Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] 3.0 TDI Q tip zacina się przy odpalaniu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 24 sty 2011, 21:19

Zdarzyło mi się mieć taką przypadłość.
W okresie tygodnia zaobserwowałem dwukrotnie coś dziwnego , cieżko opisać słowami ale myśle że potoczne określenie "ciężkie kręcenie" jest dosyć trafne..

Niedogodność ustąpiła sama i nigdy więcej się już nie pojawiła <hmm>
(brak błędów)

Raczej wykluczam czynnik temperatur i stopnia naładowania aku.

Odnosze wrażenie że w danym temacie są omawiane dwa podobne zjawiska aczkolwiek o kategorycznie różnej przyczynie.
Wnioskuje to z tego , że moje autko to benzynka a nie klekocik ;-)


____________
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 25 sty 2011, 23:11

Słuchajcie - ja po 2 razie jak sobie pospacerowałem na mrozie jakieś 50 min. w&#8230; się podjechałem do znajomego co się para mechaniką - posłuchał zacinanie się bo oczywiście przy nim za każdym razem chciał zapalić i powiedział, że według niego to rozrusznik. Mam się z nim umówić i wtedy podepnie się pod kompa i sprawdzi wszystko ale powiedział, że to pewnie rozrusznik &#8230;
Nie wiem czy to możliwe a nie chce mi się w ciemno wydawać 350 zł za samo sprawdzenie i naprawę rozrusznika + koszty robocizny &#8230;
Co Wy na to?
Audi A6 Avant S-line

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 26 sty 2011, 01:10

Objawy padającego rozrusznika lub bendiksu są inne , słychać pyknięcie bendiksu i nie kręci albo kręci z wyrażnym oporem a tu objaw jest taki że jakby się zacinał w czasie kręcenia na ułamek sekundy robi się ciemno na desce i wszystko zamiera i zaraz odpala bez problemu.
Myślę że albo gdzieś brakuje masy, albo kable przy rozruszniku są zaśniedziałe, poluzowane lub coś podobnego.
Jak się będzie to nasilało to mój mechanior twierdzi że zaczniemy poszukiwania od rozrusznika i okolic.
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

arq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 13 mar 2010, 08:50
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: arq » 28 sty 2011, 22:44

Przyczyną przytykania może być tylko rozrusznik: http://hobby-elektronika.eu/probnik.html , w dieslach 95% to wina wtrysków niestety, po ich wymianie na te nowsze "nie lejące" problem z utykaniem przy odpaleniu znika.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2014, 13:13 przez arq, łącznie zmieniany 1 raz.

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 29 sty 2011, 14:06

Ja ponownie sprawdziłem wtryski i wszystkie są ok.mają jeszcze bardzo daleko do normy a zacinanie się zdarza się na ciepłym silniku czasami :evil:
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

arq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 13 mar 2010, 08:50
Lokalizacja: 3city
Kontakt:

Post autor: arq » 29 sty 2011, 17:45

Filip wawa pisze:Ja ponownie sprawdziłem wtryski i wszystkie są ok.mają jeszcze bardzo daleko do normy a zacinanie się zdarza się na ciepłym silniku czasami tu: http://telewizor.eu/forum/viewforum.php?f=3 :evil:
W niektorych modelach C6 w tych pierwszy rociznkach 04/05 zdazaly sie tez problemy z przewodami łączącymi rozrusznik z aq.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2014, 13:10 przez arq, łącznie zmieniany 1 raz.

Master 3.0 tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:09
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Master 3.0 tdi » 30 sty 2011, 16:07

Witam, przerabiałem dokładnie ten sam problem. Najpierw sprawdziłem instalacje elektryczną i spadki napięć, sprawdziłem akumulator. Dodatkowo rozebrałem i sprawdziłem rozrusznik, założyłem nowy bendix. Problem pozostał nadal. Oczywiście moje wtryski kwalifikowały się do wymiany. Po wymianie wtrysków i kodowaniu problem zniknął całkowicie. Może przypadek, ale pomogło i autko śmiga.
Pozdrawiam i chętnie odpowiem na pytania.

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 30 sty 2011, 17:53

To może oprócz samego lania , zużywa się we wtryskach coś co jest odpowiedzialne za dawkępaliwaprzy rozruchu :roll: Ale dziwne że tylko na ciepłym silniku.
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

Awatar użytkownika
Nachbar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 20 paź 2009, 21:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nachbar » 12 lut 2011, 20:35

Ja byłem w czwartek u swojego mech i powiedział, że na pewno 1 - 2 wtryski bedą do wymiany a reszta "zobaczymy" jak wyjdzie sprawdzanie w serwicie bosha... poza tym powiedział, że ostatnio przerabiał problem z przerywaniem przy odpalaniu na ciepłym i okazało się że pasek od pompy stracił kilka zębów i jakoś tak się ustawiał, że jak był ciepły zawsze przycinał się zapłon. Nie znam się na tym kompletnie ale trochę przeraża mnie wymiana wszystkich wtryskiwaczy - w serwisie bosha powiedzielimi że szt kosztuje ok. 1700 zł <szok> znacie miejsce gdzie byłoby taniej
Audi A6 Avant S-line

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 13 lut 2011, 23:44

Nachbar pisze:szt kosztuje ok. 1700 zł znacie miejsce gdzie byłoby taniej
Allegro, Bosch serwis Adamczyk ÂŚląsk.
Nachbar pisze:pasek od pompy stracił kilka zębów i jakoś tak się ustawiał, że jak był ciepły zawsze przycinał się zapłon.
Od pompy wtryskowej ? Ten krótki ?
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 15 lut 2011, 11:10

Nachbar pisze:...Nie znam się na tym kompletnie ale trochę przeraża mnie wymiana wszystkich wtryskiwaczy - w serwisie bosha powiedzielimi że szt kosztuje ok. 1700 zł <szok> znacie miejsce gdzie byłoby taniej
Do znudzenia można powtarzać: "Nim zapytasz użyj opcji szukaj"
Na forum było to wałkowane. Poszukaj postów kolegi fenomenalny
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 20 mar 2011, 10:29

No i udalo mi sie rozwiazac problem przycinania <radocha> Okazalo sie ze winny byl aku <lol> po podpieciu do prostownika i ladowaniu problem znikl calkowice a dodam ze przed ladowaniem juz naprawde mial problemy z odpalaniem. Widac ze nie we wszystkich przypadkach winne sa wtryski pozdro.
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv

HULK HOGAN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 02 lis 2015, 12:51
Lokalizacja: LINCOLN UK

Post autor: HULK HOGAN » 03 lis 2015, 10:52

Musze przyznac ze napedziliscie mi strachu z tymi wtryskiwiczami zwlaszcza ze kupilem auto z przebiegiem 90 tys mil a slyszalem ze ich zywotnosc konczy sie na ok 200tys km. W kazdym badz razie mialem podobbny problem i sie troche zesralem <stres> nadmienie ze auto nie kopiclo na bialo. Po przyjechaniu na miejsce odpalilem auto bylo zimne odpalil w oka mgnieniu pozniej zas jak sie troche zagrzal z lekkim opoznieniem i pozniej tak samo ale dopiero po okolo 2 sec! Auto stalo dosc dlugo w komisie i bylo malo jezdzone. Po zakupie dobrze go przepedzilem i na drugi dzien znowu na zimnym silniku moment odpalil a pozniej znowu troche ciezej. Po 2h odpalilem auto zeby pojechac na miasto i o dziwo odpalil moment pozniej kolejne 2x rowniez szybciutko. Wnioskuje z tego ze problem byl z akumulatorem a ze od zakupu auto zaczelo jezdzic to podladowal sie na tyle by nie sprawiac problemu. Mam nadzieje ze to tylko to ale gdy problem sie zacznie powtazac to odrazu cisne na diagnostyke.

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 06 lis 2015, 08:26

Na Twoim miejscu rozglądał bym się za wtryskami :|

Matizzulo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 23 maja 2012, 15:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Matizzulo » 06 lis 2015, 10:12

Też mi przycina raz na 100 odpaleń a wtryski sprawdzałem i są w normie. Falują mi też obroty delikatnie i nie wiem czy to konwerter skrzyni której po zmienie biegu na wyższy w ogóle lub lekko spadają obroty czy jednak wtryski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga