Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Spadajaca temp. silnika..potrzebna szybka odp.

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Spadajaca temp. silnika..potrzebna szybka odp.

Post autor: blackstr8 » 05 wrz 2015, 12:44

Witam..problemik,wskaźnik temp. na postoju 90 st. po uruchomieniu,spada na 60 (nie zawsze) na kompie pokazuje 75st eng.1 ,na ogólnym 176 F czyli 80 C ..a na zegarach dalej 60 z kawałkiem czyli wskazówka nie spada całkiem do zera,wskaznik oleju wskazuje normalnie,czyli jest rozbieżność w tem. Termostat czy czujnik? termostat nie dawno wymieniany na firmowy razem z rozrządem,czujnik nie mieniane parę dobrych lat..proszę o szybka odpowiedz,dziś ostatni dzień do przeglądu i nie wiem czy jechać :/ dziekuje.
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
Kocureq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 13 lip 2013, 10:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq » 05 wrz 2015, 19:45

Stawiam na czujnik, ja kupiłem swoją Skę z uwalonym, zmieniłem na nowy zamiennik i po roku ten zamiennik padł - zmieniłem na oryginał :)

Awatar użytkownika
Spark
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 24 sie 2015, 00:31
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: Spark » 05 wrz 2015, 20:16

Nie sadze żeby to był czujnik skoro na wyłączonym silniku pokazuje 90 st. Coś jest z licznikiem nie tak. Zrób na vagu test licznika.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 05 wrz 2015, 20:42

a jak wyglądają wskazania podczas jazdy, podnosi się do 90? trzyma stałą pozycję czy faluje raz wyżej raz niżej w zależności od szybkości jazdy? może to być niedomknięty termostat i po uruchomieniu silnika zbija temperaturę, bo skoro na kompie pokazuje też niżej niż 90 stopni to czujnik może być ok.
i najpierw tak jak kolega radził test zegarów żeby wykluczyć ten temat.
potem jeśli test wyjdzie ok. to spróbuj na postoju rozgrzać motor do 90 stopni, jeśli się uda to w drogę i jeśli pęd powietrza zbije temperaturę to będzie to termostat.

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 05 wrz 2015, 22:59

no jest tak(ostatnio) że ruszam(bądź silnik jest na grzany na postoju) i wskazówka wchodzi na 90..jadę jakiś czas i wskazówka jest na 90.nie wiadomo kiedy spada na 60 ale nie do końca.. po dłuższym postoju fury znowu norma na chwile,wiec falowania nie ma,albo jest na 90 albo na 60,wiem ze jak jedziesz i spada to termostat,ale taka sama sytuacja jest na postoju,kurde termostat nówka boscha, pół roku nie przejeździł i padł? toż wymieniać to trzeba pasek rozrządu zdejmować,pojebało ich.rozumiem zamiennik wjebać i padł po paru miesiącach ale ori? chyba to będzie ostatnie audi jakie kupiłem <nerwus>
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 wrz 2015, 23:07

u mnie jak czujnik padł to nagle w czasie jazdy wskazówka wskoczyła na 60 i powiedzmy po 2 minutach na 90 , potem czasem skakała tak na 30 sekund , raz na 5 minut - aż w końcu wymieniłem czujnik :)

podejrzewam że był ori z fabryki

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 05 wrz 2015, 23:36

no i właśnie chier wie o co kaman,u każdego inaczej :) ale wymienię te dwa czujniki może najpierw,koszt ponad stówę ale wole to niż cały przód rozbierać jak jesień idzie,dwa ni mam czasu,trzy nie wiem co za debil tak umieścił termostat ale jak żyje to wydam kasę i pojadę do niego do chaty niech chu. zdejmuje wszystko i wymienia. ;)
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 05 wrz 2015, 23:51

blackstr8 pisze:no jest tak(ostatnio) że ruszam(bądź silnik jest na grzany na postoju) i wskazówka wchodzi na 90..jadę jakiś czas i wskazówka jest na 90.nie wiadomo kiedy spada na 60 ale nie do końca.. po dłuższym postoju fury znowu norma na chwile,wiec falowania nie ma,albo jest na 90 albo na 60,wiem ze jak jedziesz i spada to termostat,ale taka sama sytuacja jest na postoju,kurde termostat nówka boscha, pół roku nie przejeździł i padł? toż wymieniać to trzeba pasek rozrządu zdejmować,pojebało ich.rozumiem zamiennik wjebać i padł po paru miesiącach ale ori? chyba to będzie ostatnie audi jakie kupiłem <nerwus>
spoko, w takim razie to raczej nie termostat, gdyby to była jego wina to temperatura spadała by przez chwilę a nie nagle. najbardziej prawdopodobną przyczyną będzie czujnik.

skippivw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2013, 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: skippivw » 20 mar 2016, 23:18

Witam mam podbny problem wymieniłem termostat na wahlera czy jak to tam sie pisze teraz jak stoje to wskazówka idzie do 90 na klimie a jak jade i włacze econ to spada do 60 i lipa termostat do wymiany znowu czy czujniek jak to sprawdzić ??

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 22 mar 2016, 14:13

skippivw, bardziej to wygląda na termostat. Jak będziesz jechał i spadnie do 60 stopni to stan otwórz machę i porównaj węże do chłodnicy. Czy mają taką samą temperaturę czy dolny jest zimniejszy.

skippivw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2013, 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: skippivw » 23 mar 2016, 15:57

więc tak założyłem gaz do autka wymieniłem wcześniej termostat na nowy. Dziś rano jadąc do pracy temp wahała się miedzy 70-80 z ogrzewaniem kombinowałem podczas jazdy nic to nie dało, nawet na off Wracając z pracy wskazówka parę razy oderwała się od 60 po czym poległa na 60. Podjechałem do domu chciałem sprawdzić węza ,ale tam nie ma jak reki włożyć wiec lecę szybko po Vag. Sprawdzam silnik błędów nie ma, temp silnika w grupie 4 - 90stopni a na zegarach dalej 60, no to sprawdzam klime a tam błąd klapy,wiec raczej nic poważnego. Nie mam pojęcia co jest zgrane test zegarów zrobiłem wszystko działa żadnych błędów ktoś ma jakiś pomysł ?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 23 mar 2016, 16:22

jak sprawdzałeś kompem temperaturę w engine to mogłeś od razu sprawdzić w instruments ten sygnał, który idzie na zegary. najprawdopodobniej czujnik uwalony.

skippivw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2013, 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: skippivw » 23 mar 2016, 18:37

wiesz sprawdzałem polskim Vagiem wiec może podpowiesz jak to tam sie sprawdza?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7161
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 23 mar 2016, 20:22

wywal polskiego vaga i poszukaj VAGcom albo VCDS Lite - jest temat z linkami na forum

skippivw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2013, 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: skippivw » 28 mar 2016, 14:50

mam kabelek Vag+k+can comannder full słyszałem zeby go nie traktować vcds ...

[ Dodano: 2016-03-28, 14:50 ]
dzisiaj sprawdzałem czujnik G2/62 i tak w silniku na bloku 4 temp 90 stopni w instruments blok 3 temp wahała sie miedzy 60-80 skakała na różne wartości wskazówka na zegarach tak samo bujała sie w zakresie 60-90 raz w górę raz w dół. winny jest czujnik czy zegary ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga