Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 allroad 2,7BT] ÂŁańcuszki rozrządu

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 11 sty 2011, 11:44

Raf4rb, a mógłbyś jeszcze napisać jakie wartości mają wskazywać?
I jak rozpoznać uszkodzenie lub zużycie? ;-)

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 11 sty 2011, 13:54

sebastian855 pisze:Raf4rb, a mógłbyś jeszcze napisać jakie wartości mają wskazywać?
I jak rozpoznać uszkodzenie lub zużycie? ;-)
przylaczam sie do prosby,
bylibysmy dozgonnie wdzieczni ;)

pozdrawiam

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 11 sty 2011, 14:23

v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm
proponuje to poczytac od poczatku :!: :!: <ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 11 sty 2011, 15:38

yogibear1 pisze:v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm
proponuje to poczytac od poczatku :!: :!: <ok>
tak tak ... czytalem juz zanim napisalem nowy temat ... ale dziekuje!

W watku stoi (cyt. Raf4rb):
"Co do sprawdzenia przestawiania wałków, wchodzisz na Vagu w wartości mierzone, grupa 90, w pozycji 3 i 4 masz prawą i lewą głowicę, na wolnych obrotach wartości powinne być w granicach od -3 do 6, wyjeżdżasz na drogę i przy przyspieszaniu fazy powinne się przestawić, wtedy wartości mają się zawierać w przedziale 16-25 stopni. U mnie na wolnych jest 1, jak się przestawią wskakuje na 21."

Ja juz tam patrzylem, i u mnie jest 0 i 24 stabilnie, ale jak dla mnie to jest sygnal regulacji, czyli wysterowanie napinaczy przez ECU, a nie sygnal zwrotny rzeczywistego ustawienia napinaczy ... chyba ,ze sie myle? Jesli mam racje to ten parametr bedzie sie tak samo zachowywal bez wzgledu na rzeczywisty stan napinaczy.

Juz bardziej przekonuje mnie pomiar kata wyprzedzenia zaplonu (grupa 3, poz 4), ale na niego ma wplyw bardzo wiele sygnalow, wiec nie wiem, czy moze stanowic podstawe do oceny dzialania napinaczy.

Pozdrawiam

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Rocznik: 2016
Moje auto: Inne
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 11 sty 2011, 16:38

To co masz na pozycji 3 i 4 w grupie 90 to fizyczne ustawienie wałków, będzie dokładnie tyle ile wałek zostanie przesunięty względem czujnika halla, jeżeli masz 24 to napinacz jest ok. Napinacz jest sterowany dwustanowo, czyli albo dostaje napięcie na zawór albo nie, nie ma pozycji pośredniej.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 11 sty 2011, 17:29

u mnie na wolnych obrotach falowało strasznie,była kaszana,lipa.wartosc bdtc zamiast trzymac dosłownie stała,latało jak żyd po pustym sklepie. <ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 11 sty 2011, 17:32

yogibear1, czyli rozumiem że jak ta wartość będzie stała to nie ma się czy martwić?
U mnie też coś terkota tylko cicho narazie i podejżewam że łożysko od klimy, ale wolę sie upewnić ;-)

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 11 sty 2011, 17:55

Raf4rb pisze:To co masz na pozycji 3 i 4 w grupie 90 to fizyczne ustawienie wałków, będzie dokładnie tyle ile wałek zostanie przesunięty względem czujnika halla, jeżeli masz 24 to napinacz jest ok. Napinacz jest sterowany dwustanowo, czyli albo dostaje napięcie na zawór albo nie, nie ma pozycji pośredniej.
Teraz to już zupełnie zgłupiałem. Wskazania w grupie 90 mam stabilne, dwustanowe (0 na jałowym i 24 przy jeździe) zarówno na zimnym jak gorącym silniku. Co więc zaczyna klepać na gorącym? Skoro napinacz nastawia jak należy to znaczy, że i ciśnienie trzyma. Wykluczone, aby obydwa ślizgi połamały się w jednakowym czasie (bo dźwięk dochodzi z obydwu lokacji)... dziwne.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 11 sty 2011, 18:28

Zauważyłem po tematach na różnych forach które śledzę że wartość 21 napinaczy mają wszyscy z silnikami wolnossącymi a 24 z turbo . Nawet na zagranicznych forach no i z własnego doświadczenia no i z tego co sprawdzałem innym napinacze. Oczywiscie warkotać może troche jak sie przysłucha człowiek bo ja u siebie rozebrałem i zobaczyłem że łąńcuszek ma po czym biegać i nie ma żadnych ubytków a jak ucho przyłożę to slyszę jak działa. Bo on po prostu działa i trochę jak łańcuch po tym ślizgu chodzi to go słychać . Dodatkowo zauważmy że jednemu to będzie chrobotało co innemu szumi :) i tak mi się wydaje że warto poczekać aż zacznie konkretnie chrobotać tak jak to na youtubie można spotkać. Wtedy już wiadomo że napinacz do wymiany. A to że rano zachrobocze to moim zdaniem za malo zeby go wymienic. Pozatym wartość 24 oznacza że napina pięknie. Nigdy bym nie wymienił takiego napinacza :) ale to moje zdanie :) lepiej pojeździć i wiedzieć na 100% Wybor należy jednak do właścicieli aut. <ok>
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 11 sty 2011, 19:29

sebus jak sobie skoczy od czasu do czasu to nie ma problemu,u mnie na vagu i kumpla,to jak podpielismy to te parametry szalały na wolnych obrotach ,blok 3 albo 4 ostatnia pozycja.. <ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 11 sty 2011, 19:42

yogibear1, dzieki ;-) Jutro sobie na to zerknę :-D

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 11 sty 2011, 19:49

tylko zrob jak ci mowiłem na priv <ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 11 sty 2011, 20:55

yogibear1 pisze:sebus jak sobie skoczy od czasu do czasu to nie ma problemu,u mnie na vagu i kumpla,to jak podpielismy to te parametry szalały na wolnych obrotach ,blok 3 albo 4 ostatnia pozycja.. <ok>
Chyba mówimy tutaj o dwóch różnych parametrach. Przed chwilą dyskutowaliśmy o kącie wałków rozrządu czyli grupa 90 pozycja 3 i 4. Tobie chyba chodzi o kąt wyprzedzenia zapłonu - grupa 3 pozycja 4... albo już zgłupiałem do reszty???

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 sty 2011, 14:03

No więc tak, podpiąłem vaga, na bloku 90 mam wartości 0 i 0 (czasem na ułamek sekundy zmieniają się na -1) na postoju, w trakcie jazdy nie sprawdziłem niestety.
Natomiast w bloku pomiarowym nr.3 w ostatnim okienku te wartości zmieniały się w granicach od 6 do 25 i to często i szybko, tak ma być? Czy tam też ma być stała wartość?
Wszedłem jeszcze w ''instruments'' i tam chyba w bloku 2 lub 3 jest okienko z danymi ciśnienia oleju, i u mnie na postoju pokazuje tam napis '' Oil Press. <min.'' znaczy poniżej minimum, a jak dodam trochę gazu to pokazuje ''Oil Press OK'' Czy to normalne?

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 12 sty 2011, 17:41

przeciez mowiłem ze to jest na wolnych obrotach,bloki pomiarowe co nie wartosc bdtc jak w miare stoi to ok ,a jak szaleje to lipa.tak ale tu chodzi o zapłon. <ok> o tym mowie, pomiar np pracy tych napinaczy to jak , nawijacie. <piwo>

[ Dodano: 2011-01-12, 17:45 ]
wybrałem u siebie na vagu czyli na testerze,blok pomiarowy nr 3 albo 4.no i ostatnia wartosc ,zapłon itp.
to co piszecie na 90 kanale tez jest ok bo widzisz jak ci pracuja te napinacze.iten pomiar jest wazny i ten drugi. <ok> obydwa przypadki warto obejrzec. <ok> <piwo> <ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja