[a6 c6] 3.0 TDI Q tip zacina się przy odpalaniu
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Moje auto: 100 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Zdarzyło mi się mieć taką przypadłość.
W okresie tygodnia zaobserwowałem dwukrotnie coś dziwnego , cieżko opisać słowami ale myśle że potoczne określenie "ciężkie kręcenie" jest dosyć trafne..
Niedogodność ustąpiła sama i nigdy więcej się już nie pojawiła <hmm>
(brak błędów)
Raczej wykluczam czynnik temperatur i stopnia naładowania aku.
Odnosze wrażenie że w danym temacie są omawiane dwa podobne zjawiska aczkolwiek o kategorycznie różnej przyczynie.
Wnioskuje to z tego , że moje autko to benzynka a nie klekocik
____________
Pozdrawiam
W okresie tygodnia zaobserwowałem dwukrotnie coś dziwnego , cieżko opisać słowami ale myśle że potoczne określenie "ciężkie kręcenie" jest dosyć trafne..
Niedogodność ustąpiła sama i nigdy więcej się już nie pojawiła <hmm>
(brak błędów)
Raczej wykluczam czynnik temperatur i stopnia naładowania aku.
Odnosze wrażenie że w danym temacie są omawiane dwa podobne zjawiska aczkolwiek o kategorycznie różnej przyczynie.
Wnioskuje to z tego , że moje autko to benzynka a nie klekocik
____________
Pozdrawiam
Słuchajcie - ja po 2 razie jak sobie pospacerowałem na mrozie jakieś 50 min. w… się podjechałem do znajomego co się para mechaniką - posłuchał zacinanie się bo oczywiście przy nim za każdym razem chciał zapalić i powiedział, że według niego to rozrusznik. Mam się z nim umówić i wtedy podepnie się pod kompa i sprawdzi wszystko ale powiedział, że to pewnie rozrusznik …
Nie wiem czy to możliwe a nie chce mi się w ciemno wydawać 350 zł za samo sprawdzenie i naprawę rozrusznika + koszty robocizny …
Co Wy na to?
Nie wiem czy to możliwe a nie chce mi się w ciemno wydawać 350 zł za samo sprawdzenie i naprawę rozrusznika + koszty robocizny …
Co Wy na to?
Audi A6 Avant S-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
- Lokalizacja: Warszawa
Objawy padającego rozrusznika lub bendiksu są inne , słychać pyknięcie bendiksu i nie kręci albo kręci z wyrażnym oporem a tu objaw jest taki że jakby się zacinał w czasie kręcenia na ułamek sekundy robi się ciemno na desce i wszystko zamiera i zaraz odpala bez problemu.
Myślę że albo gdzieś brakuje masy, albo kable przy rozruszniku są zaśniedziałe, poluzowane lub coś podobnego.
Jak się będzie to nasilało to mój mechanior twierdzi że zaczniemy poszukiwania od rozrusznika i okolic.
Myślę że albo gdzieś brakuje masy, albo kable przy rozruszniku są zaśniedziałe, poluzowane lub coś podobnego.
Jak się będzie to nasilało to mój mechanior twierdzi że zaczniemy poszukiwania od rozrusznika i okolic.
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6
Przyczyną przytykania może być tylko rozrusznik: http://hobby-elektronika.eu/probnik.html , w dieslach 95% to wina wtrysków niestety, po ich wymianie na te nowsze "nie lejące" problem z utykaniem przy odpaleniu znika.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2014, 13:13 przez arq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
- Lokalizacja: Warszawa
W niektorych modelach C6 w tych pierwszy rociznkach 04/05 zdazaly sie tez problemy z przewodami łączącymi rozrusznik z aq.Filip wawa pisze:Ja ponownie sprawdziłem wtryski i wszystkie są ok.mają jeszcze bardzo daleko do normy a zacinanie się zdarza się na ciepłym silniku czasami tu: http://telewizor.eu/forum/viewforum.php?f=3 :evil:
Ostatnio zmieniony 21 lis 2014, 13:10 przez arq, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 sty 2011, 20:09
- Lokalizacja: Mikołów
Witam, przerabiałem dokładnie ten sam problem. Najpierw sprawdziłem instalacje elektryczną i spadki napięć, sprawdziłem akumulator. Dodatkowo rozebrałem i sprawdziłem rozrusznik, założyłem nowy bendix. Problem pozostał nadal. Oczywiście moje wtryski kwalifikowały się do wymiany. Po wymianie wtrysków i kodowaniu problem zniknął całkowicie. Może przypadek, ale pomogło i autko śmiga.
Pozdrawiam i chętnie odpowiem na pytania.
Pozdrawiam i chętnie odpowiem na pytania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
- Lokalizacja: Warszawa
Ja byłem w czwartek u swojego mech i powiedział, że na pewno 1 - 2 wtryski bedą do wymiany a reszta "zobaczymy" jak wyjdzie sprawdzanie w serwicie bosha... poza tym powiedział, że ostatnio przerabiał problem z przerywaniem przy odpalaniu na ciepłym i okazało się że pasek od pompy stracił kilka zębów i jakoś tak się ustawiał, że jak był ciepły zawsze przycinał się zapłon. Nie znam się na tym kompletnie ale trochę przeraża mnie wymiana wszystkich wtryskiwaczy - w serwisie bosha powiedzielimi że szt kosztuje ok. 1700 zł <szok> znacie miejsce gdzie byłoby taniej
Audi A6 Avant S-line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
- Lokalizacja: Warszawa
Allegro, Bosch serwis Adamczyk ÂŚląsk.Nachbar pisze:szt kosztuje ok. 1700 zł znacie miejsce gdzie byłoby taniej
Od pompy wtryskowej ? Ten krótki ?Nachbar pisze:pasek od pompy stracił kilka zębów i jakoś tak się ustawiał, że jak był ciepły zawsze przycinał się zapłon.
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6
Do znudzenia można powtarzać: "Nim zapytasz użyj opcji szukaj"Nachbar pisze:...Nie znam się na tym kompletnie ale trochę przeraża mnie wymiana wszystkich wtryskiwaczy - w serwisie bosha powiedzielimi że szt kosztuje ok. 1700 zł <szok> znacie miejsce gdzie byłoby taniej
Na forum było to wałkowane. Poszukaj postów kolegi fenomenalny
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 702
- Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No i udalo mi sie rozwiazac problem przycinania Okazalo sie ze winny byl aku po podpieciu do prostownika i ladowaniu problem znikl calkowice a dodam ze przed ladowaniem juz naprawde mial problemy z odpalaniem. Widac ze nie we wszystkich przypadkach winne sa wtryski pozdro.
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 02 lis 2015, 12:51
- Lokalizacja: LINCOLN UK
Musze przyznac ze napedziliscie mi strachu z tymi wtryskiwiczami zwlaszcza ze kupilem auto z przebiegiem 90 tys mil a slyszalem ze ich zywotnosc konczy sie na ok 200tys km. W kazdym badz razie mialem podobbny problem i sie troche zesralem nadmienie ze auto nie kopiclo na bialo. Po przyjechaniu na miejsce odpalilem auto bylo zimne odpalil w oka mgnieniu pozniej zas jak sie troche zagrzal z lekkim opoznieniem i pozniej tak samo ale dopiero po okolo 2 sec! Auto stalo dosc dlugo w komisie i bylo malo jezdzone. Po zakupie dobrze go przepedzilem i na drugi dzien znowu na zimnym silniku moment odpalil a pozniej znowu troche ciezej. Po 2h odpalilem auto zeby pojechac na miasto i o dziwo odpalil moment pozniej kolejne 2x rowniez szybciutko. Wnioskuje z tego ze problem byl z akumulatorem a ze od zakupu auto zaczelo jezdzic to podladowal sie na tyle by nie sprawiac problemu. Mam nadzieje ze to tylko to ale gdy problem sie zacznie powtazac to odrazu cisne na diagnostyke.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga