu - grupa 3 pozycja 4... albo już zgłupiałem do reszty???yogibear1 pisze:sebus jak sobie skoczy od czasu do czasu to nie ma problemu,u mnie na vagu i kumpla,to jak podpielismy to te parametry szalały na wolnych obrotach ,blok 3 albo 4 ostatnia pozycja..
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
No więc tak, podpiąłem vaga, na bloku 90 mam wartości 0 i 0 (czasem na ułamek sekundy zmieniają się na -1) na postoju, w trakcie jazdy nie sprawdziłem niestety.
Natomiast w bloku pomiarowym nr.3 w ostatnim okienku te wartości zmieniały się w granicach od 6 do 25 i to często i szybko, tak ma być? Czy tam też ma być stała wartość?
Wszedłem jeszcze w ''instruments'' i tam chyba w bloku 2 lub 3 jest okienko z danymi ciśnienia oleju, i u mnie na postoju pokazuje tam napis '' Oil Press. <min.'' znaczy poniżej minimum, a jak dodam trochę gazu to pokazuje ''Oil Press OK'' Czy to normalne?
Natomiast w bloku pomiarowym nr.3 w ostatnim okienku te wartości zmieniały się w granicach od 6 do 25 i to często i szybko, tak ma być? Czy tam też ma być stała wartość?
Wszedłem jeszcze w ''instruments'' i tam chyba w bloku 2 lub 3 jest okienko z danymi ciśnienia oleju, i u mnie na postoju pokazuje tam napis '' Oil Press. <min.'' znaczy poniżej minimum, a jak dodam trochę gazu to pokazuje ''Oil Press OK'' Czy to normalne?
-
yogibear1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
przeciez mowiłem ze to jest na wolnych obrotach,bloki pomiarowe co nie wartosc bdtc jak w miare stoi to ok ,a jak szaleje to lipa.tak ale tu chodzi o zapłon.
o tym mowie, pomiar np pracy tych napinaczy to jak , nawijacie.
[ Dodano: 2011-01-12, 17:45 ]
wybrałem u siebie na vagu czyli na testerze,blok pomiarowy nr 3 albo 4.no i ostatnia wartosc ,zapłon itp.
to co piszecie na 90 kanale tez jest ok bo widzisz jak ci pracuja te napinacze.iten pomiar jest wazny i ten drugi.
obydwa przypadki warto obejrzec.

[ Dodano: 2011-01-12, 17:45 ]
wybrałem u siebie na vagu czyli na testerze,blok pomiarowy nr 3 albo 4.no i ostatnia wartosc ,zapłon itp.
to co piszecie na 90 kanale tez jest ok bo widzisz jak ci pracuja te napinacze.iten pomiar jest wazny i ten drugi.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow








